Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה לנטיס 04 נורת "בדוק מנוע"


eli3
שימו לב! השרשור הזה בן 4777 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לחבר שלי אין משתמש בפורום אז אני פותח בשבילו,

 

אז ככה, מדובר בלאנטיס 323 שנת 2004 אוטומט מנוע 1600

 

הוא קנה את האוטו לא מזמן וכרגע נדלקה לו נורת "בדוק מנוע"

הלך עם האוטו למוסך שהוא מכיר ושם המוסך מחק לו את התקלה וניקה לו את החיישן אוויר [זה שבין הפילטר אוויר למצערת] ואמר לו אם הנורה תחזור, אז הממיר הלך.

 

המנורה אכן חזרה לדלוק, עכשיו שאלנו אגזוזן לגבי החלפת ממיר והיתברר שיש שתי ממירים, אחד קטן מתחת לסעפת פליטה ואחד שמתחבר אחריו שהוא כבר מתחת לרכב [בערך ליד המסרק הגה]

קיבלנו הצעת מחיר של 1900 שקל רק על החלפת הממיר הקטן [שהוא כיביכול הבעייתי לדברי הבעל מקצוע].

 

לאוטו יש טסט עוד חודש, אני מאוד מקווה לגמור עם זה עד אז.

כמה דברים קציתי לשאול:

 

א, האם אכן הבעיה היא בממיר ?

ב, עלות המחיר [כיביכול 1900 ש"ח] עבור החלפת הממיר היא מוצדקת\הגיונית ?

ג, יש סיכוי שהחיישן "למדה" [או איך שלא קוראים לו] תקול או זקוק לניקוי [אני שואל בלי ידע בנושא ובלי ניסיון קודם]?

ד, האם הממיר של 323F מהשנתונים הקודמים יותר [שנת 98 וכו..] יתאים? , ואם זה משנה איזה נפח מצויין במפרט הטכני של הממיר [ מנועי 2.0\1.6] ?

 

 

תודה רבה,

רועי

Only RWD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שזה חיישן חמצן - תלוי מהו קוד התקלה המדוייק.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסכניק הראשון פירק אותו, ניקה אותו עם ספרי קרבורטור, מחק את התקלה, ואמר שאם נורה תחזור אז זה הממיר]

 

יש לי רב מודד, החיישן אמור להוציא היתנגדות כלשהי?

יש דרך בה אוכל לבדוק את החיישן בעצמי בעזרת הרב מודד לראות אם הוא תקין ?

Only RWD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנהלים מיצטער על הדאבל, פשוט זה לא נותן לי לערוך.

 

מצאתי סכמה של החיישן AIR FLOW [אותו אחד שההוא ניקה] רק של שנת 98

השאלה היא אם הסכמה תקפה גם אליי?

 

http://www.motobild.com/mazda/1988-mazda-323-air-flow-metersensor-testing-and-inspection.html

 

רועי

Only RWD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחי, לא יותר פשוט למצוא מוסך טוב, שיודע לזהות את קוד התקלה שמופיע במחשב ולא לנחש אולי זה חישן, אולי זה ממיר, ומה אחרכך ?

נגיד החלפתה ממיר וחישן ולא עזר, איזה חלקם עוד תחליף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"לאוטו יש טסט עוד חודש, אני מאוד מקווה לגמור עם זה עד אז."

 

אני לא מבין מה הקשר לטסט?

יש בכלל תקלה ברכב?

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בישבילזה לפני שאני מחליף אני מיתיעץ כאן בפורום,

 

והיום על חיבר מחשב במוסך לוקחים הרבה כסף על סתם, אם אני יכל לבדוק את החיישן בעצמי אני יעשה את זה,

 

אם לא אמצע את הבעיות לבד [בוודאות] ופה לא ידעו להגיד לי אז אצתרך לבדוק אופציות במוסכים אחרים.

 

אני לא ימהר לרוץ לשלם את הכסף ובסוף זה לא זה כי קרה מקרה לחבר שלי שהאוטו זיהם ואמרו לו שזה הממיר הוא החליף ממיר ב1100 שקל ובסוף זה היה החיישן למדה שעה לו 200 שקל

 

עריכה:

לתגובה שמעליי,

קשור כי אני לא יודע אם האוטו מזהם, יש נורה "בדוק מנוע" דלוקה אולי יראו את זה ולא יעבירו אין לי מושג

אני מעדיף לגמור עם זה עד הטסט כי זאת הבעי ההיחידה שיש לו

Only RWD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי:לך לטסט, ואז תראה מה קורה.

