Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אודי A1 - ביטול מערכת Stop-Start


daveM
שימו לב! השרשור הזה בן 4064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום

מצבר יעודי ל Stop&Start מתוכנן לעמוד בפריקות עמוקות ולספק זרם התנעה גבוה מספיק כדי להתניע את הרכב במינימום זמן.

קיימות שתי טכנולוגיות:

AGM - שכיחה ברכבי SS בינונים ומעלה. זאת הטכנולוגיה הטובה ביותר לריבוי טעינות ופריקות ומתן זרם התנעה גבוה. הערכת VARTA שמצבר כזה יהיה בעל אורך חיים של מצבר רטוב רגיל ברכב ללא מערכת SS.

EFB - ראשי תיבות של Enhanced flooded battery. טכנולוגיה זולה יותר ופחות מתאימה לSS. זאת פשרה כלכלית ולא מומלצת. מדובר במצבר רטוב עם פלטות עבות יותר ותוספות אחרות. באלפה ופיאט זה OEM.

 

שימוש במצבר רגיל במערכת SS פעילה, יהרוס אותו!, אני מעריך שלא יחזיק מעמד חצי שנה אצל מי שנוסע נסיעות עירוניות.

 

להערכתי מצבר AGM יהיה יקר בערך פי 2 לבעל הרכב, מאחר והיקף המכירות בישראל הוא אפסי כוחות השוק עדיין לא מיצבו מחירים.

 

תקנות זיהום האויר באירופה יובילו לריבוי רכבי SS. טכנולוגיה זאת צפויה להשתלב ברוב הרכבים ובפרט בעלי נפח מנוע גדול.

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

על מה אתה מדבר? אם מזגן עובד המנוע לא יכבה בכלל

לאחרונה נהגתי גם בג'אז היברידית וגם בסמארט רובוטית. בשתיהן יש מערכת start&stop ובשתיהן המנוע נכבה כשהמזגן דולק ולהפך. נדמה לי שגם בסיטרואן C3 דיזל-רובוטית זה היה כך, ועוצמת הקירור של המזגן פוחתת משמעותית עם כיבוי המנוע.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשרות לקוחות VARTA, מה אתם אומרים על הלינק הבא?

 

קראו במיוחד אחרי הטבלה שמתארת את ההבדלים בין המצברים. הטענה שם היא שאורך החיים שלהם נמוך ושהם לא באמת חוסכים בדלק.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה נהגתי גם בג'אז היברידית וגם בסמארט רובוטית. בשתיהן יש מערכת start&stop ובשתיהן המנוע נכבה כשהמזגן דולק ולהפך. נדמה לי שגם בסיטרואן C3 דיזל-רובוטית זה היה כך, ועוצמת הקירור של המזגן פוחתת משמעותית עם כיבוי המנוע.

אם המדחס הוא רגיל, הכוונה מכאני ולא חשמלי , המנוע אינו אמור לדומם כלל ולא רק, אם מצב במצבר לא טעון מלא, המנוע לא בטמפ' עבודה ועוד תנאים, המנוע אינו אמור לכבות בסרק.

 

1.זה מעצבן לי את העיניים.

2. עפ״י קריאה בכמה מקורות בספרות רכב אירופיית מצאתי שהשימוש ב-Stop-Start פוגע בכוח המצבר, מה שמעמיס על האלטרנטור ומה שגורם לפריקת המצבר וקיצור אורך חייו- מעצבן לי את הארנק.

3. לפיכך, לא רק שלא חוסכים דלק, אלא אף מבזבזים יותר דלק בשל הפעלת אלטרנטור במאמץ- מעצבן לי את הארנק.

4. המנוע באאודי הוא טורבו כידוע, הדממת המנוע נוגדת עקרונית את הצורך של מנועי טורבו לעבוד בסרק זמן מה בטרם כיבוים-נזק מצטבר בטווח הארוך.

5. גם ללא נושא הטורבו, כל מנוע ורכיביו סובלים בדרך כלל מבלאי מואץ בהפסקות והתנעות מרובות בפרקי זמן קצרים-כואב לכל אוהב רכב ממוצע שבריאות מנועו חשובה לו.

 

האם אתה זקוק לסיבות נוספות?

