Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3660 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אלעד,אני וחבר השתחררנו מהצבא,מיחידה מודיעינית.

הוא עם ידע מועט בשרתים,אני ב rf,רשתות,כל מיני מערכות.

שנינו התקבלנו לעבודה,הוא מקבל 13 ואני קצת פחות,תאמין.

לא לכל אחד יש חשיבה טכנית,אם יש לך חשיבה כזו,תנסה,למה לא... תתחיל מרשתות ןתקשורת.

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

העבודה הראשונה האמיתית שלי בהייטק היתה בqa, בשנה האחרונה שלי לתואר (מדעי המחשב), לפני 10 שנים. מעבר לכך שככל הנראה הרשמתי את מנהלת הצוות בראיון, המנכ"ל שעיין בקו"ח שלי ציין שניכר שאני מחוברת לעולם המחשבים מאז ומתמיד (בגרות, צבא, עבודה אחרי צבא בתחום משיק וכמובן תואר), ולכן זה היווה פקטור משמעותי נוסף בקבלה שלי וגם עבור המשכורת המוצעת. שהיתה 9 אלף ברוטו, ועלתה ל-11 ברגע שהוכחתי את עצמי (אחרי חודשיים-שלושה). זה היה כאמור לפני עשור, ובחברה שלא שילמה משכורות מנופחות כנוהג. בתסריט דומה כיום אני יכולה לראות איך אפשר להתחיל ב-15, אבל:

בלי תואר קשה מאוד למצוא עבודה בהייטק,

בלי תואר ו/או איזשהו רקע חזק מאוד בתחום קשה מאוד להתחיל במשכורת כזו,

ומה שאולי הכי חשוב בכל הסיפור: qa זו לא קריירה. זה תפקיד שוחק, בעל תחלופה גבוהה, עם תקרת זכוכית מאוד נמוכה, ואופק קידום והתפתחות צרים ביותר למי שלא מגיע עם ו/או מפתח לעצמו כישורים מוכחים נוספים. מעטים וספורים האנשים שעושים qa כתפקיד לחיים, ואז מדובר בדינוזאורים טכנולוגיים שנשארו במקום שנוח לו לגדל דינוזאורים, או באנשים שפיתחו את עצמם בתוך התחום מספיק בשביל לדלג כל כמה שנים לחברה אחרת בתפקיד דומה עם שכר שלא משתנה יותר. או כאלה שהצליחו להתברג לניהול צוות ועשו עם זה משהו.

אבל רובם דינוזאורים.

 

ומי שמגיע לזה רק בגלל המשכורת, גם אם יתברג ל12 ברוטו שלו, סיכוי רב שימצא את עצמו שנתיים אח"כ שחוק וחסר עתיד, באותו מקום של לחפש לעצמו קורס לקריירה, רק מבוגר בכמה שנים מאז הפעם הקודמת.

 

מי שמחפש קריירה בהייטק צריך להיות מישהו בעל רקע יוצא דופן (יחידות ספציפיות בצבא, או האקר קטן שנולד עם מקלדת בידיים), ו/או בעל תואר בציונים טובים עם ברק בעיניים. ואף אחד מאלה לא צריך קורס.

כל השאר, גם אם יצליחו להתברג למשרת qa אחרי איזשהו קורס, יגיעו מהר מאוד לאחד מהשניים: תקרת זכוכית מבחינת קידום ומשכורת, או תחושת מיצוי ומיאוס מאוד חזקה.

וזה בדיוק הקטע, כי גם סיפורי ה"הצלחה" של הקורסים האלה נגמרים כמו באגדות של דיסני, כשהנסיך והנסיכה מתחתנים (לצורך העניין- כשמצליחים למצוא עבודה אחרי הקורס). אבל הרי כולנו יודעים ששם הסיפור רק מתחיל...

