Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4724 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

הזמנתי מוצר מאיביי בעלות לא גבוהה. אחרי המתנה של שלוש שבועות המוצר הגיע פגום.

 

 

איך אני פונה למוכר ומידע אותו שהמוצר שקיבלתי פגום ועכשיו לא ניתן להשתמש בו?

 

האם במקרה כזה ניתן להחליף את המוצר או לחלופין לקבל את הכסף חזרה?

 

תודה.

פורסם

רוב הסיכויים שנשבר אצלנו בארץ,

על איזה מוצר מדובר ?

בכל אופן, לך להסטוריית קניות שלך>מוצר שקנית>תלחץ על המוכר>Contact Seller

ושם תרשום לו מה בדיוק קרה,

אני מאמין שהוא יעזור לך.

Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

פורסם

גם בודאר הסיני לא בדיוק יושבים מלאכים.

http://www.youtube.com/watch?v=0ztBF9NuaSY דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

פניתי ל resolution center ופתחתי claim.

בחרתי באפשרות שאני רוצה החזר כספי, כי אני כבר אקנה בארץ ולא אחכה שוב (במידה והמוכר יסכים לשלוח מוצר תקין בשנית).

 

יש עוד משהו שניתן לעשות?

פורסם

אני לא הייתי ממהר לדרוש החזר כספי מראש ולמעשה לבטל את העסקה, אח"כ המוכרים מתעצבנים ולא שולחים לישראל.

 

אני הזמנתי מצלמת DVR לרכב, עלתה 60$. המצלמה הגיעה פגומה, לא צילמה טוב למרות שהאריזה החיצונית היתה שלמה. שלחתי הודעה למוכר, שאלתי אותו מה דעתו. ביקש לשלוח אליו הודעה במייל עם הוכחה לבעיה, כי ממשלת סין חסמה את הגישה ליוטיוב (בהתחלה צירפתי לו קישור לשם).

לאחר שליחת המייל המשכנו להתכתב דרך הקייס באיביי, הוחלט שאני אשלח לו רק את המצלמה בדואר אוויר והוא ישלח לי במקומה אחרת, כאשר אני אשאיר אצלי את הסוללה והכבלים.

 

שלחתי לו את המצלמה, כתבתי לו שהדמי משלוח הם 5$, הוא שלח בתגובה הצעת זיכוי לכ"א דרך פייפאל. המצלמה הגיעה תוך שבוע מהונג קונג, נראית חדשה. בתוך המצלמה היתה סוללה, כנראה פינק אותי בעוד סוללה כפיצוי, או שכח אותה בפנים כשהפעיל את המצלמה לפני ששלח אותה אליי (ביקשתי ממנו להפעיל ולבדוק אותה לפני שהוא שולח).

המצלמה עובדת, צילמתי איתה כבר שעתיים במצטבר. סגרתי את הקייס, רשמתי לו בהערות שהמצלמה הגיעה והכל בסדר, רשמתי לו גם תודה רבה. אח"כ נתתי לו גם פידבק חיובי על המוצר עצמו וגם שם רשמתי לו תודה עם 2 סימני קריאה. הזיכוי לפייפאל היה מיידי.

 

נכון שזה מעצבן לקבל מוצר פגום ואח"כ לחכות שוב למשלוח מוצר חדש, אבל המוכר לא אשם שלמפעל הסיני אין בקרת איכות. המוכר לא מפעיל מצלמה מצלמה לפני המשלוח. לא רציתי לצאת ישראלי מכוער, כל ההתכתבות בנינו היתה ידידותית מאוד.

 

בקיצור - תן למוכר לפתור את הבעיה לשביעות רצונך מבלי לדרוש מראש כסף לפני שתראה מה דעתו. אם תצטרך עזרה טכנית תוכל לפנות אליי גם דרך פייסבוק.

 

בהצלחה!

פורסם

הזמנתי כיוסי לפלאפון, קיבלתי אותו שבור.

העלות שלו הייתה בערך 2$.

 

המוכר אמר לי שהוא מעדיף לזכות אותי מאשר לשלוח לי עוד אחד. אבל הזיכוי יעשה רק בתנאי שאשאיר לו פידבק טוב.

