Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4411 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מודע לכך שכל אלמנט (או שילוב אלמנטים) ישמע אחרת ונקודות חיתוך שונות ישמעו טוב בסט אחד מול אחר, אבל בכל זאת אשמח לשמוע איך *אתם* חותכים את הסט הקדמי ואת הסאבוופר שלכם...?

אני אתחיל

סט קדמי

טוויטרים ScanSpeak D2004 חתוכים ב2500hz עם סלופ 6db LPF כמובן

מידוופרים SilverFlute 4ohm

חתוכים Hpf ב100hz עם סלופ 12db

חתוכים Lpf ב2500hz עם סלופ 24db

סאבוופרים Jl Audio 12w3v2 ו Rockford P1 8 אינצ' מקדימה

ג'ייאל חתוך ב63HZ עם סלופ של 30DB

רוקפורג חתוך ב80HZ עם סלופ של 36DB

 

כרגע זה נשמע לא רע ומטרת הת'ראד היא דעתכם וההשפעה הישירה של נקודות החיתוך והסלופים (ההבדל בין נקודת החיתוך והסלופ שהרי 2500HZ עם סלופ של 12DB יתן אותה תוצאה כמו חיתוך 3000HZ עם סלופ של 18DB - האמנם?)

 

אשמח לשמוע דעתכם.

גיא

Pioneer DEH-80Prs Amp:Hertz HDP5TW:ScanSpeak D2004 Mid:Silver Flute 4Ohm Sw:JL Audio 12W3v2

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לנקודות החיתוך ולסלופים יש משמעות גם מבחינת תזמון האלמנטים וההשפעה על הפאזה האקוסטית של הרמקול בפני עצמו ורמקול בפני רמקול.

לנקודות החיתוך יש משמעות לגבי רוחב תחום הניגון של הרמקול - כלומר אם הוא מקרין רחב או מקרין צר את גלי הקול.

לנקודות החיתוך יש משמעות גם לגבי הנטיה של האזניים שלנו והמוח שלנו ליצור את המיקום הנכון לאלמנט (במובן של יצירת תמונה)

לנקודות החיתוך והסלופים יש משמעות של נקיון הצליל וסינון הרעשים ותחומי התדרים אותם האלמנט לא מנגן טוב.

 

יש לך סט שני חלקים עם מידבאס שכנראה לא מטפס גבוה טוב וגם אם הוא מטפס גבוה טוב הוא יקרין שם עלומה צרה מאוד ולכן יהיה כווני ולכן ימשוך את הבמה כלפי מטה.

 

יש לך טוויטרים מעולים אבל ככל טוויטר - לא בטוח עד כמה כדאי לתת להם לנגן כל כך נמוך גם מבעיות של נקיון צליל, הגנה על האלמנט ואיזון האלמנט.

 

תבדוק מה תחום ההיענות של הסילבר פלוט שלך ומתי מתחיל הפיק העיקרי שלו בגרף ההיענות - זה יתן לך מושג טוב לגבי עד כמה באמת אתה יכול לחתוך אותו גבוה לפני שהוא מתחיל לנגן בצורה כוונית מאוד וגם בצורה לא לינארית.

 

אלמנט 6.5 אינטש עד ה2-3 קילוהרץ בעקרון אמור לנגן בפריסה רחבה יחסית.

 

אם אתה יכול להעלות את נקודת החיתוך של המידבאס לאזור ה3K הרץ ואת הטוויטר לאזור ה3K אפילו 3.5K הרץ תנסה ותראה מה התוצאה.

 

את הטוויטר ממליץ להתקין און אקסיס בעוד הוופרים כנראה ישמעו היטב במידה והם בפאזות נכונות.

 

רצוי להביא אותם ככל הניתן לקדמת הדיפון היות וגם זה גורם חוסם.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

לדעתי חיתוך של טוויטר ב 2500 ועוד בסלוף 6 זה ממש לחיות על הקצה מילא שזו נק' חיתוך נמוכה מאד, מילא שזה בכלל אלמנט שירגיש יותר בבית כחלק מסט שלושה חלקים, סלופ 6 זה הגזמה לדעתי, גם טוויטר שמיועד לזה כדוגמת הפיקולו לבית מורל לא חתכתי ככה, אפילו שהוא יכול ולא אמורה להיות בעיה.

