Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אישור מנוע מ1800 ל2000 BMW E30 Touring


E-man
שימו לב! השרשור הזה בן 2311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם ,



 

בימים אלה אני מתחיל במשא ומתן עם חברת דלק-מוטורס בנוגע לאישור שינוי נפח ודגם המנוע בסטיישן שלי.

 

אני פותח את השרשור הזה בשביל לעדכן אתכם בכל מה שיתרחש במהלך התהליך וכמובן בתוצאה הסופית.

אני אפרסם כל מכתב וכל תוצאת שיחה שתתרחש ביני לבין דלק מוטורס וחברת BMW העולמית.

 

אשמח לשמוע כל הערה\הארה שתהיה לכם.

(מתנצל מראש על שגיאות הכתיב והפיסוק)

אז בואו נתחיל

 

לפני כשבועיים יצרתי קשר עם חברת קמור על מנת להתחיל את תהליך האישור מולה.

באותה תקופה חשבתי שקמור עדיין משמשת כ"זרוע" של דלק מוטורס בכל הנוגע לרכבי ב.מ.וו, מסתבר שטעיתי, עברתי טרטור במהלך כל השבוע שבמהלכו אפילו זכיתי לקבל צעקות מאחד העובדים של קמור ש"למה נראה לי שאני יכול לשפר את הרכב איך שבא לי ולמה נראה לי שיאשרו לי מנוע 2000 ליטר אם יש לי1800" לצערי לא רשמתי את שמו של החצוף לכן אין לי מה לעשות בנידון.

בתחילת שבוע שעבר הייתה התקדמות מסוימת שבה ניסו להעביר אותי לבחורה בשם "תמי" מקמור שהיא ככול הנראה אחראית נושא האישורים בקמור.

ניסיתי להשיג את הגברת במהלך כל השבוע ללא הצלחה,כל פעם או שהייתה בהפסקה או שהייתה עסוקה ולא יכלה לענות, פה אני רוצה לציין את הבנות במענה הטכני ששמרו על אדיבות ונתנו לי תחושה שבאמת מנסים לעזור לי

 

לשמחתי שילשום סוף סוף הפנו אותי למחלקה הטכנית בחברת דלק מוטורס שמתעסקת ברכבי ב.מ.וו, פה מתחיל הכיף

 

פה אני רוצה לציין לטובה את ענבל מדלק מוטורס שהייתה מאוד נחמדה ואדיבה.

ענבל ביקשה ממני לשלוח לה בפקס את בקשתי וצילום של רישיון הרכב על מנת לבדוק מה דגם המנוע שמותקן ברכבי והאם ניתן להחליפו לנפח ולדגם המבוקש.

 

הנה המכתב ששלחתי להם

לכבוד: חברת דלק מוטורס

 

הנידון: שינוי נפח מ1800 ל2000 סמ"ק ברכב מסוג I E30 318 Touring (סטיישן)

 

 

ברכבי מותקן ברגע זה מנוע מדגם M40B18 אשר בתהליכי גסיסה מתקדמים, החלפת מנוע לאותו דגם תעלה לי אלפי שקלים כאשר בסוף אני אקבל את אותו מנוע חלש, צמא דלק ולא אמין.

 

כול בקשתי היא אישור לשינוי נפח קטן של 200 סמ"ק למנוע מדגם M20B20 מנוע 6 צילינדר בנפח 2000 סמ"ק. מנוע שכול שיפור ההספק יהיה כ5 כ"ס (מנועי מספק במקור 118 כ"ס ומנוע ה2000 מספק 123 כ"ס) אבל ארוויח מנוע אמין יותר ובעל אופי עבודה נוח יותר.

 

אציין כי רכבי הגיע במקור מצויד בבלמי דיסק בקוטר הגדול ביותר אשר חברת ב.מ.וו הוציאה לסדרה 3 מדגם E30 (להוציא כמובן את הM3 ) בקוטר 260 מ"מ מקדימה ו258 מ"מ מאחור.

