Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Xiaomi Mi4C: התרשמות ראשונית


sperial
שימו לב! השרשור הזה בן 2949 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשנתיים רכשתי מכשיר Motorola G, דגם שהיה אז חדש ונתן יחס מחיר לתמורה מצויין. חלפו כשנתיים והמכשיר הזדקן החל להיות איטי במידה מרגיזה, וכבר לפני מספר חודשים החלטתי שבבוא העת, כלומר שנתיים אחרי שנרכש, אזמין מכשיר חדש.

 

בשרשור בפורום זה שהוקדש ל-Black Friday 2015 הועלה קישור לאתר Gearbest שבו הוצע מכשיר שלא הכרתי, אבל עשה רושם שייתן תמורה טובה לכסף: דגם חדש של היצרן הסיני Xiaomi שהחל לפעול בשנת 2011, ותוך 4 שנים הגיע להיות היצרן הרביעי בגודלו (אחרי סמסונג, אפל ו-וואוי). המפרט שבה אותי: מסך "5 (המינימום שהייתי מוכן לקבל), מערכת על שבב Quallcom Snapdragon 808 וסוללה בקיבולת 3080 mAh. המחיר באותה שעה היה 239 דולר ארה"ב למכשיר לבן, ולאחר התלבטות קצרה הוזמן המכשיר.

 

משלוח: המכשיר הוזמן עם מספר מעקב. המספר שניתן היה רק למעקב בתוך מחסני החברה, ו-4 ימים אחרי ההזמנה, ב-1.12.15, קיבלתי הודעה כי המכשיר יצא לדרכו. כעבור כשבועיים-שלושה בדקתי באתר Gearbest את מספר המעקב שניתן לי, וקושרתי למספר מעקב מדואר הולנד - משם נשלחה החבילה כעבור כשבועיים. לאחר 3 שבועות נוספים קיבלתי הודעה לבוא לקחת את החבילה.

 

בנוסף הוזמנו שלושה פריטים נוספים מעליאקספרס ואיביי: נרתיק מגן פתוח, מגן מסך מזכוכית וחפיסה בת 5 מגיני מסך פלסטיים. נרתיק והמגינים הפלסטיים הגיעו מספר ימים לפני המכשיר, אני עדיין ממתין למגן הזכוכית.

 

מה בקופסא: הקופסא עצמה עשויה מקרטון עבה וקשיח, ומכילה ארבעה פריטים: טלפון, מטען המתאים לשקע אמריקאי (וסיני), כבל USB type-C וסיכה לפתיחת מגירת ה-SIM. לפי מה שמצאתי במרשתת מכשירים המשווקים באירופה מצויידים גם במתאם לשקע אירופי ובמתאם micro-USB to type-C אולם פריטים אלה חסרו בקופסא שהגיעה אלי. בנוסף שני כרטיסי הדרכה בסינית.

 

עיצוב: המכשיר מלבני כמעט לגמרי, עם פינות עגולות קטנות. בתחתית המסך שלושה כפתורי מגע (חזרה, בית ואפליקציות אחרונות, שניתן להגדרה גם לתפריט הגדרת מסך הבית). מבחנתי מדובר באיזו נסיגה, אחרי שנתיים עם מכשיר ללא כפתורים פיזיים בקדמת המסך. בצידו הימני של המכשיר כפתור עוצמת הקול ומתחתיו כפתור הפעלה\נעילת מסך, ומצידו השמאלי מגירת ה-SIM עם מקום לשני כרטיסים מסוג micro-SIM. גב המכשיר אינו ניתן לפתיחה. המכשיר דק במיוחד (7.8 מ"מ) וגם עם נרתיק דק הוא נוח מאד לאחיזה.

