Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי אקסנט 2008 VS טויוטה קורולה 2008


יוסי מעפולה
שימו לב! השרשור הזה בן 2387 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פתחתי כאן אשכול קודם להתלבטות בין שני רכבים. היום בדקתי את היונדאי אקסנט והרכב נוסע מעולה וגם נראה כך.

הבעיה היא שאחרי נסיעת המבחן התבררו לי קורותיו החלקיים של הרכב, כדלהלן:

אישה מבוגרת מחיפה רשומה כבעלת הרכב ברשיון. כשהתקשרתי לברר על הרכב, היא בתחילה לא ידעה מה אני רוצה, ואחר כך הבינה שהכוונה לרכב שלה שהיה בידי בנה בשנים האחרונות.

הבן, אדם נשוי ולא צעיר בעצמו, אמר שרכש את הרכב מאמו בלי העברת בעלות. גם הוא בתחילה לא הבין מה אני רוצה, ואז נזכר שהרכב נמכר מזמן לקרסו טרייד אין בעפולה. המזמן הזה הוא לפני חודש. לדבריו הרכב ללא תקלות, למעט מכה קלה מאחור שאירעה יום לפני ביצוע הטרייד והצריכה פחחות נטו.

מקרסו, איני יודע איך, הגיע הרכב לסוחר רכבים שלפי גוגל הינו יבואן חלקי חילוף. וזה סוף הסיפור, בינתיים.

 

הבעיה שלי היא שהרכב אכן נסע תקין פלוס מחד, אבל נמכר על ידי בעליו לא ישירות אלא דרך חברת טרייד שממנה הוא נפלט החוצה לסוחר אזורי משום מה.

בנוסף: הרכב צבר 160k ק״מ עד עכשיו. אלא שכ40k מתוכם נצברו בשנה וחצי האחרונות ( להזכירכם הרכב בן 9). מחזיק הרכב לא ישע להסביר לי את השינוי בצורה ברורה.

 

בהנחה הגרועה ביותר שהרכב עבר טיפול והחלפת חלפים וכו וכו - יש איך לעלות על זה בבדיקת מוסך, ואז אני יכול חהיות רגוע אם התוצאה תהיה תקינה, או שלא וכדאי להתרחק רק בגלל הסיפור המסורבל?

עריכה אחרונה על ידי יוסי מעפולה
שכחתי לציין פרט
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוחרי משנה למינהם בד"כ מקבלים את הזבל השבור והמגעיל שהטרייד אינים הגדולים כמו קרסו וכו' לא מעוניינים למכור בעצמם כדי לא להכתים את השם שלהם.

V5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אהיה קשוח ונחרץ יותר:- זה לא מריח טוב ונשמע מאוד מסריח-כאילו שסוחר לא ממש אמין עומד מאחורי העסקה ורב הנסתר על הגלוי.

במצב כזה הסיכון לנפילה גדול מידי- הייתי מוותר ומחפש משהו אחר ומוכן לשלם בקנייה עוד כמה אלפים בודדים ולא להיתקע עם רכב במוסכים.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

160000 ק"מ לרכב בן 9 זו נסועה גבוהה, אבל לא חריגה.

רכב שעובר מאם לבנה בלי העברת בעלות במשרד הרישוי - לגיטימי לגמרי.

רכב שנמכר בטרייד אין - בשוק הנוכחי גם לגיטימי.

רכב שעבר מהטרייד אין לסוחר - זה כבר חשוד מאד. רכבים כאלה הם בדרך כלל שחוקים לא רק מנסועה, אלא גם מתאונות או תקלות חמורות.

מחזיר אותי ל-1990 כאשר הוצע לי רכב שנסע נפלא. כשעלה על הליפט נמצאו מתיחות השלדה והתזות הזפת.

לדעתי - עבור לרכב הבא.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים הרכב בן 9 עם 160000 ק"מ. קרסו טרייד-אין יש כמה אלפי כלי רכב במלאי ויכולת מוגבלת לטפל במכירה של כלי רכב שפונטציאל הרווח הגלום בהם נמוך ופוטנציאל הסיכון בהם (מתן אחריות ועמידה בסטנדרטים של איכות) גבוה. ולכן בכל חברת סחר גדולה יש כלי רכב שמועברים לסוחרים קטנים ללא קשר למצבם על בסיס גיל וקילומטראז' ופרמטרים נוספים.

 

הערכתי שהרכב הועבר עקב ערכו הנמוך (יחסית) והעובדה שהיה צריך לבצע בו תיקון פחחות משמעותי טרם מכירתו.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש את אקסנט 1.6 2008. רכב פשוט עם אחזקה יחסית זולה ומתאים למשפחה קטנה.

אני לא הייתי מתקרב לרכב כזה מסוחר.

חיפוש קצר ביד 2 מצאתי כמה שנראות (לפחות על הנייר) הרבה יותר טובות (לינק לחיפוש).

מצאתי אפילו אחד יד 1 עם 80 אלף ק"מ ב22 אלף ש"ח.

 

חושב ששווה לך להמשיך לחפש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה.

הבעיה עם מוט הבגה נפתרת אחרי החלפה יחידה, או שהיא חוזרת ונשנית?

בקשר למחיר, מחיר סופי 16500. מה דעתך?

לפי מה שאני מכיר זה חד פעמי, להחלפה יש שנתיים של אחריות

אבל בחזרה לנושא לדעתי כדאי להמשיך לחפש, זה נשמע יותר מידי מחשיד

אתה יודע שהמוכר הסתיר מלא דברים ו"נזכר" על הדרך בסיפור, אתה כבר יודע בוודאות שלא מדובר בבן אדם ישר.

