Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3218 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אם לתרגם למספרים את דברי החוכמה שנכתבו כאן: מערכת מובילאיי לבדה, בלי שום מערכת אקטיבית מקורית - שווה ציון אבזור בטיחות "6"! רואים את זה למשל בסיטרואן C1, שעם תג מחיר של 49,900 ש"ח מתהדרת בציון בטיחות גבוה יותר מהרבה מכוניות שמותקנות בהן חלק מהמערכות האקטיביות המקוריות והיעילות יותר. המסקנה היא שלקונה חכם אסור להסתנוור מציון הבטיחות שמופיע בכל מודעה - סוג של ישראבלוף, סלחו לי.

אגב גם המערכות האקטיביות המקוריות רחוקות מלהיות מקשה אחת. לדוגמא יש בלימה אוטונומית בחירום שפעילה רק עד 30 קמ"ש (מאזדה 2) ויש עד 200 קמ"ש (A3) - ושתיהן מקבלות את אותו ניקוד בטיחות.

 

לשוקלים לרכוש את חבילת Assistance Package Plus באאודי (9,900 שקל לפני הנחה): קיבלתי החודש את הרכב (Q2) עם החבילה והיא פשוט מעולה. שקטה לחלוטין (אפרופו התלונות כאן על צפצופי מובילאיי), ההתרעה על סטייה מנתיב היא בעצם לא התרעה, אין קול - אלא תיקון אקטיבי של ההגה אם לא מאותתים. לא מציק בכלל. ההתרעה על רכב בשטח מת היא רק אור מיוחד בצד המראה, מהבהב במהירויות שונות (כאן דווקא לא הייתי מתנגד שיהיה גם צפצוף אזהרה - אחפש בתפריטים אולי זה אפשרי). בלימה אוטונומית בחירום כן מלווה בצפצוף חזק כמצופה, זה קרה לי פעם אחת כשמישהו לפני בלם בירוק מהבהב והמערכת הגיבה טיפה לפני. בקרת השיוט האדפטיבית יעילה גם בפקקים - מכוונים אותה על 30 קמ"ש והאוטו זוחל עם התנועה. אם הרכב נעצר רק לשנייה הוא ימשיך לנסוע עצמאית כשיתאפשר, אבל אם העצירה ממושכת יותר דרוש ליטוף דוושת הגז כדי לצאת מהמקום ולחזור לשיוט. בקיצור בדיעבד אני מאוד מרוצה מההחלטה להגביל חיפוש רכב חדש לכזה עם מערכות אקטיביות מקוריות. מצחיק שציון הבטיחות של החבילה הנ"ל זהה לזה של C1.

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה שמדהים הוא שאני זוכר שבחנתי את המערכת של מובילאיי לפני המון שנים (בוודאות יותר מ-7, לא זוכר אם יותר מ-10) והיו לי את אותן תלונות שאתם מתלוננים עליהן עכשיו.

7 שנים במונחי פיתוח תוכנה זה נצח. איך זה שהמערכת עדיין סובלת מכל אותם חוליים?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

כי לא מעניין אותם לעשות קפיצות נחשוניות בתחום האפטרמרקט - מובילאיי היא טכנולוגיה ל OEM, זה יהיה עיקר הביזנס שלהם (ואולי הביזנס היחיד בטווח הארוך) - האפטרמרקט זה סתם בקטנה כדי שיכניס קצת כסף, stop-gap כזה.

פורסם

חשוב להבהיר: רב היצרנים שבהם מותקנות מערכות בטיחות בממפעל, הם מערכות של מובילאיי, ציטוט מהאתר שלהם:

27 global automakers rely on Mobileye technology to make their vehicles safe

15 Million vehicles worldwide are equipped with Mobileye technology

פורסם

^^ ברור לך שיש להם כמה דגמים. מוצרים ודורות של מוצר.

יכול להיות שהיבואנים בארץ לא מתקינים את הגרסה האחרונה ,

ואילו ב313 הדגמים שבהם מותקנת המערכת היא בגרסה מתקדמת יותר.

ותוסיף לזה את איכות ההתקנה ותקבל הבדל של עולם ומלואו

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

1. ההתקנה זה אכן בעיתי. אבל מה ההבדל בין זה לבין:

1. קודן

2. איתוראן

3. דיבורית

4. חיישני רוורס

בכולם אומנם לא נוגעים ב- CAN BUS אבל עדיין הכל התעלקויות איזולירבנד על גבול החובבניות.

2. המערכת בעיקר מצפצפת בנהיגה אגרסיבית - למשל בהאצה גם כשהרכב לפניך יחסית רחוק בגלל עצם ההאצה יש אסקלציה בהתרעות כי המרחק מתחיל להיסגר מהר.

3. מערכות מהיצרן - עדיין יכולות להיות מובילאי. כנראה שאפילו במרכיב המצלמה במערכות מהיצרן יש למובילאי נתח שוק עולמי משמעותי.

4. המערכות הללו (ADAS) זה הדבר הכי טוב שקרה לתעשיית הרכב, וזה בסוף שיפורים אינקרמנטליים לכיוון רכב אוטונומי.

כבר היום בלימה אוט'+שמירת נתיב אקטיבית+בקרת שיוט אדפטיבית זה 90% נהיגה אוט' בכביש מהיר.

פורסם

צודק. המערכות האלה מועילות מאוד. אולי באמת בהתחלה זה קצת מציק אבל זה מונע תאונות וזה מוכח. תחשבו על זה: גם ההתראה על אי חגירת בטיחות פעם הציקה לכולנו, אבל היום עם או בלי התראה כולנו שמים חגורה בטבעיות. וזה בטוח הציל חיים.

