Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מג'נטיס דיזל שרשור בהמשכים


EliC25

פוסטים מומלצים

תיקחו גם בחשבון שהרכב לא נוסע דיילי - פעם-פעמיים בשבוע - במקרה הכי גרוע, השבית הרכב ומצא את עצמו ללא כלי עבודה מתאימים - הרכב יכול לספוג בשקט מספר ימים של השבתה. חישוב הריסק של השבתת רכב בחניה הוא הרבה יותר גדול כאשר מדובר ברכב שננהג מידי יום ובמידה ויש תחבורה ציבורית נוחה - זה גם פקטור שמקל מאוד על חובב DIY. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • תגובות 375
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אתמול החלטתי לנקות קצת את האינטרקולר מלכלוך, על הדרך גם את המעבה ואת הרדיאטור.

היה מלא מלא מלא מלא אבק, קצת חרקים וקצת הזעות של שמן מצינור שמן שצמוד לחלק התחתון של הרדיאטור והאינטרקולר.

בדקתי את הרפידות האחוריות שהוחלפו לפני 93 אלף ק"מ, הן עדיין במצב חדש לגמרי.

הרכב עוד לא ב273K קמ, וכפי הנראה לא יתקדם הרבה בק"מ בתקופה הקרובה.

 

20200725_123046.jpg

20200725_125854.jpg

20200725_133611.jpg

20200725_170628.jpg

20200725_183910.jpg

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פירוק צינור עליון ותחתון של רדיאטור

4 ברגים של רדיאטור

2 ברגים של מאוורר+קונקטור

לשלוף את תיבת הממסרים מהתושבת שלה (2 קליפסים) כדי שיהיה אפשר להוציא את הרדיאטור

שליפה של הרדיאטור

ניתוק 2 צינורות אוויר מהאינטרקולר

שחרור 2 ברגים מהאינטר קולר למעבה

וזהו

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
בתאריך 25.12.2018 בשעה 23:41, EliC25 כתב:

צריכת הדלק עלתה במעט בגלל תוואי נסיעה שהשתנה 80:20 לטובת עירוני ופקקים, מנוע קר ובדרך כלל נסיעות של 7-10 דק הלוך חזור בבוקר ובערב, כרגע עומדת על 1 ל13, אבל תדירות התדלוק ירדה לפעם בחודש.

מלבד זאת, הקמז זז לאט יותר ואני כרגע עומד על 252500 (1300 בחודש)

נשרפה h7 והוחלפה, בנוסף לנורת ברקס אחורית, עוד 25 שקלים נעלמו להם.

 

ו.... הפתעה בדרךScreenshot_2018-12-25-23-37-47.jpeg

אז אחרי שנתיים התפנה קצת זמן לסיים את הדרעק הזה!

קצת תקציר:

חסר חיווט בצמות המקוריות, והסכמת חשמל של היצרן לא ברורה במיוחד, כנראה יש הבדל בין דגם הבנזין לדיזל או משהו בדרך השתנה בישראל...

בכל אופן למזלי בעל הבית שלי מהנדס חשמל אז ניצלנו את השבת לסיים את הדרעק הזה.

חיברנו פלוס ופיוז עד לקונקטור המקורי שיושב בתא הנוסעים, ומעביר מתח לאחר מכן לממסר.

מהקונקטור שאחרי הממסר העברנו פלוס לפנסי ערפל

עבודה שלקחה הרבה זמן עד שהבנו בדיוק מי מה מו, וכל זה עם הסכמה מול העיניים.

מסתבר שיש נורה בלוח שעונים שדלקה ברגע שהזנו את המתח למקום הנכון.

התגעגעתי לרכב ורק השבוע יצא לי לעשות נסיעה ראשונה בו מאז תחילת ספטמבר. שכחתי כמה הוא מהנה לנסיעה.

ב3 חודשים האחרונים עוד לא עברנו 700 ק"מ, אין לי ממש לאן לנסוע :)

קמ נוכחי 273700

זהו בנתיים עד הפעם הבאה

20201010_195951.jpg

20201010_195934.jpg

20201010_195914.jpg

20201010_195406.jpg

20201010_190251.jpg

20201010_184820.jpg

20201010_184152.jpg

20201010_174601.jpg

20201010_174556.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל כמה חודשים זה עולה האמת, ואני לא מוצא מחליפה. האמת די מתבאס להחזיק רכב בתקופה כזו שאני כמעט ולא משתמש בו, רואה אותו עומד בחניה בכל יום...

גם ככה כשהמשפחה תתרחב עדיין נהיה עם רכב שני שיהיה המרכזי יותר (יש אוריס שמחכה לנו בשביל זה)

במכירה לא אקבל עליו יותר מ20 אלף נניח, כך שלא רואה סיבה למכור, אין אלטרנטיבות עדיפות במיוחד בשוק בתקציבים האלו. אני מרגיש שיש לי אוצר ביד ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלואנס דיזל ידני

ואז נכנס גם פרמטר העיצוב ששכחת :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהפלואנס קצת יותר קטנה (?).

בנוסף, הן כמעט לא קיימות ביד 2, ואלה שכן הן מוניות לשעבר עם קילומטרז' של מטוס.

לעומת זאת, את המג'נטיס קל יותר למצוא, אם כי רבות מהן מלימוד נהיגה.

