Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיני מבחן - פיאט טיפו האצ'בק


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2596 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יוליאן, כמי שנסע שנתיים על סנדרו סטפוויי (אותו רכב בשינויים קוסמטיים בעיקר) אתה קצת איבדת אותי עם ההשוואה ללוגאן והטענה שהיא מכונית נוחה יותר לנסיעה.

בהתבסס על הסטפווי, זה כנראה נכון שהמתלים בלוגאן רכים יותר אבל ההיגוי הלא מדויק שגם מושפע מכל שיבוש לא סימטרי בכביש, הנטיה לתת-היגוי בולט, אחיזת הכביש הלא טובה, הקופצנות, הרכינה בסיבובים, המושבים הקצרים והספוגיים, רעשי הכביש והרוח (ומשאבת הדלק והטורבו ושאר הרעשים שלה שלומדים לזהות עם הזמן), הנדסת האנוש...

המקום היחיד שבו יש לה יתרון מסוים הוא בזמינות הכוח של מנוע הטורבו שלה (שגם הוא לא מהחזקים, עם השהייה ניכרת ומקסימום מומנט בסל"ד גבוה יחסית למקובל במנועי טורבו).

הדאצ'יות הם דילים מצוינים ויש לי המון סימפטיה למכוניות החביבות שלהם אבל הן לא ברות השוואה, גם לא במה שקשור לנוחות נסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 162
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הדאצ'יות הם דילים מצוינים ויש לי המון סימפטיה למכוניות החביבות שלהם אבל הן לא ברות השוואה, גם לא במה שקשור לנוחות נסיעה.

 

תנסה את הדאסטר.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו יוסי, תודה על ההסבר - אז בעצם אין הבדל בין 0 ק"מ לחדש? תוספת היד לא משנה במאום? הרישום לא ישנה כלום? תקופת האחריות זהה? תאריך עליה לכביש? אין אלמנט הפחתה במחירון לוי יצחק?

בונא זה מדהים אז עלית על משהו - בעצם יש שני מוצרים *זהים* שנמכרים בהפרש של אלפי שקלים! מדהים!

 

(רק שהם לא זהים, לתוספת היד יש השלכות כלכליות - לחלק יהיה אכפת לאחרים לא ויחידי סגולה פשוט לא יכירו בהשלכות לחלוטין. אם היית מבין את הביקורת היית משווה רכבי 0 ק"מ לרכבי 0 ק"מ אחרים, אבל אתה לא, אז לא. לכשל שלך להשוות "תפוזים לתפוזים" אין שום קשר לפיאט, למען הסר ספק)

 

עריכה: לאלו מכם שלא מבינים איך זה ייתכן ששני מוצרים "זהים" נמכרים בהפרש של אלפי שקלים, הנה הסבר מקיף יותר.

השורה התחתונה: 0 ק"מ זה לא דבר רע, זה לא דבר טוב - זו פשוט עוד שיטה לרכישת רכב. כל אחד יעשה את שיקוליו ויחליט. זהות אין כאן (ולא יכולה להיות, ברמת ההגדרה, כי אז השוק לא בשיווי משקל) - גם אם יוסי יסביר את זה בפעם הרביעית רחמנא לצלן.

 

מצטער. אתה סתם מתלהם.

 

בהחלט נכון להשוות רכב חדש לרכב 0 ק"מ.

 

יותר מזה - יש עוד דברים שנכון לעשות. כי אנחנו לא חיים בוואקום.

כמו להשוות רכב בן שנה -שנתיים לרכב 0 ק"מ.

 

מה לעשות. אם יש לי 100 אלף שקל ואני מתלבט בין רכב משומש בן שנתיים, לרכב חדש לרכב 0 ק"מ - אז אסור לי. כי איזו עוגייה בקארספורום אמרה שאי אפשר?

נו תהיה רציני.

 

הטיפו ולמעשה כל המשפחתיות סוג ב' כדגומתא - כמו הI25, אטארז, 301 נאבקות בעיקר מול רכבי 0 ק"מ ורכבים מהדרג הראשון בני שנה/שנתיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת חיכיתי שתגיב, אתה משווה חדש ל-0 ק"מ המקורי של הפורום.

 

איך אתה משקלל את פיחות האחריות? איך אתה משקלל את תוספת היד? איך אתה משקלל את הנסועה במכונית משומשת בת שנה או שנתיים? הרי השוואה לא יכולה לבוא יש מאין.

עריכה אחרונה על ידי RK

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה את הדאסטר.

 

התייחסתי לסנדרו/לוגאן כמובן.