פורסם
אני לא הייתי ממהר לדרוש החזר כספי מראש ולמעשה לבטל את העסקה, אח"כ המוכרים מתעצבנים ולא שולחים לישראל.

 

אני הזמנתי מצלמת DVR לרכב, עלתה 60$. המצלמה הגיעה פגומה, לא צילמה טוב למרות שהאריזה החיצונית היתה שלמה. שלחתי הודעה למוכר, שאלתי אותו מה דעתו. ביקש לשלוח אליו הודעה במייל עם הוכחה לבעיה, כי ממשלת סין חסמה את הגישה ליוטיוב (בהתחלה צירפתי לו קישור לשם).

לאחר שליחת המייל המשכנו להתכתב דרך הקייס באיביי, הוחלט שאני אשלח לו רק את המצלמה בדואר אוויר והוא ישלח לי במקומה אחרת, כאשר אני אשאיר אצלי את הסוללה והכבלים.

 

שלחתי לו את המצלמה, כתבתי לו שהדמי משלוח הם 5$, הוא שלח בתגובה הצעת זיכוי לכ"א דרך פייפאל. המצלמה הגיעה תוך שבוע מהונג קונג, נראית חדשה. בתוך המצלמה היתה סוללה, כנראה פינק אותי בעוד סוללה כפיצוי, או שכח אותה בפנים כשהפעיל את המצלמה לפני ששלח אותה אליי (ביקשתי ממנו להפעיל ולבדוק אותה לפני שהוא שולח).

המצלמה עובדת, צילמתי איתה כבר שעתיים במצטבר. סגרתי את הקייס, רשמתי לו בהערות שהמצלמה הגיעה והכל בסדר, רשמתי לו גם תודה רבה. אח"כ נתתי לו גם פידבק חיובי על המוצר עצמו וגם שם רשמתי לו תודה עם 2 סימני קריאה. הזיכוי לפייפאל היה מיידי.

 

נכון שזה מעצבן לקבל מוצר פגום ואח"כ לחכות שוב למשלוח מוצר חדש, אבל המוכר לא אשם שלמפעל הסיני אין בקרת איכות. המוכר לא מפעיל מצלמה מצלמה לפני המשלוח. לא רציתי לצאת ישראלי מכוער, כל ההתכתבות בנינו היתה ידידותית מאוד.

 

בקיצור - תן למוכר לפתור את הבעיה לשביעות רצונך מבלי לדרוש מראש כסף לפני שתראה מה דעתו. אם תצטרך עזרה טכנית תוכל לפנות אליי גם דרך פייסבוק.

 

בהצלחה!

 

קראתי את הטופיק שלך. להבדיל מהמקרה שלך אתה כן רצית מוצר תקין.

 

האריזה של המוצר הייתה מאוד עדינה ובגלל זה הוא הגיע שבור.

אני לא מתכוון לחכות חודש נוסף כדי לקבל ממנו מוצר תקין ואני כבר אקנה בארץ בהפרש של 30-50 ש"ח.

בגלל זה אני מעדיף לקבל החזר כספי.

 

ואם מוכר מחליט להפסיק לשלוח לארץ בגלל שהגיע פגום אז הוא יוצא טיפש וסתם יפסיד לקוחות.

שפעם הבאה ידע לשלוח מוצרים שבירים בתוך קופסא ולא מעטפה עם פצפץ.

פורסם

גם לדעתי אתה לא בסדר ורוצה סיפוק מיידי במקום שאי אפשר לקבל כזה.

קניות באיביי מחייבות סבלנות ומגיעות לישראל אחרי כמה שבועות. 3 שבועות זהו זמן סביר וממוצע. בדרך כלל כתוב בדף הפריט, גם תזמון מוכר וידוע לכל מי שקונה שם, ותמצא בפורום הרבה שירשורים בנושא.

למה לא פנית למוכר לנסות למצוא פתרון? ישר תלונה - והרי יש אפשרות סבירה שהוא שלח מוצר תקין והבעיה בדואר.

אולי היו מעט פצפצים, אולי רק לדעתך האריזה לא נאותה, אולי בפעם הבאה תזמין עם שליח עד הבית ותשלם בהתאם.

