Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה קטנה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8537 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי באוטו מגבר של לוג'יק 800 וואט ורמקולים פיוניר 330 וואט.

אז ככה כששני הרמקולים מחוברים ודרך הרדיו דיסק אני משחק עם הכיוונים ואני שם את כל העוצמה על רמקול אחד אז אני שומע טוב מאוד עם באס מצויין אבל כאשר אני מחזיר לשתי רמקולים אז עוצמת הבאס יורדת. האם מישהו יודע למה זה? והאם יש לזה פיתרון?

דרך אגב זה לא שהרמקול השני נקרע או משהו כאשר אני מעביר לרמקול השני יש את אותה עוצמה.

ומדוע כאשר אני נוסע ושומע רדיו או דיסק אז יש מן שריקה כזאת שמתגברת עם הסל"ד?

יש הארקה טובה.

כבל המתח לא קרוב לRCA?

מישהו יודע מה הסיבה לזה? זה ציפצוף כל כך מעצבן באוזן שממש מוציא לי את החשק לנסוע באוטו :!::!::!:

פורסם

בקשר לשריקה,אם ההארקה טובה, אז כנראה יש בעיה עם כבל ה RCA, משהו לוחץ עליו , תנסה להוציא אותו מבין הפלסטיקים אם הבעיה נפתרה אז תכניס אותו בזהירות בחזרה, אם לא ... הבעיה כנראה בהארקה ...

פורסם

קודם כל תבדוק את כל הפלוס-מינוסים של חוטי הרמקול שהכל מתאים (במקרה של פאזה הפוכה הבאס יורד ששני רמקולים מנגנים). בקשר לשריקה יש המון אפשרויות אבל חשוב שתבדוק שהRCA עובר בצד אחד של הרכב (אני מקווה שהכבל בעל סיכוך) והכבל מתח צד שני, תבדוק שאין לך כל מיני קצוות פתוחים וכאלה...

פורסם

זה לא משנה, קצוות פתוחים או לא. גם בחיבור למגבר זה פתוח ברוב.

רעש מנוע נובע מהארקה לא טובה, סביר להניח שדווקא של ההד יוניט. תנסה אולי לחבר את ההארקה שלה ישירות לשלדת הרכב, לא למשהו שמתחבר לשילדת הרכב אלא ישירות לשלדה, אל תשכח לגרד את הצבע במידה ויש.

כמו כן ליתר בטחות תבדוק את ההארקה של המגברים. הכבל של ההארקה צריך להיות קצר ככל האפשר.

פורסם
יש לי באוטו מגבר של לוג'יק 800 וואט ורמקולים פיוניר 330 וואט.

אז ככה כששני הרמקולים מחוברים ודרך הרדיו דיסק אני משחק עם הכיוונים ואני שם את כל העוצמה על רמקול אחד אז אני שומע טוב מאוד עם באס מצויין אבל כאשר אני מחזיר לשתי רמקולים אז עוצמת הבאס יורדת. האם מישהו יודע למה זה? והאם יש לזה פיתרון?

דרך אגב זה לא שהרמקול השני נקרע או משהו כאשר אני מעביר לרמקול השני יש את אותה עוצמה.

ומדוע כאשר אני נוסע ושומע רדיו או דיסק אז יש מן שריקה כזאת שמתגברת עם הסל"ד?

יש הארקה טובה.

כבל המתח לא קרוב לRCA?

מישהו יודע מה הסיבה לזה? זה ציפצוף כל כך מעצבן באוזן שממש מוציא לי את החשק לנסוע באוטו :!::!::!:

 

לגבי הבאסים ברכב-הרמקולים שלך מחוברים בקוטביות הפוכה אחד לשני ז"א הקוטביות הפוכה ברמקול אחד מהשניים, תחשוב שברגע נתון הרמקול נדחף כלפי מעלה כדי לתת לך באס וברמקול השני הוא ידחף הפוך כלפי מטה ואז הם פשוט מבטלים אחד את השני ואתה לא תשמע באסים כמעט בכלל-אפשר לוודא את זה בצורה פשוטה מאוד פשוט תנתק את אחד הרמקולים כאשר כל הרמקולים עובדים(לא משנה איזה רמקול)ופתאום יופיעו לך באסים-אחרי שוודאת שזאת הבעייה-לעבודה,תבדוק קוטביות חיבור לרמקולים ותסדר את זה כמו שצריך.