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד עכשיו נתקלתי רק במג'נטיס אחת פרטית לגמרי עם 115 אלף קמ (דיזל ידני) שעדיין יד ראשונה

פורסמה לא מזמן ב27 אלף.. אבל מצב מכני ככה ככה.

לגבי הפלואנס אתה צודק, יש ממש מעט שהיו לימוד נהיגה או פרטיות. באוטומט יותר קל למצוא פרטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן חובה וצד ג

2500 בשנה

אבל יש גם טיפול אחת לשנה ובלאי גם בלי שהרכב נוסע

וטסט

אלו עדיין הוצאות :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
בתאריך 14.6.2017 בשעה 12:12, EliC25 כתב:

כרגע הוחלפו הצמיגים האחוריים במידה 205-60-16 לפאלקן ZE914 המוכרים, בעלות של 660 שח.

 

אז כעבור 3 וחצי שנים ו70 אלף ק"מ הצמיגים האחוריים הוחלפו בדגם החדש של הפאלקן - עלות 600 ש"ח.

כפי שרואים - הצמיגים היו עם מלא בשר עליהם אבל לצערי השמש הישראלית הכניעה אותם ולא רציתי להכנס איתם לחורף.

20201118_132010.thumb.jpg.9a5fa8f7a742586840d6265b6c0192c3.jpg20201118_140111.thumb.jpg.1711e4f382456dcd3ceac410db8329fb.jpg

לצערי הקאפ של אחד הגלגלים נשברה כשהכניסו אותו למכשיר האיזון... מחפש חדשה\מפירוק.

20201126_160719.thumb.jpg.ef0094c4f541418d6391266e144c9759.jpg

אני נמצא כעת בשלב בו הישראלי הממוצע היה נפטר מהנבלה כי נראה שהיא לא מפסיקה לדרוש תשומת לב.

בחודש האחרון היו מעבר לצמיגים עוד שני עניינים שטיפלתי בהם:

1. בולמים רבותיי - לפני 3 שבועות בערב: מתחיל נסיעה, עולה על הבאמפר הראשון ביציאה מהרחוב, שומע 'פסססס' של גז במשך כחצי דקה, ומאז בכל עליה על באמפר אותו צליל, כמו של ג'ק שמגיע לסוף מהלך. מצרף סרטון שממחיש:

 מיד הרמתי טלפון לחנות החלפים הקבועה והזמנתי סט מנדו חדש בעלות של 480 ש"ח. כבר בסוף השבוע הרכב עלה מעלה לצורך החלפת בולמים זריזה. 

20201121_131419.thumb.jpg.1f3a0ec8cf2cb201cd0501de78c10d60.jpg

בולם ישן

20201121_131438.thumb.jpg.7a7237fcaf0122081e0d8d6e4df0230f.jpg

בולם חדש

20201121_152531.thumb.jpg.670a8c134cf1a7254e369f5049fc94c3.jpg

IMG-20201121-WA0024.thumb.jpeg.1c4b02c51550f87d3a45f175dd05a431.jpeg

20201121_133833.thumb.jpg.0c158c94e35126092e135f016b0d3a5e.jpg

שימו לב לכמה דברים:

א. בולם מקורי מול 'חליפי' שעולה כמעט שליש ממנו... אותו בולם בדיוק עם אותו מק"ט וחותמת כמובן.

ב. בולם צד נהג אחרי דחיסה - לא עולה חזרה. בולם צד  נוסע גם כווץ בקושי רב, אבל חזר במהרה לתחילת המהלך שלו.

ג. מדובר בבולמים מקוריים שעברו עם הרכב 10 וחצי שנים ו275 אלף ק"מ, זו אסמכתא לאיכות חומרים מצויינת!

 

2. פילטר סולר -חיישן מים ארור אז כמה ימים אחרי התדלוק האחרון שעשיתי (בתחנה הקבועה) נדלקה נורת מים בסולר, ממש כמה רגעים לפני שהגעתי הביתה. הכנסתי את הרכב לחניה, פירקתי את הפילטר וניקזתי 'מים'. העברתי את התכולה לבקבוק שקוף אך לא ראיתי שום מים. ברגע שהנעתי את הרכב הנורה מיד דלקה שוב (בדרך כלל כשיש נוכחות של מים הנורה תרצד בהתחלה כי המים לא תמיד מגיעים לסף באותו רגע)

חזרתי על הריקון 4-5 פעמים עד שאמרתי שכנראה הגיע הזמן להחליף פילטר סולר. (למרות שעברו פחות מ30 אלף קמ) הזמנתי פילטר חליפי של MAHLE והחלטתי גם לבדוק את החיישן מים עצמו. גיליתי שהוא קצת מלוכלך לכן הוצאתי את הבורג שלו שמשמש כמינוס וניקיתי אותו. התקלה לא חזרה מאז לשמחתי.

עלות - 50 ש"ח

20201125_192109.jpg.cc736c3147de8e6e89a59411923ad863.jpg20201127_160215.thumb.jpg.11f7baa0b239604277cb9f35b84b5497.jpg

 

סה"כ עלות תקופתית: 1130 ש"ח - די הרבה בהתחשב בכך שהרכב לא כל כך נוסע. עומד כרגע על 275K

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלך בולם?

הזדמנות לשים קוילאוברים !!!

ובנימה רצינית (קצת...), כל הכבוד על ההשקעה.

עריכה אחרונה על ידי GR8Day
  • אהבתי 1

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...