Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4465 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אגב כדי למנוע ויכוחים שהתעוררו בעבר, אני לא טוען שזה פתרון אופטימלי, פשוט מעלה אופציה שבעניי משדרגת מאוד את הסטים האלו.

hu:eclipse 7200 MK II ,amp:image dynamics q450.4+boston gt28+mono rockford 1501bd,comp:duble hertz mlk165+midrange hl70, subwoofer:fi q15

:evil:

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
השאלה דיוויד היא יותר איך אתה מתקין את ה"מידבאס"?

 

וגם איזה טוויטר?

סט שלם של הרץ היי אנרג׳י XL.

מותקן בדלת עם פוד התאמה ואיטום. טוויטרים יותקנו על משולשי המראות של הדלת.

פורסם

בהנחה שבשלב הזה לא תשלב לו מידריינג' , הייתי הולך על 80 סלופ 12 למטה 2.5 סלופ 18 למעלה טוויטר 3.2 סלופ 12, זה הכי טוב שהגעתי בזמנו עם הmlk שאמור להתנהג די דומה.

hu:eclipse 7200 MK II ,amp:image dynamics q450.4+boston gt28+mono rockford 1501bd,comp:duble hertz mlk165+midrange hl70, subwoofer:fi q15

:evil:

פורסם

לאחר ניסיון כיוונים ארוך הגעתי לכיוונים הבאים

subwoofer: (Kicker L5)

LPF 80 12db

woofer midbass (איך שתקראו לזה): (Hertz XL)

HPF - 80 12db

LPF - 2500 18db

tweeter (או טוויטר איך שתקראו גם לזה): (Morel MT23) כרגע מקוון לכיוון השמשה

HPF - 2500 24db

פורסם
אם כבר אז כבר זה נושא הדיבור:

אני הולך להגביר אקטיבי סט XL עם סלסטרה 475 ופיוניר 80prs.

איפה כדאי לי לחתוך בין המיד באס לטוויטר ובאיזה סלופים מומלץ?

 

דיוויד, היו לי את הטוויטרים של המילה עם היחידת ראש הזו, אומנם אני ואתה זה דיי כייונים שונים מבחינת סטאפ, אבל 3,15khz בסלופ 12 עם פאזה חשמלית אחת הפוכה עבד אצלי הכי טוב.

 

את הוופרים האלה אני לא מכיר מנסיון אישי, רק מהאזנות, אבל אחרי 2 וופרים (ברמה) שלא הצליחו להתמודד עם הסאב, ולא משנה כמה מניפולציות עם פאזות/קרוס/ta ברגע שהסאב מנגן בעוצמה - הוא תמיד נשמע מאחורה וזה הורס, ממש.

 

במצב הזה היו שני אופציות

1. להפתר מהסאב, לא בא בחשבון.

2.שידרוג כולל, מגבר, וופרים, לקח קצת זמן, אבל עובד יפה מאד.

 

לטעמי, ואין זה בא כביקורת, מערכת כמו שאני מכיר מהפרויקטים המאד מושקעים שלך, מן הראוי שיהיה קצת יותר כוח לוופרים, יעשה רק טוב.

 

וכיוון שאתה רגיש לקליפינג ובעל אפשרות לבדיקת האותות מהמגברים, לחתוך ב 63hz עם סלופ 18 זה לא מילה גסה- אבל תלוי בעוצמות שאתה שומע, אם בעוצמות האלה אתה לא מרגיש הבדל אז שיהיה כבר בשמונים.

SCANSPEAK

פורסם

היי בני,

קודם כל תודה על התגובה העניינית והעשירה!

כרגע הסט יוגבר על ידי הסלסטרה בלבד, בעתיד כשאמצא מגבר 2 ערוצים קטן וחמוד - המידבאסים יקבלו גישור מהסלסטרה. העתיד הזה אינו רחוק.

 

הסיבה שאני הולך על ההרץ ומוותר על הפרו מידים (שמאוד אהבתי) הוא בגלל סיבוכי התקנה - שינויים קוסמטיים ועלויות שאני ממש לא מעוניין להיכנס אליהם.

אצל מייקל במאזדה היה מורכב בדיוק אותו סטאפ - אם אני לא טועה חתכנו ב3.15 או 4 קילוהרץ והגענו לתוצאה מאוד יפה. נכון הרמקולים האלה עלולים להתקשות עם עוצמת הסאב. אבל מכל הסטים ברמתם - הם היו הכי חזקים מבחינתי ובעלי אופי סאונד שאני מאוד מתחבר אליו.

לחתוך אותם ב63 הרץ בסלופ 18 זה מקובל לחלוטין ואף נעשה כבר עם תוצאות טובות. הטוויטר כמובן דורש ריסון, הנחתה פשוטה תפתור את הבעיה הזאת. אותי מעניין נקודות חיתוך מומלצות. כמובן שזה עשוי להשתנות בפועל כשאשמע את זה.

