Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4419 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
איש מכירות מייצג חברה שלמה.

לא הספיק לך לראות את הכתבה על ביקור רופא בכלבוטק ?

או לשמוע את כל הביקורות על היבואנים בארץ ?

עדיין לא מריח את זה? האף שלך סתום.

 

יש לי אוטריווין בשלוף. תודה.

לא אמרתי שצ'מפיון - או כל חברה אחרת - היא טלית תכולה. סה"כ אמרתי שרגע לפני שכותבים מילים כמו "גניבה", "נוכלות" רמאות" שווה לכל הפחות לעשות את המאמץ הבסיסי להבין מה קרה ולמה.

וזה לא נעשה.

 

אגב, לי יש מושג מה החוק אומר וחבל שלך אין מושג .

 

נו, אז מה החוק אומר?

אשמח לקישור ברור בעניין.

 

לך לגוגל. תמצא את החוק. תקרא אותו. זה מה שאני עשיתי לפני חצי שעה.

אז לא תצטרך להסתמך על "דעתך" ועל "נניח" ותוכל להסתמך על עובדות.

 

מאחר וקראת ולמדת את החוק, בוא תחבור למר. כספי ותעשה לכולנו שירות בזה שתגלה לנו מה החוק אומר.

ככה כולנו לא נצטרך להסתמך על "הנחות" ו"דעות".

 

בנתיים, כל מה שיש פה זה הנחות ודעות. גם שלך.

ועד שבר25 לא ירים טלפון לסוכן שלו וידבר איתו ישירות, וכל עוד הוא ימשיך להמתין כאן בפורום לאיזה הודעה פרטית מצ'פיון, אנחנו כולנו נישאר עם הנחות ודעות.

  • תגובות 198
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ועד שבר25 לא ירים טלפון לסוכן שלו וידבר איתו ישירות, וכל עוד הוא ימשיך להמתין כאן בפורום לאיזה הודעה פרטית מצ'פיון, אנחנו כולנו נישאר עם הנחות ודעות.

 

יש דברים שהם ידועים.

החוק, למשל, ידוע. לחסוך לך מאמץ - בפירוש - במקרה של הזמנת רכב מיבואן, הוא חל אם מבטלים בתוך 14 יום.

זה שלבר לקח יותר משבועיים לבטל - גם ידוע.

זה שלטענתו נאמר לו שיוחזרו לו דמי הקדימה - בוא נניח שזו עובדה, כי הרי אין לנו סיבה להאמין שהוא שקרן.

ועובדה היא גם שנגבה ממנו הכסף ונשלחה לו חשבונית.

 

עד כאן העובדות, כפי שאנחנו מכירים אותן, במעמד צד אחד (וזה חשוב).

 

עכשיו, אני אדם פסיכי. אפילו חולה נפשית. יש לי נטייה חולנית לדבוק בעובדות. זה איזה פגם מנטאלי קשה, שמאוד מקשה עלי בכל הקשור לקבלת דברים שאינם קשורים בבירור למציאות. הנטייה הזו הופכת אותי לאדם קשה, לא נעים, מאוד ארכאי ומאוד לא פוסט מודרניסטי במהותו. אפילו אספרגרי במידה לא מבוטלת.

מודה.

כזה אני.

 

אבל תסבירו לי, אנשים עם שאר רוח גדולה יותר ובלי המגבלה הנפשית שלי... איך העובדות הללו מספיקות כדי להפוך את צ'מפיון לחברה נכלולית שגונבת מאנשים בהסתר, ובמתכוון?

