Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אישור מנוע מ1800 ל2000 BMW E30 Touring


E-man
שימו לב! השרשור הזה בן 2324 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לטובת מי שלא ראה או שמע קמור אישרו הגדלת מנוע מ-1600 ל-1800 ב-E30 וגם ב-E36 ראיתי תרד באוטוספורט על זה.

 

הנה התרד :

 

http://www.autosport.co.il/viewtopic.php?t=12953

 

 

לדעתי אם תתקל בעוד סירוב תפנה אל התקשורת, יש בערוץ 10 פינה שבידיוק עוסקת בבירוקרטיה.

Detailer.gif
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כל הכבוד E-man, המשך בנדנוד עד שתקבל את רצונך.

אני אשמח גם אם העניין יגיע רחוק ויביא אולי לשינוי בהליך שינויי מבנה ברכבים ויהפוך אותו לפחות מסורבל.

 

הבעיה העיקרית שלך כאן היא שהבקשה שלך בעיני היבואן די איזוטרית. לאנשים שם ב"דלק" אין מושג בכלל שאפשר לבקש בקשות כאלה. זה בעיקר בגלל רמת התרבות המוטורית הנמוכה כאן. הבקשה הכי מופרעת שהיבואן מקבל זה לאגזוז משופר או גג אישור לסאנרוף. כתוצאה מכך אין ליבואן אינטרס להשקיע מאמץ ולתת לך את מבוקשך (כי בתכלס הוא יכול, ובלי יותר מדי מאמץ), אלא מעדיף לנפנף שניים שלושה אנשים כמוך בשנה.

 

ישר כח.

172

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ניסיתי לקבל מדלק מוטורס אישור להחליף בפיאסטה מנוע 1300 ל 1600.

לא עניין אותם שהרכב נמכר באנגליה עם מנוע כזה ( יש תוספת קטנה שצריך להוסיף למתלים)

או שב98 נמכרה הפיאסטה עם מנוע 1250 80 כ"ס.

מבחינתם וזה ציטוט " ככה מכרנו את הרכב וככה הוא ישאר"

 

אנשים רעים

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם לא רעים, הם פשוט פועלים בסיטואציה מסויימת: אין תחרות אמיתית בין היבואנים ויש הקטנת ראש מטורפת כדי שלא יאשימו אותם אם חו"ח רכב "משופר" יהיה מעורב בתאונה קטלנית. אותו כנ"ל לגבי משרד התחבורע.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני לא רואה סיבה שיאשימו אותם במקרה של תאונה. זה פשוט מעצבן שאנשים מקובעים וצרי אופקים שולטים לנו בחיים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה משופר?

 

במקרה של פותח השירשור בכמה הרכב יהיה יותר חזק? זה זניח.

והוא עוד מראה להם שכל מה שצריך להיות בשביל המנוע החדש כבר קיים.

ואני מניח שאם היה צריך להוסיף חלק או לחזק משהו, הוא גם היה עושה את זה.

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון חדש:

דלק מוטורוס פנו לנציג המחלקה הקלאסית של ב.מ.וו וביקשו שיפרש להם את המייל אותו הוא שלח לי בפעם האחרונה (כל העסק לקח להם יותר משבועיים!!!)

 

Dear Mr. Adamski,

 

 

Mr. *** has contacted you last month regarding an authorization to change the engine in his car to a M20 engine.



Here is a quote of your answer to him:

 

Dear Mr. ***,

 

here in Germany we have to go to the technical department were verifying the cars all two years. There give you some certification what is to change on the car to replace another engine.



Our department by BMW is not allowed to give you some certification, because we don't know which

Configuration (suspension, breaks) is on your car.

Sorry, but you have to clarify this with your BMW Dealer and the car department.

 

 

Mit freundlichen Grüßen



Best Regards

Karl-Heinz Adamski

 

 

 

However, it is not clear what is the identity of the technical department that you were referring to.



We believe that you mean the TÜV, but the customer thinks it's the BMW or our technical department that can authorize the engine chnge.

