Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4725 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

היום עשיתי נסיעת מבחן על הקשקאי (אחרי שעשיתי על הראפיד)

אני מתלבט בין שתיהן כי הן באותו טווח מחיר (קשקאי + הנחת חבר)

 

ניסאן קשקאי מנוע 1.6 ידני, דגם מהודר

יתרונות: זכה בתואר הרכב הבטיחותי בעולם, מרגיש נוח, הרבה מקום איחסון,

חסרונות: מנוע 1.6 סטנדרטי לעומת 1.4TSI של סקודה, איבזור דל (בגירסא המהודרת), תיבת הילוכים ידנית, יותר יקר בביטוח, יותר יקר בצריכת הדלק

 

סקודה ראפיד 1.4TSI, דגם מהודר

יתרונות: מנוע 1.4TSI חסכוני וזריז, מקום איחסון, 5 כוכבי בטיחות (אבל עדיין כנראה פחות בטיחותי מהניסאן), איבזור סבבה לגמרי.

חסרונות: הרכב עומד לעבור מתיחת פנים, תיבת הילוכים רובוטית DSG, אין"מרים חלונות" בעת נעילה, יש הטוענים שהרכב מאוד יקר לתיקונים עקב השתייכות למשפחת פולסווגן.

 

אשמח לשמוע תגובות לכאן או לכאן.

פורסם

מה כוונתך בדעות ? קשקאי ורפיד הם רכבים שונים לגמרי, אולי ה"דומה" היחיד הוא הטווח מחירים.

אף אחד פה לא יוכל להגיד לך מה טוב לך חוץ ממך, פשוט תתאים את הרכב לצרכים שלך.

אני אישית הייתי הולך על הרפיד גם בגלל הדלק, גם בגלל המנוע, וגם בגלל שאני לא אוהב את הקשקאי, לדעתי מחיר גבוהה לתמורה בינונית.

פורסם
מה כוונתך בדעות ? קשקאי ורפיד הם רכבים שונים לגמרי, אולי ה"דומה" היחיד הוא הטווח מחירים.

אף אחד פה לא יוכל להגיד לך מה טוב לך חוץ ממך, פשוט תתאים את הרכב לצרכים שלך.

אני אישית הייתי הולך על הרפיד גם בגלל הדלק, גם בגלל המנוע, וגם בגלל שאני לא אוהב את הקשקאי, לדעתי מחיר גבוהה לתמורה בינונית.

 

זה בדיוק מה שרציתי לשמוע - בהתחשב ביתרונות\חסרונות שכתבתי - מה היית עושה.

פורסם

הקשקאי נבחן בפעם האחורנה ב-2007, אז הוא אכן היה מהבטוחים ביותר בסגמנט אבל עברו מאז הרבה תקנות בנהר הבטיחות.

 

מדובר בשני רכבים שונים למדי כאמור, הקשקאי הידני למרות שהוא לא מאובזר במיוחד ירגיש יותר איכותי בזכות חומרים נעימים יותר לעין למגע, הראפיד פשוט מרגישה פשוטה עם 100% פלסטיקה דקה וקשיחה (אבל מורכבת היטב). בכל הקשור למרווח, הראפיד יותר מרווחת, במיוחד בתא המטען בהפרש עצום לטובת הראפיד (טוב כאן זה לא חוכמה, יש לה תא מטען שמבייש גם כמה סטיישנים משפחתיים).

 

ביצועים? כמובן שהראפיד זריזה ומהירה משמעותית, אבל הקשקאי לא עגלתי, הכל עניין של מה יספק אותך ואם צריכת דלק חשובה לך, בכל מקרה זה אומר שאתה לא מתכוון למהר במיוחד. כמובן שישנו הבדל בין תיבה ידנית לאוטו', כאן זה באמת רק שיקול שלך, אם אתה מבלה הרבה בפקקים תיבה אוטו' בהחלט נוחה יותר (ושחובבי הידנית לא יקפצו עלי, אני נוהג גם ברכב ידני).

 

בכל הקשור לשמירת ערך, כאן אני חושב שאת הקשקאי יהיה יותר קל למכור שכן לא יהיו הרבה ממנו על הכביש בגרסה הידנית (הדגם החדש כבר באופק) ובעוד לראפיד יש תחליפים רבים, לקשקאי יש רק מתחרה אחד עיקרי, היטי הידני. ואם הגענו אל היטי, אז אני בעצם הייתי בוחר בו דווקא. מרגיש יותר איכותי משני הרכבים, מנוע מספיק חזק, פרקטי, אך כמו הקשקאי תא המטען לא גדול במיוחד.

פורסם

תא מטען זה נושא חשוב עבורי מאחר ואני מסיע ציוד ברכב.

כמו כן רכב ידני יותר קשה למכור מאחר ויש לו פחות ביקוש.

מה לגבי תיבת הdsg בסקודה? מישהו שמע תלונות?

 

לגבי צריכת דלק אני דיי בטוח שראפיד 1.4 יותר י9חסכונית מקשקאי 1.6.

לגבי הטורבו: שמעתי שהחום בארץ גורם למנועי הטורבו לתופעות לוואי שמתבטאות בהמון תקלות. זה נכון?

פורסם

 

לגבי צריכת דלק אני דיי בטוח שראפיד 1.4 יותר י9חסכונית מקשקאי 1.6.

