Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אקוסטיקה ברכב - כמה לדעתכם היא באמת משפיעה?


avner126
שימו לב! השרשור הזה בן 3878 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לכל רכב יש קאבין גיין משלו לתחומי תדר מסויימים - ניתן למצוא אותם בעזרת דיסק עם רעש וורוד מאופנן ולטפל בבעיות הללו בעזרת RTA ואקולייזר.



 

ככל שאתה תטפל ברכב לבידוד אקוסטי והשתקת רזוננס כך ייטב לך - ברור שלכל רכב יש את הנתונים שלו לרעש מנוע התחלתי ועובי פח אבל בטיפול נאות כל רכב יכול להוות בסיס מצויין להתקנת מערכת טובה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל רכב יש קאבין גיין משלו לתחומי תדר מסויימים - ניתן למצוא אותם בעזרת דיסק עם רעש וורוד מאופנן ולטפל בבעיות הללו בעזרת RTA ואקולייזר.



 

ככל שאתה תטפל ברכב לבידוד אקוסטי והשתקת רזוננס כך ייטב לך - ברור שלכל רכב יש את הנתונים שלו לרעש מנוע התחלתי ועובי פח אבל בטיפול נאות כל רכב יכול להוות בסיס מצויין להתקנת מערכת טובה.

 

האמת היא שכול מוצרי האיטום לרכב הינם פשרה- מצד אחד ״מורידים״ את הרסוננס (או נכון יותר מעבירים אותו לרנג׳ נמוך יותר, אזור ה100hz ומטה בדר״כ) אך מצד שני גורמים לתופעה בעייתית עוד יותר storage energy או בעברית אנרגיה חבויה, רק שאח״כ הם לא מבינים למה פתאום לאחר שהשקיעו כ״כ הרבה באקוסטיקה הם צריכים הרבה יותר כוח וחלקם מחליף להגברה חזקה יותר, רק שהם לא ממש מרגישים בהעדר דינמיות משמעותי, ומכאן אין כ״כ דרך חזרה, האמת היא שאם הדרייבר היה מורכב על טבעת הגבהה עשוי קרבון או אלומיניום המצב של רובם היה כ״כ טוב יותר שהם פשוט היו נשארים פעורי פה.

 

אני בטוח שחווית את התופעה של העדר דינמיות בתחום המידבאס לאחר התקנת חומרי אקוסטיקה מפני שזו לרוב התופעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה דווקא קרבון או אלומיניום, במה הם מתעלים על MDF בהקשר הזה ?

 

חומרים קשיחים הרבה יותר, פוטנציאל לאנרגיה חבויה שואף ל 0, בטח בהשוואה ל MDF , למי שאין ברירה אם כבר שישתמש ב HDF או עץ מייפל או בוצ'אר - ההבדלים יהיו דרמטיים, משול להחלפת סט קומפוננט יקר הרבה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של דבר יש לי וופרים 7 אינטש שסופגים 100 וואט RMS בזמן שהם יושבים על ערוץ הגברה שמוציא בפועל 190 וואט.



 

חוסר דינמיות? מצטער, לא מרגיש את זה - נגיעה קטנה בגיין במקרה הכי גרוע.

 

מה שלעומת זאת אני מרגיש לאחר שהוספתי שכבה של 6 מ"מ של דיינא-ליינר זה שהרעש מחוץ לרכב פשוט נשאר מחוץ לרכב והאודיו בתוך הרכב נשמע כמו בתוך חדר.

 

אני לא הגזמתי עם יריעות הבוטילן ששמתי ברכב שלי והשתמשתי בהם בעיקר בכדי להוריד את תדר הרוננס לתחום לא שמיע ובסה"כ עשיתי שכבה אחת על כל דופן ועל הדיפונים וגם כן שכבה אחת בדלת תא המטען וגם שם הוספתי דיינא ליינר לדלת תא המטען ולרצפה שלו.

 

קרבון יהיה חומר נהדר כי הוא בולע וויברציות למרות היותו קשה יותר משכבת פלדה באותו העובי והוא גם קל משקל. אבל אתה צריך להיות באמת מטורף להשקיע על הגבהות לרמקולים מקרבון - זה מיותר, למתוח על זה שכבה אחת של בידוד (על MDF אני מתכוון) וגם מיגנת אותו מרטיבות וגם הוספת לו עוד מיסוך מרזוננס.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של דבר יש לי וופרים 7 אינטש שסופגים 100 וואט RMS בזמן שהם יושבים על ערוץ הגברה שמוציא בפועל 190 וואט.

 

 

חוסר דינמיות? מצטער, לא מרגיש את זה - נגיעה קטנה בגיין במקרה הכי גרוע.



