Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בנזין 95 או 98 במדינה קרה


dean_rmb
שימו לב! השרשור הזה בן 3836 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קורולה 2000 1.4 ידנית.

 

ערב טוב, השבוע בתחנת דלק המליצו לי לתדלק "קוקטייל" של חצי 95 חצי 98.

כרגע אני במזרח אירופה והטמפ' פה כבר צונחות מתחת לאפס (בחור, מגיע גם למינוס 20-30).

לפי התייחסות למזג אויר:

*האם תדלוק כזה יעזור לי במשהו? חסכון, סחיבה, חימום מנוע וכו'?

*האם כדאי לתדלק בסגנון מעורבב, רק 95/רק 98 או באיזה הפרשי זמן?

רוצה לציין שההבדל במחיר בין 95 ל98 אוקטן כמעט ולא משמעותי פה.

 

חג שמח!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דלק 98 תמיד עדיף על 95. הוא נקי יותר ועמיד יותר בפני הצתה עצמית (דטונציה).

חצי מהמכוניות במדינה נוסעות עם צלצולים. הייתי מוציא את ה-95 הזה מחוץ לתקן בכלל.

אל תתדלק קוקטייל. זה סתם משחקים. תתדלק רק 98.

אתה בעצמך תחזור לדווח על התוצאות. אחרי מיכל אחד. חסכון וסחיבה אתה בטוח תקבל.

לגבי טמפרטורות וחימום מנוע מול אוקטן - לא יכול להגיד לך. אני כן יודע שדטונציה יוצרת

עוד פיצוץ בחלל הצילינדר משמע עוד חום - אבל היא שוחקת את המנוע הרבה לפני זמנו.

אבל היא מתרחשת בדרך כלל רק בעומס ולא בעמידה במקום אצל מי שמחמם מנוע כמה דקות.

נראה לי שלא יהיה בכלל הבדל. התרמוסטט מחזיק את המים, זה מה שקובע במדינה קרה.

כל רכב ואופנוע שתדלקתי ב-98 נהניתי יותר והפסקתי לשמוע את הצלצולים.

במיוחד אם אין כזה הפרש במחיר כמו בישראל, למה לא לתת לרכב את הטוב ביותר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דלק 98 תמיד עדיף על 95. הוא נקי יותר ועמיד יותר בפני הצתה עצמית (דטונציה).

חצי מהמכוניות במדינה נוסעות עם צלצולים. הייתי מוציא את ה-95 הזה מחוץ לתקן בכלל.

אל תתדלק קוקטייל. זה סתם משחקים. תתדלק רק 98.

אתה בעצמך תחזור לדווח על התוצאות. אחרי מיכל אחד. חסכון וסחיבה אתה בטוח תקבל.

לגבי טמפרטורות וחימום מנוע מול אוקטן - לא יכול להגיד לך. אני כן יודע שדטונציה יוצרת

עוד פיצוץ בחלל הצילינדר משמע עוד חום - אבל היא שוחקת את המנוע הרבה לפני זמנו.

אבל היא מתרחשת בדרך כלל רק בעומס ולא בעמידה במקום אצל מי שמחמם מנוע כמה דקות.

נראה לי שלא יהיה בכלל הבדל. התרמוסטט מחזיק את המים, זה מה שקובע במדינה קרה.

כל רכב ואופנוע שתדלקתי ב-98 נהניתי יותר והפסקתי לשמוע את הצלצולים.

במיוחד אם אין כזה הפרש במחיר כמו בישראל, למה לא לתת לרכב את הטוב ביותר ?

 

דבר ראשון תודה. דבר שני, לא ממש הבנתי, האם זה שוחק את המנוע יותר מהר או שפספסתי משהו בהבנת הנקרא? (הדטונציה הזאתי) :oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כן יודע שדטונציה יוצרת

עוד פיצוץ בחלל הצילינדר משמע עוד חום - אבל היא שוחקת את המנוע הרבה לפני זמנו.

 

.....

 

כמובן יש כאלה שיגידו שכלום לא נשחק להם והכל בסדר ואיך לא הולכים לכולם מנועים אבל הצלצולים האלה לא אמורים להתרחש..

