Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיני מבחן - פיאט טיפו האצ'בק


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2561 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 162
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רומן תראה, זו התחזית שלי, כי,

לפי תמחורים שאנו עדים להם לאחרונה, היבואנים לא רואים לקוחות פרטיים באופק בכלל. מה שמעניין אותם זה כמויות, כמויות. ז"א ליסינג נטו. אחרת אין הסבר היגיוני למחירים הזויים.

ובצורה כזו, הליסינג ישתלט לאט לאט על רוב השוק, והלקוח בסופו של דבר יהיה חייב להחליט: מחיר מוגזם ורכב ברישום פרטי, עם סיכוי קלוש למכור אותו בתור יד שנייה כרכב פרטי, מול ים של רכבים דומים מרישום ליסינג ומחיר הרבה יותר זול, וסיכוי גבוה יותר למכור אותו.

תחזית ודעה אישית כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח אם תסביר איך יש יותר סיכוי למכור רכב ליסינג מפרטי.

 

ולא ענית לשאלה הקודמת.

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

עניתי בתגובה #122.

אותו רכב פרטי עם "X" ק"ם, מול הרבה רכבים, אבל יד 1 ליסינג 0 ק"ם עם ק"ם זהה.

על פניו, רכב פרטי נשמע טוב יותר, אך גם יקר הרבה יותר, אבל כאשר יהיו הרבה אופציות אחרות על אותו רכב, עם ק"ם זהה, במחיר הרבה יותר זול... שוב, הכל בסופו של דבר מסתובב סביב הכסף.

ברצינות שאלת, כאילו?

עריכה אחרונה על ידי yossiaviel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, כי התשובה שלך בנויה על כ"כ הרבה ifs and buts, שרצינית היא לא.

 

ושאלתי, ברצינות גמורה, האם אתה מקיים כפי שאתה דורש. ועל זה עדיין לא ענית.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רומן תראה, זו התחזית שלי, כי,

לפי תמחורים שאנו עדים להם לאחרונה, היבואנים לא רואים לקוחות פרטיים באופק בכלל. מה שמעניין אותם זה כמויות, כמויות. ז"א ליסינג נטו. אחרת אין הסבר היגיוני למחירים הזויים.

ובצורה כזו, הליסינג ישתלט לאט לאט על רוב השוק, והלקוח בסופו של דבר יהיה חייב להחליט: מחיר מוגזם ורכב ברישום פרטי, עם סיכוי קלוש למכור אותו בתור יד שנייה כרכב פרטי, מול ים של רכבים דומים מרישום ליסינג ומחיר הרבה יותר זול, וסיכוי גבוה יותר למכור אותו.

תחזית ודעה אישית כמובן.

 

כל הכבוד, חזית את העבר בדיוק מרשים. מה שאתה מתאר היה נכון ללפני 5-6 שנים בערך, מאז שעברו לשווי שימוש רציף חברות הליסינג מאבדות באופן די קבוע נתח שוק והיקפי מכירות. עדיין יש מכוניות שמכוונות בעיקר לליסינג, אבל הרבה פחות.

המצב הזה נשמר גם בשוק היד השניה, רק שהוא באופן טבעי "מאחר" בשלוש שנים. היום יש במגרשים הגדולים הרבה יותר "יד ראשונה פרטית" מאשר "ליסינג במחיר טוב".

 

ואם כבר גלשנו לניתוח הכדאיות של רכישה מ-0 ק"מ, אז אני אפרט את מה שאני יודע על השיטה הזאת.

 

1. רכישה מחברת ליסינג ממש לא אומרת שהרכב עמד שנה. הרכב מקבל רישום ברגע שחברת הליסינג קונה אותו, אז אין שום הכרח שהוא יהיה בן שנה. אגב, אין שום חוקיות בכלל, הוא יכול להיות גם בן שנתיים (דגמים קודמים שמוכרים) והוא יכול לקבל רישוי שעה לפני שהבנאדם קיבל את המפתח. מאידך, ברכישת 0 ק"מ (יד שניה) מהיבואן, רוב הסיכויים שהרכב אכן בן יותר משנה בגלל שהם חייבים לרשום אותו על שמם 12 חודשים מיום הייצור. התוצאה היא שבמידה מסוימת, כשקונים רכב יד שניה 0 ק"מ מחברת ליסינג, יש סיכוי טוב שהוא יהיה חדש יותר מזה שתקנו מהיבואן.