 

חומרה: המכשיר מצוייד בשבב מערכת SnapDragon 808, בדומה למכשיר הדגל LG-G4, ובדגם שרכשתי זכרון עבודה 3 ג"ב וזכרון 32 ג"ב (יש גם גרסה מוזלת עם 2 ו-16 ג"ב, בהתאמה). הסוללה בת mAh 3080 לא ניתנת להחלפה. אין חריץ לכרטיס הרחבת זכרון. השמע טוב מאד וגם עצמת הרמקול בשיחה מספקת, וכך גם עוצמת הצלצול. התרשמות קצרה היא שגם שמיעת מוזיקה מספקת, אבל האוזן שלי לא רגישה והמכשיר אינו משמש אותי לצורך זה כך שאני מתקשה לחוות דעה בעניין. המצלמה הראשית ברזולוציה 13 מ"פ נותנת תמונות סבירות בהחלט באור, אולם גרעינית ביותר בתנאי תאורה לקויים. לא מצאתי דרך לבחור את איזור המיקוד, מה שגורם קושי להתמקד בנושא כאשר יש בשדה התמונה עצם קרוב יותר. תפריטי המצלמה מאפשרים מגוון גדול של פעולות בצילום ובעיבוד התמונה.

 

איכות שיחה וגלישה" טובות מאד. למכשיר חיבורי דור 2,3, ו-4 המתאימים לתנאי הארץ. שיחות הטלפון באיכות מצויינת ובבדיקה על ידי speedtest הערב בקניון חיפה (רשת אורנג') קיבלתי מהירות הורדה עד 71 מס"ש והעלאה עד 21.5 מס"ש. הרבה יותר טוב מאשר בחיבור הבזק הביתי שלי. כמובן שזה תלוי מיקום וזמן, אבל החיבור ב-LTE cat 4 מספק את הסחורה.

 

תפעול המכשיר: כראוי למכשיר עם SOC של מכשיר דגל ונפח RAM נדיב המכשיר מגיב מהר. המסך חד, בהיר (בתלות בהגדרות) ורגיש למגע. הבעיה כאן היא מערכת ההפעלה: עד כה הייתי רגיל לאנדרואיד טהור (Motorola G, לאחרונה אנדרואיד 5.1, ולפני כן Nexus S עם אנדרואיד 4.1.2), וכעת צריך להתרגל לממשק ה-MIUI 7. מה שמאפיין ממשק זה הוא שימוש בכפתורים מגע פיזיים בתחתית המסך (בדומה לגרסאות אנדרואיד ישנות)

ונסיון לחקות את עימצוב מסכי iOS, כאשר כל האפליקציות מצויות במסכים הראשיים ואין מגירת אפליקציות. כמובן שאפשר להתקין Launcher אחר, אולם מנסיון במכשירים קודמים יש לכך מחיר במהירות הפעולה וחיי הסוללה. אבל זו הבעיה הקטנה, ואחרי מספר שעות או ימים מתרגלים. מה שמפריע יותר הוא החיבור לחנות התוכנות של היצרן - ממשק הורדת רינגטונים וערכות נושא כולו בסינית, וכנראה שלא ניתן להפטר ממנו. עם זאת, בניגוד לגרסה המופצת בסין, למכשיר יש google play store כך שאין כל קושי להוריד אפליקציות אנדרואיד סטנדרטיות.

 

סוללה: כאמור - סוללה בקיבולת mAh 3080. המכשיר נותק לאחרונה מהמטען לפני כ-37 שעות, ובשימוש לא כבד (סופ"ש), אך כזה שכלל ניווט, גלישה ושימוש באפליקציות מראה כעת כי נותרו בסוללה 30%. לפיכך נראה כי המכשיר מסוגל לעמוד בהמתנה בתנאי קליטה סבירה למעלה מ-48 שעות. נקדה מענינת היא נושא המטען: המכשיר תומך ב-Quallcom QuickCharge 2.0 המסוגל, לפחות תאורטית, לטעון אותו ל-60% תוך 30 דקות (טרם בדקתי בעצמי). לשים לב כי החיבור במכשיר הינו USB type-C שאינו מתאים לכבלי micro-USB סטדנרטיים אלא מצריך כבל או מתאם ייעודיים. המטען עצמו מתאים לשקע אמריקאי, למזלי יש לי בבית סטוק של מתאמים כך שלא היה צורך בחיפוש מתאם לאחר קבלת המכשיר.

