Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בבחירת רכב - יאריס או פאביה 2012


איביטורבו
שימו לב! השרשור הזה בן 4375 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני צריך את עזרתכם בבחירת רכב.

 

הנתונים שמעניינים אותי הם צריכת הדלק, אמינות ועלות החזקה (טיפולים) וכמובן מבחינת הרכב עצמו.

 

מבחינת רכבים - טיוטה יאריס הדגם הכי מאובזר מול הסקודה פאביה הדגם הכי מאובזר מודל 2012.

 

אני צריך לקבל החלטה לצורך רכישה של רכב מהחברה.

 

תודה על העזרה.

 

איבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני הרכבים טובים ושונים אחד מהשני באופן ברור.

רק אתה תוכל לענות על השאלה לאחר שתעשה נסיעות מבחן ותראה איזו מהן יותר מתאימה לך.

בהצלחה.

Kia Sportage Premium 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק של היאריס אמורה להיות טובה יותר משל הפאביה.

בנוגע לאמינות, אני לא חושב שאפשר יהיה לקבוע שדגם מסויים יהיה אמין יותר מדגם אחר, יחד עם זאתף מוניטין האמינות של טויוטה עדיין נחשב יותר טוב משל סקודה.

מניסוני הפרטי אני יכול להגיד שביאריס 2007 שאימי החזיקה ומכרה לא מזמן לא הייתה תקלה אחת במשך 4 שנים.

 

קח בחשבון שביטוח של סקודה עשוי להיות יקר יחסית לביטוח של היאריס (ויתקנו אותי אם אני טועה בעלי הסקודות).

 

מבחינת היכולות הדינמיות ויחידת ההנעה, הפאביה מהנה יותר לנהיגה מהיאריס.

 

הפאביה לטעמי מיושנת מעט (ואם אני לא טועה מיועדת להחלפה בשנה-שנתיים הקרובות) בעוד שהיאריס 2012 היא דגם חדש שהוצג זה עתה, ובעל רמת בטיחות גבוהה בהרבה מהיאריס.

 

לדעתי היאריס, בדגש על הדגם המאובזר, מהווה קנייה הרבה יותר טובה מהפאביה.

 

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי מספיק עם הצהרות שלא בטוח שהן נכונות? אין לדעת אם היאריס חסכונית יותר כי נתוני הנייר אומרים זאת, זה חרטא מבחינתי כל עוד שזה לא נמדד בפועל, בין תדלוקים - בצורת המדידה הנכונה והמדוייקת ביותר.

 

אני אישית ביצעתי נסיעה ארוכה - נס ציונה / טבריה / נס ציונה - בנהיגה רגועה, בה הפאביה גמעה בסופו של דבר ליטר דלק לכל 21 ק"מ. לא נתון נייר ולא נתון יצרן - נתון מהשטח, בין תדלוקים. יצאתי עם מיכל מלא, תדלקתי X ליטרים, חזרתי הביתה, תדלקתי שובו, עשיתי חשבון וזו הייתה התוצאה.

 

יתרה מכך, נסיעה דומה עם היטי החדשה (גם 1.2TSI ידנית) ואקסטרה 210 ק"ג על גבה, בפועל צריכת הדלק הייתה ליטר דלק לכל 19.3 ק"מ שנגמעו. שוב, גם כאן ביצעתי אותו החישוב - בין תדלוקים (תודלקו 16 ליטר דלק, על 309 ק"מ שנגמענו בטוטאל).

 

לגבי האמינות, אוכל לספר לך על היאריס הקודמת של גיסתי - ואמינה היא לא הייתה. אין ספור ביקורים במוסך - על בעיות חשמל, על בעיות גיר ועל פלסטיקה. למעשה, היא ביקרה במוסך יותר מאשר האיביזה והפאביה הלימוניות שעברו תחת ידי (לצערי). זאת הסיבה שהן שקלו לעבור מטויוטה לרכב אחר, אך בסופו של דבר הוחלט לרכוש עוד יאריס (2011, גם רובוטית) וגם ממנה הם מעט מאוכזבים, בעיקר מהגיר הלוקה בחסר ומצריכת הדלק שציפו שתהיה טובה יותר. - ויש כעת ועידה לגבי החלפת היאריס ברכב אחר.