לגבי הטורבו: שמעתי שהחום בארץ גורם למנועי הטורבו לתופעות לוואי שמתבטאות בהמון תקלות. זה נכון?

 

לגבי הטורבו, בולשיט. הדבר היחידי שהחום עושה - הגדישה מרגישה מעט נמוכה יותר לעומת בימים קרים / ערבים.

 

ב-1.2TSI היו כל מיני תופעות לוואי הקשורות בתכנון לקוי, הן נפתרו עם הזמן (עדכוני תוכנה / הוספת ספייסר לווייסגייט / מעבר לטורבואים שונים).

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם
תא מטען זה נושא חשוב עבורי מאחר ואני מסיע ציוד ברכב.

כמו כן רכב ידני יותר קשה למכור מאחר ויש לו פחות ביקוש.

מה לגבי תיבת הdsg בסקודה? מישהו שמע תלונות?

 

לגבי צריכת דלק אני דיי בטוח שראפיד 1.4 יותר י9חסכונית מקשקאי 1.6.

לגבי הטורבו: שמעתי שהחום בארץ גורם למנועי הטורבו לתופעות לוואי שמתבטאות בהמון תקלות. זה נכון?

 

בדקת את המגאן סטיישן?

 

יותר חסכונית, יותר מאובזרת ועם תא מטען נוח וגדול.

 

הראפיד בנוייה כמו רכב משנות התשעים (גומיות החלונות, האבזור וההרגשה הכללית. אפילו פתיחה לחלונות האחוריים אין בסביבת הנהג) והאקזמפלר שאני ראיתי סבל מרמת גימור אפסית (טונות של מרק בתחתית הכנף הקדמית שרואים עם פתיחת הדלת הקדמית, גומייה מכוערת שנראת כמו דוושה ובטח תעוף תוך חודש שמכסה את אוזן הגרירה האחורית, גומיות גליות בדלתות ועוד) ועליה בכלל לא הייתי הולך כי ההפרש במחיר בינה לבין אוטו אמיתי לא מצדיק את ההפרש בתמורה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

מגאן סטיישן רחוקה מאד מהתקציב, מה גם שאפשר לקנות עכשיו את תאומתה של הראפיד הטולדו - לא פחות מאובזרת ועולה 108000 ₪.

 

לדעתי אם אין לך שימוש מיוחד בתכונות הג'יפ של הקשקאי הייתי הולך על הראפיד/טולדו.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

רק קח בחשבון שיש הבדלים לא קטנים בין מחירי המחירון למחירי הקנייה. לא בטוח שאחרי מו"מ ותחשיב עלות דלק היא תהיה יותר יקרה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
בדקת את המגאן סטיישן?

 

יותר חסכונית, יותר מאובזרת ועם תא מטען נוח וגדול.

 

הראפיד בנוייה כמו רכב משנות התשעים (גומיות החלונות, האבזור וההרגשה הכללית. אפילו פתיחה לחלונות האחוריים אין בסביבת הנהג) והאקזמפלר שאני ראיתי סבל מרמת גימור אפסית (טונות של מרק בתחתית הכנף הקדמית שרואים עם פתיחת הדלת הקדמית, גומייה מכוערת שנראת כמו דוושה ובטח תעוף תוך חודש שמכסה את אוזן הגרירה האחורית, גומיות גליות בדלתות ועוד) ועליה בכלל לא הייתי הולך כי ההפרש במחיר בינה לבין אוטו אמיתי לא מצדיק את ההפרש בתמורה.

 

לראפיד תא מטען גדול יותר.

530 ליטר לעמות 460.

לגבי איכות החומרים - אין ספק שהם נראים זולים.

איך הם בפועל- לא יודע.

אותי יותר מטרידה תיבת ה-DSG הרובוטית - זה באמת כרטיס כניסה חודשי למוסך?

 

מגאן סטיישן רחוקה מאד מהתקציב, מה גם שאפשר לקנות עכשיו את תאומתה של הראפיד הטולדו - לא פחות מאובזרת ועולה 108000 ₪.

 

לדעתי אם אין לך שימוש מיוחד בתכונות הג'יפ של הקשקאי הייתי הולך על הראפיד/טולדו.

 

הטולדו עם כל האיבזורים והתוספות עולה 119K ועדיין לא מאובזרת כמו הגירסא של הראפיד שאני קונה (וההפרש ביניהן מאוד נמוך), בהתחשב בזה שלסקודה יש שוק ייותר טוב מלסיאט, וכשארצה למכור אותה אמור להיות לי יותר קל .

 

 

אותי מטרידה התיבה הרובוטית המעצבנת של סקודה.

הניסאן נחמדה, אבל אני חושב שמנוע 1600 לא מספיק חזק לרכב כזה, ומבאס אותי לרכוש ידני גם מבחינת נוחות וגם במחשבה שכשארצה למכור אותו זה פוסל לי 60% מקהל היעד.

פורסם

לאבא שלי יש פולו TSI והחליפו לו את המצמדים אחרי 2.5 שנים. אז זו לא כניסה חודשית למוסך אבל אם המצמדים החדשים אינם יותר טובים מהישנים אזי תצפה לזה שתכנס למוסך כדי להחליף מצמדים אחרי שנתיים בערך. לפחות יש 5 שנות אחריות על זה.

×
×
  • תוכן חדש...