Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4865 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בקשר לתקן A2 של ACEA, זה מה שמצאתי ממסמך שלהם משנת 2004, עת תקן A2 בוטל:

 

The categories A2 and B2 are not included in this edition of the ACEA European Oil Sequences because they are

unsuitable for some of the current engines and will be unsuitable for many future engines. Misuse may cause engine

damage. However, the use of A2/B2 oils for older engines (where owner's or workshop's literature recommends this use)

is still appropriate and can be done according to the categories A2-96 Issue 3 and B2-98-Issue 2.

 

לא מצויין שום דבר מעבר לכך. מוזר.

אני משער שבמרוצת השנים ניסאן יצאה עם איזה בולטין ורשימת שמנים \ תקנים מאושרים על ידה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
בקשר לתקן A2 של ACEA, זה מה שמצאתי ממסמך שלהם משנת 2004, עת תקן A2 בוטל:

 

 

 

לא מצויין שום דבר מעבר לכך. מוזר.

אני משער שבמרוצת השנים ניסאן יצאה עם איזה בולטין ורשימת שמנים \ תקנים מאושרים על ידה.

 

איתמר.

בהמשך אותו מסמך יש טבלאות עם הדרישות מכל תקן.

אפשר לנסות להשוות את הדרישות של A2 ו-A3, ושל B2 ושל B3 :-)

מהכמה שורות הראשונות שהשוויתי (בין 2002 ל-2010), הדרישות של A3 שוות או יותר מחמירות מאשר של A2, אבל זה די עבודת נמלים. אולי אם אפשר היה לסדר את הנתונים בעמודות סמוכות בטבלה או באקסל, אבל בינתיים לא הצלחתי בקופי-פייסט פשוט.

פורסם
לילה טוב.

 

ברשותי רכב מסוג ניסן אלמרה 2003, לפי הספר התקן המומלץ לשמן הוא API: SJ, SG, SH או ACEA: 96A2

 

אם אני שם שמן שהתקנים שלו זה :

ACEA A3/B4 (07) , ACEA C3 (08)

VW 504.00/507.00 (approved)

MB 229.51

BMW LL-04

Porsche C30

 

יהווה לי בעיה?

 

תודה רבה!

אני לא רואה שום בעיה למלא את השמן שרכשת ברכבך.

השמן עומד בתקן VW502 המתאים גם למנועי בנזין מודרנים של קונצרן VAG ואין שום סיבה שבעולם שהשמן לא יתאים לרכבך.

תקני VAG בדרכך כלל יותר מחמירים מתקני API בדרישות האיכות שלהם.

איזה כייף לי :)

פורסם
אני לא רואה שום בעיה למלא את השמן שרכשת ברכבך.

השמן עומד בתקן VW502 המתאים גם למנועי בנזין מודרנים של קונצרן VAG ואין שום סיבה שבעולם שהשמן לא יתאים לרכבך.

תקני VAG בדרכך כלל יותר מחמירים מתקני API בדרישות האיכות שלהם.

502 או 504?

איפה כתוב 502?

פורסם

תקני VW504/503 פותחו עבור מנועי בנזין למירווח טיפולים גמיש LongLife Service.

דרישות האיכות משמנים אלה מחמירות יותר משמנים העומדים בתקן VW502 לכן השמן מתאים גם למנועים שבמקור הייתה דרישה לתקן VW502.

איזה כייף לי :)

פורסם
לא דובר על סינטטי לעומת מינרלי, אלא על דרוג API חדש יותר לעומת ישן יותר.

 

גם אני לא התכוונתי למינראלי אל מול סינטטי אלא ל API ישן אל מול API חדש. לא ממש מומלץ לשים מיראלי או סינטטי בתקנים גבוהים למנועים ישנים (בני 30 שנים ויותר) שמבקשים API נמוך כמו SE או SF.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
אני לא רואה שום בעיה למלא את השמן שרכשת ברכבך.

השמן עומד בתקן VW502 המתאים גם למנועי בנזין מודרנים של קונצרן VAG ואין שום סיבה שבעולם שהשמן לא יתאים לרכבך.

תקני VAG בדרכך כלל יותר מחמירים מתקני API בדרישות האיכות שלהם.