 

סיבה נוספת למעבר מהקרסנדו להרץ זה שנעשה התקנה ברכב כמו שלי על ידי מתקין פה בארץ, לא מסובכת כלל שדרש מינימום פיברגלאס והמראה נשאר מקורי יחסית.

פורסם (נערך)

לגבי הגישור, ומגבר שני ערוצים, ואני פה מדבר מהיכרות טובה מאד עם הסטאפ של אסיף (לאורך השינויים שהסטאפ הזה עבר), ומהניסיון של עם מגבר שני ערוצים חביב, והחלטה לעבור בסופו של דבר לשלושה חלקים כיוון שזה לא היה מספק (יכול מאד להיות שזה בגלל שיש נפילים מתולתלים בצפון) .

 

אל תלך על זה, וופרים בגישור- חבל על ההשקעה בוופרים רציניים ובהתקנה מושקעת במידה ויגושרו, חסר טעם.

 

מגבר שני ערוצים חביב, אני מאמין (מאד יכול להיות שאני טועה), שאתה מדבר על מגברים סטייל האודיסון srx2, lrx2 ודומיהם, או אפילו הגנסיס סטראו 60 , שוב לדעתי בזבוז כסף בהתחשב בתוצאה שאני מעריך שאתה מחפש.

 

אני מנסה לשים את עצמי רגע בנק' המבט שלך,

 

השיפור וההנאה הכי גדולה שתוכל לקבל יהיה בדמות מעבר לשלושה חלקים "חצי אקטיבי", דווקא בגלל שהמטרה היא יותר spl והחסרון של הטכניקה הזו (שליטה חסרה על ta לכל האלמנטים) פחות רלוונטי עבורך.

 

לדעתי, תוספת של מגבר שני ערוצים בריא, וזוג מידריינגים יתנו לך שיפור אדיר, וזה מנסיון אישי, הן בעוצמה והן באיכות, כנ"ל אצל אסיף.

 

רק נק' אם אתה שוקל את זה אז תוודא שניתן לעשות bpf לוופרים דרך המגבר שני ערוצים העתידי.

עריכה אחרונה על ידי bengee

SCANSPEAK

פורסם

מעבר ל 3 חלקים לא יקרה אצלי.

לגבי הגישור, אני לא מסכים איתך.

אצל חבר קבוצתנו עדן אליהו ישנו מגבר ג׳נסיס 4 ערוצים. מגבר עתיק 2 ערוצים, פיוניר 80prs ורמקולים - l6se וl1 pro.

הטוויטרים מחוברים למגבר הקטן והוופרים לג׳נסיס - תחילה על זוג ערוצים. העוצמה הייתה נחמדה. בגישור - וואוו! לא ידעתי שהרמקולים האלה יפיקו כלכך הרבה עוצמה. והפירוט וצליל מדהימים.

 

תזכור - אני את העוצמה מחפש, פחות חשוב לי הההבדל של עשיריות אחוז עיוות שיווצרו כתוצאה מהגישור. כל עוד האות נקי מקליפינג - אין לי בעיה. וכמובן שהגיין תמיד טיפה נמוך מהסף המקסימלי שלו כשאני מכוון מגברים. לא צריך לקחת אותם לקצה.

פורסם

את הציוד של גנסיס אני מכיר מקרוב, ומאד אוהב ד"א.

ועם זאת לוופרים העדפתי jl 300/2 מאשר לגשר את הגנסיס, ואת הטוויטרים לחבר ל srx2 שהיה לי.

 

אני קצת מבין את הרתיעה משלושה חלקים, כן, זה סיפור שמתובל בטרחה וכאב ראש, ונכון, לרוב זו נחלת עדת ה sq, וגם ברור לי שלאנשי spl לא נעימה המחשבה להשקיע קצת שלא בגזרת הסאב/מונו/חשמל

;-)

 

(נאמר ברוח טובה כן?)

 

א-ב-ל

תחשוב מה קורה לטוויטר שעכשיו לא מתאמץ, כיוון שהוא נחתך ב 5k-6k?,

איך מתנהג וופר שאת התחום הבעייתי אתה חוסך ממנו וחותך אותו ב500hz? איך הוא מתמודד עם הסאב עכשיו במצב כזה ?.

ואיך נשמע תחום המיד שעכשיו מנגן אותו אלמנט יעודי?

 

בגדול השינוי הראשוני והכי בולט שהרגשתי ברגע שעברתי לשלושה חלקים- שיפור רציני בעוצמה, רק אחרי השחזה של הכיוונים השונים הגיע גם השיפור באיכות,

ועם כל הטרחה שמסביב, כן!, המיץ שווה את הסחיטה, במקרה שלי אני יודע שיש עוד הרבה לסחוט, זה לא sq "טהור" גם לא יהיה, בטח שלא spl, אבל עזוב הגדרות העיקר שכיף להפעיל את הרדיו.

 

אומנם הסטאפ שלי לא פראייר מבחינת עוצמה, ואתה מוזמן לשמוע בהזדמנות, אבל אני יותר ממליץ לך לנסות לשמוע אצל אסיף.

