Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בלימה נכונה


amir74
שימו לב! השרשור הזה בן 4664 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נסעתי בצפון לאורך כביש 899, כביש מדהים עם נוף יפה. בתום הכביש (סיבובים חדים שמורידים אותך למהירות של 10 קמ"ש)

היה ריח חזק מהברקסים. מהי צורת הבלימה הכי נכונה כדי שהברקסים יחזיקו הכי הרבה ולא יתחממו יותר מדי?.

כמה זמן צריך לתת לברקסים להתקרר כדי שניתן יהיה להמשיך ליסוע?.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלימה הכי נכונה היא בלימה באמצעות המנוע תוך כדי התאמה לתנאי הדרך.

נסה כמה שיותר לבלום עם המנוע (הורד הילוך, אפילו 2 במידה והמהירות מאפשרת). הקפד שהרכב לא ייכנס לקו האדום. זה גם חוסך בדלק וגם חוסך בבלמים.

בנוסף, אם היה לך ריח מהברקסים אני ממליץ לך לנסוע יותר בזהירות ולבדוק האם הריח חוזר גם בבלימות במהירויות נמוכות יותר. אם הוא חוזר ייתכן שיש לך בעיה במערכת (רפידות שחוקות).

 

עשית לי חשק לנסוע לצפון, ראיתי תמונות נוף יפות מאוד משם מתיאור הכביש בוויקיפדיה. :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הוא פונטו עם גיר רציף ונסיעה ב L נותנת משהו כמו 10 קמ"ש (לא ניסיתי לנהוג בהעברת הילוכים ידנית). בהמשך הנסיעות משם לאילת וחזרה לא היה ריח כך שאני מניח שהברקסים תקינים ורק בגלל המאמץ היה ריח חזק. הכביש מומלץ בחום לאוהבי נהיגה רק שהוא בצפון הרחוק מאוד ממש בגבול.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלימה הכי נכונה היא בלימה באמצעות המנוע תוך כדי התאמה לתנאי הדרך.

נסה כמה שיותר לבלום עם המנוע (הורד הילוך, אפילו 2 במידה והמהירות מאפשרת). הקפד שהרכב לא ייכנס לקו האדום. זה גם חוסך בדלק וגם חוסך בבלמים.

בנוסף, אם היה לך ריח מהברקסים אני ממליץ לך לנסוע יותר בזהירות ולבדוק האם הריח חוזר גם בבלימות במהירויות נמוכות יותר. אם הוא חוזר ייתכן שיש לך בעיה במערכת (רפידות שחוקות).

 

עשית לי חשק לנסוע לצפון, ראיתי תמונות נוף יפות מאוד משם מתיאור הכביש בוויקיפדיה. :-D

 

חוסך בדלק?

בהורדת הילוך הסל"ד הרי עולה, אז איך יש פה חסכון בדלק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוסך בדלק?

בהורדת הילוך הסל"ד הרי עולה, אז איך יש פה חסכון בדלק?

 

בהורדת הילוך (תוך כדי הרפייה מדוושת הגז) לא מוזרק למנוע דלק. בצע חיפוש, דנו על זה בפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקפצה, לא קיבלתי מענה לשאלותיי.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלימה - עם הבלמים, קביעת מהירות הרכב - עם התמסורת. כלומר, בלימה בישורת: רק עם הבלמים. לא להוריד הילוך ולא להוריד לניוטרל. בלימה בירידה ממושכת: בולמים למהירות הרצויה, ואז משלבים הילוך נמוך (גם באוטומטי) כדי לשמור את המהירות עם דוושת הגז. בבלימה ממהירות גבוהה, אפילו בישורת, מומלץ להרפות מהבלמים פעם או פעמיים לאורך הבלימה כדי לתת לבלמים 1-2 שניות להתקרר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלימה הכי נכונה היא בלימה באמצעות המנוע תוך כדי התאמה לתנאי הדרך.

נסה כמה שיותר לבלום עם המנוע (הורד הילוך, אפילו 2 במידה והמהירות מאפשרת). הקפד שהרכב לא ייכנס לקו האדום. זה גם חוסך בדלק וגם חוסך בבלמים.

בנוסף, אם היה לך ריח מהברקסים אני ממליץ לך לנסוע יותר בזהירות ולבדוק האם הריח חוזר גם בבלימות במהירויות נמוכות יותר. אם הוא חוזר ייתכן שיש לך בעיה במערכת (רפידות שחוקות).

