Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4931 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

לפני כשלושה ימים בבוקר קר ולח, נדלקו לי מספר נורות חיווי ברכב.

החלטתי לא להתעסק ולהשאיר את הרכב בבית , לעלות על רכבת ולמחרת לקחת את הרכב למוסך.

בערב בדקתי שוב וגיליתי שהנורות לא נדלקו והיה סימן שהכל מצוין ואולי הלחות והקור שיבשו קצת את החיישנים.

גם אתמול וגם היום בבוקר בדרכי לעבודה לא נדלקו נורות.

אך כאשר החנתי את היום הרכב נדלקו מספק נורות כולל עליה של מד הטמפ' למקסימום (יש מים ויש שמן , ואני מוודא באופן יומי).

הנורות שנדלקו - cruise \ Check Engine \Oil וגם הופיע לי הערה של ERR HC

 

חשוב לציין כי לפני כשבוע החליפו לי קודנית ברכב (הקודנית שלי נדפקה לגמרי) והיו צריכים לפתוח את הכספת כדי לנתק את הממסר.

 

מה עושים? מה לדעתכם הבעיה?האם יש קשר למצבר או להחלפת הקודנית?

תמונה מצורפת.

[הרכב שלי הינו סובארו B4 שנת 2007]

 

תודה,

שמוליק

20121217_062708.jpg

פורסם

בתור התחלה חיבור לקורא תקלות לראות מה נשמר במחשב.

ואני לא אתפלא אם הקודנית קשורה לזה.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
פורסם

גם אני חושש שהמתקין של הקודנית , פגע בחיווט של המחשב ולכן הבעיה הנ"ל.

אני אנסה לראות איתו מה הפיתרון.

לדעתך רצוי לקחת באופן מיידי את הרכב למוסך לבדיקה?

פורסם

שלום לכולם,

התחברתי לרכב של שמוליק עם סורק התקלות OBD II שיש לי.

לא שמרתי את מספרי התקלות בזכרון של תוכנת TORQUE אך הנה מה שהתגלה עד כה למיטב זכרוני:

 

powertrain error

oxygen sensor error

fuel trim low error

drivetrain error-gear position in 1st

 

אציין כי בנוסף יש על הקוטב השלילי של המצבר קורוזיה קלה (המצבר בן חצי שנה, של שנפ).

 

על פניו בהחלט נראה שהקודנית קשורה לעניין, אני חושד שעקב חיבור לקוי הקודנית גורמת לפריקה עמוקה של המצבר במהלך הלילה וזה משגע את החיישנים ומחשב הרכב. הרכב בניוטרל משתנק ורועד, יש ריח חריף של דלק גם אחרי שהמנוע הגיע לטמפרטורת עבודה תקינה.

פורסם

נראה שהמחשב החליט להשתגע,איך הנסיעה? מצדיקה את עניין התקלות?ביצעת איפוס?

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
פורסם

לא ביצעתי איפוס כי רציתי שהתקלות ישארו במידה ושמוליק ירצה ללכת למוסך ושיבצעו קריאה מסקנר או טיפול כלשהו שיצטרכו לבדוק האם התקלות חוזרות.

פורסם

חברים.

היום חזרתי לבחור שהתקין את הקודנית.

הוא לא הצליח לאתר את הבעיה , הוא ניתק את הקודנית והבעיה עדיין קיימת.

עברתי למוסך אחר , שם עידכנו אותי שיש קצר (בדקו עם מחשב וגילו לפחות 5 בעיות ERR)

נסעתי לרחובות לחשמלאי , בדק גם עם מחשב וגם עידכן שיש קצר וזה יומיים עבודה לפחות (להכין אלפייה !!!).

האחרון שבחבורה "מוסך סובארו אבני" רחובות - גם שם אמרו יש קצר , והודיעו במפורש אנחנו לא מתעסקים.

מצאתי את עצמי אובד עצות והחלטתי , אם כולם אמרו שיש קצר הגיע העת להתעמת עם הבעיה ...לבד (הרי אני עובד בהייטק

ולעזאזל מבעיות ברכב אני כ"כ פוחד :-( ).

אני אנסה לראות בשלושת הימים הקרובים אם אני מצליח להתגבר על הבעיה ביחד עם חבר שמבין ובמקרה הכי גרוע

הרכב יבקר אצל חשמלאי ביום ראשון.

עדכונים נוספים בהמשך.

שמוליק

פורסם

על פניו נראה לי שעדיין יש משהו שלא כוסה כמו שצריך.

במידה והקודנית נותקה, יתכן שההארקה שלה באוויר (או לחליפין, רופפת ונוגעת בגוף הרכב המוארק), דבר שיכול לגרום למחשב הרכב להשתגע.

 

יש כמה אפשרויות לנסות ולהתגבר על הבעיה:

קח רב מודד, ועבוד במצב של מדידת זרם. חבר את המינוס שלו לגוף הרכב המוארק ואת הפלוס שלו לאחד החיבורים שנשארו (לדוגמה-מהקודנית המנותקת).

במידה ואתה רואה זרם של כמה עשרות mA, נראה לי שכדאי לחזור לבחור עם הקודנית ולבקש בדיקה נוספת.

אתה יכול ככה גם לבדוק את ההארקה של המנוע-חבר מד זרם בין המינוס של המצבר לבין גוף המנוע. תתניע, וקבל קריאה מהרב מודד. אם ההארקה תקינה כמעט ולא יהיה זרם. אם יש זרם זה כבר סיפור אחר.

אתה יכול לבצע גם בדיקה הארקה של המרכב באותו אופן (חבר לגוף הרכב את הרב מודד) והפעל את רוב צרכני החשמל ברכב כגון אורות גבוהים, מזגן וכו'.

 

אופציה אחרונה על אחריותך-בדוק הארקה של מחשב הרכב.

 

מה שכן-אני ממליץ לך לנקות את קטבי המצבר. יש חומר באוטודיפו (נדמה לי של חברת cyclo) שמנקה קורוזיה מקטבי המצבר. נקה אותם ליתר בטחון.

 

המלצות לחשמלאי רכב יתקבלו בברכה :wink:

פורסם

מתן תודה על העזרה.

ביצעתי מס' בדיקות ולהלן התוצאות:

1.בדקתי מפל זרם בין מינוס המנוע למינוס המצבר (אין זליגה).

2.בדיקת מינוס מצבר למינוס קודנית (לפני התנעה ולאחר התנעה) קצר מלא.

3.בדיקת מתח [+] לקודנית - לפני התנעה 12V לאחר התנעה 14.3V!!!!

נראה לכאורה שהמתח המסופק אינו 12V לאחר התנעה , האם זה כתוצאה מבעיית מחשב לא מאופס?

אולי זה הגורם לכל הצרות?

תודה,

שמוליק

פורסם

קראתי קצת והבנתי שמתח 14.3V הוא מתח טעינה וזה בסדר גמור.

הנורות היחידות שנדלקות כרגע הן Check engine + cruise .

בספר הרכב רשום שאם התגלתה תקלה בזאת להגיע למוסך , מחר הרכב יהיה במוסך.

×
×
  • תוכן חדש...