Could you please make it clear to both us and the customer?

 

Thanks and best regards,

 

Alex .

 

 

 

 

Delek Motors Ltd.

שימו לב שהם אפילו לא תורחים לספר לנציג ב.מ.וו על הנהלים בישראל ושמשרד התחבורה העביר את יכולת מתן השינויים ליבואני הרכב.

או לחילופין הם לא השתמשו בזמן הזמן על מנת למצוא פיתרון שיוכל לעזור לי.

לא, הם ביזבזו את כל הזמן הזה רק בשביל "לפרש" את המכתב של נציג ב.מ.וו העולמית שלח לי בחילת חודש שעבר.

 

הנה המייל (הדי מעכזב יש לציין) שנציג ב.מ.וו גרמניה שלח אלי

 

 

Dear Mr. ****,

 

 

maybe I’ve Expressed wrong if I say you have to go the technical department. What I mean is the “Ministry of Transport” were you called in your country and not the BMW Dealer.



The Ministry of Transport have to accept the change between the two engines and give you the stamp in your car book.

The BMW Dealer will help you to change the engine and will care you with spare parts, but him is not allowed to give you a release for something special change on your car.

 

Best Regards

K.,H. Adamski

אם דלק מוטורוס היו טורחים להסביר לאדון נציג שמשרד התחבורה בארץ לא מתעסק בדברים כאלה אלא זה רק בכוחם של היבואנים לאשר שינויים כאלה אולי מר נציג היה מנסה להציע פיתרון שיטיב גם איתי וגם עם דלק מוטורס.

 

במקום זה הייתי צריך לשלוח לו את המכתב הבא (מצונזזר בכמה מקומות בכדאי לא לחשוף דברים מסויימים)

 

 

Dear Mr. Adamski



 

 

Thank you for your response,

 

 

 

Like I've tried to explain in my last letter here in Israel things work in completely different way than that in Germany.



 

 

In Israel the Ministry of Transport specifically determines that only the main dealer (in this case Delek Motors) can approve an engine replacement like the one I'm asking.

 

 

Further more the Ministry of Transport doesn't care what engine I install in my car as long as I have the main dealer approval.

 

 

 

Mr. Adamski, I'm not asking for too much,



 

 

My touring is the **** e30 touring in Israel; it's my first car and a realization of dreams of mine to own one.

 

 

in the last two years I've spent more than * ILS (roughly * €) I've hade to import every part my self just because I've couldn't find anything in Israel (Mainly due to fact that the old BMW dealer in Israel did not help me when I triad to order parts from them).

 

 

I am only asking to install a simple 6 cylinder 2 liter engine in my car instead the faulty 4 cylinder 1.8 liter engine that I've got in my car.

 

 

I know that you can see by my car serial number that my touring is already equipped with the same braking components like the 6 cylinder 320 touring, and that the only difference from my car and 320 model are the coil springs and shock absorbers, which I commit to replace with a 6 cylinder springs and shock absorbers before I receive the engine replacement permit.

 

 

 

Please Mr. Adamski you're my last and only hope to revive my car and give it the engine that it deserve (at least when it come to the number of cylinders)

 

 

 

Best Wishes



 

 

Eran ******,

 

 

Proud owner of ******* E30 touring in Israel

 

מחכה לתגובת הנציג,שוב :?

When you're rife with devastation

There's a simple explanation

You're a toymaker's creation

Trapped inside a crystal ball

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עוקב אחרי השרשור הזה ומאוד מעריץ אותך במאבק כדי לקבל אישור על המנוע שלך (חלום של אנשים רבים פשוט לרובם אין את הכוח והאומץ להכנס למאבק הזה). אני מכיר את הרכב שלך, ראיתי אותו במגרש לפני שהפך להיות שלך ובאחד המפגשים של מועדון הבמוו ובאמת יש לך רכב מאוד יפה וייחודי. היום לא רק שלא רואים הרבה סדרה 3 מאותם השנים, סטיישין זה מחזה נדיר ביותר.