 

אז מה? VAG זה ניסאן? צריך לעשות את ההפרדה בין תקן של יצרן (גדול ומכובד ככל שיהיה) לבין דרישות של יצרן אחר.אני גם נוטה להאמין ששום נזק לא יגרם משימוש בשמן הנ"ל, אך בכל זאת מומלץ להשתמש בשמן העונה על המפרט של ניסאן. אם העסק היה כל כך פשוט יורול (לצורך הדוגמה) לא הייתה מוציאה ארבעה או חמישה ליינים של שמנים בצמיגות 5W30.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
אז מה? VAG זה ניסאן? צריך לעשות את ההפרדה בין תקן של יצרן (גדול ומכובד ככל שיהיה) לבין דרישות של יצרן אחר.אני גם נוטה להאמין ששום נזק לא יגרם משימוש בשמן הנ"ל, אך בכל זאת מומלץ להשתמש בשמן העונה על המפרט של ניסאן. אם העסק היה כל כך פשוט יורול (לצורך הדוגמה) לא הייתה מוציאה ארבעה או חמישה ליינים של שמנים בצמיגות 5W30.

 

איתמר.

יפה כתבת.

 

לניסאן אין תקנים או מפרטים לשמני מנוע כמו ל-VAG או FORD חוץ מאשר לניסאן קשקאי ועוד כמה דגמים שקיימת בהם דרישה לשמן מקורי של ניסאן או שמן העומד בתקני API מסויימים.

 

מכיוון שלכול מפרטי השמנים של קונצרן VAG קיים גם שמן מנוע מתאים בתקן API לכן אינני רואה סיבה שלא להשתמש בשמן שציין פותח האשכול.

איזה כייף לי :)

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

בכלל שמני ACEA A3/B3/B4 מתאימים יותר למנועי דיזל מאשר מנועי בנזין אלא אם יצרן הרכב ציין אחרת. אגב, ACEA A2 כבר לא קיים היום.

 

איתמר.

 

איתמר, עם כל הכבוד (ויש המון כבוד), אני לא מסכים עם קביעתך לגבי התאמה של השמנים.

שמנים בתקן ACEA A3 - מיועדים לרכב עם מנוע בנזין.

שמנים בתקן ACEA B3 - מיועדים לרכב "קל" עם מנוע דיזל.

שמנים בתקן A3/B3 - מיועדים לרכבים עם מנוע בנזין או מנוע דיזל.

 

בקובץ שצירפתי, החל מעמוד 3, יש הסבר לגבי (משמעות) תקני ACEA, ומה הדרישות כדי ששמן מנוע יחשב כעומד בתקן הרלוונטי.

(הקובץ הנ"ל לקוח מאתר ACEA).

 

עריכה :

לאחר שליחת ההודעה, ראיתי שלמעשה הנושא כבר נענה.

אני משאיר את ההודעה בכל מקרה, רק בגלל הקובץ שיהיה זמין לכולם

070308_ACEA_sequences_2007_LD_and_HD.pdf

פורסם

ההבהרה שלי לעניין מופיעה בהודעה 15 בשרשור זה (ולמה להקפיץ שרשור בן חצי שנה?).

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
יפה כתבת.

 

לניסאן אין תקנים או מפרטים לשמני מנוע כמו ל-VAG או FORD חוץ מאשר לניסאן קשקאי ועוד כמה דגמים שקיימת בהם דרישה לשמן מקורי של ניסאן או שמן העומד בתקני API מסויימים.

 

מכיוון שלכול מפרטי השמנים של קונצרן VAG קיים גם שמן מנוע מתאים בתקן API לכן אינני רואה סיבה שלא להשתמש בשמן שציין פותח האשכול.

 

לקשקאי כמו אצל שאר הדגמים אין דרישה לשמן מקורי של ניסאן

בשבילך המלצה ולא דרישה.

Gasoline engine



Genuine NISSAN engine oil*1

API SL or SM*1

ILSAC grade GF-3 or GF-4*1

ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5,

איזה כייף לי :)

פורסם

נעשה את זה ברור לי בשבילי אלא בשביל כולם כי לשום דגם של ניסאן אין המלצה לשמן מקורי ואצל קשקאי כמו לשאר הדגמים בעולם יש דרישה של תקן מסויים של שמן

×
×
  • תוכן חדש...