Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צילום מקצועי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4555 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רק בשביל לסבר את האוזן - אני מתעסק בצילום בערך 6 שנים, עם עשרות, ואולי מאות, אלפי "קליקים" בכל המצלמות שעברו תחת ידי. לא הייתי מתקרב לצילום אירועים למרחק של 300 מטר, כי זו גישה אחרת לחלוטין שדורשת "עין" שנבנית ע"י המון שעות. יכול להיות שהייתי מוציא פריים או שניים טובים מתוך 100, וגם זה stretch.

 

אם זה בא לקדם את העסק, שכור צלם, קח חשבונית, תגיש אותה כהוצאה. יצא לך הרבה יותר מהיר ומשתלם.

Leasingfahrzeug oder nichts

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כמו שאמרתי- אתם קצת איבדתם את הנושא.

אני מתפרנס ממתן שירותי מוזיקה ללקוח, לא מצילום.

כלומר- את מי שיראה את התמונות בעמוד הפייסבוק שלי לא באמת יעניין אם יש צל על הפנים של הכלה, או אם רואים רחבה מלאה עם 200 איש מרימים ידיים באוויר והגוון של התאורה הוא כחול במקום לבן.

מי שמסתכל אמור לקבל תמונה כללית על האווירה, ובגדול- לראות שאני בכלל עובד ולא יושב בבית ומספר סיפורים.

 

רוב האנשים בענף שלי משתמשים באייפון בשבילם לצלם, ופעם בכמה שבועות מעלים איזה תמונה שהכלה שלחה להם מהאירוע, אני מנסה לעלות קצת הרמה, ובמקום להשתמש באייפון- להשתמש במצלמה עם עדשה מקצועית.

לכן כל מי שמחפש לראות "תמונות מיוחדות", "זוויות נדירות", "עיצוב-על" - אני לא הכתובת, זה לא המקצוע שלי ולא את זה אני מוכר.

פורסם

וואחד עקשן.

בשביל תמונות אווירה אתה יכול להסתפק בצילומים מאיזה נוקיה בן 7.

אם בא לך לשווק את העסק בעזרת צילומים

יהיה לך יותר זול ואפקטיבי לשכור את שירותיו של מקצוען.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אבל כל עוד לא רואים אותך ואת העמדה שלך, אתה יכול להשתמש בכל צילום חתונה אקראי שהוא.

הכי פשוט עבורך זה להכניס סעיף בחוזה שמאפשר לך להשתמש בתמונות לצרכי פרסום העסק. תהיה בן אדם ובפגישה עם הזוג תצביע על הסעיף ובקש גם אישור בע״פ.

 

הנה מקרה אחד שמצאתי בשניה בחיפוש, רוצה שאחפש עוד?

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם
אני 11 שנה בענף ולא שמעתי על מקרה אחד כזה, הזוגות שאני עובד איתם הם לא כאלה שזה יפריע להם, ההפך.

יותר חשוב לי ללמוד לחדד תתמונות.

 

 

http://www.lawforums.co.il/SingleMessage.aspx?MessageID=623810

 

למה שלא תסגור דיל חברי עם הצלם של האירוע (ובני הזוג) ותיקח כמה תמונות מתאימות מכל אירוע?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
http://www.lawforums.co.il/SingleMessage.aspx?MessageID=623810

 

למה שלא תסגור דיל חברי עם הצלם של האירוע (ובני הזוג) ותיקח כמה תמונות מתאימות מכל אירוע?

 

בדיוק מאותה סיבה שהצלם לא יסגור איתי דיל שאני שולח לו את הפסקול של האירוע - לאף אחד מאיתנו לא יהיה כוח לעשות את זה אחרי האירוע, שנינו כנראה עמוסים באירועים והדבר האחרון שנזכור זה לשלוח אחד לשני חומרים.

פורסם

אז אל תקשיב לחברי הפורום, בוא נעשה חישוב כמה יעלה לך ציוד מתאים:

 

תקנה עדשה נורמאלית (היתי הולך על כמה שיותר רחבה 14 ממ 2.8 על גוף המצלמה שלך זה יספיק), תקנה 3 מבזקים פלוס חצובות, אחד כמאסטר, והאחרים כמשניים.

אה כמובן עוד סוללות, כי בשביל תמונה איכותית אתה צריך לצלם הרבה במיוחד שאין לך נסיון קודם, סוללה רגילה תחזיק לך בסביבות ה700 קליקים, אז אתה צריך בטריגריפ, ושלא לדבר על זכרונות, כרטיס אחד לא מספיק.

 

שתבין אתה עומד על סכום של מעל 20 אלף ש"ח, שגם לא מבטיח לך תוצאות מדהימות, למה? כי קשה להאמין שאתה תדע להסתדר אם כל הציוד.

פורסם

הייתי מוסיף עוד גוף גיבוי, תיקים נורמליים, Lightroom ו-PhotoShop, כוננים קשיחים לאחסון, שירות גיבוי בענן...

Leasingfahrzeug oder nichts

פורסם

אני חושב שמה שכולם מנסים להגיד, זה שהתמונות שאתה מעלה הן הפנים שלך. כרטיס הביקור. וכרגע הן לא מקצועיות, ותכלס גם לא כלכך קרובות (שזה אחלה, אתה לא צלם) מצד שני, תמונות שיגררו מלא לייקים מחברים בפייסוש לא בהכרח יביאו לקוחות.