 

לגבי השריקה של הסל"ד-יש סדרת בדיקות או יותר נכון כללים להתקנת מגבר שאם אתה פועל לפיהם 95% שלא יהיה לך רעשים,אני יפרט אותם בקצרה:

 

הארקות טובות(עובי כבלים,צבע משויף,מינוס קצר,לוודא הארקות גם בHU וגם בRCA)

כבל פלוס-לא צמוד לRCA (נתון לוויכוח).

להשתמש בRCA איכותי (הכוונה היא לא למחיר כי זה לא מוכיח כלום).

במידה ואתה משתמש במפצלי Y קרוב לוודאי שכאן כניסת הרעשים כי אין הרבה מפצלים איכותיים בארץ (יש אבל אנשים לא אוהבים להוציא הרבה כסף על מפצלים טובים).

 

ברוב המקרים אחד מהנ"ל הוא הגורם הבעייתי-במידה ולא הצלחת להתגבר על הבעייה נעלה לשלב הבא.

"תחי מדינת ישראל- וכל הכבוד לצה"ל....."

פורסם

הרעש של היבבה ששומעים כאשר לוחצים על הגז הוא בעצם מהאלטרנטור, ולכן הוא נובע ממערכת החשמל.

אני לא רואה דרך שבה יש קשר למשל בין מפצלי RCA לבין הרעש הזה. אין סיבה למה שמפצלי RCA לא יקרים לא יהיו טובים, כמו שכבלים זולים טובים בדיוק כמו יקרים. על הכבלים עוד איכשהו ניתן להתווכח בשל נגיד סיכוך הרעשים, אבל מפצלי הRCA מחוברים בקצה ואינם בסביבה "רועשת".

 

לעיתים יכולים להיות גם ביטולי קול כאשר הקוטביות שווה בין שני הרמקולים וגם אז ניתן לנסות להפוך אותה בצד אחד ולעיתים יכול להיות שיפור. אז באמת תהפוך אותם בצד אחד, ותשמע מה נשמע טוב יותר.

פורסם
הרעש של היבבה ששומעים כאשר לוחצים על הגז הוא בעצם מהאלטרנטור, ולכן הוא נובע ממערכת החשמל.

אני לא רואה דרך שבה יש קשר למשל בין מפצלי RCA לבין הרעש הזה. אין סיבה למה שמפצלי RCA לא יקרים לא יהיו טובים, כמו שכבלים זולים טובים בדיוק כמו יקרים. על הכבלים עוד איכשהו ניתן להתווכח בשל נגיד סיכוך הרעשים, אבל מפצלי הRCA מחוברים בקצה ואינם בסביבה "רועשת".

 

לעיתים יכולים להיות גם ביטולי קול כאשר הקוטביות שווה בין שני הרמקולים וגם אז ניתן לנסות להפוך אותה בצד אחד ולעיתים יכול להיות שיפור. אז באמת תהפוך אותם בצד אחד, ותשמע מה נשמע טוב יותר.

 

 

א. אין ספק שהיבבה מגיעה ממע' החשמל(האלטרנטור),זה ברור.

ב. מפצלים "זולים" לא מספקים סיכוך טוב כמו הRCA (במידה וגם הוא שווה משהו)והוא מהווה נקודת כניסה לרעשי לוואי, והם מחוברים בקצה שדווקא היא הסביבה הכי רועשת מבחינת המגברים כי זאת הנקודה היחידה שהוא נמצא קרוב לכבל פלוס ובמידה והסיכוך לא טוב בנקודה זו הרי לך רעשים בטירוף-והנושא שאנחנו תמיד מתווכחים עליו של כבל פלוס RCA תנסה להעביר כבל RCA פשוט(לא סיכוך כפול או משולש) ב5 שקל בצמוד למתח ותווכח בעצמך(חס וחלילה לא חולק על הידע שלך אלא מדבר מנסיון אישי).

