Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3352 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הכי טוב,

אבל ניסוי אמיתי,

נשווה את הHV VENTI

לאיזה CRUNCH או BOSS

אולי ככה נרגיע כמה חברי פורום,

אולי הם באמת צודקים.

פורסם

גם אני הייתי רוצה להשתתף בניסוי כזה אבל ארגון של ניסוי כזה הוא להערכתי מסובך מאוד.

הניסוי חייב להתבצע בתנאים מבוקרים מאוד עם כיוונים מאוד מדויקים של הציוד המעורב בניסוי.

מצד שני אין לי שום ספק שאנחנו לא נצליח יותר מאשר אלו שהשתתפו בניסויים אצל פלויד בהרמן קרדון או אצל קלארק.

פורסם

אל תעבדו קשה.:wink:

הניסויים הללו בוצעו לאורך ה 15 שנים האחרונות - והתוצאות זהות.

היה גם בפורום לפני כ 12 שנה דיון ובוצעו ניסויים, והתשובות היו זהות.

אות מוגבר באותו אופן ע"י כלל המגברים.

 

ראו דיונים טובים - יש שם עוד דיונים מעניינים.

א - עוד מבחן עיוור

ב - מגבר עם איכות צליל, טובה יותר. TAKE 2

ג - השטויות שאנשים מאמינים להן.

ד - מבחן MP3 VS. WAVE - תוצאות

 

ההבדל העיקרי הוא כמו ש lanosforce אדי כתב.

איכות האות הפנימי הנמסר למגבר.(עבודת המפענחים לפני הגברת האות)

וכמובן עוצמת ההספק היציב במגברים - יש מגברים של 100W ויש של 50W.

לכן הבדיקה מבוצעת עם מגברים התואמים מבחינת ההספק הסופי.

 

עם(עקיפת המפענחים) וחיבור ישיר למגבר הפנימי במכשיר.

עם מקור יחיד זהה, המוסר את האות לכל המגברים.

 

לא הורגשו הבדלים בשמיעה ע}"י הבודקים בטווח העבודה הנדרש ע"י הצרכן -

לא הצליחו לזהות הבדלים, ואיזה מגבר מחובר, היקר או הרגיל.

וכאשר זוהתה איכות "מופלאה" - התברר כי המגבר הפשוט היה מחובר.

(לשם-לב, הכוונה למגברים יקרים, מול מגברים טובים ברמה הבינונית - לא מגברי זבל, מול יקרים)

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם (נערך)

אני יכול להגיד מנסיון שלי, היה לי מגבר Rockford Fosgate Punch P8004 (שזה לא בדיוק מגבר מדבקה:-P)

 

מצטער על התמונה הקשה :lol:

 

rockford.jpg

 

הוא מוצהר 100RMS לערוץ 4 ערוצים CLASS AB (בפעול הוא הרבה יותר חזק מזה)

 

בזמנו הוא הגביר סאב JL 10W3V3 ב4 אום ו סט של Alpine SPR-60C

 

המגבר היה בן 7 פחות או יותר REFERBISHED עלידי ROCKFORD בארצות הברית

 

הROCKFORD הוחלף ראש בראש בmosconi as 100.4 גם 100 RMS לערוץ 4 ערוצים CLASS AB

 

שני שמגברים עבדו רק על הגברה החיתוכים היו בHU.

 

אני לא מבין איך המגבר עובד ומה ההבדל בין CLASS A ,AB וD:oops:

אני רק יודע להגיד אם זה שאני שומע מוצא חן באיני או לא האם זה יותר טוב ממה שהיה או לא

 

 

השינוי היה מאוד מורגש לצד החיובי. אני בשבילי השגתי את המסקנה. זה לא אומר שמישהו אחר היה שומע את מה שאני שמעתי אבל לי זה לא אחפת ברכב שלי אני צריך להנות ולא משהו אחר :lol:

 

כל התיאוריות זה מאוד יפה, אבל בלי הוכחה זה רק תאוריה שלא שווה כלום :cry:

 

לדבר על זה אפשר עד אין סוף. כל אחד צריך להגיע למסקנה באצמו.

