Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מג'נטיס דיזל שרשור בהמשכים


EliC25

פוסטים מומלצים

בתאריך 21.6.2020 בשעה 15:35, EliC25 כתב:

ביקשתי הצעות בשביל השעשוע

אף אחד לא היה מוכן לקחת את העבודה, גם לא מוסכים מורשים של קיה.

למה? 🤷‍♂️

צודק אבל זה כבר מעבר לזה, עם כמות העבודה שעשינו אני לא חושב שהייתי סומך על מישהו שיעשה את זה בצורה טובה ואיכותית בלי לאבד בדרך ברגים אומים וגומיות... דווקא עכשיו אחרי שעשיתי את כל זה, הייתי נשכב מתחת לרכב ועושה את זה עוד פעם. רק בגלל שאני מבין כמה העבודה מורכבת וכמה אני מפחד שמשהו לא ילך כשורה.

לא הבנתי כל כך את המשפט, המחיר של מוסך? אני מוכן לשלם כמעט כל הוצאה על הרכב כדי להשאיר אותו נוסע ואצלי. לשדרג לרכב חדיש יותר (המתחרה היחידה שאני רואה זה קקטוסולר) יעלה לי 25-30 אלף שקל יותר. כך שתיקון תמיד יהיה בצד הזול יותר של העסקה מבחינתי.

אגב, כמו שאמרתי, הקלאץ עצמו בסדר. לא אהבתי את הרעש שיצא מהפלטה ולכן הגעתי למסקנה שהגיע הזמן להחליף. אגב, קניתי את הרכב בידיעה שאני אצטרך להחליף באיזשהו שלב את הקלאץ.

@halperin96 לא יודע איפה קראת מה שקראת אבל כדאי שתקרא דוב את ההודעה שציטטתי. לא דיברתי על הכסף עד ששאלו עליו, וגם אמרתי שאין לי בעיה לשלם כל סכום שהוא. הבעיה שלי היא עם טיב העבודה.

 

אגב אתמול דיברתי עם בעל מגנטיס נוסף, טען שעלה לו 2900 שקל החלפת קלאץ במוסך. לא יודע מה טיב החלקים ששמו שם, אבל מניח שהחליפו לו לגלגל תנופה סינגל מאס תואם.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 375
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 22 דקות, EliC25 כתב:

@halperin96 לא יודע איפה קראת מה שקראת אבל כדאי שתקרא דוב את ההודעה שציטטתי. לא דיברתי על הכסף עד ששאלו עליו, וגם אמרתי שאין לי בעיה לשלם כל סכום שהוא. הבעיה שלי היא עם טיב העבודה.

 

אגב אתמול דיברתי עם בעל מגנטיס נוסף, טען שעלה לו 2900 שקל החלפת קלאץ במוסך. לא יודע מה טיב החלקים ששמו שם, אבל מניח שהחליפו לו לגלגל תנופה סינגל מאס תואם.

למה שהעבודה תהיה גרועה?

תמצא מקום שאתה סומך עליו והוא לא יקר.

 

אני מביא את החלקים למוסך,משלם 100 שקל על עבודה.

אם הייתי תקוע יותר משעה מתחת לרכב-זה שווה לי.

 

  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שוב מסתכל רק על הפן הכלכלי.

החברים שהגיעו לעזור לי (וגם בעל הבית שלי שהצטרף) עשו את זה מתוך עניין, תחביב והנאה.

אם בשביךך לטפל ברכב זה קאדר וסבל, אז תשלח למוסך.

זה כמו שאדם שאוהב לבשל יגיד שעדיף לו ללכת למסעדה במקום לקנות את המצרכים, אבל הוא יפספס את ההנאה שבתחביב.

ועצם זה ששאלת מה יכול ללכת לא כשורה כנראה מסביר כמה שאתה לא מבין את מורכבות העבודה. כל כך הרבה פירוקים בדרך, לך תדע איזה בורג ישכחו להחזיר. לא מתאים לי, לא קשור לסומך או לא סומך, אני לא מכיר מספיק מוסכים בשביל עבודה כזו מורכבת ולדעת שמי שעובד על הרכב זה המכונאי עם ותק של 20 שנה ולא ילד שעובד שם חודש וחצי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העבודה הזו ב90% מהפעמים מאוד לא מורכבת.

