Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנוגע לתקן של שמן - ניסאן אלמרה


motorishta
שימו לב! השרשור הזה בן 4010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לילה טוב.

 

ברשותי רכב מסוג ניסן אלמרה 2003, לפי הספר התקן המומלץ לשמן הוא API: SJ, SG, SH או ACEA: 96A2

 

אם אני שם שמן שהתקנים שלו זה :

ACEA A3/B4 (07) , ACEA C3 (08)

VW 504.00/507.00 (approved)

MB 229.51

BMW LL-04

Porsche C30

 

יהווה לי בעיה?

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה תקן API יש לשמן? רוב הסיכויים שהוא כן מתאים שהרי רוב השמנים של היום הם מעל תקני ה API שציינת. אם זה שמן סינטטי מלא אז בכלל. אם אינני טועה שמן סינטטי מלא לא יכול להיות נמוך מ API SJ. אלא אם כן מדברים על שמני מנוע לאופנועים ששם שמן סינטטי יכול להיות גם SH או SG.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מוזר, להרבה שמנים של יצרנים אירופאיים אין תקן API כמו כן ליורול ספציפית יש כמה סדרות שחלקן כן עומדות בתקן API או ACEA הרלוונטי לרכבך.

השמן הזה לא מתאים לשימוש ברכבך. בכלל שמני ACEA A3/B3/B4 מתאימים יותר למנועי דיזל מאשר מנועי בנזין אלא אם יצרן הרכב ציין אחרת. אגב, ACEA A2 כבר לא קיים היום.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ככה איך אתה מסביר את זה?

http://www.eurol.com/en/37-products/54-advisor/1-CXV2hVAFJp4enoeGEPW0zuaGIqH17w4PofxBrQnNrG1lL0LZ.html

 

שים לב שזה גם מראה לי את השמן הזה שהוא הכי טוב עבור הרכב שלי. (3 כוכביות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וממתי אתר של חברת שמנים הוא מדד מקצועי? השמן שברשותך לא עומד באף קטגורייה שהיצרן דורש.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף תקן רלוונטי. האם אתה רואה שהשמן הנ"ל עונה למפרט של API או ACEA (שכאמור כבר לא קיים?).

יש ליורול סדרות שמנים שתואמות לתקני ה API, אני בטוח שהחנות ממנת רכשת את השמן תוכל להזמין לך שמן כזה ו\או פשוט תחליף את השמן לאחד שכן נושא תקן API SJ ומעלה. אני מתקשה להאמין שתמצא שמן הנמוך מתקן SL.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, אבל אני גם לא מבין בזה, יכול להיות שזה לא מופיע משום שהתקנים שמופיעים על השמן הם יותר מחמירים, והישנים כבר לא רלוונטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה ACEA אכן כבר לא רלוונטי ולא קיים, אני לא יודע מה החליף אותו אם בכלל.

בנוגע ל API, כל תקן חדש יותר תואם במלואו לקודמו ואף טוב יותר. SN טוב מ SM שטוב מ SL וכך הלאה.

אם זה ממש קריטי לך הייתי מציע לך לנבור בפורומים של ניסאן ורואה במה אנשים משתמשים או מחפש פרסומי יצרן (בעגת המוסכים נקרא בולטין, Bulletin) המאשרים שימוש בשמנים נוספים.

יתר התקנים שאתה רואה הם תקני יצרן ספציפיים ולאו דווקא יש להם משמעות לאיכות השמן או שהם מעידים על התאמתו למנועים מיצרנים אחרים.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון מאוד, ישנם חברות שמייצרות שמנים שעונים על תקנים אחרים ולא על ה API. הכל תלוי בסוג הרכב והדרישות מהשמן. השמן שהבאת בתור דוגמה מתאים יותר למכוניות מקונצרן VAG מאשר יפניות ולכן הוא לא עונה על תקן ה API. בדרך כלל ככל שהשמן עונה על יותר תקנים הוא גם יותר יקר. אין צורך לקנות שמן שעונה לתקנים של כל כך הרבה מכוניות. בלי לזלזל חס וחלילה מדובר בניסן אלמרה ולא רכבים עם מנועים מאוד משוכללים. יורול מייצרים שמנים איכותיים יותר פשוטים מזה כך שאתה לא צריך לקנות את השמן הספציפי ההוא שמן הסתם גם יקר. מספיק שמן סינטטי מלא עם דרגת API מספקת וזהו זה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכלל שמני ACEA A3/B3/B4 מתאימים יותר למנועי דיזל מאשר מנועי בנזין אלא אם יצרן הרכב ציין אחרת.

איתמר.

למה מתאימים יותר למנועי דיזל? ה-B מתייחס לדיזל. ה-A אומר שמתאימים למנועי בנזין.

ואגב, אני לא מכיר sequence כזה A3/B3/B4. יש A3/B3 ו-A3/B4. שניהם מתאימים ל-high performance gasoline engines and car & light van diesel engines, כאשר A3/B4 מתאים גם ל-direct injection diesel engines.

 

ה ACEA אכן כבר לא רלוונטי ולא קיים, אני לא יודע מה החליף אותו אם בכלל.

 

A3/B3 לא החליף את A2/B2?

למיטב הבנתי A3/B3 תואם ל-A2/B2 ועולה עליו (כלומר A3/B3 טוב למנועים שדרשו A2/B2. ההיפך לא נכון)

בנוגע ל API, כל תקן חדש יותר תואם במלואו לקודמו ואף טוב יותר. SN טוב מ SM שטוב מ SL וכך הלאה.

איתמר.

תואם כן. טוב יותר? לא בטוח. השאלה טוב למה.

