Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4832 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברי הפורום, עשיתי טיפול 10,000 ושמתי שמן סינטטי מחא 10w-30

ואז התחילו הבהובי הנורת שמן, זה קורה אך ורק כאשר הרכב חם תקופה לדוגמא

לאחר עליות או נסיעות ארוכות עם מזגן או בלי מזגן, זה קורה רק בלחיצה על ברקס

או בעמידה מלאה( כשהסל״ד יורד) החלפתי יוניט שמן כי חשבתי זה מכאן, וזה המשיך

השאלה שלי האם להחליף את השמן ל10w-40 יכול לפתור את הבעיה? יכול להיות שהשמן

שעכשיו כאשר הוא מתחמם נהיה פחות צמיג ולכן מתעוררות בעיות לחץ? חייב לציין שזה לא

קרה בעבר ולא קורה תמיד רק לפעמים וגם פילטר שמן הוחלף

תודה

פורסם

אם זה השמן המומלץ לרכבך, אני לא רואה סיבה לעבור לצמיגות אחרת.

 

נשמע כמו משאבת השמן, זאת בהנחה שמלאת מספיק שמן ואין חוסרים.

 

מאוד לא מומלץ לנסוע עם מנוע שלא מקבל שימון.

פורסם

לפי ספר רכב מחו''ל(אין לי את של היבואן) ממליצים או 10W-30 או את ה40 תלוי באזור מגורייך או באקלים

פתחתי את פקק השמן במנוע בהילוך סרק כאשר הנוראה הבהבה וכן זרק שמן על השסתמונים וכן היה שימון

והשפרצה של שמן חדש בשסתומים, יש מספיק שמן במנוע אפילו היה יותר מדי ולכן ניקזתי קצת.

מאוד מוזר לי שזה קורה המנוע ממשיך להיות משומן וראיתי את זה רק הנורה מהבהבת אגב, יש רגעים שהיא מתחילה ומפסיקה

כמעט אחרי איזה שלוש דקות.

פורסם

יכולה להיות בעייה ביוניט לחץ שמן אך לא הייתי חותם על זה עד שהרכב ייבדק מ א עד ת. זה שניראה שימון בשסתומים לא מעיד שלחץ השמן תקין ואתה לא יכול לדעת מה קורה במייסבי גל הארכובה.

פורסם

אני לא יודע אבל לדעתי 10W-40

זה גם מה שאמרו לי בחלקי חילוף ללכת עליו הוא הכי בטוח ומתאים לישראל ואני התעקשתי

על ה30, אני יודע שהמכונאי שלי שם 40 והרכב כן טופל אצלו אך לא תמיד(שלא היה בבעולתי)

לכן אני מנחש שהוא רוב הזמן טופל ב40

לבחור שהציע יוניט לחץ שמן החלפתי לפני שלושה ימים

פורסם

ממליץ לגרור את הרכב למוסך. אל תסע ככה כדי לא לגרום עוד נזק למנוע.

 

ייתכן שפילטר שמן לא מתאים לרכב ויכול להיות משאבת שמן הלכה או שמן לא מתאים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
אני לא יודע אבל לדעתי 10W-40

זה גם מה שאמרו לי בחלקי חילוף ללכת עליו הוא הכי בטוח ומתאים לישראל ואני התעקשתי

על ה30, אני יודע שהמכונאי שלי שם 40 והרכב כן טופל אצלו אך לא תמיד(שלא היה בבעולתי)

לכן אני מנחש שהוא רוב הזמן טופל ב40

 

בתור בעל רכב שסבל מבעיה דומה,אני ממליץ לך לחזור לצמיגות XW40.

מניסיון אישי ממליץ על שמן סינטטי 5W40 של ליקי מולי אשר לא איכזב מעולם.

אתה יכול להשתמש גם בשמנים אחרים מחברות מוכרות אך שהצמיגות הגבוה תהיה 40,עדיף שמן סינטטי העונה לתיקני ACEA ולתיקני היצרנים האירופאים.(VW, מרצדס,פורשה).

 

התופעה המתוארת קרתה אצלי בשתי תקופות שונות.

כאשר החלפתי את השמן של ליקי מולי בשמן 10W40 מחברה עלומת שם("חצי סינטטי")

כאשר ניסיתי שימוש בשמן סינטטי 5W30 סופר לייט של יורול.

עתה חזרתי לשמן הסינטטי של ליקי מולי וריצוד מנורת השמן לאחר נסיעות ארוכות ומהירות(כשטמפרטורת השמן עולה) פחת משמעותית.

התופעה נעלמה לגמרי כאשר הוספתי חצי פחית של תוסף "אל שחק" MOS2 של ליקי מולי.

על מנת למנוע מהתופעה לחזור לחלוטין אני ממליץ על הוספה של חצי פחית תוסף "אל שחק" MOS2 של ליקי מולי בכל החלפת שמנים ולהמשיך להשתמש בשמן מחברה מוכרת XW40.

כמו כן להקפיד על החלפת שמנים סדירה במועד.

 

אגב לא נגרם שום נזק למנוע רכבי למרות הבהובי נורת לחץ השמן, כיוון שכאשר הם היו מתחילים (בעמידה בסרק לאחר נסיעה ממושכת בסל"ד גבוה)הייתי מעביר לניוטרל והנורה היתה כבית,לאחר מספר דקות של נסיעה תוך עירונית בסל"ד נמוך(כאשר השמן התקרר קימעה וצמיגותו עלתה) היבהוב הנורה היה מפסיק.

 

לדעתי אין לך מה לחפש ב"יוניט" ובפילטר,הבעיה שלך נובעת מצמיגות נמוכה מידי של השמן כאשר הוא מתחמם כך שהמשאבה לא מסוגלת לבנות לחץ שמן מספק עקב החופשים שנוצרו במנוע עם השנים ועקב השימוש הממושך בשימני XW40.

 

פשוט ,סע רגוע למוסך הקרוב באזור מגורך ,בסל"ד נמוך ללא מזגן, תוך כדי השגחה על נורת השמן ובקש החלפה לאחד השמנים שהמלצתי.

פורסם
ערב טוב ניצן,

האם היית ממליץ להישתמש בצמיגות כזו של 5W40 גם בפיאט פונטו? מה דעתך בעניין?

 

ערב טוב מאור 30,

אינני יודע מה המלצות היצרן בפונטו אך אני מניח שאחת ההמלצות היא שימוש בשמן שצמיגותו 10W40.

כמו כן אם נצא מנקודת הנחה שזה מה שהרכב קיבל וגילו עולה על 5 שנים אזי בהחלט אפשרי ואף מומלץ שהצמיגות העליונה תהיה 40

צמיגות תחתונה 5 "תוסיף נקודות" בהתנעות קרות במיוחד בחורף,מה גם ששמנים בצמיגות 5W40 הם סינטטיים כך שהם עדיפים בהרבה על שמן 10W40 שהוא "חצי סינטטי".

×
×
  • תוכן חדש...