לפי מה שאני יודע לא בודקים אם הנורה הזאת דלוקה או לא, מחברים 4 גזים , אם הרכב עובר אז זהו בעצם.

ואם אתה מוטרד,כנס למוסך הקרוב לביתך ותבדוק את הרכב על 4 גזים לפני הטסט.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע לאיזה מוסכים אתה ניכנס ועל מה בדיוק אתה משלם, אבל טכנאי שמחבר את האוטו למחשב בזמן שהנורת תקלה דולקת ולא יודע להגיד לך בודעות מה התקלה, אומר או שהוא לא יודע מה אומר הקוד תקלה שהוא רואה בסורק או שהסורק שלו לא מתעים למחשב האוטו שלך, אולי חישן, אולי אגזוז, אולי עשו לאוטו עין הרע ובגלל זה הנורה נידלקה? בשביל זה לא צריך סורק אפשר לנחש גם ככה ועל זה לדעתי אתה לא צריך לשלם.

 

לי למשל, לפני כמה שנים היתה נדלקת המנורת מנוע אחת לשבוע למספר דקות, האוטו היה מזיף והטורים משתוללים ואז הכול מסתדר וחוזר להיות רגיל.

נכנסתי לחשמלי רכב שחיבר את האוטו לסורק ולא ראה תקלה בגלל שבאותו זמן הנורה לא דלקה, אבל הוא היה מספיק ישר להגיד לי שהסורק שלו לא בדיוק מתעים למחשב הרכב ואן לו גישה לזכרון המחשב והפנה אותי למורשה ששם יש את הסורק המתעים, וכמובן סרב בכול תוקף לקבל כסף למרות שעבד על הרכב לפחות חצי שעה.

במורשה באמת שלפו מהזיכרון את קוד התקלה ומיד ידו להגיד לי שזה חישן הגל זיזים ואחרי שהוא הוחלף הבעיה לא חזרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,

אז נתחיל בהתחלה

בדרך כלל הקוד או הנורה בלוח המכוונים מספרים לנו שיש בעיה במערכת ה emission

זה אומר שיש חוסר איזון בחומרים שנפלטים,

יש מספר חלקים במערכת שלוקחים אוויר מודדים אותו וחיישנים שמשווים בין צד הכניסה של הקטליטי (שעל האגזוז)והיציאה

לרוב החיישן הראשון הוא זה שמדליק את הקוד בגלל שהוא הכניסה והוא מתלכלך מפליטה עשירה

בנוסף אם יש חור באגזוז או בשרוול האוויר לפני המודד באזור המצערת זה גם משנה את הנתונים שהמחשב מקבל וידליק קוד או נורה

 

אם יש לך את ערך ה"התנגדות" של החיישן תשווה בין השניים באגזוז ובין הערך שבספר

 

בנוסף מיכיוון שהקוד מופיע כתוצאה של "קצר" ביחידה וודא שהחוטים בקרבת החיישנים לא חשופים או נוגעים בגוף הרכב או מתכת

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממיר של מאזדה שנת 98 (שלדת BA) שונה לגמרי מהרכב של חבר שלך (שלדת BJ) ולכן לא תתאים.

 

לגבי הניקוי עם ספריי הקרבורטור, תקווה שלא נשארה לך שכבה שומנית על החיישן (בניקוי חיישנים משתמשים בספריי יעודי), אם כן תגיד לו עוד מעט ביי ביי.

 

לגבי הסכמה שהעלתה, היא של חיישן MAF שנת 88 (לא 98).

 

בכל מקרה תיקח את הרכב, ל"משה זר הזרקות", יש שם בחור בשם חיים יוד.

 

אצלו קיים סקנר יעודי של מאזדה שם תוכל לבצע סריקה למחשב הרכב ולהתקדם משם.

 

מה גם שהוא יבצע לרכב בדיקת זיהום אוויר ותוכל לדעת מה מצבו של הממיר.

 

למיטב זכרוני לחברי מועדון מאזדה , הסריקה הינה חינם.

 

בהצלחה.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון:

 

מצאתי סכמה של אותו החיישן בידיוק [התגובה שמעלי, צודק לא שמתי לב]

 

לחיישן יש 5 רגליים, כאשר 2 מהם הם של החיישן טמפרטורה ו3 מהם הם של החיישן השני שצמוד אליו

 

חיברתי רב מודד אל החיישן טמפרטורה [2 הרגליים הראשונים] יש היתנגדות של 168 קילו אהום,

ערכתי "ניסוי" קטן ונשפתי אוויר חם מהפה על החיישן וההיתנגדות ירדה, נשפתי שוב [הפעם אוויר קר בחוזקה] וההיתנגדות עלתה.