אתה רוצה לקנות בזול, לא לשלם על משלוח, הכל כאן ומייד! אז תקנה בישראל ותשלם פי כמה, ותוכל להשתמש מייד במוצר.

ככה הדברים לא עובדים.

אתה גם לא רוצה לחכות עוד חודש. פעם תבין שהבעיה היא שלך, לא שלו, והיא תהיה שלנו ברגע שהוא וחבריו לא ישלחו לישראל, כי לדיעתך הוא טיפש שלא רוצה לשלוח לישראל. ניסית לישם את עצמך במקומו ולראות מהי הפגיעה בשם הטוב? נתת פעם שרות ללקוח?

רובם של המוכרים מדרום-מזרח אסיה הם סוחרים קטנים, מנסים להרויח מעט ממכירות ברשת, הם ובני המשפחה המספרסמים-מוכרים-אורזים-שולחים-מתחשבנים-יחסי ציבור. רק לגרד קצת רווח, והוא באמת קצת. נסה להבין את זה ולך איתם, לא נגדם.

 

בכלל לא בטוח שתקבל כסף חזרה. איביי ופייפאל לא עוברים לדום כאשר אתה מבקש. יתכן שהם יקבלו את חו"ד המוכר שתראה להם נאותה, ואז נראה פה שרשור מלא כעס על איביי, הסינים, חברי הפורום וכל מי שלא עושה מה שאתה רוצה.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם

מספיק כבר עם הדרמות של לא ישלחו לישראל.

אתם חושבים שהם עושים לנו טובה?

אתם חושבים שבמדינות אחרות בעולם אין תקלות? בשוויץ לא מגיעים פריטים שבורים?

 

אני לא מבין מה יצאתם עליו.

הוא הזמין מוצר. הגיע שבור. התבאס - החליט לקנות בארץ.

מגיע לו את הכסף חזרה.

 

זה כן נכון לפתוח תלונה - זה לא שעכשיו מגיעים חוקרים מ-PAYPAL לסין, תופסים הסיני שמכר לו - תולים אותו הפוך מהתקרה ותוך כדי חבטות נמרצות בשוט שואלים אותו איך יכול להיות שמר RNB מישראל קיבל מוצר פגום.

 

פשוט אם לא פותחים סכסוך במהלך חודש או משהו כזה - אחר כך אי אפשר לפתוח ואתה נשאר עם הזין (או במקרה הזה המוצר השבור ביד) ואין מה לעשות.

 

קרה לי כבר בעבר שחיכיתי וחיכיתי ואז דיברתי ללמפה.

פורסם
גם לדעתי אתה לא בסדר ורוצה סיפוק מיידי במקום שאי אפשר לקבל כזה.

קניות באיביי מחייבות סבלנות ומגיעות לישראל אחרי כמה שבועות. 3 שבועות זהו זמן סביר וממוצע. בדרך כלל כתוב בדף הפריט, גם תזמון מוכר וידוע לכל מי שקונה שם, ותמצא בפורום הרבה שירשורים בנושא.

למה לא פנית למוכר לנסות למצוא פתרון? ישר תלונה - והרי יש אפשרות סבירה שהוא שלח מוצר תקין והבעיה בדואר.

אולי היו מעט פצפצים, אולי רק לדעתך האריזה לא נאותה, אולי בפעם הבאה תזמין עם שליח עד הבית ותשלם בהתאם.

אתה רוצה לקנות בזול, לא לשלם על משלוח, הכל כאן ומייד! אז תקנה בישראל ותשלם פי כמה, ותוכל להשתמש מייד במוצר.

ככה הדברים לא עובדים.

אתה גם לא רוצה לחכות עוד חודש. פעם תבין שהבעיה היא שלך, לא שלו, והיא תהיה שלנו ברגע שהוא וחבריו לא ישלחו לישראל, כי לדיעתך הוא טיפש שלא רוצה לשלוח לישראל. ניסית לישם את עצמך במקומו ולראות מהי הפגיעה בשם הטוב? נתת פעם שרות ללקוח?

רובם של המוכרים מדרום-מזרח אסיה הם סוחרים קטנים, מנסים להרויח מעט ממכירות ברשת, הם ובני המשפחה המספרסמים-מוכרים-אורזים-שולחים-מתחשבנים-יחסי ציבור. רק לגרד קצת רווח, והוא באמת קצת. נסה להבין את זה ולך איתם, לא נגדם.

