Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4465 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום..

אני מוגבר אקטיבי

hertz hv165xl + mt23

עם eclipse cd7200mk2

 

אני מנסה לקרוא את הגרף מהחוברת של הרמקול

98212d1280216461-amp-run-hertz-hv-165-xl-woofer-hv-165-xl.jpg

בגרף מופיעים 3 אופציות כתום אפור ושחור. מישהו יכול להגיד לי מה כל אחד מהם מייצג?

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

שידוך לא מוצלח לטעמי.

 

הוופר הזה מראה על פיק ברור באזור ה2K הרץ משם הוא מתחיל רול אוף מה שאומר שכבר באזור ה2K הרץ הוופר הזה מתחיל להיות כווני.

 

הMT23 אמנם מוצהר לנגן כבר מאזור ה1600-1800 הרץ אבל אם תנסה לחתוך אותו מתחת ל2.5K הרץ הוא פשוט ישמע מלוכלך ומעוות ובסוף כנראה גם תטגן אותו למוות.

 

נקודות החיתוך הכי טובות מהנסיון שלי עד היום עם אלמנטים של מוראל הינם 3.2K הרץ או 3.8K הרץ - יש לך כאן בור רציני אל מול הוופר.

 

אם זה הסט שאתה הולך עליו נקודת ההתחלה שאני הייתי מציע לך לנסות היא

 

וופר בסלופ 12 דציבל נקודת חיתוך 1500 הרץ (תבדוק אם צריך לבצע היפוך פאזות)

 

טוויטר באון אקסיס מלא! - 3.2K הרץ בסלופ 12 או 18

 

או 2.5K הרץ בסלופ 24 (אם יחידת הראש שלך היא במקרה אלפיין בגודל 1DIN - תיזהר, יש להם בעיה ידועה בסלופ הזה - אמנם יותר קריטי לוופרים)

 

אבל הייתי מאוד נזהר מלרדת את ה3Kהרץ - תיזהר עם הגיין.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

עם הבנתי ממך נכון עדיף לעבוד עם בור תדרים קטן מאשר לאלץ את ההרץ לעבוד ב3.2K

אולי יש אפשרות להעלות קצת את התחום 3.2 בEQ של המידים כדי לבטל טיפה את הרול אוף ולקבוע XOVER של 3.2 עם 12DB סלופ (כמו שכבר ציינתי למעלה אני משתמש ברדיו דיסק של אקליפס cd7200)

תאורתית זה ניראה לי משהו הגיוני לעשות אבל אני עדיין חדש בתחום ואשמח לשמוע בעצתך..

פורסם

אתה בהחלט יכול לתת נקודת חיתוך חופפת ב3.2 למשל או להעלות את נקודת החיתוך של הוופר ל2 עד 2.5K הבעיה היא שהוא יתחיל להיות לך כיווני וחלק מהמוזיקה שתנגן (חלק מאוד ניכר באזור המידריינג') יסחוב לך את גובה הבמה כלפי מטה ברגע שיהיו צלילים מובהקים באזור ה2-3 קילו אשר ינוגנו מהוופרים מה גם יש לך שם פיק באזור ה2K הרץ וזה תחום תדר מאוד כואב לאוזן - לחתוך את הוופר טיפה לפני זה בסלופ 6 או 12 רק יעשה לך טוב כמו שהגרף נראה.

 

יחידת ראש פנטסטית.

 

אם הוופרים שלך כבר מותקנים עם זווית כלפי מרכז תא הנוסעים אז אתה יכול להעלות את נקודת החיתוך אבל יתכן ותיאלץ לטפל בפיק הזה בעזרת האקולייזר בתחום תדר בין 2 ל5 קילוהרץ

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

תודה רבה על העזרה אני ינסה יותר מאוחר את שתי האפשרויות ויבדוק מה נשמע יותר טוב..

 

בקשר לשאלתי המקורית לצורך ידע תאורתי בלבד.. מה מיצג כל אחד משלושת הגרפים בתמונה

פורסם

האדום והכחול מראים את היענות התדר בזוויות סטיה מהציר המרכזי של הרמקול - כנראה האחד באון אקסיס והשני בסטיה כלשהיא - מהתמונה שהעלית אני לא רואה מקרא לגרף.

 

השחור אם אני מבין נכון זה כנראה THD - אחוז עיוות - אבל אני לא סגור על זה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

השחור הוא גרף העכבה של הרמקול.

לרוב מציינים סטייה מהציר בזווית של 30 עד 45 מעלות. סביר להניח שהכתום באון אקסיס מלא והכחול בהיסט שציינתי.

מתחדשת*

פורסם

ודרך אגב בנוגע לHPF של המידבאס...

כרגע אני חותך אותו על 80.. הרמקול עצמו על טבעת עץ והדלת עברה איטום DYNAMAT

האם יש טעם לנסות לרדת ל60 או שזה יכול לסכן את הרמקול?

פורסם

אה! התנגדות בהתאם לתדר - זה גם מסביר את ציר האוהם - מקרא גלוי היה יכול להיות מועיל.

 

בתכלס עכשיו כשאני קורא את הגרף שוב זה יותר וופר מאשר מידבאס.

 

גם אם אתה חוסם אותו ב80 הרץ אפילו בסלופ 12 הוא עדיין ינגן משהו ב40 הרץ

 

תחום התדר שלו מתחיל באזור ה40 הרץ אז אם אתה רוצה לחתוך אותו ב60 תעלה את הסלופ - אבל אני לא רואה מה הטעם בכך בהבנה שבאזורים המתקרבים ל50-40 הרץ התנגדות הרמקול מגיעה לשיאה קרוב ל35 אוהם - זה עומס מיותר על המגבר ועדיף לתת לסאב וופר לבצע את העבודה בתחום הזה.