אף אחד לא יעזור להבין למשהו אחר שזה נשמע טוב או לא טוב שונה או לא שונה בגלל שהאוזניים של כל אחד שומעים שונה

עריכה אחרונה על ידי _boo

phone

-> HELIX DSP PRO MK2 -> Mosconi AS100.4 -> ScanSpeak D3004 & ScanSpeak 12M

Mosconi AS200.4 -> JL ZR800-CW & JL 10W3v3

פורסם

מהנסיון שלי לאחר שרכשתי ב4500 שקלים (כולל תיקונים) לוויתן ולאחר מכן רכשתי מגבר ויחידת כניסה דיגיטלית - ווצ'ה

 

המגברים כמגברים - בעלי נתונים די ראש בראש - שקולים.

למעט העובדה שאחד היה קלאס D פול ריינג' מטכנולוגיה סטייט אוף דה ארט והשני עם טכנולוגיית סיגנל סטייט או דה ארט.

 

כמגברים, בשיא הרצינות הם היו כל כך קרובים זה לזה שלא היתה שום הצדקה לשדרוג הזה.

הנצחון כאן היה בעצם של התשתית ומה שקורה לאות בדרך או יותר נכון - לא קורה לאות בדרך.

 

כן, היו הבדלים מינוריים שהרגשתי בסטייג' אבל אם זה היה שכנוע עצמי, פסיכו-אקוסטי - לעולם לא אדע ללא מבחן עיוור בו אני לא מודע איזה מגבר מנגן באיזה זמן נתון.

 

ללכת הלאה - עכשיו ברכב שלי מותקן הווצ'ה לצד מאסיב אודיו

 

בחיי המאסיב הזה, הBX4 שקט בצורה מופתית ועושה את העבודה על הסנטר והאחוריים בצורה מדהימה - יכול להיות שלהגביר וופרים והוא היה חושף חולשות לעומת הווצ'ה בייחוד בגלל שהאות שנכנסת אליו עוברת המרה, הגיין לא מכוון בצורה אופטימלית והוא גם בעל נתונים נחותים מאלו של הווצ'ה אבל בשביל להגביר סנטר 3.5 אינטש וזוג אחוריים - אין לי שום סיבה מוצדקת לשדרג אותו לווצ'ה נוסף אלא אם כן אני ארצה שגם כאן - הסיגנל יהיה אופטימלי - לא שאני אוכל להבדיל למעט העובדה שאני לא אשמע רעשים קטנים כשאני סוגר או פותח את הטלפון -> אמיתי לגמרי, הדגמתי את זה במפגש האחרון אצל ארט סאונד.

 

אבל הנה מגיעה הבעיה הכי גדולה! - ואני די בטוח במה שאני רושם כאן - רוב האנשים בכלל לא יודעים למה לשים לב כשהם משווים בין שני מגברים!

 

מה לחפש?

 

בפועל מגבר הוא יצור לינארי וטיפש - מה שנכנס, יוצא מוגבר בX וואט ומה שנכנס מותאם לסף הרגישות של מה שמכניס אותו מלחתכילה.

 

בהנחה שאין קרוס אובר בדרך - המגבר עובד על FULL או אפילו מה שנקרא DIRECT (מעגל הקרוס נעקף לחלוטין), אין שום חתימה סונית וכך הלאה - הכל מכוון ברמת הזהה לאוזן האנושית נאמר זאת כך...

 

מה שיבדיל בין שני מגברים יהיו הדברים הבאים:

 

רצפת הרעש - SNR

דאמפינג פקטור - יכולת ריסון של תדרים נמוכים בעיקר.

THD - אחוזי העיוות.

הפרדה בין ערוצים (זליגה של אות מערוץ אחד לאחר)

הספק ויעילות

טווח דינאמי

 

כשאתם משווים בין מגברים הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה להפעיל את המערכת ולא לנגן כלום!

 

אם באחד מהם אתם מצליחים לזהות רעש ובשני לא או פחות - השני כבר לקח כאן בפרמטר אחד בצורה מובהקת!

 

אם באחד המגברים התחום התחתון של אותם קטעי המוזיקה נשמעים מרוחים יותר, פחות מדוייקים - דאמפינג פקטור - אחד המגברים לקח בפרמטר הזה.

 

אם באחד המגברים אתם מתקשים להבדיל בדקויות שבין הכלים (תלוי מאוד גם בעד כמה הרמקולים טובים - בהנחה שהם מצויינים) - מחיאות כפיים, סניירים של תופים, דיסטורשן של גיטרות וכך הלאה - אם באחד המגברים האלמנט הזה נפגע

 

הפרדה בין ערוצים, THD, הספק ויעילות באחד או בכמה מהפרטמטרים האלה - מגבר אחד טוב יותר.