 

אני מקווה שיאשרו לך החלפת המנוע.

 

כל הכבוד על המאבק שלך! בהצלחה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עוד התקדמות קטנה.

 

סוף סוף קבעו לי פגישה עם ראש מחלקת שירות לקוחות מר ליאור ברנד.

 

אני כבר הבנתי שהמטרה של הפגישה הזו מבחינת מר ברנד היא בכדאי שלא אוכל לומר שלא קיבלתי את הפגישה אותה אני מבקש וכנראה ובכדי להסביר לי שהוא לא מתכוון לעזור לי בכל צורה.

 

איך הבנתי דבר שכזה אתם שואלים? פשוט מאוד, כאשר המזכירה של מר ברנד יצרה איתי קשר (עלק יצרה קשר אני זה שהייתי צריך להתקשר ולשאול אם יש התקדמות) שאלתי אותה האם לבוא אם הרכב הב.מ.וו, שמעתי אותה שואלת מישהו ברקע (כנראה מר ברנד) האם יש צורך שאבוא עם הרכב ושמעתי את אותו קול עונה למזכירה "אין לו למה" וכך גם ענתה לי המזכירה.

 

נראה מה יהיה בפגישה בסוף החודש, אני אעדכן כמובן בפירוט את כל מה שיאמר לי בפגישה וכמובן את התוצאות

When you're rife with devastation

There's a simple explanation

You're a toymaker's creation

Trapped inside a crystal ball

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

הפגישה הקיימה והתוצאה הייתה צפויה.

בימים הקרובים אני אפרסם הודעה עם סיכום מלא של השיחה והמשך הפעולות שלי.

 

בתודה מראש, ערן

When you're rife with devastation

There's a simple explanation

You're a toymaker's creation

Trapped inside a crystal ball

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפגישה הקיימה והתוצאה הייתה צפויה.

בימים הקרובים אני אפרסם הודעה עם סיכום מלא של השיחה והמשך הפעולות שלי.

 

בתודה מראש, ערן

אז מה נסגר?

volvo 745 b204ft 2.0 16v turbo manual 0.9bar

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילואים נסגרו :cry:

אבל עכשיו אני פה, אז הנה הסיפור :-P

 

הפגישה התקיימה ב3.6 בשעות הבוקר.

בפגישה נכחו מצד דלק מוטורס, מר ליאור ברנד מנהל שירות הלקוחות ,בחור בשם אלכס שאמור להיות אחרי הומוליגציה או משהו בסגנון ומהצד שלנו היינו אנוכי וכשחקן חיזוק הבאתי את אחד ממנהלי מועדון ב.מ.וו הישראלי(שיישאר אנונימי כי שכחתי לבקש אישור להשתמש בשם שלו :oops:).

 

אני רוצה לציין שמבחינת אירוח הכול היה מסודר ואפילו דאגו לנו למקום חניה (כן זה הפתיע אותי).

מבחינת השיחה כל הנושא היה אכזבה לא מפתיע בכלל.

התיאור הולך להיות קצת מבולגן ואני מתנצל מראש:

 

פתחנו את השיחה כאשר ליאור מבקש ממני להסביר מה בעצם מהות הבקשה ומדוע אני פונה אליהם כי הרי הם לא יד בנושא

סיפרתי לליאור מה היא הבקשה שלי, את הסיבה לבקשה שלי ופירטתי מדוע הבקשה שלי איננה תלושה מהמציאות ואינה מוגזמת או מופרחת בכלל.

 

פה מר ברנד השתמש במשפט הבא "פה בדלק מוטורס אנחנו בעיקרון בעד שיפורים,אבל הבעיה שלך שאנחנו יכולים לאשר רק שיפורים רשמיים של היצרן ואם תרצה להתקין חלקי bmw performance ברכב שלך אז בקלות ובלי להתמקח איתך"

ואז הוסיף שהם אינם יכולים לאשר לי את ההסבה למנוע 6 צילינדר, כאשר אמרנו לו שמדור בדבר מאוד נפוץ ומקובל באירופה החליט מר ברנד לספר לנו על התהליך באירופה שכולל מעבר דרך TÜV Rheinland

(http://en.wikipedia.org/wiki/T%C3%9CV_Rheinland)

חברה שהיא סוג של משרד רישוי עם יכולות וידע של הטכניון שמוסמך לאשר שינוי מבנה כמו השינוי שאני מבקש לעשות.

