Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3475 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

את האמת שהעלת נקוסה מאוד חשובה, החיבור לעבודה הזאת. זה באמת שאלה טובה מאמין שלא יהיה לי תשובות מדוייקות עד שלא אנסה. אם זה באמת מתאים ואם אמצא סיפוק.

השאלה אם בכלל כדאי לחשוב על הכיוון ומה הכיוון היותר בטוח.

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הכוון היותר בטוח - זה ללמוד משהו תוך כדי העבודה הנוכחית שלך.

אני חושב - שבעדיפות - משהו בתחום הנוכחי שלך (מישהו הציע פה כבר אופציות), להרחיב את תחומי העסק גם בטכנולוגיה (אבל לא לעזוב אותו).

אמרו לך שזו אינה בעייה לעשות באחת הסבה לתחום אחר ? - אז אמרו. יש לך ילדים לפרנס.

אם היית רווק - הסיפור היה שונה.

alfa 156 2.5.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
הלוואי וזה היה כל כך פשוט. המציאות הרבה יותר מורכבת, ובמיוחד בתחום הזה מתחילה להווצר בעייה בסביבות גיל 40.

וזה מגיע מכל מיני כיוונים למשל - חברות שרוצות להצטייר כצעירות ודינמיות שמשליך על החשש של מנהלי HR להכניס מבוגרים שישנו את ה"אוירה הצעירה בצוות", ראשי צוותים צעירים בגילאי ה 25-30 ונרתעים לנהל מהנדסים מנוסים ומבוגרים מהם כי זה נותן הרבה יותר ביטחון לנהל מישהו צעיר ממך ועם פחות ניסיון, הרצון של החברות לחסוך בכסף על חשבון ניסיון וותק, ויש עוד לא מעט סיבות.

יש מהנדסים מבוגרים שעובדים בהיטק אבל הם לא רבים, וכשהם מאבדים את העבודה קשה להם מאד למצא מקום חדש.

 

לא יודע איך זה בתחום התוכנה, אבל בתחום החומרה - רואים יותר ויותר מבוגרים שעובדים בתחום, פשוט לקח זמן עד שכל התעשיה גדלה ביחד (כל ההיי טק תחום די צעיר במדינה)

בתחום החומרה יש ערך לידע וניסיון, ובאמת קשה למצוא תותחים -

כמובן שכל זה תקף לחברות של "תכלס" ולא חברות גדולות שבהן הפוליטיקה אכלה כל חלקה טובה או חברות שחשוב להן "להראות צעירות ודינמיות" על חשבון התפוקה.

פורסם

למזלנו ולשמחתנו יש די והותר חברות שלא מפטרות סתם קשישים בני 40 בשביל להיות צעירים ודינמיים. יש כל כך הרבה דוגמאות שאני לא יודע מאיפה להתחיל. אנשי it עם ניסיון רב בלינוקס, למשל, נחטפים בכל גיל.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
25 זה גיל מצוין לבצע הסבה, אפילו עם ילדים. קל זה לא יהיה, אבל שום דבר טוב איננו מושג בקלות. עקבתי מקרוב אחרי חבר שביצע הסבה בגיל 40 לרפואה עם יותר ילדים, או בקיצור - מי שמספיק נחוש ומוכשר יצליח.

מה שכן, בהנחה והכיוון הוא הנדסת תוכנה, חייבים לברר קודם אם זה משהו שכיף לך לעשות, אי אפשר לעבוד לאורך זמן בתחום בלי לאהוב אותו. אני ממליץ להסתכל מעבר ל-$$$ ולבדוק איך נראית העבודה במציאות. השחז אנגלית וחפש מדריכים, זה חלק מהמקצוע.

 

בנוגע לשקר הפופולרי הנפוץ של גיל 40 - שטויות. מי שטוב נשאר, מי שלא, לא.

 

מכיר כמה וכמה כאלו. אשה אחת בת 34 נשואה עם ילדים, אחד עו"ד במשרד נחשק עם הכנסה מעולה, וחלק סתם החליטו לשנות כיוון באמצע החיים.

