Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

onr ומים מזוקקים כנוזל שמשות ברכב + ניקוי שמשות


שימו לב! השרשור הזה בן 1337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הוא בדיוק ערך את התגובה מעל, אישית הייתי בודק מקומות של שטיפה אם אפשר להשכיר שם גרניק לזמן בתשלום או אצל חבר (בשביל מה יש חברים? :p )

היום בדיוק עשיתי שטיפה עם חבר פורום AMOS, בשיטת המטליות, הרכב שלי היה יחסית מלוכלך בינוני והיה קשה להפטר מהלכלוך, השתמשתי ב 3 מגבות של הקוריאני וזה אפילו הרגיש לא מספיק.

להבא אני אשתמש בצינור

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נורא,עכשיו כשהרכב פחות או יותר נקי יהיה לי יותר קל לנקות אותו בעתיד.

 

בסופ"ש הקרוב אעשה פינישים ואעדכן!

 

אם יצא טוב אעלה גם כמה תמונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שבשיטה הזאת ניקיתי גםאת הרכב שלי כשהוא היה מאוד מאוד מטונף, אבל הוא היה מתוחזק כראוי ולאחר פלסטלינה ואוטם, זה הפך את העסק לנוח בהרבה.

אבל שוב, גם במדריך אמרתי מראש, השיטה לא נועדה לניקיונות מסיביים שכאלה.

היא יכולה לעבוד כן, אבל אז זה כרוך בסיכון של סווירלים, וחבל מאוד.

 

תשמרו אותה לימי הקיץ/תחילת חורף, כשהרכב מלוכלך יותר מרכב שמצריך נקיון qd, אבל לא מלוכלך מספיק בשביל שני דליים.

"יאללה בירי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני ניסיתי, גם אני נכשלתי, בטוח שזה באשמתי ולא באשמת החומר אז אשמח לקבל דגשים:

עבור כל חלק אותו ניסיתי לנקות, ראשית הרטבתי אותו עם מים (צינור), לאחר מכן השפרצתי ONR מדולל באמצעות סתם מרסס רגיל (לא כמו ששיפופו פרסם במדריך שלו, אלא כמו כזה של חלונות), המתנתי 30-60 שניות, ניגבתי בתנועה אחת בלי להפעיל כוח. לפני כל ניגוב השפרצתי קצת ONR על המגבת בשביל סיכוך כפי ששיפופו הסביר במדריך.

חלק מהלכלוך ירד, אבל זה היה נראה לי כאילו הלכלוך הרגיל ירד (זה שהיה יורד גם עם סבון כלים) והלכלוך ה'קשה' לא. בנוסף נשארו לי סימני ניגוב בסוף הפעולה.

אני חושב שיכול להיות שהרכב שלי היה מלוכלך מדי בשביל השיטה, מצד שני הוא לא נראה כמו טינופת אז אנאערף...

 

שאלות:

1. האם עדיף לבצע את הטיפול מוקדם בבוקר/אחה"צ? שמתי לב בעת השטיפה/השפרצה שיש התאדות מהשמש (אני עובד במקום לא מקורה)

2. האם החומר אמור להוריד לכלוך דמוי לשלשת קלה? (אני חונה מתחת לעץ לימון, ויש לי מעין נקודות צהובות על הצבע, כאלו שבגירוד קל עם ציפורן לאחר הרטבה יורדות בקלות - אך לא יורדות עם שימוש בONR)

 

אשמח לקבל הערות/הארות/דגשים

תודה!

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול בפעם הראשונה שטפתי את האוטו עם ONR בשיטה הקלאסית, כפי ש SciPoPo המליץ:

- מרסס ידני (בדילול QD),

- 2 דליים (כי אין לי דלי גדול וגריט גארד) אבל בשניהם הוספתי ONR בדילול המומלץ: דלי אחד עם מים מדוללים לניקוי הכפפה לאחר מעבר על הפאנל ודלי שני עם מים מדוללים נקיים. הוספתי ONR בשני הדליים כי לא רציתי לפגוע ביחס הדילול המומלץ בדלי הנקי כי אם מנקים את הכפפה רק במים ומעבירים אותה לדלי המדולל, אז עם הזמן הדילול נחלש שיכול לפגוע בסופו של דבר ביכולת הניקוי ולגרום לנזק - סווירלים.