 

עשית לי חשק לנסוע לצפון, ראיתי תמונות נוף יפות מאוד משם מתיאור הכביש בוויקיפדיה. :-D

 

אני לא יודע עד כמה זה רלוונטי ונכון, שכן המנוע כביכול מתאמץ מאוד מצד אחד(קרי בלאי, מתחמם יותר) אבל מצד שני בקושי מוזרק אליו דלק(כמו של סרק/ניוטרל) אבל בשורה התחתונה אתה נמצא בירידה והתנופה על הגלגלים יחד עם השילוב הילוך שנתת הם אלה שגורמים למנוע לזנק לסל"ד כזה גבוהה בעוד שהוא שורף בקושי דלק.(פחות חום בתא הבעירה?)

 

חוץ מזה, בהרבה רכבים, כמו הפונטו ספייס הרציפה יש את המחשב רכב שמגביל את הסל"ד לאיזור ה5.5 ואין ממש סיכוי להגיע לקו האדום (אלה אם כן יש תקלה) גם אם תוריד 3 - 4 "הילוכים" במכה ( מניסיון)

 

לפותח הנושא, אני גם ממליץ כמו אחרים להשתמש בבלימת מנוע כמה שאפשר, לשים במצב ידני, לעביר את "ההילוכים"(במרכאות כי אין באמת הילוכים ומדבר בקונוס על רצועה בגיר רציף) בייחוד שיש את האפשרות הזאת, ויש לי רכב כמו שלך, יצא לי לרדת כמה פעמים את הירידות של הקסטל, ים המלח, גלבע, כנרת ועוד, ואם אתה יודע את התזמון המתאים להורדת ההילוך ואתה קצת מיומן בזה, אתה בקושי מלטף את הברקס וכך חוסך רפידות גמורות :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מזה, בהרבה רכבים, כמו הפונטו ספייס הרציפה יש את המחשב רכב שמגביל את הסל"ד לאיזור ה5.5 ואין ממש סיכוי להגיע לקו האדום (אלה אם כן יש תקלה) גם אם תוריד 3 - 4 "הילוכים" במכה ( מניסיון)

ברשותך, כמה דברים לתיקון:

 

במצב המדובר של בלימה במורד ע"י המנוע ודוושת הגז לא לחוצה כלל - לא מוזרק דלק למנוע בכלל. אין כאן קשר לטמפרטורה בתא הבעירה - אלא פשוט מחשב המנוע מפעיל מצב של Injection Cut Off (קרי ביטול הזרקת הדלק למנוע) כל עוד הסל"ד גבוה מברירת מחדל כלשהי (נגיד לדוגמא 1500 סל"ד - מתחת לזה יוזרק דלק, מעל לא).

 

שנית, מחשב המנוע מגביל את תאוצת המנוע מעבר לסל"ד מסויים ע"י ניתוק ההצתה - אך זה רלוונטי רק למצב של תאוצה. בתאוטה במורד כפי שציינתי אין הזרקה, משמע גם ההצתה לא רלוונטית (והגבלתה לא תתן כלום), אך הסל"ד יגדל עקב כוח חיצוני (גרביטציה) - אם תוריד 4 הילוכים במכה בשיפוע מספיק חד - מחשב הדרך בעצמו יעצר בוואדי לאחר שאחת הבוכנות תלשה אותו מהמקום בתעופתה מהמנוע המפוצץ.

 

בלימה נכונה היא תאוטה בסיוע ההילוכים כפי שנאמר כאן - אך כן יש לתת דגש שהסל"ד לא גבוה מדי. כמו כן רצוי להרפות מהדוושה ע"מ לאפשר את קירור הבלמים - עדיף בלימות חזקות לסירוגין מאשר ליטוף דוושה קבוע (וזה רלוונטי לכל בלימה בחיי היומיום), גם חצי שניה של הרפיית דוושת הבלם תוריד את הטמפרטורה בבלמים משמעותית.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצוי להרפות מהדוושה ע"מ לאפשר את קירור הבלמים - עדיף בלימות חזקות לסירוגין מאשר ליטוף דוושה קבוע (וזה רלוונטי לכל בלימה בחיי היומיום), גם חצי שניה של הרפיית דוושת הבלם תוריד את הטמפרטורה בבלמים משמעותית.

 

יש לך מושג על איזה תדירות מדובר? כלומר, כל כמה שניות של בלימה יש לבצע הרפיה לטובת קירור הבלמים?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר, כל כמה שניות של בלימה יש לבצע הרפיה לטובת קירור הבלמים?

לא מדובר במדע מדוייק ובעייתי להסביר במילים.

תלוי במאמץ הבלימה, באורך הכביש במורד וכד'.

