Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנתיים וחצי עם פיג'ו 308 .


abdsamara911
שימו לב! השרשור הזה בן 3765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל חברי הפורום המכובדים.

רציתי לתת חוות דעת על הפיג'ו 308 comfort plus שנת 2011 שרכשתי אותה כחדשה .

כמו רוב האנשים כשרוכשים רכב חדש, מתלהבים ומרוב ההתלהבות לא רואים את החסרונות של הרכב . לכן אחרי שרכשתי את הרכב התחלתי להתעניין יותר ויותר בעולם הרכב וגיליתי את הפורום המעולה , נרשמתי והתחלתי לקרוא ולהתעניין בכל מיני תחומים בעולם הרכב , בזכות הפורום המדהים ומשתמשיו, אז תודה למערכת קארספורום ולכל החברים. סליחה שאני סוטה מגופו של הפוסט.

עכשיו לגופו של עניין הסקירה , נתחיל ביחידת ההנעה ,רובכם יודעים שהמנועים בדגם זה הם תוצרת שיתוף פעולה של פיג'ו עם במוו , מבחינת כוח מרגישה סבירה אבל , בזכות הגיר המיושן מרגישים שהכוח של המנוע לא מנוצל (על הגיר אני ארחיב אחר כך) מבחינת רעש , המנוע לא שקט במיוחד , כל הזמן שומעים את הרעש של המנוע במיוחד בשיוט מעל מאה , יש מצבים שאני מרגיש שהמנוע יושב לידי ולא בתא המנוע , ומבחינת מומנט אין הרבה , בערך 15קג"מ וזה משתקף בהאצה , מרגישים שהרכב מתאמץ ביציאה תודות גם לגיר המיושן .

ועכשיו נעבור לגיר , הגיר AL4 הוא גיר אוטומטי פשוט אבל מתנהג בצורה מתוחכמת יותר ומעצבנת יותר ועם ארבעה הילוכים מה שגורם לאי חיסכון בדלק ושיוט של 110קמ"ש בסל"ד גבוהה מעל 3200 , מה שגורם למנוע לצרוח . בקיצור צריך להתרגל לגיר ולדעת איך להתמודד איתו בכדי שיהיה סביר לתפעול .

בידוד רעשים , בידוד הרעשים הוא חסרון גדול ברכב , במהירות עד 90 קמ"ש הכול סבבה , מעל לזה יש כל מיני רעשים מתחילים מהרעש של המנוע הבלתי נסבל מבחינתי , ורעש מהגלגלים שהוא רעש סביר ואני חייב לציין שהרכב הגיע עם צמיגי CONTINENTAL ולפני חצי שנה החלפתי ל MECHELIN ולא הרגשתי שינוי משמעותי , אולי מעט הופחתו הרעשים אבל לא משהו משמעותי , וגם רעשי רוח מינימליים שחודרים לתא הנוסעים .

מבחינת נוחות נסיעה , הרכב נוח מאוד כמו שצרפתים יודעים לייצר כלי רכב נוחים ומרגיש קצת נוקשה , אחרי נסיעות ארוכות לא מרגישים כאבים או עייפות , למרות שיש ביקורת על המתלה האחורי הפשוט אבל נוחות הנסיעה מפצה .

איכות חומרים והרכבה , את האמת הופתעתי לטובה מאיכות החומרים בתא הנוסעים , איכות סבירה פלוס בכללי , בחלקים העליונים האיכות מעולה , וככל שיורדים למטה האיכות יורדת , אבל עדיין סבירה המושבים נוחים אבל לא אוחזים , ברור, לא מדובר ברכב ספורטיבי . בסה"כ תא הנוסעים מרגיש איכותי , יש ניחוח של יוקרה , יפה , ונעים לשהייה במהירות סבירה .\

אבזור , הרכב מצויד במערכת מולטימדיה שכוללת כניסת AUX , USB , BLUETOOTH, ומערכת ניווט IGO , וחשוב לציין שהמערכת לא מקורית התקנה בארץ ולא נכללה בחיר , קיבלתי אותה כהטבה , כסא נהג מתכוונן לגובה , מזגן עם בקרת אקלים מפוצלת , וחשוב לציין גם שהמזגן מרעיש מעט , אבל מקפיא בימים החמים של קיץ ארצנו , למרות שצבע הרכב שחור , וזהו , רכב לא עשיר מבחינת אבזור אבל מספק את הסחורה . ותא מטען מהגדולים בקטגוריה .

