Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מג'נטיס דיזל שרשור בהמשכים


EliC25

פוסטים מומלצים

דחקתי בך כי מערכת אודיו לרכב בעיני היא אחד משיפורי הרכב הכי מועילים ותורמים לחיי היום יום - בייחוד כשמדובר בדיילי דרייבר שלך. 

 

וחוץ מזה התחדשת בווישר - זו תחזוקה ואתה חייב לעדכן! 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 375
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

@lanosforce האמת שאני לא דיילי דרייבינג כל כך, הרכב יוצא מהחניה פעם פעמיים בשבוע.

@ozal5 קנינו רכב נוסף, אבל הוא לא מחליף אף אחד.אכתוב עליו לקראת סוף השבוע.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם אתה יוצא מחנייתך ולו פעמיים בשבוע - עם סאונד טוב! 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מי שעוקב אחרי השרשורים שלי יודע שהיה לי סופ"ש עמוס עם שלושת הרכבים - הפיאסטה קיבלה אבזור חדש דרך המחשב, הפיג'ו הניעה ונסעה מעט וקיבלה טיפול כולל למערכת קירור.. ולגבי המג'נטיס ובכן.....

 

 

אמ;לק+סיפור מתמונות : מ6 בבוקר עד 1 בלילה על דבר אחד - החלפת קלאץ
כמות החלקים שפורקו מהרכב - 70 אחוז מכל המכניקה.

עלות חלקים:

קלאץ+מיסב+משאבה = 1380 ש"ח

גלגל תנופה (DualMass)ח = 1673 ש"ח

מחזיר שמן קראנק = 134 ש"ח

סה"כ התענוג 3187 ש"ח.

 

סיפור בתמונות:

 

רעש בלחיצה על הקלאץ'

מתעוררת בבוקר, לא יודעת מה מצפה לה היום, ניתוח כירורגי ארוך ביותר.
 

821f3e32-365e-405b-9a71-7a9074a268ab.thumb.jpg.eb97937f1bb3b201228f4f5463c8c264.jpg

מתחילים בפירוקים...
 

20200620_075447.thumb.jpg.fe89456a7f89312b1198b00fb7b83afc.jpg

 

שלום, אני רוצה בבקשה לקנות בוקים.
כמה?
כמה שיש
 
 
 
 
20200620_103158.thumb.jpg.94f6e2fee35f26819b2253144468521a.jpg
 
יופי! הורדנו גשר!
20200620_140942.thumb.jpg.cc5a524bee0f55caac389c32d2fc2c8d.jpg
אהה.. שיט, הוא הולך ביחד עם המסרק ומוט מייצב? טוב, נחבר בחזרה.
20200620_192944.thumb.jpg.a8d167b898d7af69c00738e17bd659ad.jpg
שימו לב לחולצה...
8d159bbc-ce8a-46f8-89be-15fd8b982fe1.thumb.jpg.b777fb51ce7773839ff7843eeb74848a.jpgInkedc02539ce-3683-4434-9b6b-79fe0cca7270_LI.thumb.jpg.f8a0ebf18a02a17612f2fda7531aedd3.jpg

בשעה טובה הנה אתה, הגלגל תנופה. כיתוב מקורי עליו - קיה יונדאי ו LuK

20200620_165201.thumb.jpg.d5d4f95a7272d25f141bdd9258f2a33b.jpg

הקלאץ הישן

20200620_165239.thumb.jpg.fec74ce531f1a7574910378207233744.jpg20200620_165245.thumb.jpg.3ca8ffb2f55a6e05128fd378645c393d.jpg

משאבת קלאץ חדשה20200620_185228.thumb.jpg.e386804ae59d2a9ae06cc377bd2b8488.jpg

 

הכל מורכב...

20200620_185233.thumb.jpg.08a10061d97be8dccee6b5eded69ea9c.jpg

לילה טוב... הכל נגמר, די.

20200621_010302.thumb.jpg.dfce8a85007efa807198f2eafb2a3070.jpg


ולמי שבאמת יש כח לקרוא פירוט מוזמן:

הכנסתי את הרכב לחניה המקורה בבית כבר ב6 בבוקר, 2 חברים תותחים חברו אליי ב7 והתחילו להרים את הרכב בזמן שאני 'נוגס' מלמעלה ומפרק חלק אחר חלק.

שמן הגיר חדש לכן מצאנו פיתרון - רוקנו לגיגית שנוקתה מבעוד מועד ועטפנו בניילון נצמד על מנת שלא יתלכלך והנחנו בצד.

נתקענו פעם ראשונה עם המשולש הימני שלא רצה לצאת מהנאקל. פטיש, לום... כלום.

בעל הבית שלי הגיע כי כבר עשינו לו רעש עם הפטיש, אמר 'תחממו את המשולש'. הביא ברנר, חימם את המשולש חצי דקה.. והופ 2 דפיקות פטיש מאוחר יותר - יצא.

תפוח הגה שמאלי גם עשה לנו קצת ברדק ולא רצה לצאת, עשיתי לו קצת CHRISFIX, הברגתי את האום הפוך ודפקתי עליו קצת עם פטיש - ויצא.

