Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4641 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קניתי היום רכב פיאט פונטו שנת 2000 מבחורה, המוסכניק שלה משום מה מלאה לה מים ברדיאטור.

 

קראתי בכמה מקומות שלפיאט פונטו צריך לשפוך נוזל ירוק מיוחד.

 

-מישהו יכול להסביר לי בבקשה אם צריך לנקות את הרדיאטור ואז לשפוך את המים הירוקים? משהו יכול להיות ניזוק ממים ברדיאטור.

 

-המנוע נמצא רוב הזמן בטמפרטורה של פחות מהחצי ולפעמים אחרי נסיעות ארוכות המד חום עולה לחצי, זה אומר משהו?

פורסם

א.מים רגילים פוגע בטווח רחוק יותר והנזק יורגש רק אחריי זמן בדרך כלל בית התרמוסטט וברדיאטור עצמו ובמנוע שימוש במים רגילים מקרב את הרכב לטיפולים יקרים כמו אוברול.בכללי ברכבים מומלץ להשתמש במי קירור יעודיים.

 

ב.יש מצב שאין תרמוסטט באוטו ולכן האוטו נוסע על הטמפ' נמוכות וזה גם לא בריא עקב כך שהמנוע צריך להגיע לטמפ' עבודה בשביל לעבוד בשיא היעילות.

 

יש לשפוך את כל המים שאפשר ולמלא את מיי הקירור הייעודים ולהוציא אוויר אם יש צורך.

במידה ותוכל לעשות לבד תחסוך עד ל300 שקל,אם לא אז רצוי ללכת למכון לרדיאטורים רק שתדע של רובם אין נוזל מקורי של פיאט שאותו ניתן לרכוש בדרך דרך מוסך מורשה של פיאט.

פורסם

לדעתי בפיאט נוזל קירור אמור כחול- פרפלו.

אם אתה מאיזור חיפה, אני מכיר מס׳ חנויות שמוכרות את הנוזצ המקורי זול יותר מיבואן הרשמי.

Subaru Legacy 2006,1994cm^3,AWD,L.P.G Lovato

פורסם

תודה רבה על העזרה, נראה לי שאני אגש למוסך מורשה פיאט ואשאל כמה עולה.

 

ובקשר לחום מנוע מה אני צריך לעשות שהוא יגיע לטמפרטורת עבודה ולא יותר מזה?

פורסם
תודה רבה על העזרה, נראה לי שאני אגש למוסך מורשה פיאט ואשאל כמה עולה.

 

ובקשר לחום מנוע מה אני צריך לעשות שהוא יגיע לטמפרטורת עבודה ולא יותר מזה?

 

לבדוק שכל רכיבי מערכת הקירור תקינים. נכון לעכשיו אם שעון החום לא עולה אל מעל החצי ונישאר יציב השאר את המצב כמו שהוא ורק החלף נוזל קירור. דרך אגב, קח בחשבון שברגע שיוחלפו המיים ברדיאטור לנוזל קירור איכותי עלולים להתחיל נזילות ממערכת הקירור ואת זה תצטרך לסדר במידה וכן.

פורסם

בפיאט הזאת עשו כל מה שאסור לעשות..

 

צריך להיות נוזל קירור כחול בשם פראפלו. (שעולה גרושים)

האוטו לא נוסע על החצי בטמפרטורה כי הוציאו את הטרמוסטט. (שגם כן עולה גרושים)

אם בזה חסכו בטח גם השמן מאוד מאוד חסכוני והצמיגים והברקסים גם כן.

 

אם האוטו בכל זאת נראה מאוד שמור קוסמטית והכל בו שלם ועובד ובא לך לנסות, יש מצב שהאוטו יהיה בסדר אחרי שתתקן את הבעיות האלה, תבדוק במיכל של הנוזל קירור ובמכסה של המילוי שמן אם יש ג'יפה בצבע בז' - אם יש תברח, אם אין אז זה הימור סביר ואפשרי לקנות בזול קצת מהרגיל ולסדר מה שצריך.

 

באוטו כזה שלא עבר טיפולים כמו שצריך תצטרך מיד עם הקניה להשקיע על 4 צמיגים, לפחות 2 ברקסים אם לא 4, טיפול גדול של טיימינג+משאבת מים+רצועות+טרמוסטט+פראפלו+צינורות מים אם יבשים. אולי גם פלאגים וחוטי הצתה, לא מקוריים ודפוקים הורסים את המחשב של ההצתה או סתם לא מניעים יום אחד.

