Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

@lanosforce תתצחק אבל יש לנו בגטס קלאב בחור עם גטס מונמכת עם בניה שיש לו קוביות שש בש במקום פקקי ונטיל, ולדים על כל סף דלת שכתוב עליו GETZ באדום שנדלק ונכבה בהדרגה כל הזמן...

מוגזם בהחלט.

לפני 6 שעות, ozal5 כתב:

כן, מבת ים.

מתאר לעצמי שאתה מכיר את הרכב שאני מדבר עליו.

יש כמה מגנטיס בבת ים אבל אחת שחורה ואני מאמין שאתה מדבר על זו:

1st.thumb.jpg.e48955a164956aeb4317e6a9e5526516.jpg

נתקלתי בה מתישהו לפני שנתיים, והיא הוצעה למכירה בקיץ הקודם... לא יודע אם נמכרה.

 

  • תגובות 407
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יש גם אחת כסופה בפתח תקווה שראיתי אותה כמה פעמים חונה ליד הסוכנות של יונדאי אבל או שהיא משופרת או שהיא באמת הגרסא החזקה, נראית קצת "יותר מידי" לטעמי. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
לפני 3 שעות, EliC25 כתב:

@lanosforce תתצחק אבל יש לנו בגטס קלאב בחור עם גטס מונמכת עם בניה שיש לו קוביות שש בש במקום פקקי ונטיל, ולדים על כל סף דלת שכתוב עליו GETZ באדום שנדלק ונכבה בהדרגה כל הזמן...

מוגזם בהחלט.

יש כמה מגנטיס בבת ים אבל אחת שחורה ואני מאמין שאתה מדבר על זו:

1st.thumb.jpg.e48955a164956aeb4317e6a9e5526516.jpg

נתקלתי בה מתישהו לפני שנתיים, והיא הוצעה למכירה בקיץ הקודם... לא יודע אם נמכרה.

 


כן זאת היא 😮,

לזכרוני נמכרה למישהו בבת ים שגם לאחיו יש אחת שכזאת שחורה ויפה אף יותר, אצלם כשאראה.

פורסם
לפני 2 שעות, lanosforce כתב:

יש גם אחת כסופה בפתח תקווה שראיתי אותה כמה פעמים חונה ליד הסוכנות של יונדאי אבל או שהיא משופרת או שהיא באמת הגרסא החזקה, נראית קצת "יותר מידי" לטעמי. 

העלתי אותה פה בעמודים הראשונים, היתה של חבר בשם פבל שעבד בכלמוביל, היום יש לו S3 ידנית 2008

No photo description available.No photo description available.

פורסם
לפני 1 שעה, EliC25 כתב:

העלתי אותה פה בעמודים הראשונים, היתה של חבר בשם פבל שעבד בכלמוביל, היום יש לו S3 ידנית 2008

No photo description available.No photo description available.

 

מצחיק, אצלנו בעיר קוראים להן ״רכבי המאפיה הרוסית״, בעיקר השחורות.

 

אלי שאלה מעניינת, ידוע לך אם מלבד לשינוי חיצוני, יש שינוי במנוע וכו׳ ברכבים האלה?

פורסם

בכסופה כן... קצת נגע בסעפת יניקה ופליטה זה העלה לרכב איזה כמה כוחות סוס, בנוסף לתוכנה... המנוע 2.7 עם 190 סוסים בבסיס.

  • אהבתי 1
פורסם

היא נראית גם מונמכת ומוקשחת עם חתך נמוך 

  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

מה שמבדיל זה השם.

האופטימה קיימת כ'מג'נטיס' כבר כמעט 2 עשורים, השם מג'נטיס הפסיק בעולם ב2011 עם יישור קו לשם 'אופטימה' או K5 בחלקים מאסיה.

בדיוק כמו שסראטו נקראה פורטה, וקיה פקנטו זה מורנינג.

אין הבדל בכלל בין הסונטה למג'נטיס מהרבה בחינות. זה אותו הגה, אותם מושבים, אותם מנועים, גירים, ואפילו חלקי פנים נוספים כמו כפתורים מסויימים, מיזוג, תא משקפי שמש או תא אחסון מרכזי...

מצא את ההבדלים:

 

2008 Hyundai Sonata Interior Picture

Kia Magentis 2.0 CRDI - MY 2005 - gray - four doors (4D) - Upper ...

