Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5081 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כן :cry:

כאמור נעשתה בדיקת קומפרסיה(?) ולא נראתה ירידה בלחץ.

אני רואה אחרי נסיעה את המים גולשים מהמיכל עודפים-כך שכנראה חוסר המים נובע משם

החלפתי את הפקק שהמוסכניק שם לי (לחץ 1.1) לפקק 0.9 ללא הועיל.

טמפ' הרכב בסדר גמור (וזאת משום שבעל הרכב מקפיד למלא את החסר).

אינני מוסכניק אבל ממה שקראת מערכת הקירור היא מערכת דיי מכנית שבה מים קרים יותר עוברים דרך המנוע סופחים אליהם את החום וחוזרים לרדיאטור שם הם מתקררים באמצעות צלעות הקירור,יש את הטרמוסטט שמונע/מאפשר כניסת מים למנוע, ובמקרה שיש לחץ במערכת המים יוצאים דרך פקק המילוי למיכל העודפים. אז אם זו אכן המערכת, מה יכול לגרום ללחץ כ"כ גדול שמים יצאו למיכל העודפים? (השמטתי את רדיאטור החימום כי אצלי ברכב הוא מנוטרל)

שגיא מה נראה לך?

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הי

תבדוק בזהירות ע"י נגיעה בצורה אנכית את צלעות הרדיאטור כשהמנוע חם והמאוורר

עבד לפחות פעם אחת.

צלעות הרדיאטור צריכים להיות חמים(אל תפחד) ואם הם לא אז הרדיאטור שלך סתום.

אם הכל תקין אז יתכן שזה ראש מנוע (לא בטוח)השאלה כמה ק"מ הרכב עבר.

בברכה,

שגיא

פורסם
כן :cry:

כאמור נעשתה בדיקת קומפרסיה(?) ולא נראתה ירידה בלחץ.

אני רואה אחרי נסיעה את המים גולשים מהמיכל עודפים-כך שכנראה חוסר המים נובע משם

החלפתי את הפקק שהמוסכניק שם לי (לחץ 1.1) לפקק 0.9 ללא הועיל.

טמפ' הרכב בסדר גמור (וזאת משום שבעל הרכב מקפיד למלא את החסר).

אינני מוסכניק אבל ממה שקראת מערכת הקירור היא מערכת דיי מכנית שבה מים קרים יותר עוברים דרך המנוע סופחים אליהם את החום וחוזרים לרדיאטור שם הם מתקררים באמצעות צלעות הקירור,יש את הטרמוסטט שמונע/מאפשר כניסת מים למנוע, ובמקרה שיש לחץ במערכת המים יוצאים דרך פקק המילוי למיכל העודפים. אז אם זו אכן המערכת, מה יכול לגרום ללחץ כ"כ גדול שמים יצאו למיכל העודפים? (השמטתי את רדיאטור החימום כי אצלי ברכב הוא מנוטרל)

שגיא מה נראה לך?

הטרמוסטט תפקידו להיפתח ולאפשר את זרימת המיים שהיתחממו בבלוק המנוע אל הרדיאטור והוא נישאר סגור אם הטמפרטורה של נוזל הקירור עדיין נמוכה. במיקרה שלך צריך לבדוק שהטרמוסטט ניפתח כמו שצריך או שהרדיאטור סתום. בדר"כ נטייה של מיים לעלות וליגלוש דרך מיכל העודפים מצביע על רדיאטור סתום אך שוב, לא שולל טרמוסטט תקול.

פורסם

שגיא הרכב עבר 230K , מה הכוונה בראש מנוע? סדק בבלוק(?) אם הייתה זליגה של מים למנוע הייתי אמור לראות "טחינה" , לא?

מאור הטרמוסטט הנוכחי בן 30K (לא יודע כמה זמן אמור טרמוסטט להחזיק) ובשרייד ממש קשה באמצעים ביתיים לפרק אותו לצורכי בדיקה, אגב טרמוסטט, הבעלים הקודם של האוטו (שהיום נקרא אישתי :-D ) החליף רדיאטור לאחר שהתחמם הרכב, המוסך ששם את הרדיאטור הסיר את הטרמוסטט מבלי להודיע :shock:, לכשהבחנתי בכך בקשתי שישים טרמוסטט(היה נראה לי הגיוני) אך הוא אמר שברכבים ישנים אין צורך ושעדיף כך, ואני חסר ידע באותם ימים האמנתי לתומי...וכך גרמתי לשרייד המסכנה שלי לעבור כמה וכמה קילומטרים עם טמפ' לא נאותה, לכשהבנתי את טעותי שרייד כבר הייתה עם מוסכניק אחר שגם הוא לא רצה לשים טרמוסטט, אמר מסוכן, המנוע יכול להתחמם. אמרתי לו שישים ואני אחראי להשלכות. מאז הרכב התחמם פעמיים, שמתי לב לכך בזמן, הגורם להתחממות היה רכיבי גומי שמתכלים מהר(צינור+פקק).

קצת חפרתי, אבל בהתחשב בכך שבכל יום אנשים חדשים נרשמים לפורום ולומדים מפוסטים אולי זה היה כדאי 8)

 

לעניינו, אשמח לקבל הדרכה כיצד יש לנקות את הרדיאטור.