בנוסף רכבי הגיע מצויד במקור במוטות ייצוב קדמי בקוטר 22 מ"מ ואחורי בקוטר 19 מ"מ אשר גם הם הכי עבים שיצרה BMW לסדרה 3 מהשנים הנ"ל (אפילו יותר עבים משל M3).

 

 

היום בבוקר ענבל יצרה איתי קשר בשביל לבשר לי שבקשתי נענתה בשלילה ( icon_cry.gif )

כאשר שאלתי מדוע שללו את בקשתי העבירה אותי ענבל לבחור בשם "אמנון"(מכאן המצב רק מדרדר), הבחור היה נחמד בתחילת השיחה וניסה להסביר לי שב.מ.וו העולמית נתנה הוראה חד משמעית שאין אישור שינוי נפח בגלל ש"הרכבים נבנו לעמוד בכוח מסוים ושינוי של המנוע ללא שינוי שאר המכלולים עלול להיגמר בפגיעת בביטחון הנוסעים\בעלים\משתמשים".

כבר הייתי מוכן למשפט הזה היות ושמעתי אותו ב2010 שרק חשבתי בפעם הראשונה לשנות את נפח המנוע, כאן פרסתי בפני אמנון את כל הנתונים הטכניים של הסטיישן.

סיפרתי לו על כך שצלחות הבלם שלי,רפידות הבלם שלי ומגבר הבלם שלי זהים לאלו שקיימים בדגמי ה325\320 בעלי מנועי 6 הצילינדר.

סיפרתי לו על מוטות הייצוב שלי ועל כך שהם המוטות המקוריים הכי עבים בהיסטוריית הE30 (המוט האחורי של M3 הוא בקוטר 17 או 18 מ"מ לעומת ה19 שאצלי)

וכי ההבדל היחיד בין הסטיישן שלי לבין גרסת 6 הצילינדר הם בולמי הזעזועים וקפיצי הרכב ושבמידה ואקבל את האישור אני מתחייב לקנות אותם ישירות מהחברה ואפילו להתקינם במוסך ב.מ.וו מרכזי (וכן, הייתי רציני).

 

פה כבר הטונים של אמנון עלו והוא התחיל לדקלם לי "ב.מ.וו העולמית לא מרשים וזהו" ניסיתי להסביר לו שלפני שנייה הוא אמר בפירוש שהם לא מרשים בגלל שהם דואגים כי הם לא יודעים אם מכלולי הרכב יוכלו להתמודד עם הכוח של המנוע שאני רוצה להתקין.

פה אמנון קטע אותי ואמר "לא, זו הפרשנות שלך אני לא אמרתי כזה דבר" כבר אמרתי שמכאן הכול מדרדר? icon_rolleyes.gif

 

 

כנראה שמר אמנון חשב שהשיחה תהיה קצרה כי הוא "ייפול" על לקוח טמבל שלא מבין מהחיים שלו שידבר איתו בסגנון "אח שלי יהיה בסדר, אל תדאג,"

וששמע שנפל על חולה נפש שמבין קצת עניין ובא מוכן לכל תשובה שיתנו לו הוא שלף את קלף ה"ב.מ.וו אמרו" בשלב זה ביקשתי ממנו אם אפשר לקבוע איתו פגישה על מנת שאוכל ליצור שיחת וועידה עם נציג ב.מ.וו העולמית כדאי שאוכל להסביר לו את הנושא. אמנון שלף בשנית את קלף "ב.מ.וו אמרו" וש"אין טעם לנסות כי הם בטוח יומרו לא" ניסיתי לשאול בנימוס שוב באם בכל זאת אפשר לקיים פגישה ונעתי ב"לא" רועם

כאן אמרתי שאין בעיה רק שישלח לי תשובה מפורטת באנגלית כדאי שאוכל לשלוח אותה לב.מ.וו העולמית להמשך טיפול שלי מולם.