 

א.זה מאד לא בריא לאלמנט

ב.לטעמי זה טווח תדרים שלא כ"כ מתאים לאלמנט בקוטר כזה

ג.ציוד יקר, לך תתחיל להתעסק עם תיקונים.

 

בכל אופן אצלי.

סאב 20 עד 63 סלופ 24

וופרים 63hz סלופ 18 עד 630 סלופ 12

מידים 400 סלופ 12 עד 5KHZ

טייוטרים 6KHZ בסלופ 12

SCANSPEAK

פורסם (נערך)

כן אני מודע לכך שהחיתוך הוא ממש נמוך בשביל הטוויטר, אבל אחרי שיחה עם אדי אתמול והסבר על עניין רוחב ההקרנה של האלמנט החלטתי לחתוך את המיד ב2500 בלו פאס ואכן הבמה עלתה הרבה יותר גבוה. בשביל לא ליצור חור החלטתי להוריד את הטוויטר מ4000hz עם 12db ל2500 והוא משתלב ממש יפה עם הוופר, למרות שהפחד מלשרוף את האלמנט קיים וכנראה שאשנה את נקודת החיתוך עוד.היום. רמת הפירוט של הטוויטר, אגב נשמעת לי הכי טוב בנקודת החיתוך הנוכחית

עריכה אחרונה על ידי Dj GuyGivant

Pioneer DEH-80Prs Amp:Hertz HDP5TW:ScanSpeak D2004 Mid:Silver Flute 4Ohm Sw:JL Audio 12W3v2

פורסם (נערך)

(ההבדל בין נקודת החיתוך והסלופ שהרי 2500HZ עם סלופ של 12DB יתן אותה תוצאה כמו חיתוך 3000HZ עם סלופ של 18DB - האמנם?)

 

אשמח לשמוע דעתכם.

גיא

 

בדיוק הפוך, אם כבר אז חיתוך ב 3 KHZ עם סלופ 12 מאד דומה לחתוך ב 2.5KHZ בסלופ 18 ועדיין יהיה הבדל בינהם, בעיקר מבחינת מירכוז/פאזות.

 

 

עריכה:

 

בסדר שחתחת אותו נמוך, למה בסלופ 6?

הטוויטר שלך מנגן ככה גם את אזור ה 1KHZ בעוצמה משמעותית, וזה כבר בעיה.

עריכה אחרונה על ידי bengee

SCANSPEAK

פורסם

אדי, אשמח אם תתן דעתך היכן כדאי לחתוך את המיד לפי הנתונים שלו, קריאת הגרף היא לא הצד החזק שלי :)

אשמח גם להסבר בנושא הזה.

http://www.madisoundspeakerstore.com/silver-flute-woofers-6-7/silver-flute-w17rc38-04-ohm-6-1/2-wool-cone/

Pioneer DEH-80Prs Amp:Hertz HDP5TW:ScanSpeak D2004 Mid:Silver Flute 4Ohm Sw:JL Audio 12W3v2

פורסם
בדיוק הפוך, אם כבר אז חיתוך ב 3 KHZ עם סלופ 12 מאד דומה לחתוך ב 2.5KHZ בסלופ 18 ועדיין יהיה הבדל בינהם, בעיקר מבחינת מירכוז/פאזות.

 

 

עריכה:

 

בסדר שחתחת אותו נמוך, למה בסלופ 6?

הטוויטר שלך מנגן ככה גם את אזור ה 1KHZ בעוצמה משמעותית, וזה כבר בעיה.

 

צודק, הפוך, התבלבלתי :)

לגבי הסלופ, נראה שהטוויטרים מתמודדים עם זה טוב, אך בהחלט אנסה גם סלופ 12 או 18 בשביל לשמור על האלמנט

Pioneer DEH-80Prs Amp:Hertz HDP5TW:ScanSpeak D2004 Mid:Silver Flute 4Ohm Sw:JL Audio 12W3v2

פורסם

עזוב את הגרף, לפיו האלמנט של יכול ואמור לנגן בקלות מ50HZ ועד 6KHZ, הגרף הזה בא רק כדי להראות את הטווח האידאלי שבו האלמנט יכול לעבוד, אין בו שום חיווי לגבי איך הוא יעבוד.