וכך מצאתי את עצמי מסביר למר ברנד שאולי זה המצב בחו"ל אבל בארץ לצערנו משרד הרישוי החליט כי שינויי שכזה הוא בהחלטת היבואן.

פה גם נכנסנו לכל העניין של קמור נגד דלק מוטורס ושלמרות שקמור היו מעוד קשיים וחסרי כל תרבות שירות, כן אישרו שינוי נפח ברכבי ב.מ.וו. פה תערב מר אלכס שטען שהוא עבד בקמור כ5 שנים אחורה במחלקה הטכנית ומעולם לא ניתקל באישור שכזה.

כמה מוזר שהוא בתור עובד של קמור לא ניתקל באישור שכזה אבל אני הבאתי לו 2 דוגמאות (חובבני ביותר וזו לא הפעם האחרונה בה הוא יוצא "טירון").

הוא המשיך לטעון שהסיבה לשינוי הנהלים בקמור היא כי הם "קיבלו בראש מהיצרן" על האישורים שניתנו.

ופה מר ברנד טען שאישור שכזה הוא בגדר "העברת תקינה מחדש לרכב" וזה באחריות משרד התחבורה.

הסברתי לו שהמצב היה נכון ללפני כשנתיים, עד אשר משרד התחבורה החליט לא להתעסק יותר במתן האישורים הנ"ל והעביר את האחריות ליבואני הרכב.

כאן הם ניסו להתגונן שאפילו האישורים שהבאתי הם לא אישורים אלא סתם מכתבים שמכילים מידע טכני להבדלים (או חוסר ההבדלים) בין הדגמים, אמרתי שנכון שלא מדובר באישור מובהק אבל זה בגלל שלא כך התנהל העניין בתקופת המכתב.

כאן שאלתי אותי (שוב) מר ברנד מה בעצם אני מבקש מהם

הסברתי לו שוב את הבעיה שיש לי במנוע ומה בעצם גרם לי לבקש את מה שאני מבקש.

ואז מר ברנד (שכנראה ניסה לעבור למצב "טמבל") שאל אותי "תגיד,למה אתה חושב שאנחנו הכתובת"

זה היה המבט שלי ->:shock:

והייתי צריך להסביר לו שמשרד התחבורה(רישוי מה שלא יהיה) אמר לי כך.

תשובת ברנד "יש לך מכתב שכזה ממשרד התחבורה?", תשובתי הייתה לא, אין לי התכתבות שכזאת אלא פניתי למשרד הבוחנים בסניף משרד הרישוי הראשי בחיפה והם אלא שאמרו לי שאתם הכתובת.

כאן מר ברנד טען "היבואן נותן לך אישור רק אם מדובר בשיפור רשמי של היצרן מעבר לזה אין לנו אפשרות לעשות יותר"

ואז הוא התחיל לחזור שוב "בלה בלה בלה אירופה בלה בלה בלה TUV בלה בלה בלה אנחנו לא יכולים"

כאן הוא גם המליץ לי לייצא את האוטו לגרמניה, כנראה הוא חשב שזה יפחיד אותי :lol: ושאביא את הרכב לTUV שיעבירו לי את הרכב "תקינה מחדש" עם המנוע שאני רוצה ולהחזיר את הרכב לארץ.

אמרתי לו שאין לי בעיה עם הפיתרון הזה השאלה מה יהיה ברגע שארצה להחזיר את הרכב לארץ, הרי משרד התחבורה\רישוי יבקש ממני שוב אישור על השנויים שעשיתי ויומר לי לפנות אליכם (היבואן).