אני לא מכיר את הדאסטר באופן אישי ואם הייתי מחפש 4X4 יש מצב טוב שהוא היה הראשון שהייתי בודק ועדיין, בביקורות שקראתי חלק ניכר מהטענות שלי כלפי הסנדרו/לוגאן עלו גם לגביו (אחיזת כביש לא טובה, רכינה עמוקה בסיבובים, היגוי לא מדויק שמושפע מ"פגעי כביש דיפרנציאליים", בידוד רעשים לוקה וכו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל דבר יש משמעות שונה לאנשים שונים.

 

לאחד שלא מבין דבר וחצי דבר ברכבים - לקנות רכב משומש זה סיוט. מכוני בדיקה, לרוץ להפגש עם אנשים. פשוט סיוט. יעשה הכל להמנע מזה.

לאחר - זה אפילו כיף.

 

לכן, כל הטענות כאילו יש "חוקי משחק" שאומרים.

חדש מול חדש.

0 ק"מ מול 0 ק"מ.

משומש מול משומש.

הם לא קומפיטבילים למציאות.

 

בוא ניקח 3 דוגמאות שלכל אחד מהם יכול להתאים משהו אחר -

היה משתמש לא מזמן שחיפש רכב משפחתי ושאל על הגאז. לאחר שבדק ומצא שלמרות שקיה סיד מ-0 ק"מ יכולה להתאים לו יותר - אבל! הוא מקבל הלוואה עומדת מביטוח לאומי וזה תקף רק לגבי רכב חדש, אז אין ספק שבשבילו אין ממש אופציה אחרת.

 

לעומת זאת אותו משתמש אם היה רוכש בכספו הפרטי סביר להניח שהיה מעדיף קיה סיד 0 ק"מ.

 

וניקח דוגמא שלישית, של מישהו שרוצה דגם מסויים. דיברתם פה על פוקוס. אז פוקוס.

הוא לא רוצה 0 ק"מ מסיבות אבזור, מפחד מירידת ערך. לא יודע מה. אז הוא הולך קונה פוקוס בת שנה.

 

בכל אחד מהאפשרויות אתה מפסיד משהו ומרוויח משהו אחר.

 

אם ניקח את הדוגמא שלכם.

בא לי פרי. אז אני הולך לסופר. אני יכול לקנות תפוח, תפוז או בננה.

ואני בהחלט יכול להשוות ביניהם ולבחור אחד.

כל אחד יבחר מה שבא לו. אבל כן מותר להשוות.

 

אגב, לגבי כמה זמן שכב 0 ק"מ בבונדד - ברוב המקרים אתה מקבל רכב חדש מהיבואן ואלו לא רכבים "שוכבים".

לגבי ההשוואה של הטיפו לדאסטר - את זה באמת לא הבנתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהשוואה של תפוח, תפוז ובננה איבדת אותי. אתה יכול להשוות תפוח במכולת אחת לאחרת, אתה יכול גם להשוות תפוח שעומד מחוץ למכולת ונמכר בזול לתפוח שבפנים ונמכר ביוקר (פחות או יותר 0 ק"מ מול חדש), אבל להשוות תפוח לתפוז? you be trippin...

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי. אז תשווה את זה לתפוח שנמכר בפנים ותפוח שנמכר בחוץ.

 

אל תנסה למצוא לך איזה סולם לרדת מהעץ. תתייחס לעיקרי הדברים.

 

למה שרוכש רכב לא יוכל או למעשה אסור לו להשוות את כל הרכבים שנכנסים לו לתקציב. כולל 0 ק"מ ומשומש.

 

יותר מזה. אנשים כאן שוקלים האם לרכוש רכב חדש ויקר או לקנות משהו משומש ואת היתרה להשקיע.

גם זה אסור?

 

ומה עם אלו ששוקלים האם כדאי לקחת רכב ליסינג ממקום העבודה או לקנות משפחתית משומשת בת 3? מה נעשה איתם? סרט סרט.

עריכה אחרונה על ידי Nakamichi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוליאן, כמי שנסע שנתיים על סנדרו סטפוויי (אותו רכב בשינויים קוסמטיים בעיקר) אתה קצת איבדת אותי עם ההשוואה ללוגאן והטענה שהיא מכונית נוחה יותר לנסיעה.

בהתבסס על הסטפווי, זה כנראה נכון שהמתלים בלוגאן רכים יותר אבל ההיגוי הלא מדויק שגם מושפע מכל שיבוש לא סימטרי בכביש, הנטיה לתת-היגוי בולט, אחיזת הכביש הלא טובה, הקופצנות, הרכינה בסיבובים, המושבים הקצרים והספוגיים, רעשי הכביש והרוח (ומשאבת הדלק והטורבו ושאר הרעשים שלה שלומדים לזהות עם הזמן), הנדסת האנוש...