- כפפה של מגס לחלקים עליונים וספוג מיקרופייבר לחלקים תחתונים - נתתי לכפפה וספוג להשרות בדלי עם המים המדוללים כמה שעות לפני השטיפה.

- לאחר ניקוי הפאנל עשיתי יבוש קל עם המגבת, ריסוס של OPTIMUM INSTANT DETAILER וניגוב בעזרת מגבת באפינג.

 

האוטו יצא ממש נקי ומבריק. אבל זה לקח לי 1.5 שעות (כולל ניקוי צמיגים וטאסות), שזה בערך אותו זמן שלוקח בשטיפה הרגילה. היתרון הוא שהשתמשתי רק בשני דליים וזהו (אם יש דלי גדול וגריט גארד אז זה רק דלי אחד) ובשטיפה הרגילה זה גם שני דליים ובנוסף גם 40 ליטר מים, שזה בזבוז מים רציני.

 

הדבר היחידי שלא כל כך אהבתי זה שבמהלך השטיפה עם ONR הכפפה מתלכלכת והלכלוך הזה לא יורד (אני יודע שזו התוצאה של ONR בפעולה). לקח לי הרבה מאמץ לנקות אותה בבית ועדיין זה לא יצא ממש נקי. הכפפה שלי היא בצבע לבן אז ממש רואים את זה. לאומת זאת, בשטיפה הרגילה עם שמפו הכפפה תמיד הייתה נקייה.

עריכה אחרונה על ידי BoRo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם כדאי לרסס את כל האוטו מלכתחילה או לרסס כל פאנל בנפרד ולהמתין ?

אני חושב שאם אני ארסס את האוטו מלכתחילה זה יחסוך לי זמן המתנה כל פעם מחדש.

 

בזמנו באחד השרשורים כאן בפורום SciPoPo נתן טיפ מאוד מועיל:

 

טיפ קטן ומועיל: שהדלת נקייה, עוד לפני הייבוש, מרסס את הפאנל הצמוד אליו (במקרה שלי כנף אחורית, רכב 2 דלתות, במקרה שלך דלת הבאה).

הטיפ הזה יחסוך לך 2 דברים: המתנה לonr ש"יעשה את שלו" לאחר הריסוס כי בזמן הזה אתה מבצע פעולה במקום לעמוד כמו גולם :smile:, ושאריות של ריסוס על פאנל נקי לאחר ייבוש, ברוח קשה לשלוט.

 

לאחר הריסוס של הפאנל הצמוד, מייבש עם מגבת אובר, מידי פעם משתמש בbsd כ-drying aid, לא תמיד.

 

כשסיימת, ממשיך לנקות את הפאנל הבא בדיוק באותה השיטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בורו, שמח שהרכב יצא טיפ טופ, עם הזמן אתה תגיע למצב שבו שטיפה כזאת תקח לך גג שעה, עם מרווחי המתנה, כולל כל החלקים החיצוניים.

באחריות.

 

אוריו, הרכב שלך עם הגנה כלשהי? אחרי פלסטלינה? (במידה וכן, זה מקל מאוד על המעברים עם המטלית, במקרה ולא, אז פחות).

שטפת בצל?

הפח היה קר?

נשארו מים על הפאנל לאחר המעבר עם הצינור?

 

עריכה: קראתי שוב, עבדת בשמש, זאת הסיבה.

הנוזל מתאדה, הפח חם, הנוזל לא עושה את שלו ומתאדה.

תעבוד בצל בפעם הבאה, ותראה הבדל של יום ולילה ביכולת הניקוי.

 

לגבי השאלה השניה, qd בדילול של 60 מ"ל לליטר אכן יתקוף צואה של ציפורים כמו שצריך, ביחד עם מטלית טובה.

לשם כך מחזיק מרסס קטן ברכב, ברגע שציפור מחליטה לשחרר לי את הבטן שלה על הרכב, מרסס ומעיף.

אם ה"עניין" התקשה, רסס, המתן, נסה לנגב.