ואז שאלתי האם במידה ואני עובר דרך TUV ומקבל מהם את הכול האישורים האם דלק מוטורס תכיר באישורים הנ"ל ותמסור למשרד התחבורה\רישוי אישור שההחלפה חוקית ומאושרת מבחינתם? הרי לפי הטענות של מר ברנד "כך מקובל בגרמניה ע"י היצרן"

ונינתי בשלילה כי זה "עדיין לא באחריות היבואן"

כאשר הבנתי שהם מחפשים את ה"גורם הטכני\הנדסאי" העצמי החלטתי לשאול מה אם אני אעביר את הרכב אישור במעבדת הטניון או אצל מהנדס רכב, כאן מר ברנד אמר כי הוא לא מכיר באישור של טכניון כי מבחינתו "מי אלה הטכניון" וכנ"ל לגבי מהנדס רכב.

אבל אם אשיג אישור שכזה ואציג אותו למדר הרישוי אז זה יספיק לתת לי את האישור המבוקש.

בפעם החמישים מיליון ושתיים בשיחה הייתי צריך להסביר לו שרק אישור של דלק מוטורס תקף ולא אף אישור אחר.

כאן הוא אמר שאין מה לעשות ושיוני שכזה דורש "תקינה מחדש" וזה דבר שלא נעשה מעולם לדגם שלי (פה הייתי צריך להזכיר לו מה מספר הדגם שלי לפי ב.מ.וו ומהו מספר הדגם של 320, חובבנים כבר אמרתי?), הסברתי לו שאכן בוצע אישור תקינה שכזה היות והגיעו לארץ רכבי 320 ביבוא סדיר ע"י קמור.

וכאן שוב נכנסנו לריב ש"אבל זה לא אותו רכב (נא לקרוא בקול מצייץ ומציק)" ושוב אני מוצא את עצמי מסביר את שההבדל היחיד בין רכבי לבין 320 נמצא בבולמים הקדמיים והקפיצים הקדמיים בלבד!!!

כאן ליאור עבר למוד של "לא מתווכח איתך" "אתה צודק" "אין לי ספק שכך הדבר".

אז שאלתי אותו שוב אז למה אתה לא מאשר לי?!

ושוב ליאור חוזר על העניין של התקינה מחדש (מאיפה הוא הביא את זה??) ושהוא לא יכול לעשות תקינה מחדש לאוטו שלי וזה לפי החוק.

שבאתי להזכיר לו שהחוק כן אומר שמותר להם התחיל מר ברנד לומר "לא, זה לא נכון,זה לא ככה"

תגובת מר ברנד "איפה זה רשום, זה לא נכון(לקרוא בקול של ילד נעלב)" ואז הסברתי לו מה כתוב שחור על גבי אינטרנט באתר משרד הרישוי שמפנה למשרד הבוחנים והבוחנים אומרים בפרוש שמדובר באחריות היבואן בלבד.

תגובת ברנד "תראה לי פניה רשמית שלך למשרד הבוחנים בכתב והסמכה של משרד התחבורה שמפנה אותך אלינו לקבל אישור שכזה"

ואז ניסיתי להסביר לו שכך נאמר לי בע"פ ע"י הבוחנים שם" תגובת ברנד "להגיד כל אחד יכול"

ואז הסברתי לו שלמלווה שלי כן יש מכתב שכזה אך לא אחד שנוגע במקרה שלי, כאן ברנד נדחף "לא רלוונטי אז לא רלוונטי" והייתי צריך להסביר שכן רלוונטי היות ומדור באותה בקשה עם אותו הפרש בין הנפחים המוקשים לאישור לבין המקור.