יש הסברים לכל דבר ומכונאי עם נסיון יידע לעשות את העבודה.

גם אם הוא רואה אותה בפעם הראשונה,סך הכל לעקוב אחרי הוראות.

עריכה אחרונה על ידי halperin96
  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, אני לא בא להתגאות אבל יש לי די ניסיון, ועבדתי עם המדריך הטכני של קיה. מורכב זה בהחלט מורכב. מה גם שהמדריך דורש ממך לעבוד עם כלים ספציפיים לרכב (תמיכה במנוע ובגיר למשל).

אבל אני לא מדבר על המורכבות של העבודה כמו שאני מדבר על כמות החלקים שפורקו. לפחות 60 70 ברגים שונים, לא מתאים לי שישכחו איזה אחד בדרך.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע - זאת הדרך היחידה להגיע לסטטוס של מה שנקרא master mechanic - אין דרך אחרת! 

 

שאפו בן אדם - מוריד את הכובע בפניך ואם יהיה לי אי פעם את הכוח לעשות דברים כאלה בעצמי (הדודג' לימדה אותי מה הגבול שלי ולכן נמכרה) - אני יותר מאשמח לחבר כמוך לצידי. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, halperin96 כתב:

העבודה הזו ב90% מהפעמים מאוד לא מורכבת.

 

אגב, הייתי שמח לדעת מה הנסיון שלך בפירוק קלאצ'ים שתומך בטענה הזו שזרקת פה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.6.2020 בשעה 19:01, איציק נ. כתב:

כל הכבוד 👍
נראה שעשיתם יופי של עבודה.
כשמדובר בחובב רכב עם ידיים טובות - בכל עבודה שאתה עושה בעצמך ולעצמך, אתה תעשה את הכי טוב, "לפי הספר", כן - אני מודה שבמקרים לא מעטים זה יכול להיות יותר מקצועי אפילו ממוסך שזו עבודתו.

אני בחיים לא יוריד גיר בבית כשהאוטו על בוקים, מהסיבה הפשוטה שזה יעלה לי בקלות בעוד יום-יומיים במיטה עם כאבים בכל הגוף - במקרה הטוב.
מעדיף ללכת לעבוד בזמן הזה, לעשות כסף, ולשלם למישהו עם ליפט (מוסך ?) שיעשה את זה.
בפעמיים שעשיתי קלאץ' בברלינגו (שזה הרבה יותר קל מאצלך...) השתמשתי בשירות בתשלום של קולגה עבור אותה עבודה (והייתי רוב הזמן לידו, בעיקר לתמיכה מורלית ופיקוח שהכל נעשה כמו שאני אוהב).

אם היה לי ליפט בבית, כבר הייתי חושב\מדבר אחרת - אבל על בוקים ? להוריד גיר ? לא בשבילי :-) 

איציק

לא חייבים ליפט... אצלי מנוף שרשרת תלוי בתקרת החניון ועושה עבודה מעולה

שלף כבר בגבורה DSG6  DSG7 ומנוע. 

אבל כן, לעבוד כמו פות"ש ללא מנוף בגילי המופלג זה ישר לשיקום גריאטרי.

אגב פות"ש, מדוע נכנסת לפרוק משני של רכיבים מתת השלדה?

בגולף היא יורדת קומפלט עם ההגה, המשולשים והמוט מייצב ואפילו עם צמת החוטים.

6 ברגים ו 4 בולג'וינטים והיא למטה. מאוד פשוט.

נראה לי שגם אצלך זה ככה.

 

20200530_131742.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, teyal כתב:

אגב פות"ש, מדוע נכנסת לפרוק משני של רכיבים מתת השלדה?

 

אם היית קורא הכל היית יודע ;)

חשבנו שיהיה מספיק להוריד רק את הגשר, עשינו עבודה כפולה בפועל... היום עם הנסיון אני יודע להוריד את הכל קומפלט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, EliC25 כתב:

אגב, הייתי שמח לדעת מה הנסיון שלך בפירוק קלאצ'ים שתומך בטענה הזו שזרקת פה?