חוץ מסיבה מספר אחד שהיא אינידוביאלית ואין לי מענה אליה למעט תתרגל...כל השאר מידע מוטעה לגמרי. המערכות ברכב עם מערכת דימום מנוע בסרק תוכננו לכך מראש ויעמדו בזה לזמן רב. זה כולל את המצבר, המתנע, האלטרנטור, הטורבו וכל מערכת אחרת שאתה חושש לה. כמובן דימום מנוע בסרק חוסך דלק, פחות רעש ומזהם פחות, כי מנוע דומם אינו צורך דלק.

 

מצד שני, יש כפתור ביטול וכל מה שאתה צריך זה ללחוץ עליו, פעולה פשוטה שלוקחת שנייה.. תתרגל לעשות אותה מיד לאחר רכיסת חגורת הבטיחות (פעולה שאתה עושה אוטומטית במילא), אם הפונקציה כל כך מציקה לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בI30 המערכת עובדת אם מפוח המזגן בדרגה 2 ומטה והמנוע כבה גם כשהמזגן דלוק, למרות שמדובר במדחס מונע מכנית. זה קורה גם כשהמנוע קר לחלוטין.

אופציות לביטול המערכת? להערכתי יש הרבה. אם תקיעת קיסם בכפתור כפי שהוצע כאן לא עובדת כי אולי המחשב מזהה את זה כתקלה בכפתור אז בטוח שהתקנת טייימר שמדמה את פעולת הכפתור רגע לאחר פתיחת הסוויץ' כן תעבוד. מעקף של מיקרוסוויץ' המצמד ברכב עם גיר ידני,משחק עם יחידת המוניטור של המצבר שתראה שהוא לא מלא ואני בטוח שיש עוד הרבה אופציות.

אגב, קראת את ספר ההוראות לנהג? אולי יש אופציה מובנית לבטל את המערכת ואם לא אז יתכן שיש פרמטר שניתן לשנות ע"י סורק מקורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לשרות לקוחות VARTA, מה אתם אומרים על הלינק הבא?

 

קראו במיוחד אחרי הטבלה שמתארת את ההבדלים בין המצברים. הטענה שם היא שאורך החיים שלהם נמוך ושהם לא באמת חוסכים בדלק.

 

עבור מי שלא התעמק, לטענת הכתבה אחרי שבועיים של שימוש, חסכון הדלק הינו נמוך משמעותית בשל ירידה בקיבול של המצבר ושהיצרנים הארופאים עושים זאת רק כדי להשתיק את הרגולטור הארופאי שמפקח על זיהום האויר.

כתבה מענינת אבל הסגנון החתרני שלה וזה שהיא בת יותר משנה אולי מרמז על אמינותה

הסתייגויותי:

איני מעריך שמצבר AGM יפול בקיבול כבר אחרי שבועיים, זה משהו שצריך למדוד לפחות בחודשים, הצהרה על שבועיים נשמעת קיצונית ופוגעת באמינות כלל המחקר.

מה שהתגלה במחקר זה, אם הוא נכון, מן הסתם ידוע גם לאיחוד הארופי, לא ניראה לי שהמניפולציה המיוחסת ליצרני הרכב רצינית

 

הטכנולוגיה של SS הינה בת יותר מ 5 שנים, היא כבר בשלה יחסית, בשנים הקרובות יגיעו לארץ עוד דגמים בהם לא תהיה אלטרנטיבה ללא SS כמו שקורה כבר היום בפיאט למשל.

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בI30 המערכת עובדת אם מפוח המזגן בדרגה 2 ומטה והמנוע כבה גם כשהמזגן דלוק, למרות שמדובר במדחס מונע מכנית. זה קורה גם כשהמנוע קר לחלוטין.

אופציות לביטול המערכת? להערכתי יש הרבה. אם תקיעת קיסם בכפתור כפי שהוצע כאן לא עובדת כי אולי המחשב מזהה את זה כתקלה בכפתור אז בטוח שהתקנת טייימר שמדמה את פעולת הכפתור רגע לאחר פתיחת הסוויץ' כן תעבוד. מעקף של מיקרוסוויץ' המצמד ברכב עם גיר ידני,משחק עם יחידת המוניטור של המצבר שתראה שהוא לא מלא ואני בטוח שיש עוד הרבה אופציות.

אגב, קראת את ספר ההוראות לנהג? אולי יש אופציה מובנית לבטל את המערכת ואם לא אז יתכן שיש פרמטר שניתן לשנות ע"י סורק מקורי.