אם לא הולך, רסס והמתן שוב, עד שמתרכך, בסוף זה יעבוד.

אל תגרד עם ציפורן.

עריכה אחרונה על ידי sciPoPo

"יאללה בירי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוריו, הרכב שלך עם הגנה כלשהי? אחרי פלסטלינה? (במידה וכן, זה מקל מאוד על המעברים עם המטלית, במקרה ולא, אז פחות).

שטפת בצל?

הפח היה קר?

נשארו מים על הפאנל לאחר המעבר עם הצינור?

 

עריכה: קראתי שוב, עבדת בשמש, זאת הסיבה.

הנוזל מתאדה, הפח חם, הנוזל לא עושה את שלו ומתאדה.

תעבוד בצל בפעם הבאה, ותראה הבדל של יום ולילה ביכולת הניקוי.

 

לגבי השאלה השניה, qd בדילול של 60 מ"ל לליטר אכן יתקוף צואה של ציפורים כמו שצריך, ביחד עם מטלית טובה.

לשם כך מחזיק מרסס קטן ברכב, ברגע שציפור מחליטה לשחרר לי את הבטן שלה על הרכב, מרסס ומעיף.

אם ה"עניין" התקשה, רסס, המתן, נסה לנגב.

אם לא הולך, רסס והמתן שוב, עד שמתרכך, בסוף זה יעבוד.

אל תגרד עם ציפורן.

 

תודה על ההתייחסות.

- אין לי צל זמין (עובד בחנית הבית, איפה שיש את הכלים וצינור), אז בפעם הבאה פשוט אתחיל לעבוד בשעות הבוקר המוקדמות.

- איני יודע אם הרכב לאחר פלסטלינה - רכשתי אותו לאחר שהוא עבר שטיפה יסודית, אך איני יודע את הפרטים. מה שכן - אני מתכוון ללכת לדיטיילר לטובת 'יישור קו' ומשם להמשיך עצמאית עם הטיפולים בהתאם למדריכים כאן (המטליות הראשון שפרסמת ובעתיד מקווה שגם לפי השני שיפורסם).

- מה שיש לי על הרכב לא נראה כמו צואה, זה ממש מוזר - מדובר בנקודות צהובות קטנות יחסית, ש'מתנהגות' כמו צואה מבחינת ההדבקות. לא הצלחתי לפענח עדיין מה זה. ברשותי חניה מתחת לעץ וחניה שאינה מתחת לעץ, אז אני עושה 'סיכול חניות' בין הפונטו והבראבו.

- ניסיתי לרסס, להמתין, לנגב - וחוזר חלילה, אבל לא הצלחתי להפטר מהדברים האלו (גם לאחר 3-4 מעברים). מצד שני נגיעה קלה עם הציפורן הורידה את כל הגוש במכה (מדובר בגושים קטנים מאוד). כמובן שלאחר כל הקריאה בפורום הנחתי שאין לגרד ולכן מלבד ניסויים נקודתיים לא גירדתי את הרכב, והדברים האלו עדיין דבוקים לפח לבינתיים.... :|

- האם QD זה Quick Detailer או שאין קשר? רכשתי קוויק דיטיילר ייעודי לרכב, שישב בבגאז' יחד עם מיקרופייבר בדיוק עבור המקרים שתיארת, אבל ראיתי את השימוש במונח QD בכל מיני קונטקסטים אז אני רק רוצה לוודא שאני מבין נכון את המונח.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי יישור הקו יהיה לך הרבה יותר קל לנקות, בכל שיטה, רק שים לב שהפח קר ושאין שמש ישירה.

תסתכל במדרך שפרסמתי בשיטת המטליות, יש שם הדגמה לנקיון של נקודה צהובה כזאת, נראה לי שזה בידוק מה שאני מתאר, זה אמור לרדת ממש בצ'יק.

(עריכה - כאן : http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?527407-%D7%A0%D7%A7%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%91%D7%A2%D7%96%D7%A8%D7%AA-ONR-%D7%A9%D7%99%D7%98%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%98%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%AA&p=4346098&viewfull=1#post4346098

תמונות שמאליות).