לדוגמא, בוא נסתכל על כמות ה-ZDDP. התקן מגביל את הכמות המקסימלית, והמקסימום הזה הולך ויורד עם התקדמות התקנים, ולכן כל תקן חדש תואם את הקודמים (כי מקסימום נמוך יותר מוכל במקסימום גבוה יותר). אבל האם זה יותר טוב? לאיכות הסביבה כנראה שכן, לעמידת היצרנים בכל מיני התקנים הנדרשים מהם כן, לסיכת המנוע - לא בהכרח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תואם כן. טוב יותר? לא בטוח. השאלה טוב למה.

לדוגמא, בוא נסתכל על כמות ה-ZDDP. התקן מגביל את הכמות המקסימלית, והמקסימום הזה הולך ויורד עם התקדמות התקנים, ולכן כל תקן חדש תואם את הקודמים (כי מקסימום נמוך יותר מוכל במקסימום גבוה יותר). אבל האם זה יותר טוב? לאיכות הסביבה כנראה שכן, לעמידת היצרנים בכל מיני התקנים הנדרשים מהם כן, לסיכת המנוע - לא בהכרח.

 

יש צדק בדברייך, כבר דובר על זה כאן בפורום והוחלט ששמן חדיש אינו מתאים לרכב ישן מאוד. מה זה ישן? לא הייתי משתמש בשמן סינטטי מלא, המילה האחרונה בתחום השמנים לרכב בן 30 שנים ויותר. לעומת זאת, אם היצרן המליץ לי על שמן עם בתקן API SG בשנת 1996 אני לא אהסס לשים שמן חדיש ואיכותי.

ייתכן שזה רק גימיק ואולי לא אבל עובדה שחברות השמנים האמריקאיות מייצרות שמן במיוחד עבור מכוניות אספנות לפי השנים. השמנים האלה מן הסתם בעלי תקני API ישנים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש צדק בדברייך, כבר דובר על זה כאן בפורום והוחלט ששמן חדיש אינו מתאים לרכב ישן מאוד. מה זה ישן? לא הייתי משתמש בשמן סינטטי מלא, המילה האחרונה בתחום השמנים לרכב בן 30 שנים ויותר. לעומת זאת, אם היצרן המליץ לי על שמן עם בתקן API SG בשנת 1996 אני לא אהסס לשים שמן חדיש ואיכותי.

ייתכן שזה רק גימיק ואולי לא אבל עובדה שחברות השמנים האמריקאיות מייצרות שמן במיוחד עבור מכוניות אספנות לפי השנים. השמנים האלה מן הסתם בעלי תקני API ישנים.

לא דובר על סינטטי לעומת מינרלי, אלא על דרוג API חדש יותר לעומת ישן יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה מתאימים יותר למנועי דיזל? ה-B מתייחס לדיזל. ה-A אומר שמתאימים למנועי בנזין.

ואגב, אני לא מכיר sequence כזה A3/B3/B4. יש A3/B3 ו-A3/B4. שניהם מתאימים ל-high performance gasoline engines and car & light van diesel engines, כאשר A3/B4 מתאים גם ל-direct injection diesel engines.

 

הכוונה שלי הייתה שהתקן הזה נפוץ יותר במנועי דיזל והוספתי גם שיש להתייחס להוראות היצרן.

 

A3/B3 לא החליף את A2/B2?

למיטב הבנתי A3/B3 תואם ל-A2/B2 ועולה עליו (כלומר A3/B3 טוב למנועים שדרשו A2/B2. ההיפך לא נכון)

אני לא זוכר. יש לי במחשב קובץ מטעם ACEA שמפרט את כל העסק, אעיין בו מאוחר יותר היום. בהחלט יכול להיות שאתה צודק.

 

תואם כן. טוב יותר? לא בטוח. השאלה טוב למה.

לדוגמא, בוא נסתכל על כמות ה-ZDDP. התקן מגביל את הכמות המקסימלית, והמקסימום הזה הולך ויורד עם התקדמות התקנים, ולכן כל תקן חדש תואם את הקודמים (כי מקסימום נמוך יותר מוכל במקסימום גבוה יותר). אבל האם זה יותר טוב? לאיכות הסביבה כנראה שכן, לעמידת היצרנים בכל מיני התקנים הנדרשים מהם כן, לסיכת המנוע - לא בהכרח.

 

בהחלט. עניין ה ZDDP שנוי במחלוקת ונתקלתי במאמר מירחון מקצועי שטען בתוקף שיש מנועים הרגישים מאוד לעניין (במקרה ההוא דיברו על מנועים של רכבי HOT ROD וחקר הכשל) ושם תקן API גבוה לא מומלץ. יותר מזה, רק לפני יומיים שלחתי מייל לחברת RED LINE בארה"ב ושאלתי אותם לפשר הכיתוב על הבקבוקים שהזמנתי, כיתוב שאומר שיש בשמנים של רדליין אחוז ZDDP גבוה. שאלתי אותם איך זה מסתדר עם ההצהרה שלהם שהשמן עומד בתקן SN. הם ענו לי כי אחוז ה ZDDP גבוה בהשוואה לשמנים אחרים אך אין כל חשש שיפגע בממיר הקטליטי או בבדיקות הטסט. אני מאמין להם אבל לא ממש אוהב את הרעיון. באופן כללי אני חושב שמנועים ישנים מוסיפים כל מיני פרמטרים למשוואה (Roller tappets הרגישים לעניין חומרי ההגנה כמו אבץ וזרחן, מרווחים גדולים במנוע עקב בלאי \ יצור בשיטות פחות מדויקות הדורשות שימוש בשמן צמיגי יותר) בשעה שלמנועים חדשים ומודרניים זה הרבה פחות קריטי. במקרה של פותח השרשור אין שום בעייה להשתמש בשמן מתקן API גבוה ועדכני וזה אפילו מומלץ.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...