 

בכלל לא בטוח שתקבל כסף חזרה. איביי ופייפאל לא עוברים לדום כאשר אתה מבקש. יתכן שהם יקבלו את חו"ד המוכר שתראה להם נאותה, ואז נראה פה שרשור מלא כעס על איביי, הסינים, חברי הפורום וכל מי שלא עושה מה שאתה רוצה.

 

 

אין לי מה לעשות עם המוצר עוד חודש, הזמנתי אותו לפני חודש כי אני צריך אותו לשבוע הבא (טס לחו"ל). זה שהגיע דפוק נכון שזה ביש מזל אבל אין מה לעשות, ככה זה דואר רואים את זה בסרטון שצירפתי. אני מעדיף להחזיר את המוצר לשליח ולקבל החזר כספי (אין לי בעיה לשלם את עלות המשלוח חזרה למזרח).

 

אין לי בעיה לשלם על משלוח כאשר צריך לשלם, במקרה הזה לא הייתה אפשרות שילוח אחרת. היו מצבים בעבר כאשר נדרשתי לשלם על משלוח של UPS או פדקס ועשיתי את זה בכיף כי ידעתי שאני אקבל את המוצר מהר ועד הבית ואחרי שעברתי את המכס.

 

הסוחר הזה ממש לא קטן עם מעל 37 אלף מכירות ופידק השואף ל100.

 

לפי המדרכים שכתובים באיביי זה מה שצריך לעשות והגישה "ישר תלונה" היא לא נכונה, שלחתי במקביל הודעה למוכר ביצרית קשר.

 

בעבר הזמנתי נורות וחלקים שבירים לרכב שכולם הגיעו בקופסאות מרופדות והרבה פצפץ ועיתונים.

 

ואין לך מה לדאוג שרשור כמה איביי לא הוגן לא תראה פה. ב10 שנים קונה משם בסכום מצטבר שעובר את ה2000$ נפלתי פעמם אחת בלבד, כאשר מוכר נתן עקיצה ונעלם ואיביי במקרה הזה היו ממש סבבה והצליחו לזכות אותי כמעט בכל הסכום של המוצר.

פורסם

פעם ניסיתי להיות נחמד לסינים. הזמנתי מוצר שהגיע תקול (לא יקר במיוחד - בסביבות ה-5$).

כתבתי למוכר בנחמדות והוא ענה לי באובר נחמדות שאין לי מה לדאוג והוא ישלח לי עוד מוצר שיגיע צ'יק צ'ק.

עברו שנתיים מאז :evil:

שווה לפתוח קייס ביום ה-44 ואז יש לך עוד כוח ביד, אחרת ישנם מוכרים שינצלו זאת שאתה לא יכול להתלונן עליהם ויעשו כל שביכולתם כדי לדפוק אותך ולא לשלוח לך מוצר נוסף על חשבונם.

פורסם

הנה משהו שגיליתי ממש עכשיו:

המצלמה שהזמנתי במקור מהמוכר הסיני היתה DVR-027 שעולה 59$ וזה גם מה ששילמתי.

עכשיו בעוד אני מחטט בתפריטים של המצלמה החדשה ששלח, כדי לראות למה לכל הרוחות יש לי יותר אופציות מהקודמת ולמה נוספו לי אייקונים בצד וטיימר באדום לזמן הקלטה, אני מגלה שהדגם שלה בעצם הוא DVR-207GS שעכשיו הוא מוכר בכלל ב- 69$, ואני קיבלתי אותה עם עוד סוללה.

 

כלומר המוכר נתן לי חינם כפיצוי עוד סוללה (וזה חיוני לאור תופעת הסוללות המתנפחות בשמש הישראלית) ועכשיו יש לי 2 סוללות, נתן מצלמה שעולה 10$ יותר חינם (37 ש"ח פיצוי) וגם העביר לפייפאל 5$ כפיצוי על הדמי משלוח.

 

עכשיו תגידו לי אם עשיתי טוב שהייתי נחמד אליו ולא התעקשתי על החזר כספי... אני חושב שאני אודה לו במייל על השירות יותר מאוחר.