 

בל נשכח את סיפור ריקולי הבעיות בלמים בפריוס, תקלות כאלה ואחרות בגיר הרובוטי חד קלאצ'י או אין ספור תקריות תקיעת דוושת התאוצה - רחוק מלהרשים. מעשיית מדובר בתקלות חמורות ומסוכנות משמעותית מטורבו גוסס בעקבות בעית תכנון (1.2TSI עד 2012) או קלאצ'ים שגוססים במהרה (DSG7 עד לעדכון הקלאצ'ים לחדשים והארכת האחריות ל-5 שנים).

 

אני יכול להעיד שארבעת פאביות (אחרות) שעברו במשפחה, כולל TSI - היו אמינות לחלוטין. אחזקה שוטפת, דלק ולהתראות.

אם תציץ מעט בסקרי אמינות מאירופה - תגלה ששקודה צמודה לטויוטה והונדה בכל הקשור לאמינות. פאשלות יש בכל יצרן, גם טויוטה / לקסוס - כפי שסיפרתי והוכח - יכולה לשפל, ובגדול מאוד אפילו.

 

היתרון הגדול של היאריס החדשה על פני הפאביה - הגיל. היאריס צעירה ורעננה משמעותית מהפאביה. ליאריס יתרון בטיחות על פני הפאביה - וסביר להניח שגם תהיה נוחה ממנה. "הספורט" מכויילת דומה מאוד לגרסת ה-vRS הבכירה.

מבחינת שילוב מנוע / גיר, איכות, התנהגות ואיבזור - לפאביה יתרון גדול. לטעמי היא גם חיננית יותר עיצובית מהיאריס (רק הדור הראשון היה מתקתק. מאז הן הפכו משעממות וחסרות טעם בדיוק כמו הקורולה והאוונסיס) הכל כך משמעממת וחסרת יחוד.

 

יש לקחת בחשבון שבחודשים הקרובים תוצג פאביה חדשה. כך דווח ב"אוטובילד" הגרמני.

 

איבי, עשה נסיעת מבחן. אם תצטרך עזרה בשקודה, הרם לי טלפון, אשמח לסייע.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאתה קופץ ומגן על הפאביה בחירוף נפש, שים לב שסייגתי את דבריי ואמרתי שצריכת הדלק של היאריס אמורה להיות טובה יותר, וזה בהסתמך על צריכת הדלק של הדגם הקודם בשילוב הצהרות היצרן ומבחנים שנערכו ליאריס בחו"ל.

צריכת הדלק בכל אופן לא אמורה להיות שונה באופן משמעותי.

 

הניסיון לצייר את היאריס כמופת לחוסר אמינות משעשע אותי, אבל כמו שהדוגמא של הרכב במשפחה שלי לא מייצגת אמינות מופתית הדוגמא שלך לא מייצגת חוסר אמינות, וגם את זה ציינתי.

 

גם אם אתה לא אוהב את זה באופן אישי אני חושב שכשמשלבים את כל הנתונים יחד, הפאביה כבר לא יכולה לעמוד כתף אל כתף עם היאריס החדשה.

סביר להניח שאם הייתי כותב את דעתי לפני שנה, הפאביה הייתה מנצחת.

