Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3107 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

 

קראתי הרבה מהמאמרים והמדריכים שפורסמו כאן.

 

אני זקוק לקצת הכוונה לגבי החיבורים לסאב והמגבר + כמה שאלות.

 

 

ברשותי רדיו דיסק של PIONEER DEH - 4550BT

סאב - PIONEER CHAMPION SERIES

מגבר - TEAC 1200W

רמקולים אחוריים PIONEER 400W

רמקולים קדמיים MAC AUDIO 915 ׁ( לא יודע כמה W )

 

רכשתי קיט אודיו עבור הסאב והמגבר על מנת לתת מתח, אודיו וכל הקשור בדבר.

כמו כן גם כבלי רמקול קראתי שחשוב שיהיו קצת יותר מהסטנדרט אז גם זה הסגתי.

 

מצורפות תמונות -

 

רדיו דיסק - היכן שרשום F אני מחבר את הRCA של הרמקולים לכניסת FRONT IN במגבר?

ואיפה שרשום R/SW אני מחבר כבל RCA נוסף לתוך המגבר במקום שרשום REAR IN?

מה משמש ה OUTPUT?

20171130_173358.jpg

 

20171130_192834.jpg

 

B- מקבל מתח מהמצבר, REM מקבל את הREM של הרדיו דיסק, GND זה מינוס לשלדה?

מה זה REAR BRIDGE MODE?

20171130_192904.jpg

 

20171130_192920.jpg

 

זוג רמקולים אחוריים אני מחבר לFRONT במגבר?

20171130_193303.jpg

 

20171130_193220.jpg

 

קיט השחלה

20171130_193048.jpg

 

לאיזו כניסה אני מחבר את הסאב במגבר?

20171130_192927.jpg

 

 

האם אני יכול להגביר את כל ארבעת הרמקולים שלי + הסאב או רק זוג רמקולים אחד?

 

המון תודה.

פורסם

רדיו דיסק - היכן שרשום F אני מחבר את הRCA של הרמקולים לכניסת FRONT IN במגבר? כן.

ואיפה שרשום R/SW אני מחבר כבל RCA נוסף לתוך המגבר במקום שרשום REAR IN? כן.

מה משמש ה OUTPUT? שרשור מגבר נוסף. לא רלוונטי עבורך.

B- מקבל מתח מהמצבר, REM מקבל את הREM של הרדיו דיסק, GND זה מינוס לשלדה? כן.

מה זה REAR BRIDGE MODE? ראה הסבר בהמשך.

זוג רמקולים אחוריים אני מחבר לFRONT במגבר? לא. ראה הסבר בהמשך.

לאיזו כניסה אני מחבר את הסאב במגבר? ראה הסבר בהמשך.

האם אני יכול להגביר את כל ארבעת הרמקולים שלי + הסאב או רק זוג רמקולים אחד? כן. ראה הסבר בהמשך.

 

חלק מהתשובות בכחול. המשך כאן:

 

  • ראשית בא נתייחס לחוברת ההוראות של הרדיו דיסק - ראה הגדרת SP-P/O בעמ' 14-15 - הגדר במצב REAR/SUB.W. דאג להפעיל גם את ה-SUB.W בהגדרות בעמ' 12.
  • רמקולים אחוריים אתה משאיר מחובר ליציאות הרמקולים האחוריות הרגילות של הר"ד.
  • סאבוופר אתה מחבר במגבר לערוצי ה-REAR, על BRIDGE MODE. כלומר שני הקיצוניים.
  • קדמיים אתה מחבר במגבר לערוצי FRONT באופן רגיל.

 

בכל הנוגע לכיוונים, הגדר הגדרות בסיס "מוגנות".

