Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3218 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שואל מסקרנות, אני רואה הרבה תגובות שליליות על המערכת שבסך הכל מיועדת להציל חיים ולהגביר ערנות בכביש?

 

יש סיבה לכך?

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם תעבור על השרשורים ותקרא תגלה את הסיבה.

 

בקצרה -

משרד האוצר בשיתוף עם הלוביסטים של מוביילאי יצר עיוות בחוק שמאפשר לייבואנים לבטל התקנה של מערכות בטיחות מקוריות(שמותקנות עם הרכב מהמפעל, מותאמות לו ונועדו לו) או אפילו לנטרל יכולות בטיחות אקטיביות(כגון וויתור על ייבוא הרכב עם מערכת תיקון סטייה מנתיב או בלימה אוטונומית).

 

ובמקום זה להתקין מערכת אפטרמרקט נחותה מכמה סיבות:

- זמן ההתקנה והכיול של המערכת הוא ארוך יחסית - בהתקנות בהאנגרים בארץ לא מבקרים את התהליך ומחפפים אותו, דבר שיוצר חוסר אחידות בהתקנות וזיוף בביצועי המערכת.

- המערכת אינה מותאמת לרכב ב100% כמו המערכת המקורית - אך שווה כמוהה בניקוד, עיוות שנוצר בחסות החוק בישראל.

- התקנת המערכת דורשת משחק במערכות החשמל ברכב(כמו התקנות מקומיות אחרות) - רק שבניגוד אליהן היבואן מחייב את הלקוח להתקין ללא יכולת לוותר(מכיוון שהתקנת המערכת מקועקעת ברישיון רכב).

- מערכת המוביילאי אינה אקטיבית כמו חלק מהמערכות המקוריות שמבוטלת ביד מכוונת בפס הייצור לבקשת הייבואנים ע"מ לקבל את הניקוד בהתקנת המוביילאי הנחותה יותר.

 

היבואן מרוויח הטבות במיסים עם אבזור שזול יותר לו מאשר לייבא תאת הרכב עם מערכות בטיחות מקוריות - הטבות שלא מתגלגלות חזרה ללקוח, מוביילאי מרוויחה כסף ע"ח משלם המיסים ומשרד התחבורה גורף קרדיט שלא מגיע לו על יצירת התהליך המעוות הזה.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

אם תעבור על השרשורים ותקרא תגלה את הסיבה.

 

בקצרה -

משרד האוצר בשיתוף עם הלוביסטים של מוביילאי יצר עיוות בחוק שמאפשר לייבואנים לבטל התקנה של מערכות בטיחות מקוריות(שמותקנות עם הרכב מהמפעל, מותאמות לו ונועדו לו) או אפילו לנטרל יכולות בטיחות אקטיביות(כגון וויתור על ייבוא הרכב עם מערכת תיקון סטייה מנתיב או בלימה אוטונומית).

 

ובמקום זה להתקין מערכת אפטרמרקט נחותה מכמה סיבות:

- זמן ההתקנה והכיול של המערכת הוא ארוך יחסית - בהתקנות בהאנגרים בארץ לא מבקרים את התהליך ומחפפים אותו, דבר שיוצר חוסר אחידות בהתקנות וזיוף בביצועי המערכת.

- המערכת אינה מותאמת לרכב ב100% כמו המערכת המקורית - אך שווה כמוהה בניקוד, עיוות שנוצר בחסות החוק בישראל.

- התקנת המערכת דורשת משחק במערכות החשמל ברכב(כמו התקנות מקומיות אחרות) - רק שבניגוד אליהן היבואן מחייב את הלקוח להתקין ללא יכולת לוותר(מכיוון שהתקנת המערכת מקועקעת ברישיון רכב).

- מערכת המוביילאי אינה אקטיבית כמו חלק מהמערכות המקוריות שמבוטלת ביד מכוונת בפס הייצור לבקשת הייבואנים ע"מ לקבל את הניקוד בהתקנת המוביילאי הנחותה יותר.

 

היבואן מרוויח הטבות במיסים עם אבזור שזול יותר לו מאשר לייבא תאת הרכב עם מערכות בטיחות מקוריות - הטבות שלא מתגלגלות חזרה ללקוח, מוביילאי מרוויחה כסף ע"ח משלם המיסים ומשרד התחבורה גורף קרדיט שלא מגיע לו על יצירת התהליך המעוות הזה.