כאן מר ברנד כנראה כבר רצה לברוח שכן הוא אמר את המשפט הבא "תראה ערן, פנית אלינו בכתב, פנית לגרמניה ועשית באמת כל מה שאתה יכול, אתה בסדר, אתה בן-אדם נחמד, אנחנו אוהבים חובבי רכב, אנחנו בעצמנו חובבי רכב" "מה יכולנו לעזור עזרנו, כרגע אנחנו לא יכולים היעתר לבקשה כי אנחנו חברה שמוכרת 40,000 מכוניות בשנה ואנחנו לא נלך ונוציא אישור אחד על המקרה הפרטי שלך בלבד בעיקר שהוא בתחום העפור והלא ליגלי" "אין, לא תקבל את זה מאיתנו" כאן קטעתי אותו והסברתי לו שמה שאני רוצה לעשות חוקי ותקין לחלוטין, תגובת ברנד "ככה אתה אומר(שוב לקרוא בקול של ילד נעלב)"

"תוכיח את זה" כאשר שאלתי כיצד להוכיח את זה נעניתי "תיקח עורך-דין שיוכיח את זה" "אתה מבקש מאיתנו משהו שהוא לא חוקי".

כמובן ששוב הסברתי לו שהגורם החוקי ,כלומר משרד התחבורה, מפנה אותנו אל יבואן הרכב וזו הסיבה שאני כבר כמה חודשים מתכתב איתם ועם גרמניה ושוב מר ברנד חזר "ביקשתי ממך לראות מכתב ממשרד התחבורה(בקול של מורה ששואל למה לא הכנתי שיעורי בית)" והסברתי לו שיש לי מכתב שכזה אך לא עלי היות ואני לא התכתבתי עם משרד התחבורה אבל המלווה שלי כן.

"לא" ענה מר ברנד "זה לא רלוונטי לנושא הזה" ואני שוב מסביר לו שזה כן כי מדובר באותו מכתב שאני אקבל אם אפנה אליהם,

תגובת ברנד "תיפנה אליהם שירשמו במפורש ושאנחנו אלה שצרכים לאשר ותאמין לי שהם יפנו אלינו במידה ובאמת מדובר בתחום השיפוט שלנו"

שוב (יש הרבה שובים בשיחה הזו) הסברתי לו שמשרד התחבורה לא מוכן לשמוע ולא מעניין אותו מה אני מבקש, רק מעניין אותו מה היבואן מאשר.

תגובת ברנד "תביא לי שאלון ממשרד התחבורה ונשמח לעזור לך למלא אותו" ושוב אני מסביר לו שאני לא מעניין את משרד התחבורה ושמשרד הבוחנים הראשי בחיפה אמר לי בפרוש שרק היבואן יכול לאשר כי אין להם (משרד הרישוי) את הידע\יכולת לדעת מה אני בעצם רוצה לאשר ושהם חייבים מכתב מהיבואן שמאשר את השינוי.

מר ברנד "אסור לי לקבוע דבר שכזה" תגובתי "אז אתה אומר שאסור" תגובת ברנד "היצרן אומר שאסור" ואז שוב חזרנו על כך שזו לא עמדת היצרן אלא התנהלות שונה בגרמניה וליצרן אין עמדה בנושא.

ואז התחילה שוב שיחה על הנהלים בגרמניה ומה הוא TUV ושוב עלה הרעיון של גרמניה שהסברתי לו שוב שאין לי בעיה עם להוציא את הרכב אבל אני עדיין חייב את האישור הסופי שלהם שהוא אומר שלא יימסר לי.

 

כאן מר ברנד התחיל להתעצבן ואמר "עם כל הרצון הטוב זה לא דבר שאנחנו יכולים לעשות"

תגובתי "זה לא שאתם לא יכולים, אתם כן יכולים" תגובת ליאור "לא אנחנו לא, מה אתה רוצה שנוציא אישור כולל" תגובתי "ממש לא, אני מדבר על אישור פרטני" תגובת ברנד "לא ניתן" תגובתי "למה לא" תגובת ברנד (העצבני)"טוב תראה אנחנו שוב מתחילים ללכת סחור סחור" והעיר לי ש"אתה שואל למה ואנחנו עונים ואז אתה שוב שואל למה ואנחנו עונים" ואז תיקנתי אותו שאני שואל למה והם פשוט אומרים "לא" תגובת ברנד "אמרנו לך למה" תגובתי ה"למה" שלכם לא הגיוני, אתם אומרים שהסיבה שאני לא יכול לאשר את המנוע שלי היא הדגל הקטן שיש לי על הלוחית והסיבה שאני מדבר עברית (כלומר חי בישראל למי שלא הבין).

