Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 21 דקות, m3x7r3m3 כתב:

חומרתית בד"כ מדובר על דגמים זהים (האירופאיים) אצל כולם, ו-ROM שונה.

 

למה בעצם ה-ROM שונה, אם כולם יבואנים רשמיים שמשווקים באותה מדינה מכשירים מאותו דגם?

מי קובע את ה-ROM של כל יבואן?

פורסם

אצל סמסונג הם מאפשרים לכל יבואן לקבוע את ה-ROM שלו.

 

בגדול בגדול כל היבואנים הישראליים מבוססים על ROM שנקרא IL0 (מה שמוכרים בסאני למשל).

אבל פלאפון, וסלקום ופרטנר והוט וכו' מוסיפים על ה-ROM הבסיסי עוד אפליקציות שלהם ושיט שלהם.

 

או לפחות זה מה שהם עשו לפני כמה שנים, לא יודע אם עדיין עובדים בשיטה הזו.

 

והסיבה לעשות את זה, היא כדי להרוויח פוטנציאלית 2 דברים:

1. Preloaded Apps - אפליקציות של הספקית סלולר שמוכרת את המכשיר מגיעים כבר בתוך המכשיר ולא צריך להתקין אותם מה-Play Store.

2. System Apps - הכוונה לאותן אפליקציות מסעיף 1, ברמה הזו ניתן לתת להן הרשאות System, ואז האפליקציות האלה רצות עם הרשאות root, כאילו עשית root למכשיר ונתת הרשאה לאותה אפליקציה.

  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אז בחברות האלו מישהו יושב ומתאים ROM ייחודי לכל דגם של מכשיר?

מה קורה כשיש עדכונים, גם אותם הם צריכים להתאים לפי הROM שהכינו ורק אז לשחרר?

פורסם (נערך)

תיאורטית כן.

 

מעשית זה לא שהם ממש מקסטמים את ה-ROM, באופן דיי גורף זה שהם לוקחים APKים של התוכנות שלהם, גירסה אחרונה שאושרה, ומוסיפים אותה ל-ROM הקיים.

הרי גם אם שינו משהו במערכת האנדרואיד עצמה (שזה בד"כ שינוי של איך האפליקציות מבקשות ומקבלות הרשאות) אז הם פטורים מהבעיה כי הם רצים כ-System Application ולכן מקבלים הרשאות מלאות להכל.

 

מה שכן יכול לקרות וקרה להם כמה פעמים זה שינויים במערכת האנדרואיד ששינו APIs והפכו APIs ישנים ל-Deprecated אבל זה משהו שנתפס בפיתוחי האפליקציות הרבה לפני (נניח שוחרר אנדרואיד 10, הפיתוח אפליקציה של החברת סלולר נתקל באנדרואיד 10 כבר משלבי הבטא), ולכן בד"כ אפליקציה שאושרה מתאימה לאותו ROM.

 

לגבי עדכונים - אתה שואל לגבי עדכונים של האפליקציות עצמן? לא רלוונטי, למרות שהן System Application, העדכון שלהן מתבצע דרך ה-Play Store

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

A33 ביבוא רשמי מKSP מגיע עם מגן מסך מודבק כבר מודבק עליו? ראיתי כמה ביקורות מיוטיוב שאמרו שכן אבל באף מקום לא כתוב את זה

פורסם

ברמת העיקרון, אני יכול לקחת מכשיר של סמסונג, לדוגמא, ולהתקין בו אנדרואיד 'נקי'? 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 3 שעות, m3x7r3m3 כתב:

לגבי עדכונים - אתה שואל לגבי עדכונים של האפליקציות עצמן?

 

שואל לגבי עדכונים למערכת ההפעלה.

פורסם
לפני 17 דקות, falou כתב:

ברמת העיקרון, אני יכול לקחת מכשיר של סמסונג, לדוגמא, ולהתקין בו אנדרואיד 'נקי'? 

 

תלוי מכשיר.

אם מישהו השקיע ופיתח, אז כן.

בעבר (8-10 שנים ככה) זה היה מאד מאד נפוץ, היום לא ממש.

פורסם

ותכלס, רוב הזמן זה לא היה ממש יציב.

בכל התקופה שהתקנתי רומים(והתקנתי הרבה) רשימת הבאגים הידועים הייתה לא קטנה. מעטים הרומים שהשתוו למקורי, ואלה שכן כמעט ולא הציעו פיצ'רים מהותיים.

בכל מקרה, הפרויקט המוביל כרגע הוא lineageOS.