פורסם

את הרדיאטור מנקים במכון רדיאטורים על ידי פירוקו מהרכב פתיחתו והעברת חוטר בכל הצלעות קירור וניקוי בלחץ מיים ואטימה מחדש. אתה מתאר סיפור של היתחממות שבוצעה לה מעקף על ידי הסרת הטרמוסטט וקיימת בעיה כבר מזמן שפשוט לא סודרה וצצה ומוכיחה היתחממות עם טרמוסטט כך שאני לא בטוח שמדובר דווקא ברדיאטור סתום. יכול להיות וקיים החשש שמיתפתח פה בעיית ראש מנוע. אני באמת מקווה שלא.

פורסם

מה גם שמנוע מגיע לטמפרטורת רציחה גבוהה הרבה פעמים זה פוגע בטרמוטט התקין ומעוות אותו כך שיעילות העבודה שלו ניפגעת ויש להתקין טרמוסטט חדש.

פורסם
את הרדיאטור מנקים במכון רדיאטורים על ידי פירוקו מהרכב פתיחתו והעברת חוטר בכל הצלעות קירור וניקוי בלחץ מיים ואטימה מחדש. אתה מתאר סיפור של היתחממות שבוצעה לה מעקף על ידי הסרת הטרמוסטט וקיימת בעיה כבר מזמן שפשוט לא סודרה וצצה ומוכיחה היתחממות עם טרמוסטט כך שאני לא בטוח שמדובר דווקא ברדיאטור סתום. יכול להיות וקיים החשש שמיתפתח פה בעיית ראש מנוע. אני באמת מקווה שלא.

היי

אני מקבל את מה שמאור אומר,אבל קודם כל לא עדכנת אותנו לגבי הרדיאטור

האם הוא חם או קר בצלעותיו.

ולדעתי 230,000 ק"מ זה יחסית הזמן שהראש מנוע עשה את שלו ונדרש טיפול.

בברכה,

שגיא

פורסם

מאור-אני לא חושב שיש בעייה אחרת, לפני 40K הרכב התחמם שמו לו רדיאטור חדש בלי טרמוסטט, לאחר כמה אלפי קילומטרים שמתי טרמוסטט, חלפו מאז 30K+ ויותר משנתיים ואין אי אלו סימנים לראש מנוע או או בעיות בטמפ'. בשתי הפעמים אני חושב שהבחנתי בזמן ולא בטמפ' רתיחה, בכל אופן ברכב הזה הטרמוסטט ממש לא נגיש וצריך לפרק קצת בשביל להגיע אליו, מעבר ליכולות ולציוד שלי.

שגיא-בדקתי את הצלעות, הם היו חמות ותוך כדי בדיקה התחיל לעבוד גם המאוורר אז הצלעות התקררו קצת .

אחרי סריקה ממש ארוכה בפורום ראיתי שישנה אפשרות לניקוי ביתי של מערכת הקירור, אחד שם מלח לימון ואחד שם חומר ייעודי.

אשמח אם תוכלו להביא חוו"ד על התהליכים ולהכוין אותי האם ניתן ליישם אותם גם על הרכב שלי, ואם כן אז מה ההתאמות שתהליך שאדרש לעשות (בשתי הלינקים מדובר על רכבים שונים משלי), אני בטוח שבמכון יעשו עבודה מצויינת והרדיאטור ייצא נקי לפסח, פשוט אני מעדיף (אם זה אפשרי בכלל) לעשות לבד ולחסוך את התשלום למכון.

במידה והתשובה היא "לא, אתה רק תגרום נזק, לך למכון" מה העלות המשוערת לשטיפה של הרדיאטור? (מים אני אביא בעצמי), ראיתי פה המלצה על מכון רדיאטורים רמלוד בהנהלת פטריק, האם מכירים? מומלץ? אני גר ליד צומת בית דגן (צריפין) האם יש עוד המלצות למכונים באיזור?

תודה ענקית לכם שאתם משקיעים מזמנכם הפנוי לעזור:beerchug:

מצ"ב הלינקים:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=131019&highlight=%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%94+%D7%9C%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA+%D7%94%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=407508&highlight=%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99+%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%90%D7%98%D7%95%D7%A8

פורסם

קשה לי להאמין שקיימת בעייה של ליכלוך ברדיאטור אם לפני 30 אלף בלבד הוחלף לחדש לחלוטין והישתמשת אך ורק בנוזל קירור איכותי ומתאים. ניקוי רדיאטור במכון מתאים עולה 250 ש"ח. אני בדר"כ לפני מכון רדיאטורים מוריד את הרדיאטור ומישתמש עליו בחומצה שנועדה לניוקי אסלות וכיורים והרדיאטור יוצא חדש מבפנים אך לדעתי זו לא הבעיה אצלך. ושוב אני חוזר ואומר, זה לא משנה אם הבחנת בהיתחממות בזמן ועצם כך שהמנוע עובר את הטמפרטורה המקובלת ומתחיל להיתחמם קיימת בעיה שיש להתייחס אליה בכובד ראש ולא לחפש לבצע מעקפים כמו הורדת טרמוסטט כמו שעשו כי זה לא פיתרון. ועכשיו אתה רואה שאחרי שיש טרמוסטט יש בעיות. צריך לבדוק טוב. תגיד, שהרכב מיתחמם צינורות הקירור מהרדיאטור למנוע נהיים קשים כמו אבן?

פורסם

אין לי בעיה עם טמפ' הרכב, רק גלישת מים ממיכל העודפים.

אתה מתכוון מתחמם לטמפ' עבודה?

כשאתה עושה את הטיפול הנ"ל אתה מפרק את הרדיאטור מהרכב? (אם כן, יש מצב שתיתן לי הכוונה כיצד לעשות זאת ברכבי?)


×
×
  • תוכן חדש...