 

לפותח השרשור, עצתו של RS לנסיעת מבחן נכונה תמיד. לא ניתן לבחור רכב מעצות של אחרים, מבינים ככל שיהיו. הטעם האישי שלך הוא זה שיקבע בסוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעל רכב עם מנוע tsi (polo) - חד משמעי תקח פאביה tsi או שעדיף שתעשה נסיעת מבחן בשני הרכבים המדוברים ואז תבין בעצמך למה, ואם לא תרגיש בהבדל אז תלך לפי האיבזור ולא לפי האיכות מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איש, יכולה או לא - זו דעה אישית. במקרה קודם לכן קראתי השוואה שבוצעה ע"י "אוטובילד" בין דגמי שקודה השונים לקיה, כאשר הריו אותה כולם משבחים לאחרונה כאחת הבחירות הטובות ביותר (בעיקר על פני הפאביה), היא זו שיצאה שנייה. כך שמוקדם להספיד אותה לאור גילה - למרות שאין ספק שהגיע הזמן לקבל דור חדש, מה שיקרה בקרוב מאוד, לפי השמועות בגרמניה.

 

מעבר לכך, ותיקה או לא, הפאביה מחזיקה בידה כמה יתרונות על פני היאריס - שילוב מנוע וגיר עדיפים, תא נוסעים איכותי יותר (למרות שזה של היאריס בסופו של דבר צעיר ונעים יותר בעיצובו), התנהגות עדיפה ותא מטען גדול ונוח יותר להטענה. להגיד על היאריס שהיא טובה באופן גורף - פשוט לא נכון. היא טובה בנקודות ספציפיות - בטיחות, עיצוב (עניין של טעם - לטעמי, כעורה להחריד) והעובדה שמודבק אליה סמל "טויוטה" שגורם לכולם לרוץ אליה כעיוורים - ודוגמה לכך היא ידידה מהעבודה, גם כן חולת "טויוטה" - רכשה מבלי לעשות נסיעת מבחן. אתה שואל מדוע - כי יש זאת "טויוטה". הבוקר היא התעוררה לחיים והחליטה לבדוק גם את הפולו והפאביה TSI - והפעם אין לי שום קשר לזה, היא פשוט החלה לשקול את העניין מחדש לאחר שנסעה בפולו והתלהבה ממנה יותר מהיאריס :lol:

 

ולא, לא הבנת נכון. לא ניסיתי להציג את היאריס (או טויוטה) כחסרת אמינות - ניסיתי לומר שגם טויוטה מפשלת (ובגדול...), כך שאין צורך להרעיף עליה שבחים ולומר שימי העבר הנוצצים שלה משליכים על ימי ההווה והעתיד של המותג. אין צורך לזלזל בצ'כים, גם אם המותג מיובא ע"י יבואן שלדעתכם הינו גנב ורמאי או כל דבר אחר. בשנים האחרונות (בעשור האחרון ליתר דיוק) מוכיחים הצ'יכים כי האמינות שלהם שונה מכל מה שהיה בימי טרום VW / תחילת VW וכי סקרי האמינות בשנים האחרונות טוענים לכך ששקודה דבוקה אל טויוטה והונדה בכל הקשור לאמינות. אז כן, גם להם יש פאשלות לעיתים (כמו הפאביה הלימונית שלי) - בדיוק כמו לשאר.

 

בכל מקרה - אומר זאת שוב - נסיעת מבחן היא הפתרון הנכון ל"בעיה". מי שתתחבר אליה יותר - תבחר בה :-)

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית אתמול הזמנתי את פביה ספייס בדיוק משיקולי צריכת הדלק. כמובן, גרסת הדיזל, שאין אותה לאף מתחרה - ליטר כמעט ל -20 במשולב. כמובן גיר ידני - אם כבר לחסוך, אז לחסוך. (האמת, אין פביה דיזל אוטומטית, וטוב שכך :-o )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרנצ'וק, קח בחשבון שטויוטה סיימה את 2011 במקום השני מבחינת ריקולים. האגדה הזאת על האמינות של טויוטה קיימת כבר רק במחלקת הפירסום שלהם. זה לא אומר שהרכב מתקלקל כל הזמן, כמו שזה לא אומר שאם הרכב של אימא שלך היה "נקי" 4 שנים אז מדובר בדגם מושלם.

