Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לגבי טיול 9 ימים לגרמניה כולל השכרת רכב ספורטיבי


liam_marom
שימו לב! השרשור הזה בן 3048 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא הבנתי: כל זה ב-6 ימים? אני מבין שתעברו בין הערים, ולא תכנסו אליהן, וגם לא תעצרו בשום אתר שאינו תחנת דלק. פשוט, המרחקים שתעברו לא יאפשרו לכם לעשות שום דבר מחוץ לרכב (בעצם כן - הפסקת קפה, המבורגר ושירותים 3 פעמים ביום).

אתה לא מנוסה בתכנון טיולים, לא כל שכן בביצועם. בטיול של שבוע בהחלט סביר לנהוג 2000-3000 ק"מ, אבל בתוך אזור(ים) מוגדר(ים). איזור היער השחור לבדו מצריך לפחות שבוע, ויחד עם הגעה אליו מפרנקפורט או מינכן וחזרה מאחת מהן תגיע לסדר גודל של 2500 ק"מ. גם ברלין צריכה בין שבוע לשבועיים בלי יציאה מאיזור C של התח"צ, וכמובן בלי שכירת רכב.

ממליץ לך לחזור למפה, להתחיל לבדוק מרחקים, זמני נסיעה ובעיקר איזה אתרים מעניינים אותך. אין שום טעם "לתקוע דגל" באיזור כמו היער השחור, ששטחו בערך כפול משטח הנגב וריכוז האתרים בו ובסביבתו הקרובה.

מעבר לתכנון הלקוי מאוד שלך יש עוד כמה נקודות:

1. טיול מתגלגל מצריך זמן התארגנות כל ערב ובוקר, כאשר מגיעים למלון ויוצאים ממנו. בטיול כוכב התארגנות היומית הרבה יותר קצרה וחסכונית בזמן. אין פסול בטיול מתגלגל, אבל לא הייתי מתחיל בכזה לפני שצברת ניסיון בבחירת הציוד לטיול ובארגונו.

2. הנהיגה בגרמניה שונה לחלוטין מהנהיגה בארץ. משום מה גרמניה מצטיירת כארץ המהירויות הבלתי מוגבלות - זה נכון, אבל רק בכמה אלפי קילומטרים מתוך רשת הכבישים העניפה והמצוינת. בכל הכבישים אכיפת חוקי התנועה קפדנית ביותר, ואתה יכול לחטוף קנס על משהו שבכלל לא תבין מאין צץ, כמו חזרה מאוחרת לנתיב הימני, או סטיה של קמ"ש בודדים מהמהירות המותרת.

3. נהיגת חורף בגרמניה אינה כנהיגת קיץ, או אפילו חורף, בישראל. התמודדות עם גשם שוטף שנמשך שעות, ולעתים שלג וקרח, בדרכים שאיך מכיר ועם חוקים שאליהם אינך רגיל, וכל זאת כאשר ניסיונך כנהג מוגבל מאד. תכנן את הנסיעות לפי מהירות בין עירונית ממוצעת של 60 קמ"ש, לא 150 וגם לא 100. אם במקרה מזג האויר יאיר לך פנים הרווחת זמן לטיולים ומנוחה.

4. אתה צעיר וקרוב לודאי שתתקשה לשכור רכב ספורטיבי, ואם תשיג כזה מחיר הביטוח ירקיע שחקים. כמוכן, בכלים כאלה בד"כ מגבלת קילומטרים די מצומצמת ( סביב 200 ק"מ ביום), ואם תחרוג תשלם לא מעט, לפי התוכניות שלך קרוב לודאי כמה מאות אירו. כמוכן, רכב כזה לא יהיה חסכוני בדלק, ובכל ביקור בתחנת דלק ארנקך ישוחרר מעוד כמה עשרות אירו.

5. אתה מדבר על נהיגה באוטובאהן. נהיגה כזו משמשת לקטעי קישור ארוכים, אבל בתחילת ובסוף כל נסיעה באוטובאהן יש נסיעה בכבישי הרים, כבישי ערים ושאר כבישים קטנים. חלקם כבישי "B" הדומים באפיים לכבישים כמו כביש 4 שלנו (והמהירות המותרת בהם בד"כ 100 קמ"ש), וחלקם דומים לכבישי הגליל, אבל בלי שוליים, ועם הגבלת מהירות תכופה של 30-50 קמ"ש (מוקפדת!!).