ברגע שבחירת ההילוך נכונה, בלימת המנוע מספקת איזשהו גיבוי וניתן לאוורר את הבלמים כאשר המהירות סבירה ואין תאוצה מוגזמת - המינון כבר עניין של רגש ותחושה בהתאם למצב.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

+1

זה גם מה אני עושה, נותן כשצריך לחיצה אחת חזקה מאשר דוושה לחוצה כול הזמן.כול כמה זמן קשה להסביר אבל אם בכביש מסוים 90 זה יותר מידי אז אני יורד עם לחיצה יותר חזקה ל70,ואז לרכב לוקח יותר זמן להגיע שוב ל90.בנתיים הבלמים מתקררים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחחחח כביש 899, שתי דקות מהבית.

הפעם האחרונה שנהגתי בו היתה בשבוע שעבר עם בימר 530 של חבר, פשוט ת-ע-נ-ו-ג!

ממליץ לך בפעם הבאה שתהיה באיזור לפנות בצומת בירנית לכיוון אלקוש (זה כביש ארבע ספרות), כביש הנהיגה המהנה ביותר בארץ ללא ספק!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותך, כמה דברים לתיקון:

 

במצב המדובר של בלימה במורד ע"י המנוע ודוושת הגז לא לחוצה כלל - לא מוזרק דלק למנוע בכלל. אין כאן קשר לטמפרטורה בתא הבעירה - אלא פשוט מחשב המנוע מפעיל מצב של Injection Cut Off (קרי ביטול הזרקת הדלק למנוע) כל עוד הסל"ד גבוה מברירת מחדל כלשהי (נגיד לדוגמא 1500 סל"ד - מתחת לזה יוזרק דלק, מעל לא).

 

שנית, מחשב המנוע מגביל את תאוצת המנוע מעבר לסל"ד מסויים ע"י ניתוק ההצתה - אך זה רלוונטי רק למצב של תאוצה. בתאוטה במורד כפי שציינתי אין הזרקה, משמע גם ההצתה לא רלוונטית (והגבלתה לא תתן כלום), אך הסל"ד יגדל עקב כוח חיצוני (גרביטציה) - אם תוריד 4 הילוכים במכה בשיפוע מספיק חד - מחשב הדרך בעצמו יעצר בוואדי לאחר שאחת הבוכנות תלשה אותו מהמקום בתעופתה מהמנוע המפוצץ.

 

הכוונה שלי הייתה מבחינת מאמץ המנוע, אם תיהיה על הגז ו"תתקע" את המנוע על 5-6K סל"ד דקה רצוף הוא יותר יתחמם, והבלאי יהיה גם הרבה יותר גבוהה(בלי קשר לכל הדלק שגם נשרף בדרך) , אז השאלה בעצם למה לא מומלץ להגיע לקו האדום בירידה בהנחה שאתה לא נוגע בגז? מה הבעיה עם זה? הרי אמרנו שזה לא לוקח גרגיר של של דלק, אין הזרקה של דלק, את כל הכוח אתה מקבל מכוח גרביטציה בירידה.

למה זה לא מומלץ ?

האם זה בגלל שפיזית המנוע (או יותר נכון למשל גל ארכובה, גל זיזים) עצמם מסתובבים במהירות של 5000-6000RPM ויוצרים מבחינת חיכוך בלאי וכדומה?

 

בלימה נכונה היא תאוטה בסיוע ההילוכים כפי שנאמר כאן - אך כן יש לתת דגש שהסל"ד לא גבוה מדי. כמו כן רצוי להרפות מהדוושה ע"מ לאפשר את קירור הבלמים - עדיף בלימות חזקות לסירוגין מאשר ליטוף דוושה קבוע (וזה רלוונטי לכל בלימה בחיי היומיום), גם חצי שניה של הרפיית דוושת הבלם תוריד את הטמפרטורה בבלמים משמעותית.
השאלה אם לא תיהיה "אכילה" מהירה יותר של הרפידות? בלאי יותר מאסיבי שבא על חשבון להוריד את הטמפ' של הבלמים. (ואני מתכוון גם במישור ולא רק בירידה קיצונית)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בירידה ממושכת יש לשלב הילוך נמוך שיאפשר לשמור על מהירות קבועה בעזרת דוושת הגז. כלומר, הגז כן צריך להיות לחוץ. כך הרווחנו שליטה במהירות הרכב בעזרת רגל ימין (כמו במישור) ומיזעור שחיקת מכלולי המנוע במחיר של צריכת דלק יחסית זניחה (שוב, כמו במישור).

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4664 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...