מה שלעומת זאת אני מרגיש לאחר שהוספתי שכבה של 6 מ"מ של דיינא-ליינר זה שהרעש מחוץ לרכב פשוט נשאר מחוץ לרכב והאודיו בתוך הרכב נשמע כמו בתוך חדר.

 

אני לא הגזמתי עם יריעות הבוטילן ששמתי ברכב שלי והשתמשתי בהם בעיקר בכדי להוריד את תדר הרוננס לתחום לא שמיע ובסה"כ עשיתי שכבה אחת על כל דופן ועל הדיפונים וגם כן שכבה אחת בדלת תא המטען וגם שם הוספתי דיינא ליינר לדלת תא המטען ולרצפה שלו.

 

קרבון יהיה חומר נהדר כי הוא בולע וויברציות למרות היותו קשה יותר משכבת פלדה באותו העובי והוא גם קל משקל. אבל אתה צריך להיות באמת מטורף להשקיע על הגבהות לרמקולים מקרבון - זה מיותר, למתוח על זה שכבה אחת של בידוד (על MDF אני מתכוון) וגם מיגנת אותו מרטיבות וגם הוספת לו עוד מיסוך מרזוננס.

 

יש בכול זאת הבדל בין גיין לדינמיות, יש קשר, אך ההבדל גדול יותר.

מסכים איתך שאין סוף לטירוף, נ.ב - קרבון אינו בולע ויברציות, נהפוך הוא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק טוב טוב מה הסיבה לשימוש כל כך מקיף באפני כביש בקרבון מעבר לסיבת המשקל - הסיבה לכך היא שקרבון הוא משכך זעזועים נהדר.



B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק טוב טוב מה הסיבה לשימוש כל כך מקיף באפני כביש בקרבון מעבר לסיבת המשקל - הסיבה לכך היא שקרבון הוא משכך זעזועים נהדר.

 

 

ידידי, אתה טועה וזה בסדר.

 

שוב, קרבון אינו משכך ויברציות, הוא מעביר אותם ממנו והלאה, במקרה של אופנים הוא מעביר אותם ישירות לבולמים במקרה של שיכוך מלא, במקרה של שלדה קשיחה ישירות לצמיגים.

 

באופנים שעשויים מחומרים נחותים למרות שיהיו מאובזרים בבולמים [אפילו הטובים שבהם], גם גוף האופניים בשל היותו עשוי מחומרים נחותים מתפקד למעשה כבולם, מה שקורה בפועל הוא ניצול אנרגיה ירוד מתוך הבעיה של HIGH STORAGE ENERGY .

 

מקדם הבליעה של קרבון הוא נמוך ולכן הוא מתאפיין ב LOW STORAGE ENERGY , ומכאן שניצול הכוח המועבר דרך הרוכב אל הגלגל הוא אופטימלי = מהירות גבוהה יותר.

 

באנלוגיה לרמקולים - אותו דבר בדיוק, ניצול הנרגיה של הרמקול מועברת ישירות לתיבת התהודה = יותר דינמיות, פירוט...

 

מקווה שעזרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי אותך וזה מסביר את התנהגות החומר.



 

לגבי פירוט של רמקולים עם הזמן אני גיליתי שזה נושא מאוד מבלבל ומאוד מטעה.

 

מצד אחד פירוט נמדד בכמה שיותר פרטים אתה יכול לשמוע ממקור אחד במקום אחד.

מצד שני פירוט נובע מכך שאתה שומע רק את המינימום ההכרחי והאמיתי שאתה אמור לשמוע - דהיינו, כמה שפחות מידע שהוא "רעש" אתה מקבל יותר מידע שהוא "מעשי".

 

יש הבדל בין רמקול מפורט לסביבה שמאפשרת לו להיות כזה.

 

אני די בטוח שאתה מבין על מה אני מדבר ואני די בטוח שאתה מבין כמה פעמים אנשים לא מצליחים להבדיל בין השניים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי אותך וזה מסביר את התנהגות החומר.

 

 

לגבי פירוט של רמקולים עם הזמן אני גיליתי שזה נושא מאוד מבלבל ומאוד מטעה.

 

מצד אחד פירוט נמדד בכמה שיותר פרטים אתה יכול לשמוע ממקור אחד במקום אחד.



מצד שני פירוט נובע מכך שאתה שומע רק את המינימום ההכרחי והאמיתי שאתה אמור לשמוע - דהיינו, כמה שפחות מידע שהוא "רעש" אתה מקבל יותר מידע שהוא "מעשי".

 

יש הבדל בין רמקול מפורט לסביבה שמאפשרת לו להיות כזה.

 

אני די בטוח שאתה מבין על מה אני מדבר ואני די בטוח שאתה מבין כמה פעמים אנשים לא מצליחים להבדיל בין השניים.

