Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4278 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אולי ההבדל בתצרוכת דלק הוא לא תמיד כזה מזהיר כשמדברים על המנוע בנזין אם כי יש מנועים שממש חסכוניים אבל העניין המרכזי שיצרני הרכב צריכם לעמוד בו הוא פליטת מזהים קודם כל ובזה יש התקדמות מאוד אגרסיבית כל כמה שנים מיורו ליורו

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

בשביל צריכת דלק דרוש פתרון לא קונבנציאונלי, שום שיפור לא יקטין את הצריכה באופן משמעותי. דרוש שינוי תפיסה, טכנולוגיה שונה.

זה מדהים שרכב היברידי בסגמנט D בעל דרגת זיהום 3 ובנוסף חיסכון דלק לא רע, מצהירים 1/20, בפועל זה משהו כמו 1/16. בסגמנטים קטנים יותר כמו הפריוס, בכלל אפשר לקבל תוצאות מדהימות. וזה לפני טכנולוגיית פלאג אין שמאפשרת להגיע לתוצאות של 1/40+.

זה נכון שהיברידי קצת יותר יקר לרכישה ממקבילו הלא היברידי, אבל עם נסועה רגילה, ההפרש במחיר משתלם תוך 3 שנים.

 

כרגע רוב ההיברידיות מצויידות במנוע אטקינסון אטמוספרי בנפח 1.8-2.5. ככה שאפשר לקבל ביצועים גם ללא טורבו ועם נפח מנוע "של פעם" וביחד עם חיסכון בדלק.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper
שגיאות כתיב

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
זה לא מנוע 3 צילינדרים. יש לו 4 צילינדרים.

זה ה1.2TCE:

http://www.renault.co.uk/innovations/engines/tce_115/

 

חוץ מזה הוא לא מנוע כזה גרוע כמו שאתה עושה ממנו, לא אוכל כמו דלק כמו מטורף ולא מתאמץ.

תיבה רובוטית מצועצעת שבנתיים מציגה אמינות לא פחות טובה מהערזדה (מאזדה) שאתה מעריץ.

 

מעניין אותי לדעת למה כל מי שאומר מילה טובה על מאזדה אתה הופך אותו למעריץ? בינתיים הכי פאן-בוי זה אתה שלכל מקום אתה דוחף רנו ולפני זה שהייתה לך יונדאי אז היית דוחף יונדאי לכל שרשור. אם היית קורא יותר את התגובות שלו היית מבין שהוא די רחוק מלהיות מעריץ של מאזדה.

 

בכל אופן אולי הסקיי-אקטיב זה בעיקר שם מפוצץ יותר מאשר טכנולוגיה עתידנית, אבל על הכביש זה עובד יופי. צריכת הדלק של דגמי מאזדה החדשים טובים מאוד ביחס למנועי בנזין אטמוספריים ולא רחוקים מכל הקטני נפח+טורבו מתחרים. אולי אין להם מומנט מיוחד, אבל הביצועים סבירים, צריכת הדלק טובה והאמינות צפויה להיות גבוהה כי אין כאן משהו חדשני, אלא יותר מיקסום של טכנולוגיה קיימת.

 

בכללי אני לא נגד הכנסת מנועים קטנים-מוגדשים לרכבים גדולים, אבל אני לא מבין למה זה כזה טוב. רמת האמינות שנויה במחלוקת ואני לא בטוח שהתוצאה הכללית של צריכת דלק, ביצועים, פליטת מזהמים טובה משמעותית ממה שאפשר להוציא מרכב בעל נפח רגיל-בנזין-אטמוספרי. בנוסף מאז שפורד ו-VAG למשל התחילו עם הטכנולוגיה הזאת הם ירדו משמעותית בסקרי אמינות (בעיקר פורד, לפחות בארה"ב). אמנם יש יותר מומנט במנועים האלה והנסיעה בהם לא מרגישה מתאמצת כמו במנועים אטמוספריים סטנדרטים, אבל לא נראה לי שהתוצאה הסופית מכפרת על עלויות הפיתוח וחוסר האמינות* (לפי סקרים). אנשים התחילו לחשוב שזה הדבר הבא והטכנולוגיה הזאת מחוייבת להיות בכל רכב, אני עדיין לא במחשבה הזאת. הטכנולוגיה הזאת הפכה יותר לאופנה מסוימת בקרב יצרני הרכבים מאשר למשהו שהוא "תכלס זה עובד טוב יותר".

פורסם

Tzvipper, הבעיה הגדולה ביותר לדעתי ברכבים איברידים זה עלויות והאמינות.

כמו כל מוצר חשמלי-המנוע ובמיוחד הסוללות, סובלות מבלאי יחסית מואץ.

מנוע חשמלי לא אמין כמו מנוע בנזין,לפחות לא היום.

הסוללות בכלל, אם אני לא טועה אלו סוללות ליטיום(?), שמחזורי הטעינה שלהם מספיק רק לכמה שנים.

והעלויות החלפה של סוללות,מוח,מנוע חשמלי יכול להגיע לאלפי שקלים בטווח זמן יחסית קצר.