 

המידבאסים צריכים בעיקר לנגן מספיק קרוב לשם בכדי למשוך את הבאס לקדמת הרכב.

 

אפילו הייתי מנסה להעלות את נקודת החיתוך ל90 - פחות רזוננס וקרקושים מהדלתות, ניצול יותר יעיל של הרמקול ועדיין אתה תקבל מספיק באס בתחום התדר הנמוך אם הסלופ ישאר באזור ה6, 12

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם (נערך)

http://www.elettromedia.de/images/datenblaetter/hi-energy/hv-165xl.pdf

אדי, ב 70 הוופר מקבל התנדגות של 35 אוהם, כאשר תחום שלו הייתי מגדיר כמתחיל מ סביבות ה80 הרץ ומעלה.

שחור הוא כמו שנאמר גרף של התנגדות ותלות בתדר

כתום הוא 99 % או אקסס

כחול אוף אקסס או 30 או 45 מעלות מהציר.

אין טעם לחתוך אותו נמוך מ 80 הרץ. ב 70 הוא כבר לא ממש שמיע גם כך. הייתי חותך אותו 80 הרץ עם סלופ 12 לפחות

Fs - 65 Hz , גם כן מראה שהוא לא וופר אלה מידבאס וממש לא הייתי מנסה לסחוב אותו נמוך מ 80 הרץ

PS. לפי גרף אחרי 2K הרץ באוף אקסס, שכך הוא מותקן אני מעמין, יש נפילה רצינית של כ 6 DB ולכן כמו שנאמר ,זאת ניקודה טבעית ךחיתוך של מידבאס . רולאוף שלו.

עריכה אחרונה על ידי mefisto

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

פורסם

סרגי - צודק, הגדלתי את הגרף שיהיה לי ברור - הפיק מגיע פחות או יותר באמצע בין 50 ל100 הרץ ולא באזור הקרוב יותר ל50.

 

תחום התדר שהיצרן כותב לפחות להיענות של הרמקול מתחילה מ40 הרץ אבל הFS הוא ב65 כמו שציינת אם כי אני לא יודע אם זה דבר קריטי להתייחסות בעבודה בנפח דלת - הייתי מעלה את נקודת החיתוך כמו שציינתי קודם אפילו ל90 הרץ במקום להוריד אותה ונותן לסאב וופר לעשות את המלאכה.

 

יחסית למידבאס הוא מנגן עד אזור ה2K בצורה טובה אחרי זה הוא כבר מתחיל לדעוך וגם דורש ריסון - אני רואה את האלמנט הזה כמתאים יותר לסט שלושה חלקים מאשר שניים אפילו עם טוויטר כמו הMT23 שיכול לרדת יחסית נמוך.

 

או - שהייתי משדך לו במקום טוויטר - ריבון שמנגן כבר מתחום המיד הבינוני.

 

 

ועוד משהו קטן - סרגיי - הרץ בעצמם מחשיבים את הרכיב הזה כוופר ולא כמידבאס

 

component woofer

 

:-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אם כבר אז כבר זה נושא הדיבור:

אני הולך להגביר אקטיבי סט XL עם סלסטרה 475 ופיוניר 80prs.

איפה כדאי לי לחתוך בין המיד באס לטוויטר ובאיזה סלופים מומלץ?

פורסם

השאלה דיוויד היא יותר איך אתה מתקין את ה"מידבאס"?

 

וגם איזה טוויטר?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

או קי, אז וופר )))

נקראה לו דרעעבר וזהו )) אני לא היתי מנסה לרדת איתו כמו שאמרתי נמוך מ 80 אן אפילו כמו שאדי אמר 90 סלופ 12

נכון, הוא יותר 3 חלקים, מאשר 2. אבל זה ברור, הם הלכו לכיוון של יותר כוח פה ויותר באס. מהלך משופר של ממברנה.

מה שכן,רצוי פה לבחור טוויטר שירד טוב לפחוט עד 2K וימשוך סצנה יותר למאלה. אחרת הכל יהיה באיזור הידית הילוכים או קצר יותר גבוה. לנסות לתת זוויט לוופר וגם לטוויטר. אבל זה משהו אחר שיותר מתייחס לבמה.

מה שברור, השילוב של טוויטר פה לא ממש מוצלח.

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

פורסם

אף פעם לא עבדתי עם הxl, עבדתי תקופה עם ההיי אנרג'י הרגיל ואח"כ עברתי להרץ mlk165 שהיום מותקן אצלי עם דאבל מידבאס של mlk. גם בהיי אנרג'י וגם בmlk תמיד הייתה לי תחושה של "בור תדרים" בין המידבאס לטוויטר בעיקר בעצמות גבוהות. מה שאני עשיתי והביא לשיפור משמעותי מאוד זה להוסיף מידריינג' hl70 של היי אנרג'י לסט. ברור שמדובר בהשקעה , אבל לדעתי זה שווה כל שקל, הבמה הקידמית עובדת , ועובדת חזק בכל התדרים. כרגע אני עובד אקטיבי מלא ומבצע את החיתוך בין הטוויטר למידריינג' דרך המגבר (חוסר תקציב לקניית p99) , מרוצה מאוד מהתוצאה. אגב ניתן לבצע חיתוך גם דרך הקרוס של הסט.

hu:eclipse 7200 MK II ,amp:image dynamics q450.4+boston gt28+mono rockford 1501bd,comp:duble hertz mlk165+midrange hl70, subwoofer:fi q15

:evil:


×
×
  • תוכן חדש...