 

אתה קצת מערבב בין "רצפת רעש" ל"פירוט"

 

פירוט - כול הפרטים שקיימים במדיה [דיסק, תקליט, קובץ...] חייב להשמע במיטבו, קרוב ככול שניתן למקור, HIGH FIDELITY .

 

רצפת רעש SNR - SIGNAL TO NOISE RATIO - כול דבר ש"רוכב" על הסיגנל ושאינו חלק ממנו, כמו רעש טרמי, קוסמי, אטמוספרי...

 

אני מבין מאיפה הבלבול שלך מאחר וה SNR משפיעה בצורה ישירה על הפירוט, ככול שרצפת הרעש נמוכה איכות הפירוט יהיה טוב יותר בהתאמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לא אבנר - אני לא מדבר על רצפת רעש בלבד.



 

אני גם מתייחס לאחוזי עיוות כוללים של המערכת אבל אני גם מתייחס לגורמים סביבתיים כמו פאנלים ופלסטיקים וקורות ותיבות שמנגנות בפני עצמן כתוצאה מגלי הקול שמרעידים אותם.

 

אני מדבר במקביל על היכולת של רמקול לנגן בו זמנית מספר תדרים שונים בצורה כזו שאתה גם תוכל להבחין בינם בבירור.

 

לכל הדברים האלה צריך להתייחס ולהבין שלא רק הרמקול אחראי על הפירוט אלא גם הסביבה שהוא מותקן בה ואם לא תטפל בבעיה הזו בחומרה ובכובד ראש - גם הרמקול המפורט ביותר שתמצא עדיין "ינגן" מידע עודף.

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לא אבנר - אני לא מדבר על רצפת רעש בלבד.

 

 

אני גם מתייחס לאחוזי עיוות כוללים של המערכת אבל אני גם מתייחס לגורמים סביבתיים כמו פאנלים ופלסטיקים וקורות ותיבות שמנגנות בפני עצמן כתוצאה מגלי הקול שמרעידים אותם.

 

אחוזי עוות כוללים לא נותנים הרבה, והם לרוב נמדדים בתדר אחד, 1KHZ [זה האזור שבו מתקבל הנתון "היפה" ביותר.

 

אני מדבר במקביל על היכולת של רמקול לנגן בו זמנית מספר תדרים שונים בצורה כזו שאתה גם תוכל להבחין בינם בבירור.

 

לרוב מדובר בבעיות תכנון של XO יחד עם מוגבלויות של דרייברים בעיקר בהשראת הסליל על המורכבות של מפצל התדרים,

נא שים לב כי מהות הבעיה מתרכזת בתדרים הגבוהים PHASE SHIFT PROBLEM , הנטייה של הפאזה לשנות קוטביות בתדרים הגבוהים, מה שמשליך על עוות הגל.

לכל הדברים האלה צריך להתייחס ולהבין שלא רק הרמקול אחראי על הפירוט אלא גם הסביבה שהוא מותקן בה ואם לא תטפל בבעיה הזו בחומרה ובכובד ראש - גם הרמקול המפורט ביותר שתמצא עדיין "ינגן" מידע עודף.

 

 

 

.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חומרים קשיחים הרבה יותר, פוטנציאל לאנרגיה חבויה שואף ל 0, בטח בהשוואה ל MDF , למי שאין ברירה אם כבר שישתמש ב HDF או עץ מייפל או בוצ'אר - ההבדלים יהיו דרמטיים, משול להחלפת סט קומפוננט יקר הרבה יותר.

 

בוא נחדד משהו.אתה טוען שאם אחליף את הטבעות מעץ שיש לי לטבעות מקרבון ההבדל לא רק שיהיה שמיע אלא יגרום לשינוי דרמטי לטובה באיכות הצליל?

 

ליאור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שהוא טוען ליאור זה שטבעות העץ סופגות חלק מהאנרגיה של הרמקול - זה בעצם הצורה בה טבעת עץ תורמת לריסון שלו ולהפחתת הרזוננס שמועבר אל הפח.

 

במילים אחרות ממה שהוא טוען זה שבמידה וטפל בנושא הרזוננס ותרכיב את הרמקול על טבעת פחות סופגת הרמקול יבוא יותר לידי ביטוי.

 

עד כמה זה נכון? אני ממש בספק כי כמה כבר תיבות מאלומיניום או מקרבון יצא לנו לראות במהלך החיים שלנו?

 

פיבר גלאס - כן

עץ - בוודאי

פלסטיק או פרספקס - גם כן יצא

 

אני לא יודע איך להגיב על זה אבל מה שברור לי שמדובר בהשקעה מאוד לא משתלמת כאשר מדובר ברכב, פשוט תדאג לרמקול חזק מספיק ולמגבר חזק מספיק ועם הטכנולוגיה שקיימת היום זו לא בעיה בכלל.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3878 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...