 

כי לי, על סמך העובדות, יש סיפור מאוד סביר ומאוד פשוט, שמסביר למה צ'מפיון גבתה את מה שגבתה, בטעות, למרות מה שהובטח (ולא נציין "לכאורה" כי הרי קיבלתי על עצמי לקבל את מה שנכתב כאן כעובדות, גם אם מדובר בעדות במעמד צד אחד בלבד).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

טוב, מבלי להתייחס לתחולתו המאוד מוגבלת של חוק זה על המקרה שלנו, ולהבנתי המצומצמת בו, הרי אין לי "אריזה מקורית", בין היתר משום שכלל לא קיבלתי את המוצר ("טובין"), ולכן כדאי באמת שתקראו את החוק, כי אין לי מה "להחזיר"... מה גם, שכלל לא השתכללה עסקה ("הסכם") כי לא הועברה יתרת הסכום, בהיקף זניח של מעל 140 אלף ש"ח, שהם 98.5% מהמחיר, פחות או יותר (לא בדקתי עד הסוף)... בפועל, יש לנו בסך הכל הצעת מחיר... (שהתברר שהיא נתונה לדיון)

אגב, עיון קצר שלכם בסעיף 8 היה מעלה שאולי בכלל הם היו צריכים להחזיר לי מזומן (ואגב בטלפון סירבו ואמרו שזה יזוכה באשראי. שוב, ללא אזכור "ניכוי" סכום).

 

להערכתי האישית (שוב, לא מבין בתחום) מדובר על מקרים בהם השתכללה עסקה, הועבר הסכום, היבואן התחיל להכין את הרכב, ואז התחרטתם. אבל מה אני, מי אני, לעומת רוחות הפורום.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
טוב, מבלי להתייחס לתחולתו המאוד מוגבלת של חוק זה על המקרה שלנו, ולהבנתי המצומצמת בו, הרי אין לי "אריזה מקורית", בין היתר משום שכלל לא קיבלתי את המוצר ("טובין"), ולכן כדאי באמת שתקראו את החוק, כי אין לי מה "להחזיר"... מה גם, שכלל לא השתכללה עסקה ("הסכם") כי לא הועברה יתרת הסכום, בהיקף זניח של מעל 140 אלף ש"ח, שהם 98.5% מהמחיר, פחות או יותר (לא בדקתי עד הסוף)... בפועל, יש לנו בסך הכל הצעת מחיר... (שהתברר שהיא נתונה לדיון)

אגב, עיון קצר שלכם בסעיף 8 היה מעלה שאולי בכלל הם היו צריכים להחזיר לי מזומן (ואגב בטלפון סירבו ואמרו שזה יזוכה באשראי. שוב, ללא אזכור "ניכוי" סכום).

 

להערכתי האישית (שוב, לא מבין בתחום) מדובר על מקרים בהם השתכללה עסקה, הועבר הסכום, היבואן התחיל להכין את הרכב, ואז התחרטתם. אבל מה אני, מי אני, לעומת רוחות הפורום.

 

 

דווקא החוק נותר תשובה מאוד ברורה. לא אני העו"ד פה, אבל אני כנראה זה שטרחתי לקרוא את כל הסעיפים.

 

"לרכישת טובין כאמור בפרט 21 - בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה ובלבד שטרם נרשם על שם הצרכן על פי פקודת התעבורה [נוסח חדש] (להלן - פקודת התעבורה);"

 

מיד רצתי לראות מזה פרט 21. מצאתי:

 

"(21) רכב כהגדרתו בפקודת התעבורה שהוא רכב חדש שנרכש מיבואן;"

 

אין כאן התייחסות למה קורה אם הרכב כבר נרשם ע"ש הצרכן. אבל ממילא זה לא המקרה שלך.

 

צורת ההחזר צריכה להיות בהתאם לצורת התשלום. מזומן מול מזומן, אשראי מול אשראי.

פורסם

גורייד, תרשה לי לעזור לך:

הסברתי לך אבל אתה מתעקש. לא נעשתה עסקה. אלא אם לדעתך 2000 ש"ח קונים גולף חדשה. ולכן אין גם מה להחזיר. יופי שקראת את סעיף 21 לתוספת, תניח שגם אני... הציניות שלך לא במקום במקרה זה, ואם היית חושב שניה אחרי שקראת את מה שכתבתי, היית מבין את זה לבד. לפי הפרשנות שלך, אם שילמתי את מלא הכסף נניח אחרי 14 יום, אבל עוד לא קיבלתי את הרכב, אזי אני לא יכול לבטל. זוהי כמובן פרשנות לא סבירה, הרי החוק (בעצם תקנות) קובע במפורש כמבחן אם כבר נרשם על שימך או לא, וזה קורה לא כשאתה משלם עבור הרכב, אלא כשאתה מקבל את הרכב... [ובין לבין יש לפחות שבועיים ובד"כ יותר]