  • מעניין 1
פורסם
בתאריך 22.5.2019 בשעה 12:43, EliC25 כתב:

קמ נוכחי: 258150

ק"מ מאז שהרכב איתי: 51792

עלויות דלק: 21121 ש"ח

עלויות טיפולים ותיקונים: 6201 ש"ח

עלויות 2 טסטים: 986*2 ועוד 19 מבחן חוזר בשנה שעברה = 1988

עלויות ביטוח:

2017-2018 צד ג' וחובה = 3028

2018-2019 מקיף = 4090

 

עלויות לפי שנים:

2017-2018

טיפולים, תיקונים : 3687 ש"ח

דלק: 11705 ש"ח עבור 31411 קמ

2018-2019:

טיפולים, תיקונים: 2514 ש"ח

דלק: 9416 ש"ח עבור 20381 קמ

 

ההפרש בדלק בין השנים אסטרונומי, מאחר ובשנה האחרונה הנסועה בעיקר עירונית וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 1 ל13, ומחיר הסולר עלה, ובשנה הקודמת הנסיעה בעיקר הייתה בינעירונית עם צריכה ממוצעת של 1 ל16, ומחיר הסולר הרבה פעמים היה נמוך מ5 וחצי שקלים.

 

בסה"כ הרבה צורך בממוצע 1:14.8

 

לגבי עלות תחזוקה פר קמ, מדובר על תחזוקה כוללת של 29 אגורות לק"מ ללא דלק, ו70 אגורות לק"מ כולל דלק.

אני מצרף פירוט של הטיפולים מרגע שרכשתי את הרכב, כך שתוכלו לקרוא במרוכז ולשאול שאלות על אמינותה המפוקפקת של האוניה.

עברה עוד שנה ועוד טסט, ואנחנו מתקרבים לסולרולדת.

test2020.thumb.jpg.e756014fca53ba30ecd572e90a6b3996.jpg

סיכום קצר:

הרכב נוצר בסוף חודש מרץ 2010, עלה לכביש 1-7-2010.

הוא אצלי קרוב ל3 שנים, מתאריך 5-6-2017.

אחת לטסט אני עושה סיכום שנתי - בציטוט יש את הסיכום של השנתיים הקודמות.

השנה הייתה שנה חסכונית יחסית, גם בגלל עבודה קרובה לבית ברוב הזמן וגם בגלל הקורונה שהשביתה את הרכב.

צריכת הדלק אומנם עלתה בעקבות תוואי נסיעה שונה, אך ההוצאות הכלליות ירדו.

נוסף על כן, ביטלתי את הביטוח המקיף ואני רק עם צד ג', שירד גם כן בגלל הגיל שלי.

ועכשיו למספרים רב שנתיים (2017-2020):

 

ק"מ מאז הרכישה: 64089

עלויות דלק: 26226.96 ש"ח

עלויות טיפולים ותיקונים: 8206 ש"ח

עלויות נוספות (טסט וביטוח): 12793 ש"ח

סה"כ:  47225 ש"ח

לחודש - 1311 ש"ח (ירידה של 200 ש"ח לעומת שנה שעברה)

לק"מ - 0.73 ש"ח (עליה של 3 אגורות לעומת שנה שעברה) 

צריכת דלק: 1:14.6 (ירידה של 0.2 קמ משנה שעברה)

 

ועכשיו למספרים שנתיים 2019-2020:

נסועה שנתית: 12300 ק"מ

עלויות דלק: 5419 ש"ח

עלויות טיפולים ותיקונים: 2085 ש"ח

עלויות נוספות (טסט וביטוח): 3684 ש"ח

סה"כ שנתי: 11188

לחודש - 932 ש"ח

לקמ - 0.9 ש"ח

צריכת דלק: 1:14 

 

פירוט טיפולים שנתי, ניתן לראות כי היה מעבר לטיפול רגיל גם צמיגים ומצבר שהחלפתי:

image.thumb.png.c5dd6fa1ad7146d6b1cee49377175c2e.png

 

@ozal5 נ.ב. - עבר בדיקות זיהום אוויר גם השנה בלי שום דבר מיוחד, אפילו נמצא במינימום הנדרש.

  • אהבתי 1
פורסם

ב 2010 הדגמים הללו כבר מגיעים בתקן EURO-4 ויש להם סנן חלקיקים (בנוסף לקטליזטור שיש ב EURO-3), זו הסיבה שמבחינת פליטת עשן שחור - אין בעיות בטסט. בדגמי EURO-3 אין סנן חלקיקים ושם בד"כ אתה רואה ככל שהרכב מזדקן והיעילות הכללית פוחתת, יש יותר עניין עם עשן שחור.