 

אם אתם שומעים הבדלי גוון ברורים - או שהיצרן הכניס חתימה סונית (התערבות בהיענות התדר של המגבר) או שלא הקפדתם על תנאי הניסוי ואיפשהו בדרך יש במגבר הזה רכיב שלא נוטרל (או שלא ניתן לנטרל ואז הגיוני שיהיו הבדלים אבל זה לא קשור לפעולת ההגברה!)

 

אם באחד המגברים ספק הכוח לא חזק מספיק או שהמגבר נכנס לרוויה או שסף הרגישות שלו לא טוב מספיק לאות הנכנסת - פגיעה בטווח הדינאמי - בדומה לעיוות או פשוט אובדן של מידע בקצה עליון או תחתון, עיוותים ברורים לאוזן - זה גם חלק מהעניין בלהשוות בין שני מגברים.

 

לא בטוח שיתאפשר בכלל לדעת איזה פרמטר באיזה מגבר היה חלש יותר אבל אם יהיו פערים ברורים בין המגברים זה יהיה גם שמיע לאוזן.

 

הקטע הוא שהמגברים לרכב, איפשהו משנות ה90 מרמות הביניים כבר כל כך טובים בפרמטים האלו שהסיכוי שזה יהיה שמיע לאוזן אנושית הוא פשוט אפסי.

 

כן מגבר שני ערוצים שקניתי ב30 דולר בהחלט היה לא באותה הרמה של הוצ'ה אבל ההבדלים היו בעיקר בגלל רצפת הרעש שלו, הדלקה וכיבוי לא שקטים - בכל השאר - הוא עשה עבודה, אפילו טובה!

 

באיזשהו מקום אני פוחד שאנשים יוצאים ל"ציד מכשפות" מבלי לדעת באמת איך מכשפה נראית או מה היא עושה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

למה אתה אומר את זה?

כולם כאן די מסכימים שלהוציא מגברים נחותים - רובם אותו הדבר וההבדל השמיע, אם בכלל, זניח.

 

אם כבר פתחנו, כנ"ל לגבי רמקולים לדעתי. רק ששם זה טיפלה יותר מסובך. כי הגוון קול של רמקולים שונים יכול להיות מאוד שונה וישנה משמעות גדולה יותר להעדפה אישית.

פורסם

רמקולים לחוד ומגברים לחוד אבל ישנם מצבים בהם שופטים מגבר כאשר האשם הוא ברמקול, פשוט צריך לדעת מה לחפש בהאזנה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

קודם כל כיף לראות את אותיות הקודש RC חוזרות לפורום . מזכיר נשכחות :)

 

לא קראתי ויכול להיות שכבר נכתב פה .

 

אבל הנקודה פה היא שבמבחן שמציע RC האגדי מנוטרלים המון אספקטים שונים למעט רכיב ההגברה עצמו . ושם באמת ההבדלים דקים מאוד . כשאנחנו קונים מגבר אנחנו מתייחסים לכלל האלמנטים שעושה המגבר כולל קרוסאובר וכו ושם יש עוד ועוד הבדלים .

 

זה הסיפור בגדול באתגר פה.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

סוף סוף דיון מעניין למרות שנכתב כבר רבות בעניין. אחרי כל המלל בואו נערוך מבחן שטח. אני מוכן לתרום מגברים לניסיון.

מי מרים את הכפפה?

פורסם

יוסי, אני שומר את הרעיון הזה להמשך.

 

אם כבר אז שיהיה במתכונת מפגש, אחד כזה שיהיה מאוד מעניין.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

יאאלה , תנסחו כללים לאירוע, אשמח לבוא לתרום מניסיוני .

 

אבל שוב , הכל תלוי בניסוח הכללים .

 

אם המבחן הוא מגבר מול מגבר קופסא מול קופסא אז ההבדל הוא עצום . ככל שננטרל יותר אלמנטים ונבודד אותם כך השינוי ילך ויקטן עד לקבוע קטן מאוד מאוד .

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

אנסח את הכללים לניסוי בקרוב ואחרי זה נראה איך מתקדמים עם זה למפגש מעניין 8)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...