אז איך עדיין משווקות מאזדות\אאודי\ מרצדס עם בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב?

פורסם

יש יצרנים שלא מייצרים את הדגם ללא המערכות הללו(דוגמאת האיוניק והנירו של קיה-יונדאי ולכן ליבואן "אין ברירה") - בהרבה דגמים מדובר כבר בסטנדרט של היצרן ע"מ לקבל ציון בטיחות גבוהה יותר בEuroNCAP, לכן אני במחשבה להעדיף תמיד את הרכבים הנ"ל עם המערכות המקוריות ע"ג הדגמים שהיבואנים מייבאים בלעדיהן ומתקינים את המוביילאי.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

ובנוסף לכל הנ"ל, חווית הנהיגה.

המערכת מעירה, מצפצפת ובאופן כללי 'מדברת' כל הזמן. לי יש נסיון של מס' נסיעות בודדות ברכב לא שלי כך שאני לא יודע מה ניתן להגדרה אבל הנהיגה הייתה סיוט. הפכתי לנהג כמו בשיעור נהיגה. יתכן וזה מרגיע נהגים אבל זה הרבה יותר גרוע מהאישה במושב ליד.

 

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

BMW 120i*Ford Focus III 2000cc

MINI 998cc*MINI 998 cc*Ford Focus I 1600cc

פורסם

לי יש יחס שלילי לכל התקנה מקומית ע"י היבואן בין אם זה קודן או איתורן או מוביל איי.

אני פשוט לא רוצה שאף אחד יגע לי באוטו, חוץ ממי שאני בוחר.

V5

פורסם

ברכב שלי (אוקטביה 1.2 2017) יש Mobileye, אני מאוד מרוצה ממנה. אם נוהגים נכון (ובעיקר אם מקפידים לאותת בכלל ובמעבר בין נתיבים, בפרט) - כמעט כל ההתראות מוצדקות ונכונות.

התראות שווא מתקבלות בעיקר כאשר אני נוסע ברחוב צר ומתעקל והמערכת לא מזהה את הזווית של ההגה וחושבת שאני הולך להיכנס במכוניות החונות לאורך המדרכה.

 

אני מעדיף התראה אחת יותר מדי מהתראה אחת פחות מדי...

פורסם
אני מעדיף התראה אחת יותר מדי מהתראה אחת פחות מדי...

 

רוצה התראות? אחלה - אבל אתה אמור להעדיף מערכת מקורית שמגיעה עם הרכב מפס היצור ומותאמת במיוחד עבורו, מערכת שגם מתערבת ובולמת לבד (הרבה יותר מהר ממך) במקרי חירום, מאיזושהי מערכת שרק מצפצפת כדי להזהיר אותך. מה עושה היבואן? מביא את האוקטביה שלך לארץ בלי המערכות המקוריות כדי להוזיל את מחיר הרכב, ואז מתקין לך בארץ מערכת נחותה אבל שעונה על דרישות החוק הישראלי, ובכך הוא גם חסך לעצמו כסף וגם יכול לפרסם את האוטו כרכב עם "ציון בטיחות" גבוה - זה שעל הדרך הוא פגע בבטיחות שלך זה לא שיקול עבורו.

 

אני לא נגד מובילאיי, הם חברה טובה ויש להם טכנולוגיה מעניינת ומספיק התקנות OEM כדי להצדיק את קיומה, אני נגד מוצר האפטרמרקט הנחות שהחוק הישראלי והלוביסטים של מובילאיי דחפו לנו כמו עצם לגרון.

פורסם

יבואני הרכב הישראלים יעשו הרבה כדי להוזיל את הרכבים שהם מוכרים, וזה ניכר היטב בחסרונן של מערכות מולטימדיה מקוריות שמוחלפות בזבל סיני. גם כאן נמצאה הדרך לחסוך אז ברור שחלק מהיבואנים קפצו על המציאה.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

א. המערכת מצפצפת בלי הפסקה כי ישראלים לא יודעים לנהוג.

ב. המערכת הזאת הצילה אותי מכמעט תאונה בגלל חוסר תשומת לב.

 

אני לא מצדיק הסרה של מערכות מבטיחות מקוריות, אבל אני ממש לא מבין את המסע הצלב נגד מובילאיי.