המקום היחיד שבו יש לה יתרון מסוים הוא בזמינות הכוח של מנוע הטורבו שלה (שגם הוא לא מהחזקים, עם השהייה ניכרת ומקסימום מומנט בסל"ד גבוה יחסית למקובל במנועי טורבו).

הדאצ'יות הם דילים מצוינים ויש לי המון סימפטיה למכוניות החביבות שלהם אבל הן לא ברות השוואה, גם לא במה שקשור לנוחות נסיעה.

 

נהג ממוצע לא יגיע לתת היגוי אלא אם אתה מתגרזן עם הרכב.

גם ממש אין קופצנות אבל יש רכינה נכון.

לגבי המושבים לטעמי הם נוחים מאוד. אני נסעתי על הדיזל והיא הרבה יותר חזקה מהטיפו,הם גם אחרי מתיחת פנים כך שאולי שופרו דברים כמו רעשי כביש לעומת הסטוופאי שיש לך.כמו כן היא ארוכה יותר,בסיס גלגלים גדול יותר ונמוכה יותר לכן כניראה יש הבדלים בין מה שאתה מתאר למה שאני הרגשתי.

לא השוואתי ביניהם פשוט אמרתי לגבי הנוחות והדאציה נוחה יותר.

אבל בוא נשאיר את זה לפוסט שיפורסם.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתעלם מההטרלה הראשונה שלך ואניח שאתה דן ברצינות:

בנוגע למותר אני לא חושב שיש בכלל מה להרחיב, מותר להשוות גם בין ג'יפ לאופניים ("מה יותר כיף בשטח?"), מותר לעשות הכל כל עוד זה לא פוגע באף אחד וכו'

 

אז בוא נשנה את הפועל להגיוני, או סביר, או מתבקש:

הגיוני להשוות בין 0 ק"מ לחדש, כל עוד אתה לא מתעלם מההבדלים. הרי הדיון התחיל כאשר אחד המשתמשים הכריז ש"אתה מקבל הרבה יותר רכב באותו כסף!" - שזו התעלמות מההשלכות ברמת ההגדרה (לא, זה לא אותו כסף, זה אותו מחיר רכישה אבל יש פרמטרים נוספים שישפיעו על העלות הכוללת של העסקה). אפשר הרי למתוח את זה ולהשוות לרכישת גולף GTI בעסקת בלון ולומר שפאק, אתה שם 100K בסוכנות וחוזר עם "הרבה הרבה הרבה יותר רכב באותו כסף"! - לא עושים את זה כי כאן יותר ברור שההשוואה מטופשת לחלוטין, בעוד ב0 ק"מ ההבדל עדין בהרבה ואפילו קצת אבסטרקטי.

 

בהודעה ה"מתלהמת" שלי שציטטת, בה אני לא קורא לאף אחד בשמות ומדבר על הטענה בלבד (הודעה אח"כ הוא רמז שאני מפגר, אבל זה כבר לא נחשב מתלהם הא נקמניצ'י? קטעים איתך, זה כמעט נראה שיש כאן משהו אישי!) הוסבר בדיוק הנ"ל במילים אחרות, גם SPIRE רשם דברים דומים, אח"כ רומן. ככה שכרגע אני בעיקר תוהה למה אני כותב את שורות אלו >.

 

בכ"א החשיבה הזו למטר קדימה זה משהו שמאפיין הרבה לקוחות (וחלק מתרבות צרכנית בעייתית כללית).

וזו הסיבה שרואים משפחות שלא סוגרות את החודש נוהגות על רכב חדש מהניילונים בעסקת מימון, הרי "זה כולה 400 שקל בחודש, כלום כסף!".

 

אז אין בעיה שתעשה איזה השוואות שבאינפוטשך, השאלה היא האם אתה מבין שקיימים הבדלים ושלא מדובר בעסקאות זהות (או במילים אחרות: שיש סיבה לפרמיה של רכב יבואן).

מבין? ליגה - עוף על זה. בכלליות העסקאות האלו של 0 ק"מ די אטרקטיביות למי שממש רוצה ניילונים אבל לחוץ בנזיל כרגע.

אבל יש אנשים שלא מבינים, מאמינים שהעסקאות שקולות ואפילו קוראים למי שאומר אחרת בכינויים, ולי נראה שחשוב לעמוד על ההבדלים בשביל שלצופה מהצד שלא כ"כ מכיר את התחום יהיה ברור איך זה ששני רכבים "זהים" נמכרים במחיר שונה.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

oryo -

תפסיק לנסות לחפש "הטרלות".

אם אני לא מסכים איתך, זה לא אומר שאני מטריל.