6. הבא בחשבון שלטיול של 9 ימים בחורף צריך שתי מזוודה גדולה לכל אדם. אם תא המטען קטן תהיה לכם בעיה. כמוכן עליך לודא שיש לכם מספיק ציוד למזג אויר קר וסוער (מעיל חם ואטום, נעליים להליכה בבוץ ובמים וכמובן כובעים, כפפות, חמצואר וכו'). כל אלה תופסים הרבה מאד מקום ברכב, וכמובן צריך להתארגן נכון עם תלבושת מתאימה לנהיגה (קלה וחמימה) ולטיול (בהתאם לתנאי מזג האורי, אך בינואר אירופי מדובר בבגדים כבדים ונפחיים).

 

בסיכום - אני מדבר ממרום נסייון של קרוב ל-40 שנות נהיגה, ובהן גם קצת טיולים באירופה (כמה אלפי ק"מ, כולם בקיץ), ורפי שאתה מבין, ארגון אי אילו טיולים זוגיים ומשפחתיים. כפי שכתבתי קודם - אתה צריך לשוב לשולחן השרטוט, לפרוש את המפות, לפתוח את הספרים והאתרים ולתכנן מחדש את הטיול עם נהיגה ממוצעת של לא יותר מ-200-300 ק"מ ביום, ולדתעי לא יותר מ-1-2 קטעי קישור ארוכים שיכולים להגיע ל-500 ק"מ כל אחד, אבל מצריכים הקדשה של קרוב ליום כל אחד, כולל הפסקות לטיול באתרים בקרבת דרך המלך.

 

אתה כותב דברי טעם, יש מקום לבחור להקשיב אבל -

 

מקריאת הודעותיו הוא רוצה -לעשות את גרמניה - ואם היה יכול לישון בתוך ה-M4 שהוא רוצה לקבל בדוכן של סיקסט אז זה בדיוק מה שהיה עושה.

יש לו ניסיון לדבריו - אבל לא ישב מאחורי הגה של בימרית דיזל מודרנית אפילו לא דקה אחת - מה שכן הוא יודע שהעברות ההילוכים איטיות, כנראה שמע ממישהו אולי חבר של ההורים שפעם היה, או פעם שמע.

 

גם אנחנו היינו בגיל הזה.

תהנה בגרמניה חבר, והכי חשוב סע בזהירות ואל תנהג עייף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, אני מטייל בפורום הזה כבר למעלה מ-5 שנים, והפוסטים האלה חוזרים על עצמם בממוצע פעם בשבועיים בחורף ופעמיים בשבוע לקראת הקיץ. נראה לי שמתחיל להגיע הזמן להכין בחשב פוסט קבוע שיודבק בכל שרשור דומה.

 

ד"א - אני ממליץ לפות"ש לחפש דיון שהתנהל כאן לאירונה לקראת טיול שמתכנן חבר הפורום dorsht, בחור צעיר אבל עם נסיון בתכנון טיולים וביצועם, וכיצד הוא מתלבט אם ואיך להגיע לשורה של אתרים שקבע מראש שמעניינים אותו, אבל יש ביניהם ריחוק גיאוגרפי. לא טיול שמיועד לשריפת קילומטרים אלא לביקור במקומות שמעניינים אותו, וצצריכים תכנון ותעדוף.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר היחידי שאני יכול להוסיף כאן הוא שכשאני תכננתי את הטיול שלי לגרמניה קיבלתי בערך אותה הרצאה, עשיתי הרבה ק"מ אבל שהתחלק בנהיגה ביני לבין אשתי, לא הייתי משנה בטיול כלום ומאוד מאוד נהנו והרגשנו שהיה לנו מספיק זמן בכל מקום, אבל צריך לקחת בחשבון ש :

א. היו ויתורים

ב. כל אחד מעניין אותו דברים אחרים, יש אחרים שתהיה להם תחושת החמצה כי לא הספיקו להגיע למוזאון X, ולנו זה לא משנה, אז יש כאן מקום לתכנון אישי של כל אחד.

 

עם זאת, אכן לא הגיוני מה שרשמת ואתה צריך לשבת לשולחן השרטוטים ולהבין מה גודל השטח שחשבת לכסות ועל מה אתה מתמקד.

 

מה גם, אני לא מכיר את חברה שלך, אבל אם היא כמו אשתי להכנס למוזאון רכב תוך 5 דקות היא תתן לך פרצוף לא סימפטי, אם הטיול הוא בשבילה תתמקד במקומות שמעניינים אותה ולא מוזיאוני רכב.

 

וגם, כל נושא הרכב האקזוטי, בגיל שלך, בחורף, הייתי מוותר, בגרמניה כביש של 60 זה כביש של 60, אין התחכמות ישראלית טיפוסית, אם גרמני נוסע על 60 אז אתה נוסע על 50, הם נהגים הרבה יותר טובים ומיומנים מרובנו, וכותב אחד שגם עבר קורסים.