 

2. אחריות - זה נושא שצריך לבדוק כל מקרה לגופו, ברוב המקרים אחריות היצרן היא שנתיים והיבואנים מוסיפים עוד שנה, עוד 5 או לא מוסיפים בכלל. בהרבה מקרים חברות הליסינג מוותרות על תוספת האחריות כן זאת כדי לקבל מחיר טוב יותר.

 

3. מכירה - בעלות מקורית 0 ק"מ יד שניה גוררת איתה הפחתה של 14% (אם אני זוכר נכון) ממחיר הרכב כיד ראשונה. יענו - אם הפוקוס שלך יד ראשונה שנת 2015 עולה 100k במחירון, המחירון של אותה פוקוס (רמת גימור, ק"מז' וכו') יד שניה שנקנתה כ-0 ק"מ יהיה 86k.

 

זה מה שאני זוכר בשלוף.

 

ושוב, האישיו פה (באלוהים שנמאס לי להגיד את זה) הוא לא האטרקטיביות של 0 ק"מ אלא על השוואה לא הוגנת בין שיטות קניה. רוצים לדבר על 0 ק"מ? תבדקו כמה עולה הטיפו ב-0 ואז תשווק לפוקוס ב-0 ק"מ. רוצים לדבר על מחיר היבואן של הטיפו? דברו על מחיר היבואן של הפוקוס. אחרת הדיון שלכם הוא שני קווים מקבילים ואתם סתם מבזבזים לעמוס מקום בארון.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה היא מאוד הוגנת ולכן אנחנו חוזרים לזה שוב ושוב.

 

והטיפו והפוקוס הן סתם דוגמאות.

 

נגיד בטיפו ההנחה ל-0 ק"מ היא 3000 ש"ח.

אתה תקנה 0 ק"מ? לא. כי אתה לא אידיוט.

אם ההנחה בפוקוס היא 30 אלף שקל - אז המחיר שלה יוצא 100 כמו הטיפו.

ואז אתה מתלבט בין טיפו חדשה לפוקוס 0 ק"מ. בין 2 שיטות מכירה שונות ברכבים שונים.

מותר לך לבצע את ההתלבטות הזאת בין רכב חדש מהיבואן לבין 0 ק"מ. זאת לא השוואה שהיא לא ברת השוואה.

אני אישית מכיר אנשים שהתבלטו בין רכב X חדש מהחברה לבין רכב Y או אותו X ב-0 ק"מ ובסוף קנו את זה או את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד, חזית את העבר בדיוק מרשים. מה שאתה מתאר היה נכון ללפני 5-6 שנים בערך, מאז שעברו לשווי שימוש רציף חברות הליסינג מאבדות באופן די קבוע נתח שוק והיקפי מכירות. עדיין יש מכוניות שמכוונות בעיקר לליסינג, אבל הרבה פחות.

המצב הזה נשמר גם בשוק היד השניה, רק שהוא באופן טבעי "מאחר" בשלוש שנים. היום יש במגרשים הגדולים הרבה יותר "יד ראשונה פרטית" מאשר "ליסינג במחיר טוב".

 

איזה מחירי מכוניות חדשות "הזויים" אתה מכיר, שהיו לפני 5-6 שנים, שכיוונו לקוחות ישירות לאולמות תצוגה של 0 ק"ם? {לאומת היום}

כמה אולמות כאלה היו אז, וכמה כאלה קיימים היום?

כמה אתרי מכירות כאלה היו אז, וכמה כאלה יש כיום?

אתה באמת חושב שיש כיום יותר רכבים פרטיים שנמכרים במגרשים פרטיים, מאשר במגרשי חברות הליסינג?