שנית, לגבי אופן ההחזר - אני מציע שתקרא את סעיף 4, אתה הרי אוהב לקרוא. מאחר זיכוי אשראי הוא לא "מיידי" (להבדיל מכרטיס חיוב, נניח), היו צריכים להחזיר מזומן. הכסף כבר אצלהם... אבל דווקא פה אני לא קטנוני. רק שיחזירו ;-) [הערה: אולי החזירו, לא בדקתי כרטיסי אשראי כבר כמה חודשים, לצערי]

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

אני איתך בר - כי רשמתי בעבר כמעט על כל החברות הגדולות את הנושא ,, לא הכסף - הגילוי הנאות .

אבל תמיד משום מה - הכסף נשאר אצלם עד שאתה בועט וכועס , ואז הם מחזירים .

 

הם קבעו נורמת ניהול - הורדת מידע ומסירת רק המידע המתאים להם - ושכחו את נושא הגילוי הנאות ושוב גילוי נאות -

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

ואגב, עדיין לא חזרה אלי נציגת צ'מפיון לפורום. אולי זה כמו מקרה אלדן. השרשור יגווע ואיש לא ידע.

 

זו דווקא דוגמא מצוינת.

גם השרשור ההוא, נפתח בקול תרועה רמה (פיצויים רמאויות ועניינים).

ונסתיים בקול ענות חלושה, (חברו של פות"ש רכש רכב מאלדן לשביעות רצונו).

גם שם כזכור לי, הגעת למקומות לא קשורים כגון "שורת הרווח של אלדן".

לדעתי, רק בגלל שרשורי העליהום כגון השרשור הנ"ל, שרשור אלדן וכו.

נציגי רוב החברות, (אם לא כולם) נמנעים מלענות כאן בפורום ובצדק מפני שהאוירה

כאן, היא אוירה של "עליהום", (לא מעט בזכותך יקירי וחבל), ובוודאי שיצלבו אותם.

פורסם
גורייד, תרשה לי לעזור לך:

הסברתי לך אבל אתה מתעקש. לא נעשתה עסקה. אלא אם לדעתך 2000 ש"ח קונים גולף חדשה. ולכן אין גם מה להחזיר. יופי שקראת את סעיף 21 לתוספת, תניח שגם אני... הציניות שלך לא במקום במקרה זה, ואם היית חושב שניה אחרי שקראת את מה שכתבתי, היית מבין את זה לבד.

 

אני מודה שקשה לי להבין מה הטענה שלך.

חתמת על הזמנה? חתמת על חוזה. קרא לזה זכרון דברים, קרא לזה הצהרת כוונות, קרא לזה חוזה התקשרות, קרא לזה מוישל'ה. שילמת לצ'מפיון במטרה להניע תהליך עסקי. המקרה שלך נופל בדיוק לתוך הגדרות החוק.

בדיוק בשביל מקרים כאלה הוא נולד.

 

נסיון להציג כאילו החוק הזה אינו רלוונטי למקרה שלך (זה מה שהבנתי ממך. אם הבנתי לא נכון - מתנצל), זו סתם התפלפלות, אפילו קצת ילדותית.

 

ושוב, עדיין, אני לא מבין למה לא להרים טלפון לאיש המכירות הספציפי, שאצלו ביצעת את ההזמנה וששמו מתנוסס על ההזמנה.

פורסם

גורייד, אז הבה נסכים לא להסכים.

שלחתי מייל לנציג (שבאמת היה בסדר לכל אורך הדרך). אעדכן על תשובה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
טוב, מבלי להתייחס לתחולתו המאוד מוגבלת של חוק זה על המקרה שלנו

 

אתה עו"ד, כבינימט!

אתה לא יכול לפתוח דף אינטרנט ולקרוא שתי דקות, ולראות שיש התייחסות ספציפית לרכב בחוק?!

אתה לא מבין שהתקופה קשורה גם לפיצוי שמותר ליבואן לדרוש בחוק, ולא לעצם ביטול העסקה?

