שלום וברכה,
אני מעוניין לרכוש רכב יד שניה עבור אשתי בתקציב של עד 20K.
כבר הסתובבתי בשוק וידועות לי מגבלות היכולת הנובעות מהתקציב.
כעת יש לי התלבטות בין שתי הצעות, שבשתיהן טרם עליתי על הרכב:
1) יונדאי אקסנט 2008 מנוע 1600, מיד ראשונה פרטי, 147K ק"מ, ב-16.9K ש"ח.
אשתי עלתה על אקסנט אחרת (יד שניה עם 165K ק"מ, מנוע 1400), וטענה שמהנוע הרגיש לה חלש וסל"ד גבוה בהאצות. הרכב נצרך לנסיעה יומית לעבודה בעליות של נצרת עלית, למי שמכיר (בערך כמו הקסטל...). השאלה אם זו חולשה בגלל נפח המנוע (1400) ומספר ההילוכים (4). או שאפשר לצפות למשהו אחר בנפח מנוע 1600.
בנוסף, האם המחיר כדאי - הבנתי שיונדאי קונים מתחת למחירון?
2) טויוטה קורולה 2008, גיר רובוטי, מיד שניה (ליסינג, פרטי), 202K ק"מ, ב-19.9K ש"ח.
לקורולה מנוע 1600 שזו כבר מעלה, אבל לא הצלחתי להבין בדיוק מה רמת צריכת הדלק שלה (שוב, בשימוש עיקר לסיעה תוך עירונית/נסיעה בין עירונית קצרה ותלולה).
קראתי שגיר רובוטי דורש טיפולים רבים, ושקורולה לא בדיוק מחזיקה מעל 200000 ק"מ.
אשמח לעזרה בהקדם!
רוב תודות