תגובת ברנד "נכון מאוד" (ציטוט מדויק) והמשך השיחה:

ברנד " פנית לב.מ.וו"

אני "כן"

ברנד "מה הם אמרו לך"

אני "תיעזר ביבואן"

ברנד "נכון, כי היבואן מכיר את מגבלות החוק"

אני "נכון אבל מגבלות החוק הם שאתם קובעים מה המגבלה"

וכאן הוא שוב התחיל "תיקח עורך דין שיבדוק בחוק וישלח לנו מכתב עם ציטוט של התקנות"

הסברתי לו שאני לא אקח עורך דין על כזה דבר

ומר ברנד אמר "תיקח עורך דין, קח יעוץ משפטי ותראה לנו שאנחנו טועים" (יעני תבע אותנו)

ואז הם התחילו "אנחנו לא יכולים לעשות משהו שהיצרן לא מרשה, בעיקר לא ב.מ.וו שהוא יצרן מאוד קשה" (רק היה חסר שיגידו נאצים) "אנחנו לא יכולים לשנות דבר" "וגם לא רוצים".

ניסיתי להסביר לו שה"לא רוצים" הוא התעלמות מרצון הלקוחות ומה הייתה תגובתו בנושא "ככה אנחנו פועלים"

פה התחילה שיחה למה אני חושב שזה טעות כל היחס שלו לרצון הלקוחות בניגוד ליבואנים אחרים ושוב חזרנו ללמה הוא טוען שזה לא באחריותו וכאן הוא כבר הבין שהוא נפגש עם בן אדם מאוד קשה שמתקיל אותו בשאלות שאין לו תשוב אמיתית חוץ מה "היצרן לא מרשה" ואמר לי את המשפט הבא.

אם בן אדם חושב שהאני טועה הוא בד"כ כלל הולך הביתה ומכין שיעורים שיוכיחו למה אני טועה" הסברתי לו שעשיתי וניסיתי להראות לו אך הוא המשיך "ומציג לי אותם בצורה משפטית דרך עורך דין" (כלומר שוב הוא רוצה שאני אתבע אותו)

 

כאן כבר נכנסתי לשאלה של למה אני בתור בן אדם ללא גב משפטי צריך לעשות מעשה משפטי שאתם יכולים לפתור בשיחת טל' אחת למשרד הבוחנים הארצי וכאן כבר פניתי לאלכס ושאלתי אותו האם יש לו טל' של בחון ראשי במשרד הרישוי אל מנת שנוכל לשאול אותו מי אחראי על אישור כמו שאני מבקש ואלכס ענה כן.

כאשר שאלתי האם יוכל לשאול אותו נעניתי ב"לא" כאשר שאלתי למה לא נעניתי ב"למה שאני אעשה את זה" (WTF) אמרתי לו "כי אני מבקש ממך יפה וזה יפתור תוך דקה את כל הסיפור" כמובן שהוא ניסה להתחמק ואמר "כמו שברנד אמר לך, תשיג עורך דין שיעשה את זה"

כאשר הגבתי "כלומר במקום שנקצר תהליכים אתה רוצה שאני אבזבז זמן ואעשה משהו שאתה יכול לפתור עכשיו בחמש דקות".

תגובת אלכס "אתה אמרת שאתה לא ישות מישפטית, אבל אני כן" תגובתי "מה הקשר"

פה מר ברנד התערב "יש חוקים למשחק הזה ואני לא יכול עכשיו לעשות משהו שהוא מאחורי הקלעים, כי אם עכשיו תתקין את המנוע ותיסע לטבריה ותאבד את הבלמים אני אהיה אחראי"

לא האמנתי שהוא הביא לי את התאונה שהייתה בטבריה בתור תירוץ.