 

אם אתה רוצה גרף שייתן חיווי לגבי איך הוא יעבוד הכי טוב חפש גרף עם אחוזי עיוות (בדיקת קיפל), ותדאג שהאלמנט עובד בטווח שבו העיוות נמוך מ 10%.

SCANSPEAK

פורסם

לפי הגרף הפיק של האלמנט מתחיל ממש באזור ה3K הרץ והרול אוף מתחיל מ5K הרץ - לדעתי לחתוך אותו באזור ה3K הרץ בסלופ תלול יכול להיות מוצלח - 18 או 24 דיבי

 

תעלה את נקודת החיתוך בינם ל3 כי לדעתי אתה ממש "קורע" את הטוויטרים.

 

עוד משהו אחד - האלמנט הזה מתנהג שונה מאזור ה1K הרץ - לא אתפלא אם תבדוק אותו בRTA על רעש וורוד ואתה תוכל לראות שהוא מאוזן לא רע עד אזור ה1K הרץ ואחרי זה מתחיל לאבד לינאריות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
לפי הגרף הפיק של האלמנט מתחיל ממש באזור ה3K הרץ והרול אוף מתחיל מ5K הרץ - לדעתי לחתוך אותו באזור ה3K הרץ בסלופ תלול יכול להיות מוצלח - 18 או 24 דיבי

 

תעלה את נקודת החיתוך בינם ל3 כי לדעתי אתה ממש "קורע" את הטוויטרים.

 

זה בדיוק מה שאני מנסה כרגע, נשמע טוב, תודה

Pioneer DEH-80Prs Amp:Hertz HDP5TW:ScanSpeak D2004 Mid:Silver Flute 4Ohm Sw:JL Audio 12W3v2

פורסם

תראה על הנייר מדובר באלמנט לא רע בכלל, ואתה יכול לחתוך אותו מ 80-63 ועד 3khz, ועדיין לא כדאי לייחס לגרפים יותר מידי חשיבות.

 

 

מב ש-ה-ר-ב-ה יותר חשוב מכל הגרפים האלה זו ההתקנה.

אם אתה רוצה להעלות את הבמה ועדיין לשמור על הטוויטרים בטווח סביר, כדאי מאד שהמידבאסים יהיו מחוץ לדיפונים, רצוי מאד עם קצת זווית לכיוון הנהג, זה מאד חשוב בסט שני חלקים כייון ששם למיד באס יש המון השפעה.

 

בנוסף על זה בידוד יעשה רק טוב.

 

אם אני מכוון את המערכת שלי (נק' חיתוך וסלופים לפי גרפים), וta ואקולייזר לפי כיוון אוטומטי עם מיקרופון על הנייר היא צריכה להישמע הכי טוב, אבל בין הכי טוב על הנייר למציאות, יש הבדל.

SCANSPEAK

פורסם

מסכים איתך לגבי בניה עם זוית לכיוון הנהג, זה בהחלט צריך ליהעשות, כמו כן, הגבהה נוספת והוצאתם אל מחוץ לדיפון ייעשה בקרוב... יש בידוד כפול בדלתות אז זה כבר טופל. כרגע בוצע איקיו אוטומטי עם המיקרופון שהגיע עם ה hu (80prs( וזה נשמע מצויין עם ההגדרות הללו, רק חבל שאי אפשר לראות מה הוגדר.

Pioneer DEH-80Prs Amp:Hertz HDP5TW:ScanSpeak D2004 Mid:Silver Flute 4Ohm Sw:JL Audio 12W3v2

פורסם

היה לי את ה 80prs, וזה מכשיר לא פחות ממעולה, האקולייזר וה ta האוטומטי נשמע לא רע, אבל עם קצת סבלנות כיוון ידני יביא לתוצאה יותר טובה.

SCANSPEAK


×
×
  • תוכן חדש...