אחזקה , מבחינת טיפולים , טיפול 20000 עלה לי בערך 600 ₪ , טיפול 40000 עלה לי 2800 ₪ בערך , כי הוחלפו בלמים קדמיים ואחוריים , תקלות לא היו בכלל , הרכב מפגין אמינות עד עכשיו , מה יהיה מחר אני לא אחראי עליו , כי שמעתי על הרבה סיפורים של אי אמינות , צריכת דלק ממוצעת 11.5 ק/ליטר , שזה סביר בשבילי . ביטוח 4000 ₪ לא כולל חובה , ירידת ערך , קניתי את הרכב K120 ונכון לחודש הזה המחירון עומד על K80 .

בסה"כ אני מרוצה מהאוטו אבל לא עד השמיים , תמיד יש חסרונות ויתרונות , עד עכשיו הוא מספק אותי , למרות שבסוף השנה אני מחליף אותו , וכנראה המחליף שלו לא יהיה מהמשפחה , לא שזה שיש לי התנסות גרועה איתו , אבל לפי דעתי הצרפתים יש להם הרבה מה לשפר לעומת המתחרים.

מקווה שנהניתם לקרוא , ואם יש שאלות אני אשמח לענות , גם אם יש ביקורות או הערות אשמח גם לקבל .

תודה .

יש כאלה שאומרים חבל על מי שמת , אני אומר חבל על מי שחי ולא יודע איך....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה,אתה עם דגם הטורבו?

כמה קמ הספקת לצבור עד היום,היה לי ניסיון מצויין בעברי עם רכבי פיג'ו וסיטרואן,תמיד תשאר לי פינה חמה בלב אליהים,לצערי היבואן היום שם לעצמו רגל עם הדגמים שהוא מביא לארץ.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה יניב , לא אני עם המנוע האטמוספרי , וצברתי עד עכשיו K50 , סליחה רציתי לרשום אבל שכחתי .

יש כאלה שאומרים חבל על מי שמת , אני אומר חבל על מי שחי ולא יודע איך....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.

עושה רושם שהדבר שהכי מרגיז אותך זה נושא הרעש.

אם אתה אוהב את המכונית, דע שאפשר לטפל בנושא בידוד רעשים ואקוסטיקה ולשפר את המצב בצורה משמעותית. לא זול אבל אפשרי.

מנגד... כתבת שבסוף שנה מחליף, אז זה אולי לא מעשי מבחינתך - למה אתה מתכנן להחליף?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתלבט לגבי רכישה של הרכב הזה,וזה מאוד עניין אותי לקרוא,קצת מפתיע עניין חוסר הבידוד והרעשים מרכב מסגמנט כזה.

היית מציע לקנות? או שהרעש באמת כול כך נוראי?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חייב לבדוק לבד. יש לאנשים שונים רגישויות שונות כולל לתדרים שונים.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנועים האלו פשוט רועשים בצורה מוגזמת,שמתי לב לזה גם ב207 וגם ב308 ואפילו מבחוץ שרכב כזה עובר שומעים שהמנוע פשוט רועש בצורה מוגזמת.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתלבט לגבי רכישה של הרכב הזה,וזה מאוד עניין אותי לקרוא,קצת מפתיע עניין חוסר הבידוד והרעשים מרכב מסגמנט כזה.

היית מציע לקנות? או שהרעש באמת כול כך נוראי?

 

כפי שכתבshayy,נושא ההתיחסות לרעש שונה מאדם לאדם,בצע נסיעה ארוכה ותחליט.

הייתי ממליץ לך ללכת על מנוע הטורבוthp,ולא לשלול את האחות מביתc4 ,אשר מאובזרת בנדיבות.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.

עושה רושם שהדבר שהכי מרגיז אותך זה נושא הרעש.

אם אתה אוהב את המכונית, דע שאפשר לטפל בנושא בידוד רעשים ואקוסטיקה ולשפר את המצב בצורה משמעותית. לא זול אבל אפשרי.

