Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4179 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני רוצה ברשותכם להעלות פוסט בנושא לחץ אויר בצמיגים מכיוון שלא משנה כמה טוב יהיה הצמיג שאתם מרכיבים אם לא תשמרו על לחץ אויר תקין בצמיגים לא תוכלו למקסם את האיכות שלו.

מתוך ITIRE.CO.IL פורטל הצמיגים הגדול בישראל-

 

יתרונות לחץ תקין בצמיג

שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיג מסייע להגברת יעילות ניצול הדלק של המכונית וכן להשגת ביצועיים מיטביים מהצמיג.

ניפוח נכון של הצמיג מאפשר לך כנהג לחוות נוחות, עמידות ואת הביצועים המיטביים שתוכננו לרכב לרבות ABS ו EPS. שחיקה אחידה בצמיג ודופנו (היכן שהצמיג בא במגע עם הכביש) יישאר כפי שתוכנן ושחיקה מואצת ולא אחידה של סוליית הצמיג תימנע, הצמיג לא יתחמם והחיכוך יקטן.

ניפוח תקין ייצב את מבנה הצמיג וכך ישמור על תגובתיות תקינה של הצמיג וכן על אחיזה טובה בכביש.

חסרונות לחץ אוויר נמוך בצמיג

צמיג בו יש לחץ אוויר נמוך לא מסוגל לשמור על צורתו המקורית ונעשה שטוח יותר בזמן המגע עם הדרך. ברכב בו הצמיגים מנופחים רק ב-6 PSI פחות מהדרוש אורך החיים של מדרס הצמיג עלול להתקצר בעד 25%. לחץ אוויר נמוך מאפשר לצמיג להתעוות בזמן פעולתו וכך גורם להצטברות חום, הגדלת החיכוך ולעלייה בצריכת הדלק בעד 5%. אתם עלולים להרגיש ירידה חדה ביכולת ודיוק ההיגוי וכן ביציבות ההגה. למרות ש-6 PSI לא נשמע הרבה, זכרו כי הם מייצגים 20% מהלחץ המומלץ עבור הצמיג.

חסרונות לחץ אוויר גבוה בצמיג

צמיג בו יש לחץ אוויר עודף נוקשה יותר ושטח המגע עם הדרך מצטמצם. אם הצמיגים מנופחים רק ב-6 PSI יותר מהנדרש, הם עלולים להינזק ביתר קלות ממהמורות בכביש או חפצים הנמצאים על הדרך. צמיגים עם לחץ אויר גבוה אינם מסוגלים לבודד מהמורות בכביש ולכן התחושה היא שהם נוקשים יותר. לעומת זאת, ניפוח יתר של הצמיג מאפשר שיפור ביכולת ודיוק ההיגוי עד לגבול מסוים. זאת הסיבה שנהגים המשתתפים במירוצי כביש משתמשים בלחץ אוויר גבוה.

כך יראו הצמיגים בבוקר כאשר הרכב חונה בחנייה, האם לצמיג בתמונה לחץ אויר תקין?

(תשובה בסוף המאמר)

imageair2.jpg

לחץ האוויר בצמיג צריך להיבדק בעזרת מודד מאחר ולא ניתן לקבוע במדויק מה לחץ האוויר בעזרת בדיקה ויזואלית בלבד. סמכו על אינדקס I TIRE לחצי אויר נכונים לצמיגים לפי סוג רכב אבל גם בדקו במשקוף הדלת של הרכב או בספר הרכב את הלחץ האויר המומלץ לרכב.

 

אינדקס I TIRE לחצי אויר נכונים לצמיגים לפי סוג רכב:

כנסו לאינדקס ובדקו את הלחץ האויר המומלץ לרכבכם

סעו בבטחה,

ירון

(לצמיג בתמונה חסרים 5 PSI)

פורסם

צריך לציין שהלחצים המומלצים על ידי היצרן משתנים בהתאם לעומס ברכב (שלוש מבוגרים מאחור - נדרש שינוי בלחץ!) וכן כי המלצות אלו הן לצמיג קר לפני נסיעה. אחרי נסיעה הלחץ בצמיג עולה, אך כמות האוויר בתוכו לא משתנה ולכן עדיין צריך לנפח אותו יותר ממה שצריך לכאורה על פי הלחץ ה"קר". בכל אחד משני המקרים האלו יכול להיווצר מצב שהנהג לא בטוח איזה לחץ בדיוק צריך ובמקרה כזה ובאופן כללי - לחץ עודף הרבה יותר טוב מחוסר לחץ.

 

בניגוד למה שנאמר, עודף לחץ קל לא מקטין את שטח המגע של הצמיג עם הכביש בצורה מורגשת. צמיג רדיאלי חדיש כולל רשת פלדה ששומרת על מדרס שטוח יחסית שלא ממהר לקבל צורה קמורה בלחץ גבוה ולכן גם בנסיעה רגילה בכביש עם 1-3PSIG עודפים, השחיקה לצמיג לא תואץ והאחיזה תשתפר. יתרון נוסף ללחץ הגבוה - לחץ עודף ניתן תמיד להוציא בתנאים ביתיים. את ההיפך יותר קשה לבצע.

 

נ.ב. נכון שבדיקה חזותית לא עוזרת לאתר בריחת לחץ קטנה, אך רצוי לבדוק בעין את כל הצמיגים בכל כניסה לרכב כדי לוודא שאין בריחה רצינית או נזק לצמיג.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...