Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ההבדל בין דוד פליטה בודד לזוג


Nissan Skyline GTR
שימו לב! השרשור הזה בן 7270 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למשל בסוזוקי GS500.

מה ההבדלים שיהיו בביצועים של האופנוע אם יהיו לו שני אגזוזים או אגזוז אחד ?

הכוונה היא: מצילנדר אחד יצא אגזוז אחד וימשיך לבד עד הסוף, וכך גם בצילנדר השני. (כלומר 2 אגזוזים שלא מחוברים בניהם)

או שהאגזוז מצילנדר אחד יתחבר עם האגזוז השני מהצילנדר השני, כך שבסוף יהיה רק קצה אחד של אגזוז.

אני מקווה שהשאלה שלי מובנת.

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למספר הדודים אין השפעה. בחלק מהאופנועים בעלי יותר מדוד פליטה אחד הם יוצאים מסעפת אחת משותפת.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למספר הדודים אין השפעה
אתה בטוח ?

:evilbat: ...השדון

------------------

May the Force be with you...always

------------------

כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למשל בסוזוקי GS500.

מה ההבדלים שיהיו בביצועים של האופנוע אם יהיו לו שני אגזוזים או אגזוז אחד ?

הכוונה היא: מצילנדר אחד יצא אגזוז אחד וימשיך לבד עד הסוף, וכך גם בצילנדר השני. (כלומר 2 אגזוזים שלא מחוברים בניהם)

או שהאגזוז מצילנדר אחד יתחבר עם האגזוז השני מהצילנדר השני, כך שבסוף יהיה רק קצה אחד של אגזוז.

אני מקווה שהשאלה שלי מובנת.

תודה מראש.

סביר להניח שההשפעה של שני דודיי פליטה תהיה דומה להשפעה של דוד פתוח איכותי - בייחוד בקונפיגרציה שאתה מציע (סעפת בודדת לכל דוד מכל צילינדר). קרי: עוד כמה סוסים בהספק הסופי.

הכרובלוג

מחירון אופנועים

מנהל תחום אופנועי הכביש בקבוצת "עופר-אבניר" - המותגים: Suzuki, Aprilia, Moto Guzzi, Husqvarna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן התכוונתי לזה.

 

הנה תמונה (מחיפוש בגוגל) של האפשרות של 2 אגזוזים (2 אגזוזים נפרדים).

לזה התכוונתי, לעומת אגזוז בודד.

P3big.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח ?

האם מערכת שנבנתה כ 4 ל 1 "חונקת" את המנוע בהשוואה ל 4 ל 2?

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ע"פ מה שידוע לי, מערכות פליטה משולבות דורשות תכנון של אורך הדוד אורך הצינורות מסעפת הפליטה במטרה ליצור זרימה החוצה (מחוץ לדוד) ולהימנע מגלי לחץ חוזרים לתוך חלל הצילינדר בזמן מחזור פליטה. כלומר מניעת השפעה של צילינדר אחד על השיני.

 

אני מניח כי במקרים מסוימים קל יותר למתכננים לתקוע שני דודים.

I refuse to tiptoe through life, Only to arrive safely at death.

מה פספסתי הפעם :conf:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח כי במקרים מסוימים קל יותר למתכננים לתקוע שני דודים.

ומה עם שיקולי עלות?

הכרובלוג

מחירון אופנועים

מנהל תחום אופנועי הכביש בקבוצת "עופר-אבניר" - המותגים: Suzuki, Aprilia, Moto Guzzi, Husqvarna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן התכוונתי לזה.

 

הנה תמונה (מחיפוש בגוגל) של האפשרות של 2 אגזוזים (2 אגזוזים נפרדים).

לזה התכוונתי, לעומת אגזוז בודד.

זו לא דוגמה טובה - זהו מנוע וי טווין שצריך ממש להתעקש כדי לחבר את סעפות 2 הצילינדרים יחדיו - פתחי הפליטה על ראש כל צילינדר מהווים את הנקודות שהן כמעט הרחוקות ביות זו מזו על גבי המנוע.

(בניגוד לטווין רוחבי, כמו ה-GS אותו הזכרת, בו הצילינדרים נמצאים זה לצד זה ופתחי הפחיטה בהתאם)

הכרובלוג

מחירון אופנועים

מנהל תחום אופנועי הכביש בקבוצת "עופר-אבניר" - המותגים: Suzuki, Aprilia, Moto Guzzi, Husqvarna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה גם שבתמונה האמורה מדובר באופנוע שיש לו כללי עיצוב ברורים הדורשים את ההפרדה.

 

 

הנה למשל V טוויו אחר בו שתי היציאות מתחברות לסעפת אחת וממנה נפרדים שני מפלטים.

 

DUC_904_2003_42_1024x768_DUCATI-1000DS-MULTISTRADA.jpg

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע, בתמונה ששמתי האגזוז מהצילנדר הימיני (לפי התמונה) יותר ארוך מהאגזוז שיוצא מהצילנדר השמאלי.

ז"א שמצילנדר אחד המנוע מקבל טיפה יותר כוח סוס (או מה שאמור לעשות האגזוז) מאשר השני.

זה נכון ?

הרעש שיוצא מן האגזוזים אמור להיות שונה מאגזוז לאגזוז (בגלל הגודל).

?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל באופנוע המדובר אולי לאגזוז אחד יש פחות כוח, אבל בטוח שלאף אחד שם אין יותר כוח.

 

כמו שנאמר קודם המבנה של האגזוז בקסטום נגזר בעיקר מאילוצים עיצוביים, במקרים של אופנועים ספורטיבים ניתן לראות אגזוזים מתפתלים בעוויתות מוזרות רק בכדי ליצור תהודה מתאימה.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7270 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...