מנגד... כתבת שבסוף שנה מחליף, אז זה אולי לא מעשי מבחינתך - למה אתה מתכנן להחליף?

 

כן שי, הרעש הכי מרגיז אותי , חשבתי על זה אבל מכיוון שאני לא רוצה להחזיק להרבה זמן , חבל .

לגבי המחליפה , הכיוון הוא לאוודי A3 ספורטבק החדשה , אבל עדיין לא סגור .

יש כאלה שאומרים חבל על מי שמת , אני אומר חבל על מי שחי ולא יודע איך....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתלבט לגבי רכישה של הרכב הזה,וזה מאוד עניין אותי לקרוא,קצת מפתיע עניין חוסר הבידוד והרעשים מרכב מסגמנט כזה.

היית מציע לקנות? או שהרעש באמת כול כך נוראי?

 

להמליץ זה קשה לי , אבל מה שבטוח נותן תמורה טובה למחירי היד שניה , לגבי הרעשים , כמו שאמר לך שי ,קשה לקבוע , אני מרגיש שהוא רועש , קירקושים אין בכלל הכל ישב במקום , הרעשים כמו שציינתי הם בעיקר מהמנוע והגלגלים , ממליץ לך שתנהג באוטו קודם .

יש כאלה שאומרים חבל על מי שמת , אני אומר חבל על מי שחי ולא יודע איך....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנועים האלו פשוט רועשים בצורה מוגזמת,שמתי לב לזה גם ב207 וגם ב308 ואפילו מבחוץ שרכב כזה עובר שומעים שהמנוע פשוט רועש בצורה מוגזמת.

 

 

 

אני יכול לזהות את הרכב גם אם אני לא רואה אותו .

יש כאלה שאומרים חבל על מי שמת , אני אומר חבל על מי שחי ולא יודע איך....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר קצת הסיפור עם הרעש. ניכר שהחליטו לחסוך קצת כסף בהרכבה ב- 2011. שלי C4 טורבו 2010, והיא שקטה יחסית למכוניות אחרות בקטגוריה. יש לה בידוד כפול בין תא הנוסעים למנוע - גם בצד המנוע וגם בצד תא הנוסעים, וזה עושה עבודה יפה. ובכלל סביר שרוב הרעש במהירות 110 קמ"ש מגיע מהכביש (בתי גלגל) והרוח (חלונות). אצלי הבידודים הורכבו במפעל בצורה מטופשת ורשלנית מבחינה הנדסית: הגומי מתחת לשמשה הקדמית נוטה לנשור, הבידוד בתא המנוע רועד, בתא הנוסעים הדביקו ספוג גדול עם חתיכה קטנה של דבק דו צדדי, ועוד. אבל הכל בר תיקון בכמה דקות של עבודה יצירתית שביצעתי לבד. זה באמת לא סיפור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור הרעש דווקא מאוד מפתיע היות ודווקא במבחנים דיברו ושיבחו כמה הרכב שקט.

ייתכן ואצלך זה משהו נקודתי או שבאמת ב-2011 החליטו לחסוך על זה.

אגב, בהמשך השנה צריכה להגיע ה308 החדשה. וגם הגיר המיושן כבר יהיה נחלת העבר והוא הוחלף בגיר 6 הילוכים מבית איסיין היפנית.

שווה בדיקה אם היא תיהיה זמינה כשתרצה להחליף את הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינתי הסיכום הסתיים באותיות AL4

(כמה שנים עם מגאן ממש הבהירו לי עם מה יש לי עסק)

 

תודה על הסקירה!

 

תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה כזה מרוצה, במקומך הייתי מחכה כבר עוד כמה חודשים ובודק את ה-308 החדשה שתגיע לארץ. היא מכונית השנה באירופה וכנראה לא סתם. היא כבר מגיעה עם המנוע והגיר החדשים ורק אפשר להניח שהכוח ורמת הבידוד שלה גבוהה יותר מהנוכחית. אני אומר את זה כי נסעתי די הרבה ב-508 ואחד הדברים הראשונים שישר בולטים שם זה הבידוד המעולה של תא הנוסעים והמנוע השקט. זתומרת שכשהם רוצים הם יודעים איך לעשות את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...