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם

מיקה, תיאור מקיף ונהדר. קבלי :mm_yeah:

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

בתור אחד שעובד בQA ועשה קורס בנושא, אני יכול לומר שאני לא מסכים עם רוב מה שציינתם. עשיתי קורס בQA, הלכתי לכמה ראיונות וכיום אני מרוויח כ9000 ברוטו לחודש. מדרגות השכר בQA נקבעות, בד"כ, לפי רמת המקצועיות של אותו נבחן. אם המרואיין מפגין כישורים מצויינים בעת הראיון- יציעו לו שכר של 5 ספרות. אם הוא לא הרשים, כנראה שיציעו לו שכר שמעט יותר גבוה מהמינימום(אם יקחו אותו בכלל). זה בערך סולם השכר בברוטו של בודקי QA בארץ ללא ניסיון אחרי שחקרתי מאוד את הנושא(כמובן שיש משתנים בין חברה לחברה כמו רווחיות):

 

1) בודק ידני ללא ניסיון בלי שום ידע בתכנות, באוטומציה או בכל כלי אחר(6000-7000 ש"ח).

2) אותו דבר כמו סעיף 1 רק יותר מקצועי ויודע מעט לקרוא תכנות(8000-9000)-זה מה שאני.

3) בודק ידני עם ידע טוב בקריאת והבנה של שפות תכנות(10000-12000).

4) בודק ידני עם ידע טוב בתכנות שמבין ויודע גם לבצע בדיוקות אוטומציה(13000-15000).

 

בלי קשר לשכר, אני מאוד אוהב את העבודה הזאת ואני לא חושב שהיא מתאימה לכל אחד. יש כאלה שישתעממו מהר מאוד ממנה. מי שחושב שהעבודה הזאת היא רק למצוא באגים וגמרנו טועה מאוד. צריך לדעת להכין מסמכי בדיקות ברמה גבוהה(חובה אנגלית טובה), לדבר עם הלקוחות מידי פעם, להבין מהיכן נובע הבאג, לדעת לשחזר אותו, לתעד אותו במדויק כדי שהמפתחים יבינו במה מדובר, להבין את הבאג ברמת הקוד, לבצע רגרסיות בכל פעם שיוצאים פיצ'רים חדשים ועוד ועוד. מי שאוהב ממש את נושא הבדיקות ימצא מהר מאוד עבודה וגם ישאר בה לא מעט זמן. מי שלא, או שלא ימצא עבודה ויבכה על הכסף ששרף על הקורס או שימצא עבודה שמשעממת אותו מאוד ויעזוב במהרה.

HU: DEH-P7550 ,AMP1:SPL AB03445 ,AMP2: Pioneer GM-X862 ,COMP:JBL GTO6507 ,Rear:JBL GT5963 ,SUB: JBL GTO1202D

פורסם

בהתחלה זה כיף למצא באגים,לנסות לגלות ממה הם נובעים,מהר מאד יש שחיקה,כבר לא שמים לב לפרטים הקטנים,צריכים לחזור על בדיקות בנאליות שוב ושוב.

אני רק רואה את העבודה הזו ככלי להתקדמות בתחום אחר ובצבירת כסף לתואר

פורסם

אם אתה עוסק רק בבדיקות ידניות ולא מנסה ללמוד קצת תכנות, לא מנסה ללמוד אוטומציה, לא מנסה ללמוד מעבר-מין הסתם שתשתעמם ותגיע למיצוי אחרי שנה-שנתיים. חוץ מזה, ששוב, מי שלא אוהב את עניין הבדיקות שפשוט לא יכנס לתחום. חבל על הכסף.

אגב, לא שמתי לב שדיברו על זה כאן, אבל זה גם מאוד תלוי מה אתה בודק. אני מניח שמי שמתפקד כQA בחברה שמייצרת משחקים, די נהנה מעבודתו.