פורסם

ואיך החלטת שלא הייתי נחמד? במעבר על הטופיק שלך הרי גם אתה פתחת CLAIM.

 

ואני מבקש החזר כספי כי אין לי מה לעשות עם המוצר בעוד חודש!

פורסם

גם אני חושב שמיהרת מדי לפתוח קייס.

 

לפני כחודשיים הזמנתי מוצר בעלות של 10$ שהגיע שבור אבל עדיין היה אפשר להשתמש בו (מטקה חשמלית נגד יתושים, הידית היתה שבורה לגמרי, ליפפתי מסקנטייפ סביבה וסביב הבסיס), אבל מה, זה היה אשמת המוכר כי הוא שלח את זה במין שקית צלופן בלי שום הגנה נוספת :brickwall:

 

שלחתי לו הודעה, הוא אמר שהוא יכול לזכות אותי ב4$, התעקשתי, עלה ל6$, אמרתי לו שהאופציה היחידה היא כל הסכום ואני רוצה לסגור את זה בינינו בלי לפתוח תלונה, יום למחרת כבר קיבלתי זיכוי לפייפאל.

בנוסף היו לי עוד כמה מקרים עם כיסויים לגלקסי שאחרי שיחה קצרה עם המוכר שלחו לי את המוצר שוב\נתנו החזר מלא.

 

מה שאני מנסה להגיד הוא שכנראה היית יכול לסגור את זה עם המוכר, ואם זה עדיין לא נסגר ביום ה44 (יש 45 יום לפתוח קייס אאל"ט), אז לפתוח קייס. המוכרים האלה בד"כ עושים הכל בשביל לקבל פידבק חיובי (או יותר נכון לא לקבל פידבק שלילי).

פורסם
ואיך החלטת שלא הייתי נחמד? במעבר על הטופיק שלך הרי גם אתה פתחת CLAIM.

 

ואני מבקש החזר כספי כי אין לי מה לעשות עם המוצר בעוד חודש!

 

לא אמרתי שלא היית נחמד. התכוונתי בנחמדות לתוכן ההתכתבות ביני לבין המוכר וזה לא היה מכוון אליך (אני לא יודע מה בדיוק רשמת לו ואיך ניסחת את עצמך).

במקרה שלי, לא אני פתחתי את הקייס אלא איביי. אני בסה"כ שלחתי הודעה מנומסת למוכר ושאלתי אותו מה דעתו דרך "שלח הודעה למוכר" וזה נפתח לבד. הקייס שימש לצורך תיעוד השיחות בינינו כמו שכתבו לי גם בשרשור ההוא, אך הייתי יכול לפתוח ממש תיק ולדווח לאיביי על המוכר כדי שהם יטפלו בו דרך Resolution Center, אבל העדפתי לסגור את המקרה ביני לבין המוכר. הם קוראים לזה "להסלים" את המקרה, וגם שלחו לי מייל על כך עם כל המידע בזמן שהקייס היה פתוח. אני בכל מקרה נתתי למוכר פידבק חיובי, הוא גם רמז לי בהתכתבות שפידבק שלילי מזיק לו כמוכר ושאר סיפורים.

 

לגבי סיבת קבלת החזר כספי מדובר בשיקולים שלך ולא ניכנס לזה, אבל בקניות דרך איביי צריך לקחת הכל בחשבון, במיוחד כשהפקידים "המובחרים" של סניפי הדואר בארץ ובחו"ל מעורבים בתהליך ויכולים להזיק למוצר. עזוב את הקייס, אבל אני אומר בסה"כ שאני לא הייתי ממהר לבוא בדרישות למוכר להחזרים כספיים, מה גם שלא בטוח שתקבל החזר. אם המוכר יציע לשלוח מוצר חדש, אתה לא תרצה, איביי יתערבו, המוכר יתעצבן והנה הפסדנו עוד מוכר שלא שולח לארץ...

 

אני מבין אותך ונכון שזה מעצבן לקבל מוצר פגום אחרי המתנה ארוכה (תאמין לי), אבל אם אין לך מה לעשות עם המוצר בעוד חודש היית צריך לחשוב על זה קודם ולקנות בארץ.

×
×
  • תוכן חדש...