  • בר"ד - תדר חיתוך לסאבוופר ו-HPF לרמקולים (עמ' 12).
  • במגבר - לסאבוופר, סוויץ' על LPF וסיבוב של כפתור בהתאם, GAIN על מינימום ו-"DB" על 0 (צד שמאל בתמונה). לרמקולים, HPF, כפתור סיבובי בהתאם, GAIN על מינימום.
  • נקודת חיתוך בסיסית וראשונית בין רמקולים לסאבוופר יכולה להיות 80 הרץ.

 

משם תמשיך. :wink:

פורסם

לפי מה שאני מבין ממך, לא להגביר את האחוריים?

ואם אני רוצה להגביר את ארבעת הרמקולים + הסאב זה אפשרי עם המגבר שלי?

אם כן , כיצד והאם נכון לעשות כך?

 

האם אני זקוק לזוג rca נוסף או למפצל eca?

 

תודה על התשובות העיניניות!

פורסם

דרך ההצעה המקורית שלי אתה תגביר אותם עם המגבר הפנימי של הר"ד. בדר"כ זה מספיק כדי להשלים קצת את הנפח.

ישנן 2 אסכולות, שהאחת תומכת בהתקנת רמקולים מאחור (מהסיבה הנ"ל או אחרת) והשניה שוללת זאת (מאחר ומוזיקה אמורה להגיע מלפנים).

 

אם אתה מתעקש, אז כן, אפשר לחבר רמקול קדמי ימני ואחורי ימני במקביל או בטור ליציאה קדמית ימנית במגבר (ואותו דבר בשמאל).

במקביל, בהנחה שכל רמקול בעל התנגדות של 4 אוהם, תקבל התנגדות סופית 2 אוהם. בטור, עם אותה הנחה, תקבל התנגדות של 8 אוהם.

אלו פרטי המגבר:

66453.jpg

ב-2 אוהם, אתה תסחט ממנו עוד קצת כוח לכל ערוץ, אבל הוא גם יתפצל על שני רמקולים.

ב-8 אוהם, תקבל בערך חצי מההספק המוצהר ב-4 אוהם.

 

מאחר ומלכתחילה לא מדובר במגבר בעל נתונים מזהירים (נתוני הספק מוצהרים ב-10% עיוות כאשר הנורמה היא עד 1%), לא הייתי ממליץ על חיבור כמו שתיארתי כנ"ל. באופן כללי זה גם יעמיס על המגבר.

פורסם

אוקי.

אקח את המלצתך כמו שרשמת בהתחלה.

להגביר רק את הקדמיים.

 

זאת אומרת שאני יצטרך לחווט את הרמקוחין הקדמיים למגבר.

ומספיק לי זוג rca אחד נכון?

פורסם

נכון.

 

אני יתחיל לרוץ על זה , יקפיד לתעד בתמונות ומין הסתם שלסוף ישמור את עיניין ההגדרות.

לכן לא שאלתי על ההגדרות מלכתחילה.

 

מאוד מעריך את הסובלנות והתשובות !

פורסם

שלום

 

ראשית ביצעתי את כל ההשחלות והחיווט לסאב והמגבר

שנית נתקלתי בכמה תמונות ביוטיוב ששינו את המיקום של המזגן והרדיו דיסק. פשוט החליפו בניהם.

 

תמונה להמחשה -

 

 

ככה ראיתי שעשו ביוטיוב

hqdefault.jpg

 

 

 

כך זה במקור

 

1996-Chevy-Cavalier-Stereo-Wiring-Diagram-300x225.jpg

 

 

מה שנאי רוצה בעצם לעשות זה להחליף במיקום של המזגן ושל הרדיו.

ביצעתי את השינוי.

הורדתי את המזגן למטה + כל החיווט והחיבורים.

בעיניין הרדיו דיסק יתקשתי בגלל שאין לי מספיק עומק לרדיו, בגלל מוט ברזל.

 

אני חייב את היעוץ שלכם.

 

האם מדבור במוט מייצב בטיחותי או שזה מוט ברגל שמייצב את הדשבורד פשוט וניתן יהיה לחתוך אותו באמצע?