עריכה אחרונה על ידי phpclub
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לו ניסיון לדבריו - אבל לא ישב מאחורי הגה של בימרית דיזל מודרנית אפילו לא דקה אחת - מה שכן הוא יודע שהעברות ההילוכים איטיות, כנראה שמע ממישהו אולי חבר של ההורים שפעם היה, או פעם שמע.

כן, כמי שהחזיק מספר רכבי ב.מ.וו דיזל (סדרה 3 ו5) גם אני לא הבנתי מה זה העברות הילוכים איטיות....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

php - "לנהוג הרבה" זה עניין יחסי. עשיתי גם טיולים של 3000 ק"מ ב-10-14 יום. העניין היה שהיתה חלוקה לימים עם קטעי נהיגה ארוכים, וימים עם נהיגה יחסית קצרה (לא יותר מ-100-150 ק"מ בכיוון), ועם בסיס קבוע כך שזמן ההתארגנות בבוקר ובערב קצר.

 

לגבי נושע המוטוריקה - שוב, לשמור על פרופורציות. אשתי לא חובבת רכב או טכנולוגיה, אבל בהחלט נהנתה מביקור של יום שלם במוזיאון מדע גדול (פאריס, מינכן), או ביקור קצר במוזיאון עם אוסף של רכבי סיטרואן (ב-Castellane שבפרובאנס). תוכנית הטיולים כוללת בעיקר מה שמעניין את שנינו, אבל היא לא תוותר על חנויות נעליים ותצטרף אלי לביקור במוזיאון תחבורה (למשל לוצרן או אודנסה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסיקסט הגיל תלוי בקטגוריה.

סדרה 3 ניתן לשכור, אך סדרות 2 ו-4 (והדגמים המקבילים בקטגוריות הללו כמובן) דורשות גיל מינימלי של 25.

 

באוויס הגיל המינימלי נע בין 23 ל-27, גם כאן תלוי בקטגוריה. לרב הקטגוריות ניתן להוסיף נהג צעיר (21-23), אך התוספת אינה צנועה בעליל.

 

ואגב, כמי שנהג לא מעט בבימריות מדוזלות (החלשות יותר / הבכירות) - כל מה שנאמר פה הוא בולשיט שאין שני לו. ה-ZF8 עובדת טוב עוד יותר בשידוך למנועי הדיזל, מאשר האחיות לוגמות הבנזין.

עריכה אחרונה על ידי RS

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סדרה 2 ניתן לשכור מגיל 21. בוודאות. הרכב הזה נמצא באותה קטגוריה עם הVW שירוקו.

יש לשים לב לדגש: SIXT דורשים ששוכרים מתחת לגיל 23 בגרמניה ישלמו ביטוח נהג צעיר. 10 יורו ליום, 50 יורו למקסימום לכל התקופה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דור, תלוי מהיכן אתה שוכר את הרכב.

 

דרך שלמה סיקסט כמעט ואין הגבלת גיל.

דרך סיקסט גרמניה לרב הגיל המינימלי הוא 21, למעט קבוצות שהן / רכבי ספורט ויוקרה.

 

נ.ב,

אין לי מושג דרך איזה אתר בדקת לגבי ה-2, אבל באוקטובר ההאחרון הגיל המינימלי היה 25. כנ"ל גם סדרה 4 ומעלה.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גדשגד.jpg

הזכרון שלי לא מטעה אותי. זה צילום מסך מעכשיו, דרך האתר הרגיל של SIXT. (לא הישראלי)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

php - "לנהוג הרבה" זה עניין יחסי. עשיתי גם טיולים של 3000 ק"מ ב-10-14 יום. העניין היה שהיתה חלוקה לימים עם קטעי נהיגה ארוכים, וימים עם נהיגה יחסית קצרה (לא יותר מ-100-150 ק"מ בכיוון), ועם בסיס קבוע כך שזמן ההתארגנות בבוקר ובערב קצר.

 

היו לנו מוקדים שבהם לנו 2-3 ימים באותו המקום, אך היו גם ימים שבהם כל יום עברנו מיקום ומלון, לשם כך הכנתי מראש טרול קטן לשימוש יומי, בכל מלון הייתי מוציא את הטרול ושאר המזוודות היו נשארות ברכב, מראש סידרתי את המזוודה ככה שיהיה לי נוח אפילו ברכב ב-3 דקות להוציא מהמזוודה הגדולה את כל מה שאני צריך להכניס לטרול ליום חדש.

גם לנו היו קטעים עם הרבה נהיגה וקטעים עם קצת נהיגה, אם זכרוני אינו מטעה אותי עשינו כ 4000 קמ בשבועיים, ייתכן ואני טועה במספרים.