הפביה חזקה וזריזה וצריכת הדלק שלה נמוכה מאוד באופן מוכח על הכביש ולא על הנייר של היצרן. כדאי לאיביטורבו לעשות נסיעת מבחן ולראות לאיזה רכב הוא יותר מתחבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלא תבינו אותי לא נכון - אני האחרון שישפוט רכב בשל מוצאו או הסמל המופיע עליו. ברור שכל מקרה נשפט לגופו ולא כל הטויטות חסינות כדורים ואילו כל הפיאטים מבלים במוסך כל שני וחמישי.

 

כעדות, אני בעלים של פיג'ו :)

 

אני כן חושב שבמקרה הזה - וכמובן שמדובר בדעתי האישית בלבד, למרות יחידת ההנעה הטובה יותר של הפאביה (וציינתי זאת בהודעה הראשונה), אני יותר מתחבר ליאריס.

 

אני חושב שהתמונה תתהפך כשהפאביה החדשה תגיע לארץ, כמו שהפאביה הנוכחית טרפה את הקלפים בשוק הסופר-מיני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי בוחר ביאריס, לפאביה עיצוב קופסתי מכוער והיא יותר צרה,

יש לה מכללים חדישים מנוע וגיר, אבל אם אתה מחפש אמינות, אתה

צריך לדעת שזה מצריך יותר ביקורים במוסכים, מנסים פה להגיד שטויוטה

לא אמינה ומביאים כל מיני דוגמאות שלא שייכות ליאריס שמיוצרת בצרפת,

היאריס מכונית חדישה ומרווחת בעלת גיר רציף חסכוני ובכל מבחני הדרכים

שקראתי קיבלה חוות דעת טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אשמח לאיזה מבחן השוואתי בין שני אלה.

 

ההגיון אומר שהסקודה תהיה חסכונית יותר בדלק בגלל מנוע מוגדש ותיבה רובוטית

 

היאריס עם מנוע אטמוספרי ותיבה רציפה (במילים אחרות תיבה אוטומטית)

תיבה רציפה זה אולי טוב יותר לאמינות אבל לא כל כך טוב לצריכת דלק

 

היאריס חדישה יותר ויותר בטיחותי ומאובזרת, השיקול הוא מה יותר חשוב עיצוב ואיבזור או חסכון בדלק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא תיבה רציפה תורמת לחיסכון בדלק, אתה יכול לבדוק את הנתונים של ההונדה ג'אז הקודמת ושל טויוטה אוונסיס הנוכחית.

העיקרון של התיבה אומר שכל זמן שלא לוחצים בעוצמה על הדוושה המנוע מסתובב בסל"ד נמוך ולמעשה מתאים את יחס ההעברה וסל"ד נמוך בשיוט כידוע תורם לחיסכון בדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה מעניין לראות מבחן עם צריכת דלק "אמיתית" ולא המצאות של היצרן באיזה מעבדה

 

נתוני היצרנים לגבי צריכת הדלק הם בהחלט לא המצאות. היצרנים מחויבים לנתון צריכת דלק על פי משוואה אחידה לכולם. מאחר והבדיקות נעשות בסטריליות ישנו פער כמו שכולנו יודעים בין המעבדה למציאות, אבל מצד שני, הסטייה היא אצל כולם פחות או יותר באותם אחוזים. גם נתונים אמיתיים של בעלים של פביה למשל שגר במישור החוף ונוסע לבדו כל יום מתל אביב לאשדוד, יהיו שונים מאלה של אחד מטפס עם הפביה שלו כל יום לירושלים כשברכב שלו יש עוד שלושה חברים מהעבודה. נתוני היצרנים הם לא שקריים הם פשוט אופטימים אבל בסופו של דבר מעידים על האופי ואם יצרן כותב שהרכב עושה במשולב 1 ל20 אז עדין מדובר ברכב מאוד חסכוני גם אם בפועל הוא ישיג "רק" 1 ל17. אבל לא יהיה מצב שיצרן יחליט סתם לרשום צריכה של 1 ל20 בעוד הרכב יעשה על הכביש 1 ל 10.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4375 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...