אולי דברים השתנו מאז הרום האחרון שהתקנתי לפני לפחות 6 שנים

  • אהבתי 1
פורסם

לא יציב, אבל המון כיף 😁

אני מאד נהניתי מזה, הייתי מתקין רומים וקרנלים ומודים למיניהם. אנדרואיד השתנתה המון מאז.

פורסם (נערך)

שנים הייתי רק עם אנדרואיד. נקסוס 4, 5, 5x..

אחר כך סמסונגים וlg. לא הייתי מוכן לשמוע על אפל.

לפני שנה החלטתי שאני צריך לנסות משהו חדש.

קניתי אייפון 12 פרו מקס, אייפד ואוזניות איירפודס פרו.

יושב ברכבת וצופה בנטפליקס כשהאוזניות עוברות בצורה חלקה בין הטלפון לטבלט.

אחר כך הוספתי שעון אפל עם esim. מתחבר נפלא לטלפון ולאוזניות. יוצא להליכה עם הכלב ומשאיר את הטלפון בבית כשיש מוזיקה או פודקאסט מהשעון.

עכשיו גם עברתי למקבוק בעבודה. כבר לא צריך להקיש יוזר וסיסמה פעם שניגש למחשב. הוא מזהה אותי לפי השעון ויוצא מהנעילה. הכל עובד חלק.

 

יש עוד כמה דברים שעוד לא התרגלתי אליהם. הכי מעצבן שאני מוריד קובץ לטלפון ואז רוצה לצרף אותו למייל ואני לא מוצא איפה הוא נשמר. באנדרואיד זה היה לי יותר אינטואיטיבי.

 

אבל סך הכל הפכתי לאפל פאנבוי.

עריכה אחרונה על ידי פינדר
  • רעיון טוב! 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 7 שעות, DubelBoom כתב:

לא יציב, אבל המון כיף 😁

אני מאד נהניתי מזה, הייתי מתקין רומים וקרנלים ומודים למיניהם. אנדרואיד השתנתה המון מאז.

אני זוכר את היוזר שלך מ-iandroid זכרונו לברכה:)

בהחלט היה כיף, לא הפסקתי עד שכבר זה היה מיותר מבחינתי(כשהיה לי את הנקסוס 6פי)

פורסם (נערך)

בנתיים עבר שבוע ומי שניסה את pixel 6A , לא חווה את תקלות הקישוריות , הבטריה שהיו נפוצות בהשקת סדרה 6 . 

הסורק אצבע עדיין איטי אבל מדוייק. מצלמה לא רעה כמו בסדרה 4,5

נראה מבטיח ויחסית זול. 

הבעיה העיקרית שהוא מגיע עם קושחה של אפריל. כזו שאינה כוללת voLTE (הגיע בעדכון יוני בשאר הסדרה). אין עדכון חדש יותר שזה טיפה מוזר. 

 

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם
בתאריך 29.7.2022 בשעה 06:46, פינדר כתב:

שנים הייתי רק עם אנדרואיד. נקסוס 4, 5, 5x..

אחר כך סמסונגים וlg. לא הייתי מוכן לשמוע על אפל.

לפני שנה החלטתי שאני צריך לנסות משהו חדש.

קניתי אייפון 12 פרו מקס, אייפד ואוזניות איירפודס פרו.

יושב ברכבת וצופה בנטפליקס כשהאוזניות עוברות בצורה חלקה בין הטלפון לטבלט.

אחר כך הוספתי שעון אפל עם esim. מתחבר נפלא לטלפון ולאוזניות. יוצא להליכה עם הכלב ומשאיר את הטלפון בבית כשיש מוזיקה או פודקאסט מהשעון.

עכשיו גם עברתי למקבוק בעבודה. כבר לא צריך להקיש יוזר וסיסמה פעם שניגש למחשב. הוא מזהה אותי לפי השעון ויוצא מהנעילה. הכל עובד חלק.

 

יש עוד כמה דברים שעוד לא התרגלתי אליהם. הכי מעצבן שאני מוריד קובץ לטלפון ואז רוצה לצרף אותו למייל ואני לא מוצא איפה הוא נשמר. באנדרואיד זה היה לי יותר אינטואיטיבי.

 

אבל סך הכל הפכתי לאפל פאנבוי.

כמה עולה הESIM?

ישירות מהמפעילה?

פורסם (נערך)

לא תמיד ישירות מהמפעילה. יש גם לא מעט מתווכחים ויש הרבה סוגי חוזים. 

חד פעמי , מתחדש, רק נתונים , עם שיחות , עם חו"ל  , כמות דקות ו ג'יגה בייט. 

Esim עצמו , בחומרה, לא עולה . זה כלול במחיר האייפון. 

עריכה אחרונה על ידי save
×
×
  • תוכן חדש...