גם אם אני לא מסכים עם RK ועם SPIRE. זה אומר שיש לי דעה אחרת.

אין טעם בכל תגובה לתת חצי תגובה שהיא לעניין וחצי תגובה שהיא בין משתמשים.

אין לי משהו אישי נגדך או נגד אף אחד מהחברים כאן, בוא נתקדם לעיקר:

 

יש הבדלים בין 0 ק"מ לבין רכב חדש. חד וחלק.

ברוב המקרים ההבדל העיקרי הוא הסחירות העתידית. וזה משתנה מאוד גדול.

לפעמים ישנם הבדלים אחרים כמו רמת גימור נמוכה אם משווים בין אותו דגם מהיבואן לאותו דגם ב-0 ק"מ.

ובעיקר אצל קיה - בחלק מהדגמים - הבדל באחריות.

 

הכל חייב להלקח בחשבון וכמו שעניתי לחבר RK - כל אחד והעדפותיו.

 

אתה לדוגמא העדפת לקחת את התקציב שלך ולחפש לך גולייטה תלתן משומשת קלות ולא לקנות גולייטה 120 חדשה לדוגמא (אני לא יודע בדיוק מה המספרים, אבל אני בטוח שהבנת את העיקרון כי אני לא חושב שאתה מפגר).

 

חברנו RK העדיף ללכת לקנות גולייטה חדשה מסיבותיו.

 

מי מביניכם צדק? נניח ומחירי הרכישה של הרכבים שלכם היו דומים. אז שניכם צדקתם. כל אחד עם מה שמתאים לו.

 

אז כמו שאמרתי, ברור שיש הבדלים בין 0 ק"מ לבין חדש.

רצוי להשוות תמיד שקונים רכב חדש גם למחירי 0 ק"מ לדעתי. אולי תוכל לקבל רכב עדיף בתקציב . אולי תוכל לקבל את אותו הרכב בהנחה משמעותית. אולי תגלה שזה לא מתאים לך. אבל כן אפשר להשוות. לדעתי אילו רצוי.

 

לגבי הרכבים במימון וכו' - אני לא חושב שזה רלוונטי לדיון. אני חושב שגם אתה אמרת את זה בתגובה שלך.

 

אני אחדד רגע - לטענתי תקציב הוא פרמטר עיקרי שעל פיו צריך להשוות או להתאים רכב לאדם.

אם יש לי 100K - אז כל מה שנכנס בתקציב. תופס.

כל דגם עם יתרונותיו וחסרונותיו.

 

מותר לי להתלבט בין טיפו לפולו לספורטאז בת שנה לגולף 0 ק"מ למה שבא לי בעצם.

והחלטה מושכלת היא גם החלטה נכונה. כי לכל אחד מתאים רכב אחר.

עריכה אחרונה על ידי Nakamichi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אחדד רגע - לטענתי תקציב הוא פרמטר עיקרי שעל פיו צריך להשוות או להתאים רכב לאדם.

אם יש לי 100K - אז כל מה שנכנס בתקציב. תופס.

כל דגם עם יתרונותיו וחסרונותיו.

 

מותר לי להתלבט בין טיפו לפולו לספורטאז בת שנה לגולף 0 ק"מ למה שבא לי בעצם.

והחלטה מושכלת היא גם החלטה נכונה. כי לכל אחד מתאים רכב אחר.

 

 

 

 

חוץ מהתקציב יש להגדיר מה הצרכים. אם אין צורך ברכב גדול ומספיק יאריס, אין מה להתלבט בין יאריס לספורטאז' משומשת/0 ק"ם, אלא אם ספורטאז' זה אהבה ממבט ראשון וזה הרכב היחיד בשוק שאתה רוצה (שמות של רכבים בדוגמה שלי לא קריטיים וניתנים להחלפה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג ממוצע לא יגיע לתת היגוי אלא אם אתה מתגרזן עם הרכב.

לא נס הרים... אני מדבר על מצבים שבהם רכב מודרני אחר לא היה נכנס לתת היגוי, במהירויות ובפניות סבירות לחלוטין אבל עזוב, יש פה מספיק אנשים אחרים שמתווכחים על שטויות.

מהותית, במה שקשור למנוע ותיבה אני מסכים איתך, במה שקשור להתנהגות כביש ונוחות נסיעה ההתרשמות שלי היתה אחרת. בכל מקרה אני אהיה חכם הרבה יותר כשימסרו לי את הטיפו טורבו שהזמנתי במקום הסטפווי שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטורבו מעניינת מאוד ושם את הנוקשות אפשר להבין.

היא כבר יותר מתאימה לשם לספורטיבו.

 

אם אתה מאזור הצפון אשמח להצטרף אליך לנסיעה.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2596 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...