 

כי הוא נתפס בשני צידי הקורות למטה, לפני הדלתות.

זה שאומר שהוא עדיין יהיה קיים רק חתיכה באמצע ממנו לא תיהיה בכדי שיהיה לי עומק לרדיו דיסק.

 

 

תמונות מציאות שצילמתי -

 

 

 

24208967_1709755755715508_942467454_o.jpg

 

24208851_1709755799048837_254865391_o.jpg

 

 

24209960_1709755759048841_2107752265_o.jpg

 

24271284_1709755802382170_70838807_o.jpg

 

24281912_1709755822382168_331273890_o.jpg

פורסם

חשוב לציין באיזה רכב מדובר. להבנתי מהודעות עבר שלך וע"ס התמונות מדובר בשברולט קוואלייר 96.

 

אולי ניתן לפתוח שרשור ספציפי לענין זה בטכני. בסופו של יום מדובר בחיזוק מבני כלשהו (ומהתיאור שלך שהוא הולך ממש מצד לצד, יש לו חשיבות). אולי אפשר לשנות לו קצת את הצורה, או להתקין אחרת.

נדמה לי של-Max.M יש רכב זהה. אולי יש לו ידע בנושא.

 

אפשרות נוספת אגב, תהיה מכשיר ר"ד אחר. אלו ללא CD בדר"כ מציעים עומק התקנה קטן יותר.

פורסם

אם אני מחבר את

הסאבוופר ל REAR, על BRIDGE MODE הוא יתן לי גם אודיו לא ? ואנחני רוצים להוציא מהסאב רק באס .

 

אני טועה ?

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

שלום חברים

 

מצטער שרק עכשיו חוזר לעדכן.

 

לאחר כל החיווט שעשיתי המגבר נכנס לפרוטקת - מצב הגנה.

בדקתי את כל החיווט פיוזים וכניראה שהמגבר שרוף\תקול.

 

רכשתי מגבר של קנאווד 4 ערוצים בעלות של 390 שח מאלכסנדר וחיברתי.

אחרי כיוונים זה עולם אחר.

 

מדהים !

 

אז קצת תמונות -

 

השחלות במסילות-

 

 

25624434_1729236283767455_584088262_o.jpg

 

השחלות לקיר האש -

25577044_1729236390434111_3717080_o.jpg

 

רמקולים קידמיים מאק אודיו

 

25577365_1729236260434124_362793927_o.jpg

 

RCA אחד הגיע בקיט RCA נוסף הכנתי לבד

25578944_1729236233767460_1380348580_o.jpg

 

צמת האודיו שלנו מקבלת צורה -

25578916_1729236290434121_134630471_o.jpg

 

יחידת הראש קיבלה צורה וחיסינו את החלל הרייק בבד סקאי -

25579013_1729236447100772_1444657149_o.jpg

 

 

הסאב

25590167_1729236423767441_1048252927_o.jpg

 

קיבוע המגבר לגב המושבים

25590269_1729236303767453_201221644_o.jpg

 

רציתי לאמר המון תודה על התשובות העיניניות וההסברים המפורטים ממש עזרתם !

 

 

האם קיימת אפשרות להתקין BASS BOOST CONTROL בכדי "לדמר" את הסאב מכיוון הנהג?

 

האם זה מומלץ?

25625435_1729236367100780_1176463954_o.jpg

25590159_1729236337100783_1150452692_o.jpg

עריכה אחרונה על ידי HEBO
פורסם

הסאב יושב על מונובלוק או על ה4 ערוצים? אם מונובלוק אז בדרך כלל אמור להגיע שלט של bass control.

hu: pioneer prs80

amp: celestra fa2300x, Zapco ST-2000XM II, hertz hdp4

front: hertz spl show ST44 + SV165L

sub: fi q15, psi recone

×
×
  • תוכן חדש...