לא מעט שמתי תוסף + אחרי שני מיכלים החלפתי פילטר דלק לאנשים וטיפולים ופלאגים מקוריים והכל, והמכוניות מצלצלות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוברט שלום רב !

אולי כבודו, יואיל להסביר לי, מה הקשר בין אוקטן 95 לדטונציה, ומדוע שימוש באוקטן 95, יגרום לדטונציה, בארצות קרות או חמות, ומה הקשר למדינה קרה, והסיבות לעבור לאוקטן 98, ולנהיגה במדינה, שבה הטמפרטורה, צונחת ל20 מעלות מתחת לאפס?

ולסיום מה הקשר בין נקיון הדלק, לבין שני האוקטנים.

תודה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה יקירי אתה נשמע קצת עוין ותוקפני. אני מתחיל להרגיש לא בנוח. כל התשובות בהודעה. קרא לאט ובסבלנות ותבין הכל.

חוץ מזה, (ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318) ,

אנחנו מדברים על הזרקה בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את תדלוק הקוקטייל. גם אני במזרח אירופה וגם פה הטמפ' מתחת לאפס (ברגע זה אני בקייב האמת, מינוס 3 אבל מרגיש כמו מינוס 10). אני תמיד מתדלק 98 - ההבדל ממש קטן במחיר (3-4 אחוזים), וזה לא שהדלק פה יקר במיוחד...

יש הרבה דברים אחרים שדופקים את האוטו במזג אוויר כזה, לא נראה לי שהדלק הוא הבעיה...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את תדלוק הקוקטייל. גם אני במזרח אירופה וגם פה הטמפ' מתחת לאפס (ברגע זה אני בקייב האמת, מינוס 3 אבל מרגיש כמו מינוס 10). אני תמיד מתדלק 98 - ההבדל ממש קטן במחיר (3-4 אחוזים), וזה לא שהדלק פה יקר במיוחד...

יש הרבה דברים אחרים שדופקים את האוטו במזג אוויר כזה, לא נראה לי שהדלק הוא הבעיה...

 

אני בקישינב, עכשיו -2 וגם מרגיש קור כלבים.

ולשאלת השאלות, זה יועיל או לפחות לא יעשה יותר גרוע למנוע?

מזכיר, האוטו אחרי הכל בן 13, לא צעיר במיוחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנוע שלא יכול לנצל (מבחינת יחס דחיסה) את העימידות המשופרת לדטונציה של אוקטן 98, אין טעם להשתמש באוקטן 98.

 

 

לא מניסיוני, אבל קראתי שהתנעות קרות (בטמפרטורות נמוכות ממש, 25 מתחת ל 0 ומטה) קשות יותר עם אוקטן 98.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה יקירי אתה נשמע קצת עוין ותוקפני. אני מתחיל להרגיש לא בנוח. כל התשובות בהודעה. קרא לאט ובסבלנות ותבין הכל.

חוץ מזה, (ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318) ,

אנחנו מדברים על הזרקה בלבד.

רוברט יקירי שלום רב !

ראשית איני תוקפני ואיני ציני, שאלתי במקומה, אינני רואה קשר בין אוקטן הדלק, לבין טמפרטורת הסביבה, דלק לא קופא בטנק הדלק, ובתהליך השריפה במנוע, אין קשר בין מנוע מוזרק למנוע קרבורטור.

שנית ערבבת שני מושגים דטונטציה וצלצולים, שאין בהם כלל קשר בין טמפרטורת סביבה קרה, לבין התלקחות הדלק לפני זמנו, להפך בטמפרטרה קרה, ההצתה המוקדמת של הדלק לא קיימת, או לא רגישה כמו במנוע חם, או בטמפרטורת סביבה חמה, וכן אין סכוי, או אין כלל צורך לעבור לאוקטן גבוה יותר, אם כי בוודאי לא מזיק, אם כי אני אסייג זאת, לאחר שקראתי את תגובתו של בוקי ידידי, הטוען

שהתנעות קרות , קשות יותר עם אוקטן 98.

 

לסיום אתה יכול להרגיש בנוח איתי אינני תוקפני, ומי שמכיר אותי יכול לאשר זאת.

חג אורים שמח.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3836 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...