פורסם

שאלו למה יש כאן יחס שלילי למערכת.

 

הדגש בשאלה הוא כאן.

 

כאן זה פורום של חובבי רכב ונהיגה שמבינים קצת יותר מהנהג הישראלי הממוצע. בתכל'ס רוב הנהגים בארץ דיי מחבבים ולא מתלוננים על המערכת כי מבחינתם הוא עושה את העבודה.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

הדבר היחיד שטוב במערכת הזאת זה שמירת מרחק. בהגדרות אפשר לבטל את כל שאר השטויות המיותרות כמו המערכת סטיית נתיב שלרוב מזייפת קשות. כשתנהג ברכב עם מערכת בטיחות מובנת מהיצרת אתה תבין את ההבדל.

פורסם (נערך)
א. המערכת מצפצפת בלי הפסקה כי ישראלים לא יודעים לנהוג.

ב. המערכת הזאת הצילה אותי מכמעט תאונה בגלל חוסר תשומת לב.

 

אני לא מצדיק הסרה של מערכות מבטיחות מקוריות, אבל אני ממש לא מבין את המסע הצלב נגד מובילאיי.

זה וירוס אמיתי - מצפצף ומסיח את הדעת שלך ממה שקורה על הכביש באמת.

בנוסף - נחות לעומת מערכות מקוריות שאכן גם מבצעות פעולה ולא מסיחות דעת.

 

למה שכתבת בסעיף 4 - כי הישראלים לא יודעים לנהוג - אולי אתה לא יודע לנהוג!

זה שהמערכת הצילה אותך - יפה אבל מדוע תשומת הלב שלך לא היתה על הכביש??? אולי אתה מאלה שמסתכלים בסלולרי או עושים דברים אחרים מלבד לנהוג?

 

 

שאלו למה יש כאן יחס שלילי למערכת.

 

הדגש בשאלה הוא כאן.

 

כאן זה פורום של חובבי רכב ונהיגה שמבינים קצת יותר מהנהג הישראלי הממוצע. בתכל'ס רוב הנהגים בארץ דיי מחבבים ולא מתלוננים על המערכת כי מבחינתם הוא עושה את העבודה.

מי מחבב?

יש כאן אנשים שאפילו ביטלו הזמנת רכב כי היבואן לא היה מוכן לתת רכב בלי המערכת הזו

עריכה אחרונה על ידי kobi_g

קובי

:-)

פורסם
אני ממש לא מבין את המסע הצלב נגד מובילאיי.

 

אין כאן מסע צלב, יש כאן עובדות פשוטות:

1. מתקינים ישראלים לא יודעים לעבוד, ואחרי פתיחה של פאנלים על ידי מתקין בינוני שעובד בקבלנות הפאנל לעולם לא יחזור למקום כמו שצריך, אם בכלל יחזור, בין אם בגלל נזקים, בין אם בגלל חוסר מיומנות (או חוסר אכפתיות) של המתקין, ובין אם כי צמות החוטים הנוספות לא נותנות לו להיסגר.

2. העובדה שמובילאיי מתוגמל מס כמו מערכות מקוריות גורמת לזה שהרכבים מופשטים ממערכות מקוריות לטובת מובילאיי - לא מדובר בהתקנת המערכת ברכב שאין לו אופציה מקורית, מדובר בהפשטה של מערכות בטיחות מקוריות (וברוב המקרים כאלו שגם מתערבות אוטונומית) לטובת הצפצפה של מובילאיי - כלומר מדובר על פגיעה בבטיחות הנוסעים ולא על תוספת בטיחות.

 

בתכל'ס רוב הנהגים בארץ דיי מחבבים ולא מתלוננים על המערכת כי מבחינתם הוא עושה את העבודה.

בתכל'ס רוב הנהגים די מחבבים את המערכת כי הם קיבלו אותה בחינם וכי אילצו אותם - לדעתי רוב הקונים אדישים למערכת, ואם הם היו צריכים לשלם את עלותה כמו אבזור אחר בהתקנה מקומית, או אם היו מקבלים הנחה של 1000-2000 שקלים עבור ויתור עליה, מספר ההתקנות היה נמוך בסדרי גודל.


×
×
  • תוכן חדש...