זה מוזר ומעניין ואיפיון רכב שממש לא מתאים לישראל. האם יש מגבלת זמן לדימום מנוע כשמזגן פועל? בדקת עם הסקנר האם יש הגדרה לעניין הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני, יש כפתור ביטול וכל מה שאתה צריך זה ללחוץ עליו, פעולה פשוטה שלוקחת שנייה.. תתרגל לעשות אותה מיד לאחר רכיסת חגורת הבטיחות (פעולה שאתה עושה אוטומטית במילא), אם הפונקציה כל כך מציקה לך.

 

כאמור, זה אכן מה שאעשה לאור המצב, יחד עם זאת, אני לגמרי לא בטוח שאתה צודק בנוגע לכל מה שכתבת לפני משום שגם אם המערכת בשלה לחלוטין אך מדוממת את המנוע לאחר נסיעה לא מנהלתית לחלוטין הפגיעה במניפות טורבינת הטורבו לטעמי מתקיימת.

 

כנראה שהזמן יעשה את שלו ושבבי המידע ייאספו לדרך פעולה שונה של יצרני הרכב.

תודה לכל המגיבים.

 

אגב, קיסם בכפתור חסר תועלת מכיוון שמדובר על מערכת מיקוסוויטץ דו-מצבי ולא כפתור מיכני...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מוזר ומעניין ואיפיון רכב שממש לא מתאים לישראל. האם יש מגבלת זמן לדימום מנוע כשמזגן פועל? בדקת עם הסקנר האם יש הגדרה לעניין הזה?

לא יודע לענות על זה כרגע. בהזדמנות קרובה אתחבר עם סקנר לרכב ואבדוק. אני כן יכול לומר שנהיה חם ברכב ובשלב מסוים המנוע חוזר לעבוד אבל לא ידעתי אם לייחס את זה להתחממות הקבינה או סתם לפריקת המצבר ע"י הצרכנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור, זה אכן מה שאעשה לאור המצב, יחד עם זאת, אני לגמרי לא בטוח שאתה צודק בנוגע לכל מה שכתבת לפני משום שגם אם המערכת בשלה לחלוטין אך מדוממת את המנוע לאחר נסיעה לא מנהלתית לחלוטין הפגיעה במניפות טורבינת הטורבו לטעמי מתקיימת.

 

כנראה שהזמן יעשה את שלו ושבבי המידע ייאספו לדרך פעולה שונה של יצרני הרכב.

תודה לכל המגיבים.

 

אגב, קיסם בכפתור חסר תועלת מכיוון שמדובר על מערכת מיקוסוויטץ דו-מצבי ולא כפתור מיכני...

א) המניפות לא נפגעות מחוסר שימון אלא מיסוב הציר.

ב) אתה לא חושב שהיצרן חשב על זה? אולי יש משאבת שמן עזר חשמלית או התקן אחר שישמור על המגדש.

 

הצעה: בדוק האם יש בתא מנוע לחצן זיהוי מכסה תא מנוע פתוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקבוצת פיאט המערכת מנוטרלת כאשר המזגן פועל בעוצמה מלאה או כאשר מפשיר האדים האחורי פועל.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטכנולוגיה של SS הינה בת יותר מ 5 שנים, היא כבר בשלה יחסית, בשנים הקרובות יגיעו לארץ עוד דגמים בהם לא תהיה אלטרנטיבה ללא SS כמו שקורה כבר היום בפיאט למשל.

 

תודה על ההסברים. נצטרך לחכות ולראות אם מתקבלים הרבה מקרים של מוות בטרם עת של המצברים המיוחדים, וגם לראות אם המחירים הגבוהים ירדו עם הגעת דגמים נוספים שכוללים מערכות SS.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באלפא אחרי נסיעה מאומצת האוטו לא נכבה,וגם שהמזגן בעוצמה מלאה.

אבל שהמנוע נכבה כל המערכות חשמל של האוטו נשארות דולקות כולל מזגן,

שנכבה לשנייה ברגע ההתנעה מחדש.

Vw Polo GTI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

כשהמזגן דלוק על רמות 1-2 המנוע כבה ומתניע לאחר כדקה.

לא מצאתי בסקנר אופציה לשנות הגדרה אבל הורדת הגומיה ממכסה המנוע שלוחצת על המיקרוסוויץ' שמדווח על תא מנוע פתוח ביטלה באופן קבוע את המערכת ללא שום תופעות לוואי עד כה. לא נדלקה נורת תקלה, לא נרשמה הודעה כלשהי על הצג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...