HU: DEH-P7550 ,AMP1:SPL AB03445 ,AMP2: Pioneer GM-X862 ,COMP:JBL GTO6507 ,Rear:JBL GT5963 ,SUB: JBL GTO1202D

פורסם

אני מכיר לא מעט סטארטאפים, שאפילו כשצמחו כבר, עדיין היה בהן גרעין כלשהו שהורכב מאנשים שהכירו לפני- חברי ילדות, שירות באותו הצבא, למדו ביחד וכו'. מן הסתם, זה עוזר להכיר אנשים, כי הרבה מעסיקים בתחום שואפים לייצור גם סביבת עבודה של אנשים שיסתדרו אחד עם השני, ויתחברו לסביבה שלהם וכו'.

 

עם זאת, בכל חברה ממוצעת בישראל תמיד מחפשים לגייס, וכמעט תמיד לא מוצאים מספיק אנשים, ולכן אתה לא באמת חייב קשרים, כדי להתראיין ולהתקבל. חוץ מזה, ברוב המקומות המלצה או הכרות אישית משמשות כעוד פרמטר לטובת המועמד, אבל זה כמעט אף פעם לא תחליף למעבר ראיונות מקצועיים או אישיים רגילים.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
דווקא בודקי משחקים סובלים. תנסה לשחק באותו השלב עשרים פעם ביום.

עדיין לא רואה את הבעיה.. [emoji5]

אם כבר בקורסי תוכנה עסקינן, רוצה להזהיר מפני תופעת קורסי "אבטחת מידע" שמציפה את השוק לאחרונה, מוכרים אשליות על הפיכתך להאקר בסיום הקורס שמפצח סיסמאות Wi-Fi מתוך שינה, אבל הבוגרים בדרך כלל לא מוצאים עבודה..

 

Peace

פורסם
אם אתה עוסק רק בבדיקות ידניות ולא מנסה ללמוד קצת תכנות, לא מנסה ללמוד אוטומציה, לא מנסה ללמוד מעבר-מין הסתם שתשתעמם ותגיע למיצוי אחרי שנה-שנתיים. חוץ מזה, ששוב, מי שלא אוהב את עניין הבדיקות שפשוט לא יכנס לתחום. חבל על הכסף.

אגב, לא שמתי לב שדיברו על זה כאן, אבל זה גם מאוד תלוי מה אתה בודק. אני מניח שמי שמתפקד כQA בחברה שמייצרת משחקים, די נהנה מעבודתו.

 

אני מתעסק במוצרי אמבדד,צריך להבין את מבנה הרכיבים ואז לדעת את הקוד,רוב הקוד רשום באסמבלי,סי וחלק ב סי פלאס,לא מעניין אותי בשיט מוצרי אמבדד.

כמו כן אין בתפקיד שלי נגיעות באוטומציה או קוד ברמה משמעותית כך שלמידה תהיה רק תאורתית.

פורסם
עדיין לא רואה את הבעיה.. [emoji5]

Peace

אז תנסה 50 פעם ביום. יש ברשת שלל אנקדוטות מצחיקות ועצובות של צעירים שעבדו ב-qa של חברות המשחקים הגדולות בשכר רעב ואפס תנאים סוציאליים. זה כיף כשאתה צעיר, אולי.

בכל מקרה, לא רלוונטי לארץ, חברות המשחקים המקומיות לרוב מחזיקות את ה-qa במדינות עולם שני/שלישי.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
אז תנסה 50 פעם ביום. יש ברשת שלל אנקדוטות מצחיקות ועצובות של צעירים שעבדו ב-qa של חברות המשחקים הגדולות בשכר רעב ואפס תנאים סוציאליים. זה כיף כשאתה צעיר, אולי.

בכל מקרה, לא רלוונטי לארץ, חברות המשחקים המקומיות לרוב מחזיקות את ה-qa במדינות עולם שני/שלישי.

 

לא כי בעבודות אחרות אתה לא רואה את אותם הדברים 100 פעם.. עזוב זה וויכוח מיותר, אתה בעצמך מספר על סטודנטים שמוכנים לעבוד בשכר רעב כדי להיות בתעשיה הזאת, זה אומר דרשני.