רשמתי 90% מהעבודות.

לא פירקתי קלאץ' וזה גם לא רלוונטי,אבל רוב העבודות שבשבילם אנשים מגיעים למוסך הן דיי פשוטות.

 

למה שישכחו בורג?

תמצא בעל מקצוע אתה סומך עליו,אם הוא עשה 200 כאלה הוא כנראה יעשה את ה201 גם בלי בעיות.

ועם הנסיון שלו יש לו פחות סיכויים ממך לשכוח בורג,והוא לא יצטרך לשבור את הגב וחברים שיבואו לעזור.

עריכה אחרונה על ידי halperin96
  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, halperin96 כתב:

תמצא בעל מקצוע אתה סומך עליו,אם הוא עשה 200 כאלה הוא כנראה יעשה את ה201 גם בלי בעיות.

 

אתה נאיבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד מפחד מהתמימות שלי. 

 

זה שרשור DIY - קשה מאוד לקבל את זה ביותר DIY  מזה - תהנו מהתהליך ומהשיתוף. 

 

הבן אדם עושה את זה מהסיבות הנכונות - הוא אוהב את זה. הלוואי והיה לי את הזמן ואת הרצון להכנס ככה לתחזוקה של הרכבים שלי. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, אני בעל ניסיון.

ניסיון שאפילו פילטר אוויר לא החזירו לי במוסך, אשכרה חייבו והשאירו את הבית פילטר ריק.

נסיון ששמים ברגים קודחים איפה שמשהו רופף, במקום למצוא איפה הבורג שאיבדו.

נסיון ששוברים קליפסים בפירוקים.

אני לא היחיד בפורום, זו טענה שמועלית פה ללא סוף כי זו המציאות.

בן אדם שעובד על רכב בתשלום, יעשה את זה כמה שיותר מהר כדי להתקדם לרכב הבא, ובכך מסתכן בפספוס פעולות מסויימות. אפילו אנחנו עם כל הסדר איבדנו בורג אחד בסופו של דבר, למזלנו זה בורג די גנרי שבסה"כ מעגן צמת חשמל לבית פילטר אוויר, והחלפנו אותו באחד אחר.

לפני 58 דקות, halperin96 כתב:

 

אתה פרנואיד.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, EliC25 כתב:

לא, אני בעל ניסיון.

ניסיון שאפילו פילטר אוויר לא החזירו לי במוסך, אשכרה חייבו והשאירו את הבית פילטר ריק.

נסיון ששמים ברגים קודחים איפה שמשהו רופף, במקום למצוא איפה הבורג שאיבדו.

נסיון ששוברים קליפסים בפירוקים.

אני לא היחיד בפורום, זו טענה שמועלית פה ללא סוף כי זו המציאות.

בן אדם שעובד על רכב בתשלום, יעשה את זה כמה שיותר מהר כדי להתקדם לרכב הבא, ובכך מסתכן בפספוס פעולות מסויימות. אפילו אנחנו עם כל הסדר איבדנו בורג אחד בסופו של דבר, למזלנו זה בורג די גנרי שבסה"כ מעגן צמת חשמל לבית פילטר אוויר, והחלפנו אותו באחד אחר.

 

אתה יכול להגיד את זה על כל בעל מקצוע.

 

גם לרופאים יש תור ולחץ זמן,אתה לא מנסה לרפא את עצמך כי יש סיכוי שהוא עייף ואולי יפספס.

(קורה שמפספסים).

 

בלי קשר,מוסך עובד בצורה שמתאימה ל99% אחוז מהלקוחות שלו,ורוב הסיכויים שאם יבוא אליו לקוח עם קיה בת 13 ופגוש משוחרר הוא ישים לו בורג כדי לעגן אותו למקום וזה לא יפריע ללקוח.

כנראה שבלקסוס חדשה המוסך היה מחפש את המחבר המתאים.

זה לא עניין של זריקה או חוסר מקצועיות,אלא עבודה בהתאם למה שמתאים לרוב.

 

קליפסים כולם שוברים,הם מתייבשים או שאין אליהם גישה-מזל ששקית שלהם מאליאקספרס עולה 10 דולר.

עריכה אחרונה על ידי halperin96
  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...