פורסם
אולי ההבדל בתצרוכת דלק הוא לא תמיד כזה מזהיר כשמדברים על המנוע בנזין אם כי יש מנועים שממש חסכוניים אבל העניין המרכזי שיצרני הרכב צריכם לעמוד בו הוא פליטת מזהים קודם כל ובזה יש התקדמות מאוד אגרסיבית כל כמה שנים מיורו ליורו

לא בטוח שבהיבט גלובאלי יש שכר בסוף הענין. המכוניות החדשות אולי פולטות פחות מזהמים ואני אומר אולי כי לא בטוח עד כמה הנתונים אמינים, ראה הצהרות תצרוכת דלק מופרזות יחסית למציאות. בשטח הן הפכו בעצם לבזבזניות יותר בדלק באופן יחסי. מצד אחד טכנולוגיות למניעת פליטת מזהמים ומצד שני עליה משמעותית בהפרעה לפעילות מנוע חופשית באמצעות ממירים למיניהם, עבודה בתערובת עניה יותר ועוד. קח את מנועי הטורבו הקטנים שמאפשרים ביצועים מעולים אבל על חשבון צריכה. הרי כשלוחצים ונהנים מביצועים משלמים בתצרוכת גבוהה, איך אנחנו יכולים לדעת שפליטת המזהמים למיניהם לא עולה גם כן?

פורסם
חברים,

נראה לי שהתמקדתם במאקרו במקון במיקרו.

 

עם כל רכב אפשר לעלות על מדרכה ובלה בלה בלה....

 

א. כל הרכבים שאמרתם, זה נחמד, רק אל תשכחו שהם יותר קלים מהיטי עצמה.

ב. בנוגע לצריכת דלק, אני לא לוחץ על הגז כלל ואני מנסה לחסוך כמה שיותר.

הכי הרבה שהגעתי, היתה צריכה של 1:15 בנסיעה מק.גת לראשון, בהילוך 6 ובמהירות של 100 קמ"ש כל הדרך.

 

אתם, לטעמי פיספסתם את נקודת טענתי, לא עניין המדרכה הוא אלא ענין המנוע.

 

לך למוסך, תבדוק אם עשו לך עדכון ניהול. אם לא, רצוי שתעשה. אם זאת לא הבעיה, אז כנראה שאתה צריך לעבוד על כישורי הנהיגה שלך - בנסיעה כזאת (אומנם לא ארוכה במיוחד, אבל גם לא קצרה כל כך) הצריכת דלק אמורה להיות טובה יותר. מדדתי לא פעם ולא פעמיים נס ציונה / ירושלים - 1:16 וצפונה. נס ציונה / חיפה / צפון רחוק - 1:19 בקלות.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לדעתי הירידה בזיהום האויר במנועים הקטנים האלה מתבטאת בעיקר בעמידה ובזחילה (פקקים, רמזורים בעיר) ולא בנסיעה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
1600 ידני?

 

תעשה נסיעת מבחן על קשקאי ידנית (אם עדיין מוכרים כזה), מיד תבין שהרכב שלך עדיף בכל פרמטר.

 

עשיתי נסיעת מבחן על הקשקאי, וכן, גם במקרה שלו מדובר על מנוע חלש בשביל הגודל.

פרנקופיל מושבע!

פורסם

טורבו עובד רק בטורים גבוהים.

עליה על מדרכה עם מונדאו 1.0L, זה עליה על מדרכה עם מנוע 1.0L

עם מגדש על אולי זה היה עולה יותר טוב על המדרכה.

יצרני הרכב רק התחילו לנסות שיטות להספקים גבוהים עם צריכת דלק וזיהום אויר נמוכים.

מלקארן הבינו נכון איך עושים את זה.

המנוע ההיברידי צריך להוסיף לביצועים, לא לתת נסיעה רק על חשמל.

עם הP1 יש לך את הכוח החשמלי במצב עמידה ואת הטורבו בטורים גבוהים.

אם יוסיפו למונדאו 1.0 מנוע חשמלי זה ייתן ביצועים שאין לאף היברידי אחר

אייל

פורסם

אייל, מנוע היברידי תמיד מוסיף ביצועים כי עובד ביחד עם מנוע בנזין. מעבר לזה, זה מעולה שיש אפשרות לנסוע רק על חשמל, זה חוסך דלק וזיהום אויר. לא כל הזמן הרי דרושים ביצועים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
לא בטוח שבהיבט גלובאלי יש שכר בסוף הענין. המכוניות החדשות אולי פולטות פחות מזהמים ואני אומר אולי כי לא בטוח עד כמה הנתונים אמינים, ראה הצהרות תצרוכת דלק מופרזות יחסית למציאות. בשטח הן הפכו בעצם לבזבזניות יותר בדלק באופן יחסי. מצד אחד טכנולוגיות למניעת פליטת מזהמים ומצד שני עליה משמעותית בהפרעה לפעילות מנוע חופשית באמצעות ממירים למיניהם, עבודה בתערובת עניה יותר ועוד. קח את מנועי הטורבו הקטנים שמאפשרים ביצועים מעולים אבל על חשבון צריכה. הרי כשלוחצים ונהנים מביצועים משלמים בתצרוכת גבוהה, איך אנחנו יכולים לדעת שפליטת המזהמים למיניהם לא עולה גם כן?

מאוד פשוט רכב לא יכול להיות משווק במדינה או יבשת מסויימת ללא עמידה בתקנים אותה קבעה הרשות ולא יצרן הרכב

הבדיקות לעמידה בזיהום אויר כוללת תוואי ותנאי נהיגה מאוד מגוון אבל ברור שלא מכיל את כל המצבים כמו התגרזנות בלתי פוסקת או נהג טמבל של יודע להתאים את ההילוך הנכון לתנאי הדרך


×
×
  • תוכן חדש...