 

Peace

פורסם
מה תתחיל להאמין?

אם זה אמיתי למה לעבוד בחשמל ישיר 200 שעות בשביל 8500 ברוטו,7 נטו?

למה יש עוני?

בואו כולם נלך ללמוד חצי שנה, נשלם 18,000 שקל ונקבל 12 אלף שקל עד סוף חיינו

משכורת יפה לא?

למה נלך להיות נהגי אוטובוס\משאית\ עובדי מוסך, עובדי קבלה בבית מלון במשכורת מינימום, עובדי בנק, עובדי עיריה, פקחים, שוטרים, כבאים. כולם במשכורת 7 ומטה. בואו נלך ללמוד את הפלא שנקרא QA.

וואו.

 

מצטער

מעדיף להאמין לאישתו של חבר ילדות שלי ש5 שנים עובדת בSCR, מהנדסת איכות ורק היום, 6 שנים אחרי עבודה במשכורת מינימום היא מקבלת 12 אלף שקל ברוטו.

לא מאמין?

תקבל את הפרטים שלה בפרטי ותדבר איתה.

 

אף אחד לא אמר שמדובר בקורס פלא, אבל מדובר בתחום שמשלם מעל הממוצע במשק. וכן, אם לאותם אנשים יש יכולת לעשות QA עדיף שיעבדו ב-QA ולא בתור פקידים בבנק או בעירייה.

פורסם (נערך)

הבעיה בqa היא, שגם אם תמצא עבודה אחרי קורס, וגם אם תאהב את התחום ותשכיל להתפתח בו לאורך זמן, המשכורת המקסימלית שלך תיעצר איפשהו קרוב ל15 אלף ברוטו אחרי מספר שנים (רוב הסיכויים שפחות מכך, אבל זה רף עליון אופטימי), עם אותו חוסר היציבות שמאפיין כמעט כל עבודה בהייטק, עם הצורך להחליף מקום עבודה כל כמה שנים כדי לא להתנוון (ולא להיות הראשון שמפוטר כי אתה עולה הכי הרבה מכולם והשוק מלא בצעירים להוטים שיעבדו בחצי משכורת ממך עם תפוקה לא שונה בהרבה).

זה הרבה "אם"-ים, כשהדבר הוודאי היחיד הוא שהסיכוי שאחרי 5-6, אולי עשר שנים בqa, כשתחשוב מה הלאה (ואתה תחשוב מה הלאה, בין אם כי אתה משתגע מהעבודה שלך כבר, ובין אם פיטרו אותך ואתה לא מוצא עבודה אחרת מבלי לרדת משמעותית בשכר או להפוך לצעיר יותר בכמה שנים), תמצא את עצמך מול קיר בטון. בלי תואר אקדמי, בלי אופק קידום והתפתחות, עם נסיון בתחום כ"כ צר שלא נותן לך מקפצה לכלום.

אל תשכח שיש לך 30-40 שנים של עבודה לפניך! לחשוב רק שנתיים קדימה זו טפשות מוחלטת.

 

רוצה לעבוד בהייטק? תשקיע 3 שנים בתואר במדעי המחשב. תוכל לעשות qa אח"כ בקלי קלות אם רק תרצה, אבל לפחות זו לא תהיה התחנה האחרונה שלך בהייטק.

 

אם האלטרנטיבה היא להיות פקיד בבנק או עובד עירייה, הייטק זה לא בשבילך.

עריכה אחרונה על ידי MiKa_P

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם

אני לא מסכים שהשכר נעצר באזור ה 15K. אני אישית בתחום הבדיקות הידניות כ 10 שנים ומהכרות עם השכר שלי כמובן ושל חברים, המשכורות מגיעות לאזור ה 20K.

 


×
×
  • תוכן חדש...