Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתי כן צריך לנהוג מעל המהירות המותרת


שימו לב! השרשור הזה בן 2938 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

אתמול התדיינתי עם שותף שלי בדירה על כך שהמהירות המותרת בישראל, במיוחד בכבישים מהירים - הוא אומר שלמעשה לא אמורים לנהוג בדיוק עד למהירות המותרת ואפשר לנהוג מעל המהירות המותרת במיוחד כשיש רכבים נוספים מסביבך שנוהגים מהר יותר ממך.

אני - לא כל כך ממהר לקנות את זה. לי תמיד הסבירו לא לעבור את המהירות המותרת.

פירוט על ידי דוגמות:

1. הוא סיפר על ידידה שלו שנתפסה במצלמת מהירות מעל המהירות המותרת, והטענה שלה בבית משפט הייתה שהרכבים מסביבה נהגו גם כן במהירות גבוהה, ניתן לראות זאת בוידאו, יתכן שגם הם נקנסו, אבל מתוקף "חובת הזהירות הכללית" יש טעם להגביר את המהירות על מנת לא לייצר הפרעה לתנועה ולגרום לכך שרכבים אחרים כל הזמן יעקפו אותה. לטענתו השופט קיבל את הטענה שלה.

בנוסף, לטענת השותף שלי, עקיפות גם עשויות לתסכל את הנהגים שעוקפים ולהגביר את הסיכון לתאונה עקב כך (!!!) ולכן למעשה זה לא בסדר לנסוע פחות מהמהירות הממוצעת של הרכבים סביבך גם אם זה מעל המהירות המותרת. אני ספקן לגבי זה.

2. כשמשתלבים בכביש מהיר במידה וקורה שמרבית הרכבים נוסעים מעל המהירות המותרת אתה חייב להשתלב מעל המהירות המותרת כדי לא לייצר הפרעה ולא לגרום להאטה של מכוניות אחרות שבנתיב שלהן אתה רוצה להיכנס. את הטענה הזו אני מקבל.

3. מורה לנהיגה שאומר לך לא לנהוג מעל המהירות המותרת כשיש עוד רכבים בכביש שנוהגים מהר יותר ממך ואתה מאלץ אותם לעקוף כל פעם - עושה טעות. אני לא מקבל.

 

בנוסף לכך אגב, לדעתו קביעת המהירות המותרת בכבישים בארץ אינה משיקלולים בטיחותיים או הנדסיים בהכרח, אלא מטעמי שרירותיות שאופיינית לבית המחוקקים. הוא ציין שביפן יש מחוזות שביטלו את עניין המהירות המותרת, והפלא ופלא - נהגים עדיין נוהגים במהירויות נמוכות כשצריך, בהתאם לתנאי הסביבה ולזהירות הכללית, ואין שינוי בתאונות.

 

דונו.

עריכה אחרונה על ידי גפילטע

שמי איתי

וממש לאחרונה נעשיתי בעל רכב: יונדאי גטס 2007 !! 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לנהוג מעל המהירות המותרת כשאתה ברכב ביטחון או הצלה, בזמן נסיעה לאירוע, ותנאי הדרך מאפשרים זאת.

 

 

1. בסיפור כזה ישנה הודאה באשמה.

2. מותר לך לעצור ואז להשתלב, אתה תתן זכות קדימה. שוב, פה יש לתת זכות קדימה. להגיע ל-130 קמ"ש כדי להיות אחרי או לפני רכב שנוסע 90 או 130 קמ"ש בנתיב לידך לא ייתן כלום. לא משנה מה המהירות שלך יגיע שלב בו תוכל להשתלב עם התנועה. אם מישהו בלם בחוזקה בגללך - לא נתת זכות קדימה. אחרי שנתת זכות קדימה, מי שיגיע קרוב אליך וירצה לנסוע מהר ממך, יעקוף. כאילו שלא השתלבת בתנועה רק לפני רגע.

3. אז ברצינות? המורה עושה טעות והוא אשם? לא הרכבים העוקפים?

 

מכאן מתחילות בעיות.

 

צריכה להיות איזו מהירות מוגדרת לנסיעה, בין אם חקוקה ובין אם כהסכמה "לא מחייבת" בין הנהגים עצמם.

ט.ל.ח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2938 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...