 

בסיכום: במחיר של קצת פחות מ-1000 ש"ח נרכש מכשיר ברמת ביניים גבוהה. חוסר בכל מיני תכונות מונע מהמכשיר להיות מכשיר דגל ממש, אבל הפשרות די קטנות ומי שלא זקוק, נניח, למצלמה מתקדמת בטלפון ומסך "5 ברזולוציה 1920X1080 ו-441PPI, ומוכן לוותר על Gorilla Glass ומוכן להתרגל לממשק חדש יקבל תמורה טובה לכספו.

 

ולסיום - Xiaomi לא שוקטת על שמריה. ב-12 בינואר צפויה הכרזה על מכשיר ביניים חדש - Redmi 3 עם מסך "5, שבב SnapDragon 616 והדובדבן - סוללה בקיבולת 4100mAh, ובעוד חודשיים צפוי מכשיר דגל חדש - Mi5 - עם שבב SnapDragon 820 (תומך QuickCharge 3.0), ככל הנראה מכשיר דגל בכל תכונותיו. אבל אלה עדיין שמועות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עוד 2 אפשרויות.

 

במחיר מעט זול יותר יש את מייזו M2.

בבלאק פריידיי מכרו אותו ב- 600 ברשת באג. כעת מתומחר מעט יותר גבוה.

רכשתי כזה עבור אישתי ועוד אחד נרכש ע"י קרובת משפחה.

מכשיר באמת בסדר, ברמה יותר טובה משאר המכשירים במחיר דומה, הכל פשוט עובד כמו שצריך.

לדעתי התמורה הכי טובה לכסף בימינו.

 

מכשיר נוסף ברמת מחיר מעט יותר גבוהה הוא המוטו X play.

מדובר על מכשיר עם ביצועים טובים, משהו יותר טוב מרמת ביניים קלאסי וברמת מחיר של 1500 ש"ח.

סביר שאפשר למצוא אותו במבצעים שונים באמזון או באיביי במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן מדובר במכשירים שונים. ה-Redmi Note 3 מכשיר יותר גדול וכבד עם מעבד MTK, זול מעט מה-Mi4C. ה-Redmi 3 צפוי להיות יותר קטן ועם מעבד ביניים של קואלקום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי שנתיים עם xiaomi mi2s ועכשיו עברתי ל1+2.

דווקא מערכת ההפעלה הייתה אחד הדברים שהכי אהבתי בשיומי. אני נורא מתגעגע אליה לאור הממשק המלבני והאפור של האנדרואיד ״הטהור״.

אגב גם המכשיר החדש שלי הוא עם חיבור usb-c. ממליץ בחום להזמין מאיביי כמות מכובדת של ממירים ממיקרו usb, כך שיהיה לך ממיר בכל מקום שבוא אתה נוהג לחבר את הפלאפון (רכב, עבודה, מחשב וכו׳)

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ערכות הנושא בסינית - אני מניח שזה עניין של הרום שהגיע עם המכשיר.

אני את שלי (MI4) קניתי ביוני, וקבלתי עם רום שונה מהמקורי (מאוד לרעה: צרכן סוללה נוראי, פרסומות שקופצות גם בשימוש שאינו אינטרנט וכו).

הורדתי רום מהאתר xiaomi.eu, והכל השתפר פלאים. בנוסף, גם אפליקציית הTHEMES היא באנגלית.

(החלפת הרום טריוויאלית וקלה בהרבה מאשר במכשירי אנדרואיד אחרים שהתעסקתי איתם. אשמח לעזור למרות שאני יודע שאתה אוהב לעשות דברים כאלה בעצמך)

 

לגבי הפיקוס האוטומטי בצילום, תנסה להכנס להגדרות המצלמה, אמור להיות פיצ'ר של התפקסות ע"י נגיעה.

המכשיר עם אנדרואיד 6?