עדיף לוותר עליו ולהמשיך לחפש למרות שזה כאב ראש, עדיף שאת הכאב ראש תקבל עכשיו ולא כשתגלה איזו הפתעה

שאלת בהתחלה אם יונדאי קונים מתחת למחירון, לא רואה ממש סיבה לכך. זה ידוע שלטויוטה יש שם "יותר חזק" אבל זה כבר מתבטא במחירון. זה נשמע שאתה מחפש "רכב כמה שיותר זול"(כמו כולנו בתכלס..) אבל תהיה מוכן לזה שאם מראש מופיע מחיר נמוך ביד2 אז סיכוי גדול שמשהו מסתתר שם ככה שלדעתי כדאי לך לחפש יותר באזור המחירון וברגע שאתה רואה שיש עם מי לדבר, לנסות להתמקח על המחיר בעזרת פגמים שמצאת באוטו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב בן 9 מסוחר. נשמע דליקטס. מציאה שאין כדוגמתה.

 

ידידי היקר,

 

כל עוד אינן מציע אלטרנטיבה ריאלית אחרת - עדיף שלא תגחך.

 

אתה גיבור גדול בלהציע לאנשים לברוח מרכבי הליסינג ולרכוש פרטי, מציע לאנשים לקחת הלוואות כשאין לך מושג אם יש להם יכולת להחזיר...

 

כל עוד אתה לא עוזר להם למצוא אלטרנטיבה או מוכן שלם עבורם את ההלוואות אם יכנסו לקשיים - עדיף שתחשוב פעמיים לפני ש"תייעץ"

 

אינני יודע אם הרכב הספיציפי הוא טוב או רע, אך יש לזכור שהרבה פעמים בפריפריה המבחר הוא דל, והאלטרטיבה לרכישה רכב בן 9 מסוחר היא לעיתים רכישת רכב דומה מ"פרטי" שהוא למעשה סוחר המתחזה לפרטי.

 

כפי שכבר כתבתי עודף ההיצע הקיים בשוק גורם לכך שגם במגרשים קטנים אפשרי בהחלט למצוא כלי רכב במצב סביר בהחלט, שבעליהם התקשו למכרם ו/או שעשו טרייד-אין בחברה גדולה שלא מעוניינת להתעסק על כלי רכב בגיל הזה ומעבירה אותם הלאה.

 

אם בעבר רכישה ממגרש היתה החריג, אט אט הרכישה מפרטי הופכת להיות כזאת.

 

אינני אומר שלא צריך לנקוט משנה זהירות כשקונים מסוחר, שכן ברוב המקרים אין לסוחר הרבה מידע על מה שמוכר, ומה שהוא מספר ללקוח הוא מה שהוא מקווה שמצב הסחורה שהוא מוכר.

 

בנוסף, ככל שהמגרש שקונים ממנו (גם אם הוא קטן יחסית) ותיק, כך סיכויי הנפילה קטנים יותר, כי רבים מהמגרשים הקטנים (לפחות אילו שאני מכיר) חיים בעיקר מלקוחות חוזרים ולא מעוניינים למכור ללקוח רכב גרוע, שיגרום לכך שהא ירחיק לקוחות נוספים, אלא להיפך שיביא את משפחתו וחבריו הקרובים.

 

כמו כן, בניגוד למה שנהוג לחשוב מגרשים מחוייבים בגילוי נאות, אך אינם מחוייבים לתת אחריות כלשהי על הרכב שהם מוכרים, ולעיתים על אותו רכב יהיו שני מחירים אחד גבוה עם אחריות, ואחד נמוך ללא אחריות. אישית לא הייתי רוכש ממגרש רכב שהוא לא מוכן לתת לו אחריות כלשהי, אלא אם מדובר ברכב שעלותו אלפי שקלים בודדים ואז הקונה צריך להחליט אם הוא מוכן להמר או לא.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חסר אלטרנטיבות ריאליות לרכבים בתקציב הנ"ל?

 

הבחור מחפש רכב נפוץ ביותר, שיש לו גם מתחרה ישיר וזהה בשם קיה ריו.

 

כל מה שהוא צריך לעשות, זה להתחיל למפות את הרכבים שנשמעים טוב ברחבי הארץ - ולהתחיל לשוחח עם האנשים.

 

אני משוכנע שעם קצת עבודה טלפונית, הוא ימצא איזו אקסנט או ריו שנמצאות בבעלות נוכחית זמן ממושך, עם היסטוריית טיפולים מסודרת ובעלים שמוכן לנדב פרטים - תמונות בוואטסאפ, צילום של רישיון רכב, צילום של היסטוריית טיפולים מסודרת.

 

על רכב כזה שווה לשלם מחיר הוגן.

 

פריפריה או לא, זו לא סיבה לנסוע על רכב שבור שמגרש מכובד מתבייש להחזיק אצלו.

 

אני מסכים איתך שהמסחר בכלי רכב הופך להיות יותר ויותר מוסדי - אבל כל הכללים של חשדהו וחשדהו על רכבים אצל סוחרים קטנים, תקפים גם כאן, וביתר שאת.

 

אני עצמי רכשתי רכב מסוחר רכבים - אבל זה היה רכב של 50K ולא רכב של 20K - וגם שם היו כל כך הרבה חצאי אמיתות והסתרות של פרטים, שהחוויה זכורה לי היטב לפרטי פרטים. ברכב מסוג כזה, סביר להניח שרב הנסתר על הגלוי, בצורה משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2387 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...