SCANSPEAK

פורסם

ועוד דבר קטן לגבי הגישור.

 

את הרעיון לגישור לקחת לאחר האזנה לגנסיס, בעוד אתה חושב לעשות את זה עם fa, כשלטעמי הגנסיס בכלל עדיף על ה ra, וזו כבר רמה אחרת גם במובן האיכות וגם במובן העוצמה.

SCANSPEAK

פורסם

הfa בקישור יהיה מספיק חזק, לא צריך להתאבד על מותג אחר לדעתי.

 

בכל מקרה, פותח השרשור , תנסה גם להנחית קצת באקולייזר בסביבת נקודת החיתוך ותראה אם שיפר את התוצאה עוד יותר.

 

דיוויד, נשמע שביחס לסט הזה הניצול שלך ממנו יהיה קרוב אופטימלי ואתה כבר קיבלת כאן כוון לגבי נקודות חיתוך, לשדרג תמיד אפשר אבל למצות פוטנציאל צריך קודם לכן.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני עדיין לא מבין המלצה לחתוך את וופרים ב 63 או ב 70 אפילו בסלופ גבוה יחסית כמו 18 או 24. הרי עקב FS ב65 הוא באופן טבעי לא ממש יהיה מורגש שם גם כך. אפילו אם אתם משתמשים בבדיקת קליפינג ומוודים שאין איוות אות, זה תחום לא בריא .

ישנם המלצות לחתוך את הדרייבר דקאדה או אפילו 2 מעל ניקודת FS.

לדגי 3 חלקים. זה נכון שזה יתן יותר כוח, יתן יותר דגש על תחום המיד, אבל השקעה בהתקנה (קורות או קיק) פלוס הכיוונים הנוספים שבאים יחד עם זה. אני מבין למה אנשים לא ממש רוצים להכנס מסיפור הזה.

לגבי גישור. אני לא בטוח שגם אנחנו ממש יכולים להגיד את זה בוודעות במבחן עיוור ולזהות הבדל בין דרייבר מגושר או לא. הבדלים הם מינוריים ובטח לא יורגש הבדל במערכת SPL כזאת.

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

פורסם

דיוויד - עד כמה אתה צריך שהמידבאסים שלך ירדו למטה?

עד כמה הסאב וופר שלך יכול לעלות למעלה?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
אני עדיין לא מבין המלצה לחתוך את וופרים ב 63 או ב 70 אפילו בסלופ גבוה יחסית כמו 18 או 24. הרי עקב FS ב65 הוא באופן טבעי לא ממש יהיה מורגש שם גם כך. אפילו אם אתם משתמשים בבדיקת קליפינג ומוודים שאין איוות אות, זה תחום לא בריא .

ישנם המלצות לחתוך את הדרייבר דקאדה או אפילו 2 מעל ניקודת FS.

לדגי 3 חלקים. זה נכון שזה יתן יותר כוח, יתן יותר דגש על תחום המיד, אבל השקעה בהתקנה (קורות או קיק) פלוס הכיוונים הנוספים שבאים יחד עם זה. אני מבין למה אנשים לא ממש רוצים להכנס מסיפור הזה.

לגבי גישור. אני לא בטוח שגם אנחנו ממש יכולים להגיד את זה בוודעות במבחן עיוור ולזהות הבדל בין דרייבר מגושר או לא. הבדלים הם מינוריים ובטח לא יורגש הבדל במערכת SPL כזאת.

 

לא מסכים במאה אחוז.

 

נכון שמתחילה הנחתה טבעית של האלמנט החל מה fs, אבל הוא ממש לא "נעלם" ממנה והלאה, גם אם אתה חותך במאה למשל, הוא עדיין מנגן את 50 באופן שמיע מאד (בסלופ 12),

 

לגבי הלא בריא, כל עוד אתה לא מגיע לסוף מהלך מכני של האלמנט , xmax, והאלמנט מקבל אות ללא קליפינג- אין סכנה, וזה נכוו לכל הדרייברים הקונבנציונלים.

 

לגבי הגרף, שאני קונה אלמנט אני נעזר בגרפים האלה, והם בהחלט רומזים על יכולת האלמנט, אבל הגרפים האלה נוצרים כשהאלמנט מחובר ב ib, אלא עם צויין אחרת.

 

ולכן הסקת מסקנות שמסוכן/אין תועלת בחיתוך ב 63 זו הסקה קצת נמהרת לטעמי.

SCANSPEAK

פורסם

סליחה, אבל לFS אין שום קשר להנחתה הטבעית שלו. זה מידע מוטעה שמשום מה גם אני חשבתי ככה לפני כמה שנים.

הנתון הזה מייצג את התדר בו ההתנגדות של הרמקול מגיעה לשיאה. הרמקול הזה יכול לנגן בכיף 60 ואף גם 50 הרץ ללא בעיה.

 

http://www.eminence.com/support/understanding-loudspeaker-data/


×
×
  • תוכן חדש...