Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ ברכישת טויוטה יאריס 2012 [כ"ע]


alonvol
שימו לב! השרשור הזה בן 4066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב

 

עומד לרכוש טויוטה יאריס אוטומטית(גיר רציף) 2012 .יודע שעדיין אין הרבה נסיון איתה, אבל אשמח לקבל כמה שיותר עצות. תודה.

מה אתם רוצים מהברקסים האומללים ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שמדובר בדגם חדש, אתה יכול לקרוא את חוות הדעת של עיתונאי רכב.

הגיר הרציף אמור לפתור את הבעיה שהייתה לדגם הקודם עם גיר רובוטי.

על פניו הרכב נראה קניה טובה.

 

האם ביצעת נסיעת מבחן ברכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דגם "מאובזר" + צבע מיטאלי 104K ואין הנחות. קצת מופרך לדעתי לרכב עם מזגן רגיל ו2 חלונות ידניים מאחורה.

מצד שני נתוני צריכת הדלק טובים וגם נפח תא המטען (347 ליטר) מהטובים בקטיגוריה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לעונים. עשיתי נסיעת מבחן נוספת. החלטתי בסוף להזמין, בעיקר בגלל צריכת הדלק הגיר הרציף רב האופציות והאבזור המפנק.

 

מודה שפנים הרכב לא משהו, פלסטיק שחור שנראה זול ומדכא. מקווה שלא טעיתי בבחירה.

מה אתם רוצים מהברקסים האומללים ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

ערב טוב.

מאחר והרכב ברשותי כבר כמה ימים. אשמח לשתף כל מי שמתעניין ברכב בהתרשמותי הראשונית. קודם כל, פנים הרכב, בנגוד למה שחשבתי בהתחלה, בהחלט משביע רצון. מרשים מאוד. תנוחת ישיבה מעולה. אני סובל מהגב וכשאני יוצא המפיאט גרנדה שלי אני בקושי זז, לעומת זאת אחרי נהיגה של שעתיים רצופות ביאריס לא היתה לי כל בעיה. שלא כמו כמה מלעיזים פה, הנסיעה שקטה יחסית ונעימה. בקשר לגיר, עדיין לא יצא לי לבחון את כל האפשרויות (והן רבות), אבל בנסיעה על אוטומט הנסיעה חלקה ונעימה.

בקשר למסך המגע, צעצוע נחמד, אבל לצערי באור השמש קשה לראות את התצוגה. יתכן ואפשר לכוון אותו, עוד נראה.

ועכשיו בקשר לצריכת הדלק: לאחר נסיעה של 503 ק"מ בין תדלוק לתדלוק, לפי מחשב הדרך הצריכה היתה 6.1 ליטר למאה ק"מ.

ז"א בערך 16.39 קמ"ל. לפי חישוב של חלוקת 503 קמ" ל 30.7 ליטר שמילאתי, התצרוכת האמיתית היא 16.34. אפשר לאמר שמחשב הדרך מדוייק להפליא, שלא כמו בפיאט (שהיא במקרה זה מכונית היחוס שלי), שבה המחשב הרבה יותר אופטימי.

הנסיעה כללה בין היתר פקקים, אזור הררי, נסיעה במהירויות שונות של עד מקסימום 120 קמ"ש, הפעלת מזגן בערך במחצית זמן הנסיעות ונסיעה ארוכה בכביש מהיר. אם אני משווה לפיאט הידנית, הרי שהפיאט יותר חסכונית, אבל ממש לא בהרבה. לעומת זאת אין מה להשוות בכל שאר הפרמטרים. סה"כ אני מאוד מרוצה, ואמשיך לדווח על המעלות ועל החסרונות גם בהמשך.

מה אתם רוצים מהברקסים האומללים ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רעש של המנוע, בגלל שזה גיר רציף וכשמאיצים חזק המנוע כל הזמן עובד בטורים גבוהים. לדעתי זה לא רעש מוגזם וזה דווקא די נחמד. בכל מקרה הייתה לי כזאת ליום שלם (לקחתי לנסיעת מבחן ארוכה) והייתי מאוד מרוצה. חוץ מהעיצוב של המסך באמצע האוטו שאני באופן אישי פחות אוהב הרכב באמת נחמד מאוד.

פורצה יובה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחיצה חזקה משמיעה רעש כמו בכל קיק דאון באוטומט. לא נראה לי שמעבר לזה. חוץ מזה, היות ואני חסכן בן חסכן, אני לא מחפש האצות ונוסע מאוד מאוד רגוע. זאת אחת הסיבות שלא נבהלתי מהבעיה הזאת, אם בכלל קיימת בעיה בנושא. חוץ מזה, יש אפשרות לנהיגה כמו גיר רגיל עם 7 הילוכים בשליטה מההגה, וכפתור ספורט למי שלא איכפת לא מהדלק ורוצה לטוס....

מה אתם רוצים מהברקסים האומללים ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • 3 חודשים מאוחר יותר...

בתור בעלים של טויוטה יאריס חדשה מזה מספר חודשים, אני יכול לדווח על צריכת דלק של 15.7 משולבת (כמובן שאפשר להוציא מהרכב יותר ואפשר פחות, זה תלוי בהרגלי הנסיעה).

הרכב הוא אחד השקטים שיצא לי לנהוג בהם, בידוד הרעשים מצוין והמנוע שקט ביותר.

(נכון שבמקרים מסויימים יש קצת רעש מהמנוע אבל לדעתי לא חריג גם ביחס לגיר אוטומטי).

יש אפשרות לשליטה ב״הילוכים״ (יחסי העברה) דרך ההגה: אני כמעט לא משתמש בזה, אבל בטוח שאנשים מסויימים יכולים להנות מזה. כנ״ל לגבי מצב הספורט (שאגב מגדיל את צריכת הדלק - כמו גם השימוש ביחסי ההעברה הנ״ל).