מה הקשר?!?!

שם היה מדובר ברכב חדיש שפשוט היה מטופל בצורה חאפרית ולא ברכב שעבר הסבה או שינוי כל שהוא.

ואז הוכחתי לו שהנה דוגמא שמדובר ברכב שהיה "לפי היצרן" ועבר תקינה ובגלל חוסר ידע של הנהג נגרם מוות.

 

וכעבור עוד ויכוחים מר ברנד רצה לסגור את השיחה וסיים ב"תביא אישור ממעבדה מוסמכת או ממהנדס רכב ותציג אותו למשרד התחבורה.

כנראה מר ברנד סובל מזיכרון קצר שכן הייתי צריך להזכיר לו שמשרד התחבורה צריך את חותמת היבואן

ומשפט הסיום של מר ברנד "דלק מוטורס לא מאשרת שום שינויים חד וחלק,סוף"

"יכול להיות שתוכל לקבל ממקום בארץ אישור כזה או אחר אבל לא מאיתנו" "אנחנו לא בתוך הסיפור"

"אנחנו עובדים רק על פי הגדרות יצרן הרכב נקודה"

 

וכאן פחות או יותר נגמרה השיחה.

לא לפני שמר ברנד אמר לי שוב לפנות בעזרת עורך דין למשרד התחבורה ולנסות להשיג אישור (שבוא הוא לא יכיר) ממהנדס רכב ולהציג אותו למשרד התחבורה.

 

השיחה הזו היא דוגמא לחוסר הרצון לשרת את הלקוחות הקצת מיוחדים של דלק מוטורס עם הודאה ברורה מצד מנהל שירות הלקוחות של דלק מוטורס שהם לא רוצים לעזור ולא מעניין אותם רצון הלקוחות שלהם כי "ככה אנחנו פועלים"

ואפילו מאתגרים אותי שאני אתבע אותם אם אני חושב שאני צודק, מאיפו החוצפה הזו לנופף בגב המשפטי שלהם על לקוח פשוט?

הגעיל אותי הרצון לעקב אותי בכוח עם התכתבויות למשרד התחבורה במקום לעשות שיחה של חמש דקות לאחד מהבוחנים הראשיים ולמה?! כי הנציג הטכני של דלק מוטורס לא רוצה.

עוד יותר הגעיל אותי חוסר הידע שהפגין אותו איש טכני והגישה של "אני יודע מה קורה בגרמניה וזה מה שחשוב"

 

הסיפור כמו שאתם מבינים הולך להמשיך, אני מקווה שעכשיו יהיה לי זמן חזור לטפל בנושא הזה ונתחיל לערב את גרמניה שוב כמו גם את משרד התחבורה.

 

המשך ערב נפלא וכרגיל אשמח לתגובות

ערן.

When you're rife with devastation

There's a simple explanation

You're a toymaker's creation

Trapped inside a crystal ball

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך להקליט אותם, אחרת אין שום ערך לפגישות האלה.

 

צריך שיהיה הד ציבורי מספיק רציני כדי שיהיה שינוי.

 

מה שכן, אם יורשה לי להתנבא, גם אם יבוא המשיח ויאשרו שינויים ברכב בישראל, תוך יומיים מאישור החוק נראה כתבות מוזמנות בסגנון "רכב משופר השתולל והרג משפחה של חמישה", "רכב משופר נתפס מבריח סמים בתוך גופה של שפחת מין" וכדומה.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך להקליט אותם, אחרת אין שום ערך לפגישות האלה.

נראה לך שכל ההודעה הזו היא מהזיכרון? :roll:

 

צריך שיהיה הד ציבורי מספיק רציני כדי שיהיה שינוי.
הנושא מפורסם גם פה וגם בפורום ב.מ.וו ישראל

 

השאיפה היא להעביר את הנושא גם למדיה אחרת, אבל זה קצת יותר מסובך:oops:

When you're rife with devastation

There's a simple explanation

You're a toymaker's creation

Trapped inside a crystal ball

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2324 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...