שוב, אני מייחס את זה לעובדה שהפח היה חם ושפעלת בשמש, החומר לא מספיק לעשות את שלו במצב כזה, אין מה לעשות.

 

qd זה קיצור לקוויק דיטיילר כן.

את ה-onr ניתן לדלל כ-qd, אך לאופטימום כמו שאתה יודע יש מוצר ייעודי.

יש לו ערך מוסף בדמות gloss enhencers והחלקה של המשטח שעליו מרססים, בנוסף הנוזל יותר צמיגי.

אני לא יודע איך הוא מבחינת נקיון פרופר,אבל הייתי ממליץ לשמור אותו בבית, ובתום השטיפה, לשלב אותו ביחד עם הייבוש (ראה ערך drying aid).

היא ימחק לך את סימני המים ויקל על הייבוש עצמו, על הדרך תהנה מהפלוסים שהוא מעניק.

ובשביל נקיון לשלשת וכו' שים בקבוק ספריי קטן עם onr מדולל בבגאז'.

"יאללה בירי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במבט שני במדריך שלך אכן נראה שהלכלוך דומה.

אנסה בלילה לעבור על הדברים האלו עם הONR מאתמול, ונראה האם התוצאה משתנה. אעדכן עם התוצאות.

כל הדגשים יבוצעו, את הQD הייעודי אשמור אצלי וONR כחול מדולל יישמר בתא מטען לטובת נקיון פנים/חוץ נקודתי (רכשתי ירוק בשביל נקיון חוץ, וכחול בשביל נקיון פנים).

 

תודה על העזרה!

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בורו, שמח שהרכב יצא טיפ טופ, עם הזמן אתה תגיע למצב שבו שטיפה כזאת תקח לך גג שעה, עם מרווחי המתנה, כולל כל החלקים החיצוניים.

באחריות.

 

SciPoPo, תודה על התגובה, יכול להיות שלקח לי הרבה זמן כי מה שעשיתי זה מעבר אופקי אחד על הפאנל, הופך את הכפפה ועובר שוב עם הצד הנקי על אותו חלק, מנקה את הכפפה במים מדוללים וממשיך לחלק הבא...ז"א שעל פאנל אחד יוצא לי לנקות את הכפפה 3-4 פעמים, שזה לוקח די הרבה זמן...ראיתי בכמה סרטונים שעובדים ב- snake pattern ואפשר לנקות את הפאנל (או לדוגמא דלת עד פס ההגנה) עם מעבר אחד. כמובן שזה יותר מהר, אבל גם יותר סיכון לסווירלים כי אפילו אחרי מעבר אחד הכפפה די מלוכלכת ואז גוררים את הלכלוך על הפאנל... מה אתה ממליץ ?

 



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אור, Onr כחול לנקיון פנים?

לא ידידי, זה שמפו לכל דבר, מתאים רק לנקיון חוץ.

לבפנים אתה צריך apc, שאותו מדלל עם מים.

 

בורו, יוצא מנקודת הנחה שלפני המעבר עם הכפפה, הפאנל שלך מרוסס היטב לצורך נקיון מקדים וסיכוך.

אני משתמש בדרך כלל בכפפה אחת (במקרים קשים, שניים) - לפני המעבר סוחט ממש בקלילות עד מצב שהיא לא מטפטפת מים.

לצורך העניין - נקיון דלת, מתחיל snake pattern מלמעלה למטה - ימין לשמאל, שמסיים ומגיע לחלק התחתון של הרכב סוחט מעט את הכפפה מעודפי נוזלים, הופך אותה לצד הנקי, שוב snake pattern קליל מלמעטה למעלה, שמבטיח שכל פיסת לכלוך נעלמה מן העולם.

מבצע את המעברים לאט, לא מפעיל כוח, רק המשקל של הכפפה עם המים.

רק אז אני מנקה את הכפפה.

שוב, זה תקף לרכב מלוכלך, אבל לא בטירוף כמו בתקופת האובך והגשמים וכו,, במקרים כאלה נוקט במשנה זהירות (2 כפפות, נקיון תכוף יותר של הכפפה וכו').

עריכה אחרונה על ידי sciPoPo

"יאללה בירי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...