אם אתה לא מאושר מהמקצוע שלך, אל תפחד לחשוב על שינוי. אני עבדתי בעבודה ששנאתי והרווחתי הרבה כסף. היום אני מאוהב בעבודה שלי ומרוויח מעט כסף. אין סרט שאני חוזר לעבודה הקודמת.

כן חושב שצריך לבדוק טוב טוב לפני שמחליטים סופית, אבל להגיד לבנאדם "אל תעשה את זה" שגוי בעיניי.

 

בהצלחה בכל אשר יהיה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
לא יודע איך זה בתחום התוכנה, אבל בתחום החומרה - רואים יותר ויותר מבוגרים שעובדים בתחום, פשוט לקח זמן עד שכל התעשיה גדלה ביחד (כל ההיי טק תחום די צעיר במדינה)

בתחום החומרה יש ערך לידע וניסיון, ובאמת קשה למצוא תותחים -

בהחלט יש בני 40+ בתעשייה (וגם בני +60!), אבל כמות המבוגרים המחפשים עבודה מפחידה ממש (גם אני בן 40+). בחודשיים האחרונים גייסתי 2 מהנדסים ושניהם מעל 45, וזה מתוך עשרות מועמדים שחצי מהם לפחות היו 40+ (ככה זה כשמחפשים עובדים עם נסיון ולא מגבילים גיל).

קשה לי להמליץ לפות"ש להתחיל קריירה בהייטק בגיל 40+, אבל אם זה מה שהוא מחליט, אז שיחוס על כספו - או לימודים אמיתיים, ז"א א-ו-נ-י-ב-ר-ס-י-ט-ה, או כלום. בתור בן 40+, בוגר קורס או מכללה, ובלי נסיון, הסיכויים קטנים מאוד.

:turn-l:
פורסם
כמו שכתבתי, קורס כלשהו + עבודה בהלפדסק של חברה גדולה במשך כשנה-שנה וחצי במקביל, יתנו לך את השורות המינימאליות ע"מ (אולי!) להתברג במשהו, איפשהו.

 

שי לידע הכללי שלי,מניסיון שלך או ממישהו שאתה מכיר,כמה מכניס אדם במשרה כזאת?

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם
שי לידע הכללי שלי,מניסיון שלך או ממישהו שאתה מכיר,כמה מכניס אדם במשרה כזאת?

עבודה בהלפדסק על סמך קורס?

בערך 5 אלף ... נגיד 7 לקראת הסוף.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

התחלתי להגיב אתמול, החלטתי שאין טעם כי כבר היינו בסרט הזה מס' שרשורים בעבר, בסוף חזרתי כי לך תדע אולי מישהו ירוויח מזה -

 

פות"ש אתה לא הראשון ובטח לא האחרון שמשתמש במונח 'הייטק' באופן גנרי כזה, תחת המחשבה שעם השיוך לעולם ההייטק מגיעות 5 ספרות במשכורת ותנאים נוחים.

הבעיה בתחום הזה, שהוא מאוד קוטבי. בתור מישהו שעשה את המסלול ה'מומלץ' (וחלק מהאנשים לא יסכימו איתי) - קרי לימודי הנדסה באונ' חזקה --> עבודה בתור סטודנט --> משרת מהנדס, אכן ניכר שיש קוטביות מטורפת בתחום הזה, וניתן להגיע לתנאים שלא חשבתי כאפשריים כשהייתי בן 21.

מצד שני, אני מכיר כל מיני אנשים שניסו לעשות את המסלול ה'מקוצר': קורס / לימודי תעודה קצרים, ע"מ להשתלב בתחום. שם ברוב המקרים המצב כמו שliviur מתאר לעיל, וההילה של ההייטק מתפוגגת מהר מאוד כשאתה קולט שהרבה מהאנשים בתעשיה לא תומכים בקיצורי דרך - אגב, מסיבות מאוד ברורות.

 

עכשיו שלא תבין לא נכון, יש אנשים ללא תואר שהם תותחי-על שלא רואים את הpeers בעלי-התעודה ממטר, ובכלליות ברור שזה שיש לך תואר מהנדס לא אומר שאתה חזק יותר בהכרח מחברך שבחר בקריירה בשלב מוקדם יותר בחיים על חשבון הלימודים. אבל זה לא הכלל אלא היוצא-מן-הכלל. לדבר על היוצא מן הכלל זה לא מאוד מעניין, לדעתי, שכן זה נותן תמונה מעוותת של המציאות.