אם אתה רוצה להתמקצע בצילום, שזה תענוג, זה הרבה זמן. והרבה כסף. ואז תעשה מה שבזין שלך.

אם אתה רוצה להתארגן על תמונות איכותיות בעלות מינימלית - תקנה יכולות של מישהו אחר.

 

אם אתה מחליט על צלם מקצועי, אני אשמח לקבל הצעת מחיר למצלמה ;-).

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

הגזמתם קצת. לא צריך ציוד בעשרות אלפי שקלים בשביל לצלם כמה תמונות טובות לפייסבוק, מצלמת DSLR ועדשה נורמלית יסגרו את הפינה בקלות מבחינת איכות טכנית. גיבוי, תוכנות וכו׳ הם לא ממש פרמטר למי שמצלם עבור עצמו בלבד ואין לו מחוייבות מקצועית עבור לקוח. מבחינת איכות צילומית - אני עדיין חושב ששווה לשלם לאיש מקצוע, ומניח שמי שעובד בענף יכול לקבל אחלה מחירים מקולגות שלו עבור תמונה שתיים, אבל כל אחד עם הבחירות שלו ומה שעובד עבורו.

 

לדעתי הסוגייה הכי חשובה כאן היא בירור העניין המשפטי. גם כדי להגן על התחת שלך וגם כדי לצאת הוגן ואתי עם הלקוחות שלך.

זה נראה לי כ״כ לא לעניין אחרי שגובים מהזוג סכומי עתק על יום החתונה, עוד להשתמש בהם לפרסום בלי ידיעתם וכמובן ללא תמורה. ועוד יותר בזוי מזה, להתייחס לכך בשיויון נפש כי ״כולם עושים את זה״.

 

ואשאל שוב, איך בדיוק תמונות אקראיות של אנשים רוקדים מקדמות את העסק שלך? למה לא להתמקד בצילום העמדה שלך, הציוד, הדי ג׳יי עצמו? או לפחות להכניס אותם בתוך הרקע הכללי?

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

אם כבר, אז צילום ווידאו של כמה דקות שמדגים איך אתה "מפעיל את הקהל" עדיף בהרבה על תמונות סטילס של אנשים שיכורים ועייפים.

Leasingfahrzeug oder nichts

פורסם

אנלוגי - ברגע שהוא רושם צילום מקצועי, הכוונה שהוא מחפש תמונות איכותיות, בתמונות שהוא העלה, אין תאורה בכלל.

נכון שעדשה טובה ומבזק איכותי, יתנו תוצעות מעולות, אבל לפי מה שהוא רושם הוא מעדיף לחסוך את הכסף.

במקרה כזה, עדיף לנסות לעבוד עם התאורה שיש כבר באולם, לכוון אותה נכון, להקפיץ את הISO ל1000 ולצלם.

או כמו שאתה ורבים אחרים רשמו, להביא צלם.

 

Transporter - כנס לעמודי פייסבוק של צלמי אירועים ותראה איך הם מצלמים, אתה תמיד יכול לשאול אותם, לרוב אנשים מסכימים לעזור.

פורסם
בדיוק מאותה סיבה שהצלם לא יסגור איתי דיל שאני שולח לו את הפסקול של האירוע - לאף אחד מאיתנו לא יהיה כוח לעשות את זה אחרי האירוע, שנינו כנראה עמוסים באירועים והדבר האחרון שנזכור זה לשלוח אחד לשני חומרים.

 

אתה מחפש בכוח לא ללכת לפתרון המתבקש כי... מה?!

בא לך לקנות מצלמה ולצלם?

קנה.

 

אבל אם אתה רוצה תמונות טובות, תציע לצלם באירוע תשלום.

דא...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

"השבוע קניתי זוג פטיפונים ומיקסר ב20 אלף שקל, מישהו יכול לתת לי כמה טיפים איך לתקלט?"

ככה בערך נשמע מה שאתה מנסה להשיג כאן, במושגים שלך...

 

עלות חבילת צילום שלמה (כולל שני צלמים, צלם וידאו, מגנטים, אולי אפילו רחפת וכמה אלבומים) לחתונה (לבני הזוג) עומדת על בין 3 ל15 אלף שקל הכי יקר (כנראה יש יותר יקר, אבל אין הצדקה לשלם יותר).

 

עלות ציוד הצילום שאתה צריך חוצה בקלות את הרף הזה.

 

לא יותר פשוט לבקש כמה צילומים מהזוגות שעבדת איתם??

ככה גם תימנע מהצורך לחתום על חוזה לגבי פרסום התמונות (לפחות תוריד את החשש שמישהו יתבע אותך, כי הם יתנו את התמונות בידיעה ומרצון), וגם תקבל תמונות באיכות גבוהה ביותר, שקרוב לוודאי יכללו גם כמה פריימים שלך עצמך בזמן עבודה (מנקודת המבט של הקהל שרואה את הזוג וגם את הדיג'יי).

 

בתור אחד שצילם בלא מעט אירועים בעבר, זה סיפור לא כל כך פשוט, ומצריך מיומנות ונסיון.

חבל על הזמן והכסף שלך.

 

(כל זה נאמר בהנחה שלא החלטת לשנות מקצוע או להוסיף תחביב צילום - שהינו יקר במיוחד).

בברכה!

יונתן.


×
×
  • תוכן חדש...