צד שני הלך בלי בעיה מאחר ופירקנו ציריה שם ממש לא מזמן.

עבדנו לפי המדריך בספר הטכני של הרכב, וכאן היה שלב שצריך לרוקן שני צינורות הגה, לא היה מובן כל כך למה ואמרנו שנסתדר כבר אחר כך על שמן הגה חדש. כך היה, אחרי ששברנו את הראש האם באמת הכרחי לפרק את הצינורות.

בשלב הבא כבר נאמר לפרק את מוט ההגה אבל התעקשנו לצערנו יותר מדי זמן על כך שאין מצב שהגשר יורד עם ההגה בהכרח... אז התחלנו לפתוח את הברגים שסוגרים את המוט מייצב וההגה על הגשר, והורדנו אותו בלעדיהם.

התחלנו לפרק את הגיר, בשלב הזה חבר נוסף הצטרף, הוא ובחור נוסף מלמעלה תופסים את הגיר עם חבל, ואני ועוד בחור מלמטה מתמרנים עם ג'ק ועם הידיים. במקביל המנוע מוחזק על ג'ק נוסף.

בשלב הזה אנחנו מבינים שיש עוד תושבת לגיר שמחברת אותו מעל ההגה והמוט מייצב... מרימים חזרה את הגיר ומפרקים את התושבת.

עכשיו כבר הבנו שאין מנוס מלפרק את ההגה מאחר והוא מפריע לגיר לרדת (בגלל התושבת).

מצטער שלא עשיתי את זה קודם, בסה"כ מדובר בבורג 12 שסוגר פלח על השיניים של המוט הגה.

הורדנו את ההגה והמוט מייצב וכמה דקות מאוחר יותר גם את הגיר עם קצת תמרונים.

בשלב הזה @Igalz הצטרף ועזר לנו, עבדנו בזוגות.

חיברנו את ההגה ומוט מייצב חזרה על הגשר כדי שנרים אותם יחד.

ניקינו את הגיר עם לחץ אוויר מכל שאריות הקלאץ.

הקלאץ עצמו היה במצב סביר, נשאר לו עוד חיים, אבל פלטת הלחץ כבר הלכה וכנראה משם הרעש.

מסתבר שהקלאץ המקורי של הרכב הוא של LuK- בדיוק אותו אחד שקניתי חליפי.

המשאבה שהגיעה הייתה שונה אבל, מגוף פלסטיק ולא מתכת, וכך גם הצינוריות שלה.

הגלגל תנופה אגב היה סגור עם T50 - מזל שלבעל הבית שלי הייתה בוקסה מתאימה.

התחלנו להרכיב חזרה את הגלגל תנופה, קלאץ וכיסוי וסגרנו אותם לפי המומנט הדרוש. הרמנו חזרה את הגיר המשכנו להרכבה של הגשר.

ההרכבה של הגשר הרגישה יותר פשוטה עכשיו שידענו מה אנחנו עושים... אך למעשה היינו צריכים לפרק אותו שוב, כי הצינור הגה היה אמור להכנס אליו עוד לפני.

יגאל התנצל ואמר שהוא צריך ללכת כי כבר 8 וחצי בערב, ואנחנו נותרנו המומים שאנחנו עובדים כל כך הרבה זמן.

מכאן והלאה כל דבר שיכל ללכת קשה הלך קשה, בעיקר בגלל העייפות והתשישות.

בראקט של צינור הגה שלא הבנו כל כך איך אמור להתפס, עד שגילינו שהוא נתפס על בורג שסוגר את המסרק ופתחנו וסגרנו אותו מחדש, למזלנו הייתה גישה מלמעלה.

ברגים של הקאליפר שהלכו קשה

אפילו הגומיה שמונעת רעשים מפילטר האוויר דרשה מאיתנו התעסקות של רבע שעה.

@רועי עוזרי המל(א)ך הגיע בשעה מאוחרת עם שמן הגה D 3 שהוא קנה במיוחד. במקביל עשה איתי ניקוז אוויר ממשאבת הקלאץ.

זהו, רגע האמת. הנענו את הרכב, ניקזנו אוויר ממשאבת הגה ומילאנו בערך חצי ליטר של שמן הגה חדש.

השעה 12 בלילה, החברים היקרים נפרדים לשלום ואני נשאר לקפל את הציוד, גמור מעייפות.

היה שווה את זה.

9ced0ea1-2a81-4ef4-8687-7e2738404ed4.jpg

20200620_075452.jpg

20200620_103204.jpg

20200620_103210.jpg

20200620_103223.jpg

20200620_161426.jpg

20200620_172303.jpg

20200620_185237.jpg

IMG-20200620-WA0014.jpg

  • אהבתי 6
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו? אז באיזה בית חולים לבקר אותך? לא חזרת אליי. 

או שכבר אתה במחלקה הפסיכיאטרית לשיקום? 

 

בקיצור - בפעם הבאה שהקלאץ' נגמר אתה גורט את הרכב. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, lanosforce כתב:

נו? אז באיזה בית חולים לבקר אותך? לא חזרת אליי. 