 

אז איך שאני רואה את הדברים:

אם אתה מאמין שיש לך את היכולות, ותמיכה מבית, ואתה באמת רוצה קריירה בתחום הזה - תלמד הנדסה באחת האוניברסיטאות המובילות. אם תהיה טוב, אז אולי תפסיד 4 שנים של שכר אבל כשתסיים תתחיל עם פי 3-4 מהשכר הממוצע במשק, ככה שאתה תדביק את הפער מהר. רק שים לב שלהיות מוצלח בתחום הזה לא מתחיל ונגמר בכמה "בא לך" להיות מוצלח, אלא גם (כאמור) ביכולות האישיות שלך.

(וכן, לעשות תואר כאשר יש לך כבר 2 ילדים זה ממש לא פשוט, ואתה תזדקק לתמיכה רצינית מהבית)

אם לא, לדעתי ההצעה של 'נהג מתחיל' נשמעת הכי טוב ממה שהופיע כאן בשרשור.

 

זו דעתי בלבד, מתוך נסיון צעיר יחסית של 6 שנים בתעשייה, והיכרות עם המון אנשים שעשו מסלול דומה או שונה ממני. אני יכול לומר לך שחברים שסיימו תואר באונ' אריאל לא מסתדרים בקלות בתעשייה, אז אפשר רק לנחש כמה קל למי שאין לו עבר בתחום (צבאי/אזרחי) ומסיים קורס מזורז כלשהו... מצטער, אבל אין ארוחות חינם.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

אתה צודק בנוגע לבחירת הכותרת שהיא לא הכי נכונה.

נכון אין לי ניסיון בתחום ואני לא יודע לקראת מה אני יכנס, לכן יש לי את חברי המלומדים שחוו על בשרם, ובשביל מה הם פה אם לא ;)

מה שהציע נהג מתחיל, באמת מעניין אם יש כאן מענף הדפוס בקהל שיוכלו להגיד לי אם באמת יש איפה להתקדם בענף אפילו מסביב.

לגבי ההיי טק זה מושג רחב שחולש כמעט על כל השוק, אני מתכוון למשרות יותר בפרונט מאשר בבק אופיס שזה יותר מתאים לי, ואם כן מה הכיוונים שאפשר לקחת בחשבון.

כמובן שפה אמורה לבוא לימודים ארוכים מהאוניברסיטה ידועה וטובה.

ושוב כמובן שאין ארוחות חינם, אני המוטו שלי בחיים גם שרציתי קידום תמיד הקרבתי את עצמי על מזבח העבודה ונתתי מקסימום ללא דרישה ולאחר שהוכחתי את עצמי באתי ודרשתי, אין ארוחות חינם!

תודה על התשובה הכנה oryo

פורסם

מצטרף לממליצים על תחום ה3D. זה העתיד, עוד לא הרבה שנים כל החרטים והכרסמים יחפשו עבודה והכל יודפס. הכל.

ואני אומר את זה בתור מהנדס שממשתמש בחלקים מודפסים למוצר שנמכר בשוק.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

נסה לחפש עבודה בתור איש אינטגרציה/ולידציה/בדיקות ציוד.

 

לשם מקבלים ללא תואר, והמשכורות לא בשמיים (מתחיל מ5-7, תלוי בחברה ומיקום). רוב הסיכויים שתהיה עובד קבלן, וזה אומנם לא יקדם אותך רחוק (כי כדי להתקבל בתור עובד מן המניין בחברה צריך השכלה אקדמית בתחום + ניסיון), אבל תלמד דברים, תראה איך התעשייה עובדת, תקבל שורה יפה בקורות חיים, והבנה לאן אתה רוצה להמשיך.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

תוכל לפרט באיזה תחום בדפוס אתה מתעסק? יש הרבה...אני גם בא מהתחום וכרגע הכיוון (אם אצליח לשפר כמה דברים) זה אכן תואר הנדסה מלא (אך לא קשור לתוכנה אלא מכונות) החל משנה הבאה.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"


×
×
  • תוכן חדש...