פה אמנון העלה עוד קצת את הווליום ואמר "אין בעיה נשלח לך סיכום שיחה וכל מה שתרצה (בעצבים כמובן)"

 

השיחה התרחשה ב10:45 היום בבוקר, עד עכשיו לא קיבלתי כלום אך ענבל הבטיחה לי שעד מחר אני אקבל את המכתב כי הוא צריך לעבור אישור מנהל (כן, ממש icon_rolleyes.gif )

 

ליבנתים שלחתי מכתב מקדים לחטיבה הקלסית שלBMW וישירות לשירות הלקוחות של BMW AG והנה הוא, השתדלתי להיות כמה שיותר ברור ולהסביר את המצב שקיים בארץ:

 



Dear BMW Classic Division,

 

 

 

My name is Eran *** and I am the (proud) owner of BMW E30 318 Touring (chassis number ******), equipped with a M40B18 engine that I would like to replace whit a M20B20 engine.

 

My engine suffers from the known M40 camshaft problem and so I need to replace it.

To find a suitable engine in good working order in Israel is a very difficult task. Also, let's face it the problem will repeat itself.

 

I petitioned the Israeli transportation ministry in order to register my car after making so-called "significant Changes".

I was asked by the Transportation Ministry for Delek Motors (BMW's sole distributor in Israel) authorization for the replacement. However, Delek Motors refuse to approve the replacement. Moreover, they refused to discuss this decision whit me and declined my request to have a conference call with a BMW AG Technical Representative.

 

I was told by Delek Motors that BMW AG general policy is to refuse to approve any engine changes in there vehicles.

 

Foremost this situation hurts badly BMW's loyal Israeli fan-base. I would expect a strong support from the sole distributor of BMW vehicles in maintaining even old vehicles in working order.

 

I would be thankful if BMW AG will clarify it position about Delek Motors policy so I could inform the Israeli BMW club members through our club's internet forum, and gatherings as well as solving my own particular problem

 

 

Thank you in advance,

 

Best regards,

Eran

 

 

מכאן נשאר לי רק להמתין לתשובה שלBMW ולמכתב של דלק מוטורס.

 

עדכונים בהמשך, מקווה שלטובה :oops:

 

When you're rife with devastation

There's a simple explanation

You're a toymaker's creation

Trapped inside a crystal ball

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פשוט לא יאמן מה שצריך לעבור במדינה הזו כדי לבצע שינוי ברכב.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הסיבות שירדתי מהרעיון לקנות ב.מ.וו. זה העובדה שלא ניתן להחליף מנוע.

מאחל לך המון בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יותר פשוט לעבור ל-MB42B18? אותו נפח רק ראש מנוע אחר ולא נפח שונה ושישה צילינדרים. אמנם זה מנוע חזק יותר אבל אתה וכולנו כאן יודעים שאין כל קשר בין המשפט הזה "הרכבים נבנו לעמוד בכוח מסוים ושינוי של המנוע ללא שינוי שאר המכלולים עלול להיגמר בפגיעת בביטחון הנוסעים\בעלים\משתמשים" לבין המציאות במקרה שלך. ואנחנו גם יודעים שהקפיצים והבולמים שונים רק מהסיבה של משקל רכב שונה ומנוע כבד יותר מלפנים.

 

נדמה לי שיותר פשוט להתקין מנוע בנפח זהה, מאותה משפחה למעשה (בלק מנוע זהה).

 

בכל מקרה, בהצלחה!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהצלחה! תן להם בראש, ומי יתן והסטיישנית שלך תזכה למנוע חדש וטוב יותר. מחזיק אצבעות.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הסיבות שירדתי מהרעיון לקנות ב.מ.וו. זה העובדה שלא ניתן להחליף מנוע.

מאחל לך המון בהצלחה!

 

יש עשרות אי30 בארץ שנוסעות עם מנועים של אי36 וכדומה, חוקית אסור בפועל יש שיטה לעשות משהו ולעבור טסט חופשי. אני לא אפרט יותר, תפעיל לבד את הדימיון אבל יפה לערן שהוא הולך לנסות לעשות את הכל לפי הספר. בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...