 

אתה צודק לגבי שיטת הקנייה. אבל יש אחת שמשתלמת יותר, לאומת השנייה. גם כאשר שזה בא לידי ביטוי במכירה עתידית, לאדם אחר.

שכל אחד יעשה את חשבונו, מה הכדאיות בכל שיטה. כמו ילדים גדולים.

בכפוף לכסף שברשותו, כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמות המחירים ההזויים ירדה, זה שהיום המכוניות יקרות יותר זה כי כל מחירי הרכב טיפסו. תראה לי לפני 5-6 מכונית משפחתית או ג'יפון שזולים בעשרות אחוזים מהמקובל בקטגוריה (ספורטאז' ואם אנחנו כבר בשרשור של הטיפו, אז טיפו). לפני 6 שנים לא הייתה מכונית משפחתית אחת שלא עלתה 120 אלף שקל. למה? כי כולן כוונו לליסינג. ויותר מזה, תראה לי לפני 6 שנים כמה מכוניות מיני היו על הכבישים, כמה סופר מיני, כמה ג'יפונים - אלה קטגוריות פרטיות במובהק, ונתח השוק שלהן עלה מטאורית.

 

כמות אתרי המכירה לא מעידה במאום עם נתח השוק של רכבי ליסינג, להיפך - עצם זה שהם מוכרים את המכוניות האלה מראה שהם סוגרים פחות ופחות עסקאות ליסינג "מסורתיות". אם אתה חושב שחברת ליסינג מרוויחה יותר כשהיא מוכרת את המכוניות האלה מאשר בעסקה רגילה, אתה חי בסרט. המכירה ל-0 ק"מ זה שיטת רווח שהם "מוכנים לה". הם לא מבסוטים ממנה בכלל, אבל הם עושים מה שהם צריכים כדי להרוויח (שזה לגיטימי לגמרי, כן?).

 

ונסיים ב"אתה חושב" המתנשא הזה שלך ואחזיר באותה מטבע. בניגוד אלייך שמנבא את העתיד ומעריך בכמה תימכר פוקוס יוצאת ליסינג, אני לא חושב, אני יודע. לפני כניסת שווי השימוש הרציף בינואר 2013, נתח השוק של חברות הליסינג היה - אתה מחזיק? - 70 אחוז. היום הוא פחות מ-50, והם לא מוכנים בשום אופן לחשוף את המספרים האלה כדי שלא יבינו כמה רע מצבם וכמה מהר הוא מתדרדר, אבל לא ממש קשה למצוא כתבות על התלונות של חברות הליסינג על שולי רווח פצפונים וקושי "לסגור את החודש" תחת כל סרבר רענן.

אבל הכל סבבה, אתה חושב שזה לא ככה, אז כנראה שזה לא.

 

 

 

ההשוואה היא מאוד הוגנת ולכן אנחנו חוזרים לזה שוב ושוב.

 

והטיפו והפוקוס הן סתם דוגמאות.

 

נגיד בטיפו ההנחה ל-0 ק"מ היא 3000 ש"ח.

אתה תקנה 0 ק"מ? לא. כי אתה לא אידיוט.

אם ההנחה בפוקוס היא 30 אלף שקל - אז המחיר שלה יוצא 100 כמו הטיפו.

 

אבל זה בדיוק מה שאני מנסה להעביר, שה"אם" הזה לא תופס במקרה הווירטואלי הזה. כי אם ההנחה על הטיפו היא לא 3000 שקל אלא 15000?

 

קח שני מקרים, קונקרטיים, ממשיים, שאפשר ללכת ולשים עליהם כסף, ותשווה. אל תיקח מצב ממש ממש טוב מצד אחד ו"נאאאא הם בטח יתנו הנחה מעפנה" בצד השני. ככה די ברור מי מנצח.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מחפש כרגע לקנות רק רכב חדש כי בא לי לקרוע ניילונים מהמושבים אז 0 ק"מ זה גם רכב חדש ומבחינתי הוא כן בא בחשבון.

 

כולנו תמיד מחפשים את התמורה הכי טובה לכסף שלנו. בסופו של דבר מדובר על רכב חדש מול רכב חדש.