 

תתחדש! :)

מה חתימה? תתפשטי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיפוש לא מצאתי השואות בין המעבדים, כך שקשה לדעת איזה מהם (ומהמערכות הכוללות) עדיף. גם מחיר ה-Redmi 3 ייודע רק בעוד מספר ימים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרום שלי אמור להיות אירופי - מגיע עם google play ושאר פיצ'רים שחסומים בסין - אבל בכל זאת אפליקצית ערכות הנושא סינית בעיקרה. לא מטריד אותי כיון שאיני משחק בערכות נושא. עניין הצלילים הטריד אותי קצת יותר, אבל מצאתי איזה רנגטון ניטרלי ואני מסתפק בו.

מערכת ההפעלה היא 5.1.1.

אמור לצאת MIUI 7.1 (נדמה לי שגרסה יציבה הוכרזה אתמול, אבל לא בטוח שמיועדת ל-Mi4C).

את התאמת המיקוד לא מצאתי בהגדרות המצלמה. כנראה חבוי בתוך איזה תת תפריט שטרם גיליתי. כך היה עם הגבלת נח הורדות באמצעות הרשת הסלולרית (לא הצלחתי להוריד אפליקציות), רק בחיפוש באינטרנט מצאתי תפריט בדרגה שלישית שאפשר לי לפור את הבעיה. את בעית המיקוד גיליתי רק היום וטרם חחפשתי פתרון.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעית הצילום נפתרה, קרוב לודאי, עם התקנת תוכנת Camera FV-5 lite. מאפשרת שליטה בהרבה מאד פרמטרים ,בניגוד לתוכנה המקורית הבסיסית של שיאומי שמאפשרת בעקר משחקי עיבוד תמונה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השבוע קיבלתי nexus 5 חדש שרכשתי לאישתי ב ebay ב 650 ש"ח עד הבית. במחיר כזה לא רואה כדאיות להתעסק עם המכשירים הסינים הזולים.

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע מחיר מצויין. למיטב זכרוני היו הרבה תלונות על חיי הסוללה של המכשיר, שלא לדבר על כך שמדובר בדגם מיושן (יותר ישן מהמוטו G שהוחלף אצלי אם כי עם מעבד SD800 שהיה בשעתו החזק בקבוצה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע מחיר מצויין. למיטב זכרוני היו הרבה תלונות על חיי הסוללה של המכשיר, שלא לדבר על כך שמדובר בדגם מיושן (יותר ישן מהמוטו G שהוחלף אצלי אם כי עם מעבד SD800 שהיה בשעתו החזק בקבוצה).

לא הפריע לך העובדה שאין אפשרות להוסיף כרטיס זיכרון?

כרטיס הזיכרון יכול לחסוך המון כאב ראש במקרה שהטלפון משתבש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא . גם בטלפון הקודם שלי אין כרטיס זכרון, וניסיתי להשתמש בטלפון עם 8 ג"ב וכרטיס זכרון, התברר שהוא לא מסוגל לסחוב את האפליקציות שלי כיון שמרביתן לא פועלות מכרטיס הזכרון.

שירות הגיבוי של google מעולה, למעשה הכל משתחזר אוטומטית ברגע שהגדרת את חשבון ה-google במכשיר חדש\מפורמט. הדבר היחיד שצריך לציין לו הוא איזה אפליקציות להתקין, כל התמונות, אנשי הקשר וכו' עולים אוטומטית, והאפליקציות שהיו במכשיר הישן ולא הותקנו חדש נותרות ברשימה שקל מאד להכנס אליה ולהתקין ממנה מחדש מה שנדרש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתקין Open Camera המצלמה הכי טובה שמצאתי.

בגלל בעיית ההתחממות של ל SnapDragon 810 המעבד שלך הוא הכי טוב בשוק.

אל תשווה לMTK, אין להם מעבוד ברמה הזאת.

 

בדגם הזה XIAOMI הלכו על שיטת ONEPLUS, לקחו את המעבד הכי טוב וחסכו בכל השאר.

עדיין נראה לי שזה אחד הטלפונים הכי טובים שיש.

 

עם כבר מדברים על SnapDragon אז החברה היחידה שיש לה טלפון עם 820 זאת חברה סינים LETV שקיימת פחות זמן מONEPLUS

העולם השתגע

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...