 

 

1. ההתקנה זה אכן בעיתי. אבל מה ההבדל בין זה לבין:

1. קודן

2. איתוראן

3. דיבורית

4. חיישני רוורס

בכולם אומנם לא נוגעים ב- CAN BUS אבל עדיין הכל התעלקויות איזולירבנד על גבול החובבניות.

2. המערכת בעיקר מצפצפת בנהיגה אגרסיבית - למשל בהאצה גם כשהרכב לפניך יחסית רחוק בגלל עצם ההאצה יש אסקלציה בהתרעות כי המרחק מתחיל להיסגר מהר.

3. מערכות מהיצרן - עדיין יכולות להיות מובילאי. כנראה שאפילו במרכיב המצלמה במערכות מהיצרן יש למובילאי נתח שוק עולמי משמעותי.

4. המערכות הללו (ADAS) זה הדבר הכי טוב שקרה לתעשיית הרכב, וזה בסוף שיפורים אינקרמנטליים לכיוון רכב אוטונומי.

כבר היום בלימה אוט'+שמירת נתיב אקטיבית+בקרת שיוט אדפטיבית זה 90% נהיגה אוט' בכביש מהיר.

פורסם

בתור חובב רכב שגר בגרמניה אני יכול להגיד שמובילאיי מוכרת בעיקר בתחום הרכבים האוטונומיים. מערכות הבטיחות לרכב, מה שנקרא ADAS פחות מוכרות, בעיקר כי הן מיועדות ל-OEM, ולכן לא יודעים בכלל שהטכנולוגיה שיש ב-BMW למשל היא של מובילאיי...

פורסם
לי יש יחס שלילי לכל התקנה מקומית ע"י היבואן בין אם זה קודן או איתורן או מוביל איי.

אני פשוט לא רוצה שאף אחד יגע לי באוטו, חוץ ממי שאני בוחר.

 

אין כאן מסע צלב, יש כאן עובדות פשוטות:

1. מתקינים ישראלים לא יודעים לעבוד, ואחרי פתיחה של פאנלים על ידי מתקין בינוני שעובד בקבלנות הפאנל לעולם לא יחזור למקום כמו שצריך, אם בכלל יחזור, בין אם בגלל נזקים, בין אם בגלל חוסר מיומנות (או חוסר אכפתיות) של המתקין, ובין אם כי צמות החוטים הנוספות לא נותנות לו להיסגר.

 

לחייב? מי אתה האח הגדול?

שיגעו במערכת החשמל של הרכב ויגרמו לנזקים וגם לקירקושים - למה מי הם שיכנסו לרכוש שלי?

 

או מערכת שלא הותקנה נכון/טוב

כמיטב המתקינים בישראל

לפי המשפט המושאל ממקצוע אחר

90℅ מהמתקינים מוציאים שם רע על השאר.

 

1. ההתקנה זה אכן בעיתי. אבל מה ההבדל בין זה לבין:

1. קודן

2. איתוראן

3. דיבורית

4. חיישני רוורס

בכולם אומנם לא נוגעים ב- CAN BUS אבל עדיין הכל התעלקויות איזולירבנד על גבול החובבניות.

 

סיכמתם בצורה הכי טובה למה אני לא אוהב (בלשון עדינה) התקנות יבואן/חאפרים,

וביום שאני אחליט להזמין רכב חדש מהסוכנות, אני אדרוש שהוא יגיע בלי אף התקנה מקומית.

פורסם (נערך)

מנסיון שלי יש שיפור די משמעותי בין המובילאי ברכב בן 3 למובילאי ברכב חדש,

הגרסא החדשה(זאת שמזהה תמרורים), הרבה פחות רגישה ומציקה ויותר מדוייקת.

וברור שאחד הדברים הכי מעצבנים אותי, זאת הקומבינה הזאת שעשו על חשבוננו.

 

ממה שאני הבנתי, ניקוד הבטיחות מעוות עוד יותר,

משמע שניתן ניקוד לפי סוג המערכת(התראה על רכב קרוב, סטיה מנתיב וכו')

ורכב שמגיע עם התראה על רכב + בלימה אוטונומית, מקבל את אותו הניקוד כמו רכב שמותקנת בו מערכת מובילאי רק עם אותה ההתראה.

זה העיוות המשמעותי והפגיע האמיתית בבטיחות הנהגים, שמערכת בטיחות אקטייבת ופסיבית מדורגות אותו הדבר.

ייתכן כי אם הניקוד היה שונה אז ליבואנים כן היה כדאי להשקיע עוד כמה פרוטות כי זה היה מתקזז להם עם ציון הבטיחות.

(זה מידע שאני חושב שקראתי כאן בעבר, אבל תקנו אותי אם אני טועה)

עריכה אחרונה על ידי D1winner

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

פורסם (נערך)

למה על חשבוננו? כמה שאני מבין נותנים הנחה במיסוי שמכסה התקנת המערכת. וגם יש הנחה בביטוח חובה (לטעמי זה היתרון במערכת בטיחות התקנה מקומית - לא עולה אקסטרא כסף ונותנת קצת כסף). לגבי תעלת, ברור שמערכת מקורית הרבה יותר טובה. וזה עיוות שמערכת התראה מקבלת אותו ציון כמו מערכת אקטיבית.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

הנחה במיסוי זה על חשבוננו יגבו מכל אחד עוד כסף בסעיף אחר. אז הנחה במיסוי שעוזרת, נניח, לשימור הסביבה - גם תורמת לכל אחד. אבל הנחה במיסוי שאינה תורמת דבר - ולפחות לגבי רכיב התראת שמירת מרחק זה כנראה המצב - לא מוצדקת בראיה רחבה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...