 

השיקול לגבי סחירות עתידית או מחיר מכירה בעתיד הוא גם ככה לא מדויק. אפשר לנחש, אפשר לכוון אבל לא יודעים בוודאות. כל עוד ההפרש מספיק גדול ממחיר של אותו רכב כחדש ושאר התנאים קרובים או זהים אז זה לא אמור לשנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק חד משמעית. הוויכוח פה הוא על האם האמירה "האוטו הטוב הזה עולה ב-0 ק"מ בדיוק כמו שהאוטו המעפן הזה עולה חדש מהיבואן" מבלי להתייחס למחיר היבואן של הראשון (הטוב) או למחיר ה-0 ק"מ של השני (המעפן).

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

SPIRE

הגיפונים של פעם עם מנוע 2000, הם לא אותם גיפונים של עכשיו עם ה-1600...

וכשאחד מייבא את ה -1600 ומוריד מחיר, האחרים לא יכולים להישאר אדישים.

רף ה-משפחתיות שהיה סביב 120.000 נקבע על ידי היבואן שהוביל במכירות, וגרר יבואנים אחרים לאותו מגרש.

ואז כשלא הצליחו למכור, נולדה שיטת ה-0 ק"ם, שנהוגה עד היום.

לגבי מספרים, רווח ליסינג, וכמויות, אין לי שום מידע. גם לא באחוזים.

אבל אשמח מאוד, עם היבואנים יבואו לקראת הלקוחות, עם מחירים טובים אמיתיים.

בכל מה שקשור למשפחתיות, מאז, הרף עלה ל130.000 וצפונה, ועם זה יימשך, זה ירחיק עוד יותר את הלקוחות.

ובכלל, כמה רכבי פוקוס או מזדה ראית, שלא היה על מספר הרישוי, מסגרת עם לוגו של חברת ליסינג כזו או אחרת?

לילה טוב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי פיאט..איזה טעות עשו עם הטיפו הזאת פשוט לא מבין את זה ,הלכו לייצר רכב סוג ב' שהיה להם ביד קלף מנצח - פיאט בראבו - רכב יפיפייה עם שלדה טובה, מנוע מצויין , רק היו צריכים להחליף את הדואלוגיק לTCT ולשים מנוע TJET 150 כסטנדרט במקום ה120 (ומערכות בטיחות ומולטימדיה וכל הפיצ'פקעס של היום)

ממש חבל..פיאט נראה לי הולכת להתרסק עם הרכב הזה.

לא פעם ראשונה, גם מולטיפלה הלכה לבלי שוב למרות היותה יופי של אוטו, גם הבארקטה, שלא להזכיר את שנות השישים והשבעים וגם קצת השמונים של המותג עם הדינו והדינו ספיידר, 130 קופה, 124 קופה וספיידר, X 1/9, פיאט קופה, והרשימה עוד ארוכה, כולן מכוניות חדשניות, נועזות, מרביתן גם מצוינות ומהנות, ומה שאפיין את כולן וללא יוצא מהכלל שפשוט נעלמו לבלי שוב בלי יורש ובלי תחליף. והבראבו אגב נעלמה למרות יתרונותיה וייחודה, פשוט כי אף אחד לא קנה אותה ולא רק פה. ומה שנשאר בכל זאת זה הענין הבלתי מובן שהמותג הזה למרות שוליותו מרכז, הנה שירשור ארוך יותר מקו הייצור של אוטו מאוד בינוני גם לדעת אוהדי המותג ה"שרופים" ביותר, וזו בלי ספק תופעה.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה שנשאר בכל זאת זה הענין הבלתי מובן שהמותג הזה למרות שוליותו מרכז, הנה שירשור ארוך יותר מקו הייצור של אוטו מאוד בינוני גם לדעת אוהדי המותג ה"שרופים" ביותר, וזו בלי ספק תופעה.

 

זה כי אם תשים לב, הרבה יותר חשוב למקטרגי המותג להסביר למה לא, מאשר ל"אוהדי" המותג להסביר למה כן, אבל זה כבר עניין לאנשי מקצוע.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2561 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...