 

בקשר ל3 הרגליים האחרים, אין ערך להיתנגדות [נתק] וגם אין פליטת מיליוולט [בדקתי גם מיליוולט כי אני לא יודע מה סוג החיישן]

 

בקיצור ה3 רגליים האחרות הם לא נותנות כלום בשום מצב..

 

בפורומים בחו"ל אומרים שצריך ליהיות בין רגליים 3-4 היתנגדות של בערך 2210-2690 אהום.

 

מכאן יוצא שהחיישן תקול.

 

מישהו יודע בערך מחירים לחיישן כזה ?

 

הוא נראה כך:

 

$%28KGrHqIOKiwE5ekLmeUeBOcPzVnemw%7E%7E60_12.JPG

Only RWD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן מד כמות אויר לא תקין יגרום לבעיות אלו.1 הרכב לא יאיץ או המנוע לא יניע או רמת הco תהיה בדרך כלל גבוהה.ולכן סביר להניח שהבעיה שלך היא שונה ולכן מומלץ לגשת למוסך בל סורק מתאים וידע לומר לך מה הבעיה במדויק. הבדיקה הנכונה למד כמות האויר ניתן לבצע על ידי סורק ביחידות של משקל לשניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה חיישן מד כמות אוויר (MAF), תפקידו לנתר את כמות האוויר הנכנסת למנוע בחישן הזה משולב גם חיישן מד טמפ' האוויר.

 

כשהחיישן מפורק ניתן רק למדוד את התנגדות החיישן טמפ' בלבד, ההתנגדות יורדת ככל שהאוויר חם, בטמפ' של 20 מעלות ההתנגדות בערך 2200 אום.

 

החיישן הזה מותקן במאזדה לאנטיס 99-2004, מאזדה 6 מאזדה 3 וגם חלק מרכבי טויוטה ואולי עוד רכבים.

 

כדי לבדוק את מד כמות האוויר יש צורך בחיבור לסורק תקלות לקרוא את הנתונים בסרק ולהשוות לנתוני היצרן.

 

ישנה בדיקה נוספת שניתן לבצע אך היא לא מדוייקת:

לחבר את החיישן לקונקטור שלו ולהתניע את המנוע כרגיל, למדוד מתח בין הרגל האמצעית תוך כדי שהקונקטור מחובר(לדקור את החוט עם הפרוב של הרכב מודד וזה לא מומלץ כ"כ) בין הרגל האמצעית לבין המינוס, המתח צריך להיות 1.2V.

ובפתיחה מלאה של המצערת עד להגעת הסל"ד המקסימלי לשבריר שניה המתח יהיה 3.8V.

 

הבדיקה הזו לא אומרת שום דבר משום שבסרק המתח יכול להיות תקין, אך במאמץ(לחיצה כבדה על הגז) המדידה של החיישן לא נכונה, לכן רק בעזרת סורק תקלות ניתן למדוד את ספירת כמות האוויר ב G/S (אאל"ט זה אומר גרם אוויר בשניה)

 

ניתקלתי בתגובה כאן בעבר של מוסך רון שאומר שכדי לבדוק את הספק החיישן מבחינת תקינות היא ע"י סורק תקלות, לוחצים עד הסוף על הגז עד שהסל"ד יגיע למקסימום עד למנתק הזרקה לשבריר שניה ולקרוא את הנתוני G/S, הם צריכים להיות 80% מהספק המנוע.

 

יש ברשותי סורק תקלות והלכתי לפי השיטה של רון והוא צודק החיישן הראה 80% מכוח המנוע וזה אומר שהחיישן תקין לחלוטין.

 

בקיצור ללא סורק תקלות לא ניתן לבדוק את מד כמות האוויר במדוייק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נצל"ש קטן (בעצם שניים)

-"לקרוא את הנתוני G/S, הם צריכים להיות 80% מהספק המנוע."? לא מסתדר לי גרם/שניה עם כ"ס.

-לא ניתן לחבר מקור מתח (או מקור זרם קבוע אם יש צורך) חיצוני כדי לבדוק את המתח על סליל ה MAF?

בקשר ל3 הרגליים האחרים, אין ערך להיתנגדות [נתק] וגם אין פליטת מיליוולט [בדקתי גם מיליוולט כי אני לא יודע מה סוג החיישן]

 

בקיצור ה3 רגליים האחרות הם לא נותנות כלום בשום מצב..

לא אמורה להמדד ההתנגדות של סליל ה MAF?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4777 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...