או שכבר אתה במחלקה הפסיכיאטרית לשיקום? 

 

בקיצור - בפעם הבאה שהקלאץ' נגמר אתה גורט את הרכב. 

לא בדיוק, בפעם הבאה אני אדע לעשות את זה בחצי מהזמן :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין כמה זה היה עולה במוסך

 

אני מאמין שהמחיר היה שיקול האם להמשיך עם הקלאץ עד שימות ואז לזרוק את האוטו המושלם הזה, או שאולי בכל זאת להחליף

 

 

אם יש לך הצעת מחיר אשמח שתשתף

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלי תשמע זה קריעת תחת :-)

 

אני אחרי החלפת מוטות קישור למייצב הולך שבוע עם כל השרירים תפסוים. 

 

המאמץ הפיזי פה גדול מאוד, עד שאתה מגיל מסויים אומר לעצמך...זהו, את זה עם כל האהבה שלי ל DIV אני לא מוכן לעשות.

 

מחזיק מכם מאוד, זה סופר קשה...

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, avargel כתב:

אם יש לך הצעת מחיר אשמח שתשתף

ביקשתי הצעות בשביל השעשוע

אף אחד לא היה מוכן לקחת את העבודה, גם לא מוסכים מורשים של קיה.

למה? 🤷‍♂️

לפני 10 דקות, Buki כתב:

המאמץ הפיזי פה גדול מאוד, עד שאתה מגיל מסויים אומר לעצמך...זהו, את זה עם כל האהבה שלי ל DIV אני לא מוכן לעשות.

 

צודק אבל זה כבר מעבר לזה, עם כמות העבודה שעשינו אני לא חושב שהייתי סומך על מישהו שיעשה את זה בצורה טובה ואיכותית בלי לאבד בדרך ברגים אומים וגומיות... דווקא עכשיו אחרי שעשיתי את כל זה, הייתי נשכב מתחת לרכב ועושה את זה עוד פעם. רק בגלל שאני מבין כמה העבודה מורכבת וכמה אני מפחד שמשהו לא ילך כשורה.

לפני 16 דקות, avargel כתב:

אני מאמין שהמחיר היה שיקול האם להמשיך עם הקלאץ עד שימות ואז לזרוק את האוטו המושלם הזה, או שאולי בכל זאת להחליף

 

לא הבנתי כל כך את המשפט, המחיר של מוסך? אני מוכן לשלם כמעט כל הוצאה על הרכב כדי להשאיר אותו נוסע ואצלי. לשדרג לרכב חדיש יותר (המתחרה היחידה שאני רואה זה קקטוסולר) יעלה לי 25-30 אלף שקל יותר. כך שתיקון תמיד יהיה בצד הזול יותר של העסקה מבחינתי.

אגב, כמו שאמרתי, הקלאץ עצמו בסדר. לא אהבתי את הרעש שיצא מהפלטה ולכן הגעתי למסקנה שהגיע הזמן להחליף. אגב, קניתי את הרכב בידיעה שאני אצטרך להחליף באיזשהו שלב את הקלאץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה עבודת צוות, ועם "נערת מיים" ברקע . ( או שזו עוזרת הפקה ) 🙂

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שהמחיר היה שיקול האם להמשיך עם הקלאץ עד שימות ואז לזרוק את האוטו המושלם הזה, או שאולי בכל זאת להחליף

 

 

כשיש לך רכב מסודר ומטופל, זה עובד אחרת. נניח מחיר במוסך 6000 ש"ח. 

זרקת את האוטו, מה תעשה עם 6000 ש"ח ובלי אוטו? הרי זה לא שאתה יכול לקנות בסכום הזה משהו אחר מקביל שלא צריך עוד השקעה באותו סכום אם לא יותר. 

 

לכן, אם לא תכננת בכל מקרה לשדרג ואין לף בשלוף 50-60 אלף שקל לרכב מקביל נורמלי,  מתקנים את מה שצריך אפילו שזה עולה כמעט כמו האוטו. 

 

 

  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי עבודה במוסך מורשה יבואן הייתה עולה בסביבות 2500 שקל. בכיף יש פה 6-8 שעות לפי שעתון יצרן.

מוסכים לא רוצים לקחת את העבודה כי הרכב לא נפוץ ולא מכירים אותו, אין פה משהו מיוחד מאיזו סיטראון ג'אמפי לדוגמא.

 

תבדוק כיוון פרונט.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, zaf כתב:

אחלה עבודת צוות, ועם "נערת מיים" ברקע . ( או שזו עוזרת הפקה ) 🙂

זוגתי, היא ישבה על יד השולחן והעבירה לנו את הבוקסות שאנחנו צריכים כל פעם 🤣

לפני 1 שעה, Adamm כתב:

תבדוק כיוון פרונט.

 

אין סיבה שיזוז שם משהו, לא נגענו במסרק עצמו

בכל אופן עשיתי נסיעה, הרכב לא מושך לשום כיוון וההגה מיושר.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...