 

איציק

 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אלי, העקרונות דומים. בלי CPF היית רואה עשן שחור בלחיצה בריאה על הגז, לא יעזור בית דין.
בין יורו 3 ל 4 יש הפחתה של 50% בכמות החלקיקים ו-50% ברמת ה NOx.
ההפחתה הזו מתאפשרת הודות ל DPF\CPF. 
ה DPF עובד על תוסף בשילוב מערכת ההזרקה של המנוע + מערכת ממוחשבת להזרקת התוסף (של ה DPF), וה-CPF הוא קטליזטור שעושה עבודה דומה ללא תוסף וללא מערכת ממוחשבת נפרדת, אבל כן עובד בשילוב מערכת ההזרקה (ומצריך אסטרטגיה ספציפית של מערכת ניהול המנוע בשביל הזרקה מאוחרת של סולר בשביל שהעסק הזה יעבוד כמו שצריך ולא ייסתם).
בקיצור, יורו-4 לא יכול להתקיים בלי DPF או CPF.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

ברור לי

אבל אמרת שיש מסנן חלקיקים, שממה שאני יודע נקרא DPF. מה שיש אצלי הוא שונה, ולא קשור ל2010 או 2009, זה נמצא במנועים האלה כמה שנים קודם לכן.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

אז האמת שלא חשבתי לפרסם את העדכון הבא כי הוא לא חלק מ'תחזוקה שוטפת' של הרכב, אבל @lanosforce דחק בי.

כבר תקופה ארוכה שאני סובל מבעיות במגעים במגבר הסיני שרכשתי לפני 4 שנים, עוד כשהייתי עם הגטס, הרמקול השמאלי הקדמי לפעמים עובד ולפעמים לא.

long story short המתכת סביב הפין של הRCA פשוט נשברה והיא לא הייתה תפוסה חזק על הפין, כך שהיא כל הזמן נותקה וחוברה.

בלי קשר לזה, ההתקנה של המגבר והסאב אצלי לא הייתה מסודרת, בגלל שיש לי הרבה כלים בבגאז סובבתי את הסאב לכיוון תא הנוסעים, ומאז ששמתי כיסוי למושבים גם הורדתי את המגבר מהעיגון שהיה לו על המושב, וככה נסעתי בתקופה האחרונה, עם משענת של מושב אחורי מקופלת מטה.

מעבר לכך, כבר לפני מעל לשנה הפין של הRCA נשבר לי בתוך המגבר, וכשחזרתי למתקין הוא פשוט ליפף לי כבל של AUX לRCA הקיים וחיבר ליציאה אחרת וכך 'פתר' את הבעיה. בשביל לנסות ליישר קו עם זה - לקחתי מחט ומצית ופשוט שלפתי את הפין בעצמי. אך הגיע הזמן כבר לשדרג את המגבר ולסדר את כל הבלאגן החשמלי שהלך לי בבגאז'.

 

קיבלתי מאדי המלצה על מגברי חמישה ערוצים וגם אופציה להקטנת תיבת הסאב, והמלצה על איש מקצוע - יוני סטריאו בראש העין. ראיתי מדבקות שלו כבר בכל איזור השרון והביקורות באינטרנט רועשות וגועשות שמדובר בבעל מקצוע טוב מאוד.

הגעתי אליו הבוקר, הוא שאל אותי על איזה מגברים חשבתי והבין את הכיוון והתקציב, לכן הציע לי מגבר של HERTZ ארבעה ערוצים במקום חמישה. הוא אמר שלא צריך לגעת בסאב אלא רק לשים לו גריל אבטחה שכלי העבודה שלי לא יפריעו לו.

מבחינת יוני הוא רצה להתחיל את העבודה עוד באותו רגע.

קבעתי איתו יותר מאוחר להמשך היום וכך היה.

אחד העובדים של יוני - אסי, החל להתקין את המגבר במושב האחורי בזמן שיוני מסדר את הסאב והתיבה.

עובד אחר השחיל את כבלי הRCA החדשים.

אסי המשיך בהתקנה של המגבר, וממש כמו בשעת יצירה ניסר פלטת עץ ודיקט וחיבר אותן למושב כמו 'סנדוויץ' כשהכיסוי של המושב הוא המילוי. כמובן שכל זה היה לאחר שפלטת העץ כוסתה בבד שהודק אליה. 

אסי ניתק את כל החיווט הקיים, החליף את החוטים שהובילו אל הסאב, הוסיף טרמינלים ואבטח הכל בצורה מצויינת עם צינורות פלסטיק, אזיקונים, ולולאות שיקבעו את החשמל במקום. 

לאחר מכן יוני ואסי עשו כיוון למערכת והבנתי כמה סאונד פספסתי בשנים האחרונות.

התוצאה נהדרת, והמחיר היה פנטסטי.

אה כן, גם קניתי מגב אחד כדי להחליף את השמאלי שהתייבש.

מוסיף תמונות של 'לפני' ו'אחרי', לא קשה לזהות מה זה מה.

 

2fe8c146-755b-4c6d-9e61-9521ab19eabd.jpg

4db3693c-94e3-4d3c-abdf-3b37a0f01915.jpg

70fb7321-5b90-4d02-936e-82fd9fb716ec.jpg

497ec56d-7d4c-4311-8ceb-00fe9fef80fb.jpg

20200608_193300.jpg

20200608_193306.jpg

e01a7b43-285b-41f3-8f05-e1116d50ca6b.jpg

fa667766-448c-4daa-8f21-48ddfad3f0e3.jpg

  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...