ג. ביטולי קול נגרמים רק מקוטביות הפוכה בין הרמקולים אם לא מהאחוריים (במקרה הספציפי)אז יש ביטול בין האחוריים לקדמיים, אם כל הרמקולים "דוחפים" לאותו כיוון אז יש באס וזה לא משנה כלפי מעלה או מטה-ברור שבסופו של דבר הם צריכים לנוע למעלה כאשר בודקים עם סוללה בקוטביות נכונה אבל כדי להפיק באס צריך רק שכולם יהיו מחוברים באותה צורה.

"תחי מדינת ישראל- וכל הכבוד לצה"ל....."

פורסם

1. טוב, לגבי הוויכוח של הRCA, הרי יש ויכוח וכבר אמרתי פעם ניסיתי עם כבל זול ולא היו רעשים. דבר שני אצלי למשל בPPI הRCA בצד ההפוך למתח ככה שלאו דווקא בכל מגבר זה כך.

http://www.installer.com/tech/cat5.html

הלינק למעלה הוא לניסוי שדווקא נועד להוכיח ששימוש בCAT5 אינו יעיל, אבל כנגדו שהתמשו בכבל RCA פשוט וזול והצמידו אותו למקור רועש בהרבה מכבל מתח ברכב, כמו שאתה יכול לראות לא נמדדו רעשים, ואם זה לא נמדד זה בטח ובטח גם לא נשמע.

 

2. יכולים להיות עוד גורמים לביטולי קול חוץ מקוטביות הפוכה, והם למשל שינוי בPHASE. זה יכול לקרות ממספר סיבות שעיקרן מיקום הרמקולים ועוד דברים שיכולים לתרום לבעיה הם החזרים שונים.

מה שבעצם קורה הוא שלמשל גל הקול ברמקול אחד שהוא בעצם גל סינוס מתחיל ב0 מעלות, והשני בשל מיקומו מתחיל למשל ב90 מעלות, ובמקרים כאלו דווקא הפיכת קוטביות בצד אחד יכולה לעזור. בשל מיקום הרמקולים נוצר אותו מצב שהיה קורה אם הרמקולים היו ממוקמים בצורה שווה כלפי אוזני המאזין ואחד מהם היה בעל קוטביות הפוכה, אבל ברכב מכיוון שהמיקומים אינם שווים ויש תמיד צד שקרוב אלינו יותר ועוד הרבה החזרי קול, יכול להיווצר המצב הזה כאשר הקוטביות של שני הרמקולים שווה, ואז יש צורך להפוך אחת מהן.

עושים את זה הרבה גם בקומפוננט קדמיים, הופכים לעיתים את כל הצד הימני למשל ולפעמים רק את המיד או הטוויטר, תלוי אם הם ממוקמים קרוב אחד לשני או רחוק.

פורסם

אני בטוח שהרעש הזה בא מהמגבר מכיוון שלפני שהתקנתי אותו הרעש לא היה.

ולחבר שלי יש את אותו RCA ואין לו את הרעש אז אני בטוח שלRCA יש סיכוך.

בהתחלה הארקה חוברה לרכב בלי לגרד את הצבע אז גירדתי אותו וזה לא עזר.

הRCA לא קרוב לפלוס הם בצדדים שונים וגם שהם מגיעים למגבר הרחקתי אותם.

אז לקיקר בא נעבור שלב כי אלא לא הבעיות.

פורסם

אה הקוטביות של הרמקולים הייתה הפוכה.

והרעשים אני לא יודע למה אבל שיחקתי עם הRCA ודווקא שקירבתי אותו לכבל מתח הפסיקו הרעשים.

אני למה יודע למה זה ככה אבל זאת האמת.

×
×
  • תוכן חדש...