זכור לי קטע דרך אחד שהיה ארוך ומייגע בגלל שהיה בעיקר בדרכי כפרים שלא מאפשרים לסוע במהירות מעל 40-60, אבל כאמור עומס הנהיגה התחלק גם עם אשתי, זה נתן לי זמן לישון ולנוח במקטעים ארוכים. זה נלקח כגורם מקל משמעותי כשעשיתי את התכנון, כי רוב הייעוץ שקיבלתי כאן (לדעתי כולל אותך) היה מחברי פורום שנהגו את רוב הדרך לבדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העזרה בנהיגה מאשתך מבורכת - אשתי מסרבת לנהוג בידני בכלל ובחו"ל בפרט. התפקיד שלה הוא לשבת לידי, לתפעל את ה-waze ובעקר להיות זוג עיניים נוסף על הכביש. היה לי טיול אחד שבו נעזרתי בבן הבכור, שכב היה בגיל שאפשר לו לנהוג ברכב שכור במחיר סביר (להוסיף - בפינלנד, שבה ה"קנס" על נהג צעיר ברכב בסיסי היה 40 אירו לשבוע), אבל, נניח, נהיגה מבאזל למינכן (כ-550 ק"מ כולל כמה כמה סטיות מהרך) ביום גשום, היתה מטלה קשה מאד, גם באוטובאהנים השויצריים והגרמניים.

בקיץ האחרון עשיתי שני טיולים שבכל אחד הם נהגתי כ-1000 ק"מ ב-4 ימים, אבל בחלוקה מאוד לא סימטרית, שכן הטיולים היו מעגליים והמעגל נסגר ביום האחרון עם נהיגה של 300-400 ק"מ. הנהיגה הקשה היתה בכבישי ההרים בפרובאנס בשיא הואקאנס, כאשר כל אירופה יורדת לנפוש שם והנהיגה מאוד ישראלית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתעלק על השרשור

 

 

אני וחברה שלי גם כן נוסעים לגרמניה גם כן לשבועים,התכנון שלנו הוא להגיע לפרנקפורט שם נבקר משפחה שלה ומשם נסיעה ליער השחור כולל עצירות מענינות בדרך,ואז ממינכן חזרה לארץ.

 

אצלי הבעיה היא קצת יותר רצינית מבחנת גיל...19,עם מעל לשנתיים רישיון,הקטגוריות היחידות שפתוחות לי הם הסופר מיני והסופר מיני פרימיום באתר של סיקסט(האם יש מתחרה שתסכים להשכיר לי?),בקטגוריית הפרימיום יש סדרה 1 A קלאס ופולו GTI / GTD , השאלה שלי היא

 

1. האם במידה ויש מכל הסוגים בקטגוריה אני זוכה לבחור איזה שאני רוצה?

2.אנחנו מתכננים לסוע בסוף פברואר,האם יהיה לי צורך בשרשראות שלג?

3.האם הסיכוי שלי לנסיעה ברכב על כל שהוא במסגרת מוזיאון או מסלול שואף לאפס?

4.האם קרטינג בגרמניה זה שווה יותר מבארץ הקודש?

וכמובן המלצות לאטרקציות מענינות (וטעימות אם יש) יתקבלו בברכה.

עריכה אחרונה על ידי shayasher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בוחר קטגוריה. יש איזה סיכוי שגם תקבל מה שהזמנת. קראתי כאן בפורום על אנשים ששריינו לעצמם דגם ספציפי בתשלום נוסף, אבל מעולום לא ניסיתי זאת בעצמי, המדיניות שלי היא להזמין רכב לפי הצרכים ולא לפי החלומות. ההפרש בהוצאות בין היוקרתי לסטנדרטי (ולא הזול) מממן לי חלק נכבד מעוד טיול. ד"א - פתוחות לך גם משפחתיות כולל סטיישנים, לא יודע לגבי דגמי פרימיום.

 

באזורים מצויימים תחוייב בצמיגי חורף, קרוב לודאי שחברת ההשכרה תגבה תשלום נוסף. לא יכול לענות לך לגבי שרשראות, קרוב לודאי שתלויות גם במזג האויר בימים בהם תהיה במקום.

 

אטרקציות? כל היער השחור וסביבתו זרועים אטרקציות, רק היה נכול לנהוג שעה-שעתיים בכל כיוון כיון שהמרחקים גדולים והכבישים הרריים ומפותלים, ואם מזג האויר יהיה קשה הנהיגה תהיה איטית מאוד. את היעדים בחר לפי חיפוש ברשת, בדיקת שעות פתיחה (בחורף גם את עצם הפתיחה) ומזג האויר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה בערך טנקים ייקח לי להקיף מחצית מגרמניה

 

שאלה קשה. שווה להפנות אותה לאמריקאים, הם אלו שעשו זאת בהצלחה בפעם האחרונה שזה קרה (אמנם זה היה לפני 70 שנה, אבל גם זה משהו).

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3048 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...