תכונה שימושית היא ׳עזרה׳ שהגיר הרציף נותן בירידות: כשהוא קולט שאתה מנסה להאט באמצעות הבלמים הוא מעלה את הסל״ד שלו כדי לעזור בתאוטה וכך עוזר להגן על הבלמים.

עוד ראויה לציון הנדסת האנוש המושלמת לדעתי: מינימום כפתורים עם מקסימום שימושיות. כאילו ש׳אפל׳ תכננו את ממשק המשתמש (יש לי את הגירסה עם מסך המגע שכוללת שליטה מההגה, מצלמת רוורס ועוד תכונות שמשתלבות מצוין).

אלו היתרונות, ולגבי החסרונות: גיר רציף הוא קצת פחות נוח מגיר אוטומטי, בעיקר בנסיעה עירונית. אבל מתרגלים מהר מאד.

שמעתי גם טענות לגבי הפלסטיקה והריפוד בתא הנוסעים. אני לא מרגיש בבעיה אבל זה תלוי בטעם.

גם תא המטען לא גדול (אבל ככה זה בקטגוריה).

מקווה שעזרתי בהחלטה למתלבטים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

אני גם בעלים טרי יחסית של טויוטה יאריס 2012 (כ- 3 חודשים).

אני גם מסכים עם rele עם מרבית הדברים שנכתבו.

 

עם זאת - שלוש נקודות שאני נכוויתי בהם באופן אישי וחשוב לי ליידע את הבאים בתור:

1. לא ייחסתי בקנייה חשיבות מיוחדת ל"פלסטיקה הזולה" של הרכב, כפי שרבים אחרים ציינו לגבי הרכב.

עם זאת, בתור אחד ששומע הרבה מוסיקה ברכב מהפלאפון (מהבלוטות'), תוך מספר שבועות התחלתי לשמוע רעשים מוזרים מכיוון הרמקולים בדלתות האחוריות.

כשבחנתי את הבעיה, הבנתי שכשמערכת השמע ברכב משמיעה בסים נמוכים מאוד (אפילו לא בווליום גבוה מדי) - נוצרת תהודה מהרמקולים שמרעידה חלקים שונים בפלסטיקה של הדלתות. זה גורם לרעשי ויברציות קצרים שיכולים להפריע מאוד לאנשים עם אוזניים רגישות.

בבדיקה של הנושא גם ברכבי יאריס חדשים אחרים - התופעה קורית גם שם!

 

עברתי (ועדיין עובר) סאגה מפרכת עם טויוטה כדי להבין מה הם יכולים לעשות כדי לפתור את הבעיה...

ולמרות כל הנאמר על השירות של טויוטה, דווקא מהנושא הזה הם מתנערים בלי סוף.

 

אז בקיצור, מי שרגיש לנושא, הזהרו...

 

2. מה שלא תעשו, אל תבצעו התקנות של חברות חיצוניות ברכב (דוגמת חלונות חשמליים מאחורה). ההתקנות האלו מבוצעות בארץ ע"י חובבנים (ולא במפעל טויוטה!). באופן אישי, קיבלתי לראשונה את הרכב שלי כאשר קופסת השליטה של מנגנון הרמת החלונות בצד הנהג משוחררת לחלוטין ועם דלת שעושה רעשים בעקבות כך.

בדיעבד, אחרי שיחות עם אנשים אחרים, מסתבר שתופעת ההתקנות בארץ נוטה פעמים רבות להיות חובבנית במקרה הטוב, ולא רק במקרה שלי.

 

3. אמנם עובדה מגוחכת, אבל מערכת המולטימדיה ברכב (בדגם היקר יותר) אינה מציגה שמות שירים ואמנים (ID3 Tags) בעברית! באופן אישי, מאוד התאכזבתי מהעובדה הזו, שכן כמובן שאף אחד לא טרח לציין לי זאת בטרם רכישת הרכב.

מי שמתכנן לשמוע הרבה מוסיקה ישראלית בבלוטות', שימו לב לזה.

 

אלו שלושת הבעיות שחוויתי עד היום עם הרכב.

סעיף 2 תוקן אצלי תוך כיומיים-שלושה מיום הרכישה ואני לא חושב שסעיף 3 צריך להיות שיקול בקנייה או אי-קנייה של הרכב. (אלא סתם עובדה מציקה)

 

למרות כל אלו, הרכב באמת נוח והנסיעות בו נעימות ונוחות.

מערכת הבלוטות' ברכב מדהימה וחוסכת העברת כבלים באוטו שלא לצורך.

מצלמת הרוורס (עם המסך) היא תענוג. (אך שימו לב שבאור יום כאשר אורות הרכב דלוקים, המסך מחשיך וקשה מאוד לראות בו משהו. לרוב, אני פשוט מכבה את האורות לפני שאני נכנס לחנייה ברוורס, כדי לראות משהו באור יום)

צריכת הדלק אצלי נעה בד"כ בין 14-15 קמ"ל. (אך מרבית נסיעותיי הן עירוניות)

 

אם למישהו יש שאלות נוספות, מוזמנים לשאול ואשמח לעזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

שלום לכולם

אני מעוניין לרכוש טויוטה יאריס יד 2, לא חשוב לי שנת הרכב אך כן חשוב לי שהגיר יהיה רציף (כפי שהוזכר כאן) ולא רובוטי כמו בדגמים הקודמים, רציתי לדעת אם מישהו יודע אולי מאיזו שנה הם התחילו לייצר את הרכב עם הגיר הרציף ומה שם הדגם, ראיתי שיש 2 דגמים (סול/טרה)

 

אשמח לעזרה...

 

תודה!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...