 

תוך שבועיים אתה יכול לדרוש ביטול ללא סיבה ולקבל את כל הכסף בחזרה. מעבר לתקופה זו, יכולים לדרוש לחייב אותך בסכומים כאלו ואחרים, בהתאם למוסכם בינך לבין היבואן.

 

 

השרשור הזה הופך ליותר מביך מהשרשור של "היבואנים משתינים עלינו", שבו הייתי צריך ללמד אותך ניתוח דוחות כספיים ותמחור.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

נירו, אתה צודק. הבעיה היא שלא מצאתי רכבים שמציעים את אותו דבר עבורי. לצערי, הם קלעו בול לטעם האישי שלי (ושל אשתי). ועד היום, גם לא היו לי בעיות מי יודע מה איתם. ברטרוספקטיבה, כנראה שהכל נובע ממוטיב מאוד רגשי, שהיבואן היחיד שממנו רכשתי אי פעם רכבים חדשים, "לקח" לי 500 ₪ בלי להודיע לי מראש ובעצם בניגוד להבטחה מפורשת. לו היה מודיע - כל זה לא היה מגיע.

 

פאלו, אני חושב שאין הרבה טעם בהתכתבות הזו, בוודאי אם אתה עדיין חושב שלימדת אותי לקרוא דוחות כספיים. לגופו של חוק, אני חושב שהפרשנות וההבנה שלי של החוק עושה שכל, אתה לא חייב להסכים. וקיבינימט כותבים עם ק ;-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

קראתי את כל השרשור. ובכל זאת, ברמה של האדם הסביר ובתור מי שרכש לא פעם מכונית מיבואן וגם לאחרונה:

 

אילו חוייבתי ב 500 ש"ח על ביטול עסקה, הייתי מרגיש מרומה.

 

בכל העסקאות שביצעתי, תמיד נאמר לי שבמקרה של ביטול, הסכום יוחזר. מעולם לא הוצמדה לאמירה זו הסתייגות לגבי תקופה כלשהי.

לדעתי אי התייחסות בעל פה לנושא ה 14 יום הנה הטעיה. רוב ההזמנות גורמות להמתנה ממושכת באופן משמעותי מתקופה זו, כך שקיום תנאי כזה ללא ציונו בצורה ברורה הוא חמור בעיני.

 

ואגב לגבי עיסוק הרוכש, עורך דין, שופט או מציל בבריכה - אין שום סיבה שבעולם שהמוכר יסתמך על השכלתו של הרוכש, מידע מהותי כזה חייב להיות ברור ומלא.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
פאלו, אני חושב שאין הרבה טעם בהתכתבות הזו, בוודאי אם אתה עדיין חושב שלימדת אותי לקרוא דוחות כספיים. לגופו של חוק, אני חושב שהפרשנות וההבנה שלי של החוק עושה שכל, אתה לא חייב להסכים. וקיבינימט כותבים עם ק ;-)

 

כבינימט זו מילה זרה, אין לה איות תקני.

 

לגבי דוחות כספיים, אני יכול להוכיח את זה שטעית טעות גסה בחישוב שלך, כי טעית לחשוב שהכנסות היבואן כוללות את המיסים שמשיתים על רכבים, ומכאן גזרת מחיר לליסינג של שברולט קרוז של כ-65 אלף ש"ח.

אם תתעקש אני כבר אביא את הפוסט בו הכרזת על "התגלית", לאחר הניתוח "המרשים" של הנתונים הכספיים...

 

לגבי הפרשנות שלך את החוק, אתה אומר שהעסקה מול היבואן מתרחשת רק מרגע שהועבר מלוא התשלום עבור הרכב ליבואן, ושרק ממועד זה קוצבים 14 יום, ולמעשה תשלום המקדמה לא מהווה תשלום ראשון של עסקת הרכש.

וואלה...

 

אם כך, הרי כל החוק הזה לא תקף לגבי תשלום המקדמה, ולא חייבים להחזיר לך את הכסף בכלל, ע"פ חוק, אלא בשל הבטחה שנאמרה לך בע"פ.

 

זה מה שאתה טוען?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...