Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3706 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

התקנתי מד דיגיטלי להצגת חום המנוע.

המחוג ברכב תוך מספר דקות ספורות מגיע לקצת מתחת האמצע (90 מעלות בסקלה).

בצג הדיגטלי הגיע לי למקסימום 80 מעלות לאחר נסיעה של כ 20 דק של עירוני ובינעירוני ובעמידה במקום למספר דקות 85 מעלות.

הגיוני שבנסיעה הרכב לא עובר את ה 80 מעלות?

 

אני חושב למצוא מקום אחר להתקין את המנוע בבלוק, אך ראשית עליי לדעת מה הטמפ' הסבירה שהמנוע צריך לעבוד באופן תקין בנסיעה.

 

 

תודה.

פורסם

רמזו לך בשרשור הרכישה של החיישן הזה שספק אם זה יעבוד כשורה (או לפחות יציג טמפ' רלוונטית) בדיוק בגלל שהוא מתחבר לבלוק מנוע חיצונית ולא מודד את טמפ' נוזל הקירור.

 

בעיון בקטלוג חלקים ניתן לראות היכן ממוקם החיישן המקורי.

כמו כן בחיפוש של מק"ט הטרמוסטט, נראה כי טמפ' הפתיחה שלו היא 82 מעלות, שמא זה נותן לך כיוון.

פורסם
רמזו לך בשרשור הרכישה של החיישן הזה שספק אם זה יעבוד כשורה (או לפחות יציג טמפ' רלוונטית) בדיוק בגלל שהוא מתחבר לבלוק מנוע חיצונית ולא מודד את טמפ' נוזל הקירור.

 

בעיון בקטלוג חלקים ניתן לראות היכן ממוקם החיישן המקורי.

כמו כן בחיפוש של מק"ט הטרמוסטט, נראה כי טמפ' הפתיחה שלו היא 82 מעלות, שמא זה נותן לך כיוון.

 

אם ככה אני מבין שהקריאה היא +- די מדוייקת.

אני לא מחפש למדוד את טמפ' המים, אלא את הטמפ' של בלוק המנוע במצב עבודה תקין,

זה למעשה הייעוד של החיישן הזה, לא להסתמך על טמפ' המים.

הקריאה שאני מקבל נכון לעכשיו נעה בסביבות ה 80-85 מעלות.

 

אם טמפ' הפתיחה היא 82 מעלות, מה ניתן להסיק מכך לגבי טמפ' העבודה של המנוע?

פורסם

נשמע לי ממש נמוך 80 מעלות לבלוק מנוע, אני טועה?

 

בבלוק בעצם נשרף הדלק ומתבצע הפיצוץ אז אני חושב שצריך להיות הרבה יותר מ 80 מעלות שם.

פורסם

החום הפנימי בתא הבעירה חם יותר מן הסתם.

הבלוק מבחוץ "קר" יותר.

הקריאה שקיבלתי עד כה היא עד 85 מעלות.

פורסם

גם פיזור החום על השטח החיצוני שונה בין אזור לאזור.

 

לגבי הסקת מסקנות לפי טמפ' פתיחה של טרמוסטט, כנראה שלא יותר מדי.

להבנתי מדובר בטמפ' בו הוא מתחיל להיפתח, ופתיחה מקסימלית היא עד כ-10 מעלות מעל זה.

הגיוני שבשימוש עם סורק OBD יהיה ניתן לשלוף נתון מדויק לגבי טמפ' נוזל הקירור.

 

אם הקריאה המקסימלית שקיבלת עד כה היא 85, קבע את ההתרעה 5 מעלות מעל ועקוב אם הטמפ' מגיעה אי פעם ליותר מזה כשכל המערכות תקינות לכאורה.

פורסם

צריך להפריד בין הטמפרטורה בתוך הבוכנה עצמה לבין הטמפרטורה החיצונית של הבלוק.

ללא נוזל קירור ואיוור של המנוע הטמפרטורה בתוך הבוכנה יכולה להגיע להרבה הרבה מאוד, בטוח מעל 800C (יש מהנדסים פה?)

גם מאוד תלוי בגודל המנוע והמבנה שלו, נפח הבוכנה, סוג הדלק, יחס דחיסה ועוד...

הטמפרטורה של הנוזל קירור משתנה ביחס למיקום שלו במערכת הקירור, הנתון של המחוג נותן בדיוק את הטמפ' במיקום החיישן,

נוזל קירור ברדיאטור יהיה רק יותר ובתוך המנוע יהיה הרבה יותר חם.

לפי דעתי 80 מעלות בחלק החיצוני יכול להיות הגיוני

אגב, איפה ממוקם החיישן של החיישן האלקטרוני?

*סתם לידע כללי..

אם נתקעתם בלי מנגל ואם בשר ואין לכם ברירה אילה להשתמש ברכב כדי להכין שימו אותו על הסעפת פליטה ולא על ראש מנוע !!

×
×
  • תוכן חדש...