שזה 3000 ש"ח ++

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם
לבדוק שכל רכיבי מערכת הקירור תקינים. נכון לעכשיו אם שעון החום לא עולה אל מעל החצי ונישאר יציב השאר את המצב כמו שהוא ורק החלף נוזל קירור. דרך אגב, קח בחשבון שברגע שיוחלפו המיים ברדיאטור לנוזל קירור איכותי עלולים להתחיל נזילות ממערכת הקירור ואת זה תצטרך לסדר במידה וכן.

 

+1 בעיה גדולה שיש לשים לב אליה.

לפעמים החלודה והאבנית שהמים גורמים להם סותמים חורים במערכת הקירור, נוזל הקירור לעיתים מנקה את החלודה ואת האבנית ואז מתחילות נזילות, יש לשים לב לעניין.

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

פורסם
קח בחשבון שברגע שיוחלפו המיים ברדיאטור לנוזל קירור איכותי עלולים להתחיל נזילות ממערכת הקירור ואת זה תצטרך לסדר במידה וכן.

 

 

 

נראה לי שמדובר בעוד סטיגמה שאין לה ממש בסיס.

 

מדוע יתחילו נזילות?

נוזל קירור זה חומר מנקה/ממיס יותר ממים רגילים?

 

 

פורסם
נראה לי שמדובר בעוד סטיגמה שאין לה ממש בסיס.

 

מדוע יתחילו נזילות?

נוזל קירור זה חומר מנקה/ממיס יותר ממים רגילים?

 

ועוד איך יש בסיס בוקי. מניסיון. עד עכשיו אחות של אישתי עצבנית עליי שמהרגע שהחלפתי לה ממיי ברז לנוזל קירור איכותי בפונטו החלה נזילה מהפקק שיושב בין הגיר לבלוק המנוע וזה לא רכב ראשון שזה קורה בו נזילות שכאלה לאחר החלפה של מיי ברז לנוזל קירור.

פורסם

בלי סטיגמות,יש מכוניות רגישות יותר להזנחה מאשר מכוניות אחרות ופיאט פונטו היא בין הרגישות שיש.

אני מקווה מאד,שלא נגרם נזק ממשי למנוע/בלוק (יש מנועים,שמי הברז אוכלים את בלוק המנוע במיוחד במנועי אלומיניום) ואיכול קורוזבי פנימי של המנוע לא ניתן לגלות במכון בדיקה ולמעשה עד שפותחים מנוע לתיקון/שיפוץ.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

במים רגילים יש אבנית שמצטברת במנוע

ברגע שעוברים לנוזל קירור היא מתפרקת , הבלוק וחלקי המתכת כבר אכולים מהמים והאבנית יצרה "איטום"

רכבים ישנים שעבדו שנים עם מי ברז עדיף שימשיכו כך .

mustang 67 GT, 302 engine t5

פורסם
בפיאט הזאת עשו כל מה שאסור לעשות..

 

צריך להיות נוזל קירור כחול בשם פראפלו. (שעולה גרושים)

האוטו לא נוסע על החצי בטמפרטורה כי הוציאו את הטרמוסטט. (שגם כן עולה גרושים)

אם בזה חסכו בטח גם השמן מאוד מאוד חסכוני והצמיגים והברקסים גם כן.

 

אם האוטו בכל זאת נראה מאוד שמור קוסמטית והכל בו שלם ועובד ובא לך לנסות, יש מצב שהאוטו יהיה בסדר אחרי שתתקן את הבעיות האלה, תבדוק במיכל של הנוזל קירור ובמכסה של המילוי שמן אם יש ג'יפה בצבע בז' - אם יש תברח, אם אין אז זה הימור סביר ואפשרי לקנות בזול קצת מהרגיל ולסדר מה שצריך.

 

באוטו כזה שלא עבר טיפולים כמו שצריך תצטרך מיד עם הקניה להשקיע על 4 צמיגים, לפחות 2 ברקסים אם לא 4, טיפול גדול של טיימינג+משאבת מים+רצועות+טרמוסטט+פראפלו+צינורות מים אם יבשים. אולי גם פלאגים וחוטי הצתה, לא מקוריים ודפוקים הורסים את המחשב של ההצתה או סתם לא מניעים יום אחד.

שזה 3000 ש"ח ++

הוא כבר קנה לכן הוא שואל מה אפשר לעשות בנידון.

×
×
  • תוכן חדש...