Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נגמרה הסאגה! (אני מקווה). או, מה קרה בגלל פלאגים לא נכונים.


drivemaster
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5011 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

 

ברצוני לשתף אתכם בכל מה שעברתי עם הרכב בחודשיים-שלושה האחרונים. (סוזוקי ג׳ימני 2007).

 

לפני כשלושה חודשים שמתי לב שפתאום, במהלך נסיעה, קורה משהו שמרגיש כמו "החסרת פעימה" של המנוע.

בהתחלה זה קרה אחת ל.. ולאט לאט התדירות גברה. (בעיקר תחת עומס- מזגן+מפשיר אדים+אורות+אורות ערפל. בכוונה עשיתי את הנוסוי הזה)

 

עד שיום אחד (כמובן שאני הייתי בחו"ל באותו היום), אישתי מתקשרת אלי ואומרת לי שהרכב התחיל לרעוד לה באמצע נסיעה וכבה!

אחרי כמה דקות המתנה, הרכב הניע והיא המשיכה בנסיעתה. (הביתה ומאז הרכב לא זז עד שחזרתי)

 

באותו היום שחזרתי ארצה לקחתי את הרכב למוסך בירושלים לבדוק את פשר התקלה. (לא מוסך מורשה סוזוקי!! אליהם אני לא אתקרב ב ח י י ם!)

 

בדרך למוסך הרכב פתאום התחיל לרעוד בצורה מטורפת! הרגיש לי כאילו הוא עובד של שלושה צילינדרים.

כשהגעתי למוסך בסופו של דבר, אוששו החששות שלי, ובאמת הרכב עבד על שלושה צילינדרים.

 

המכונאי, בבדיקה פשוטה, גילה שפשוט אין ניצוץ מאחד מסלילי ההצתה (קואיל או קויל או איך שלא מאייתים את זה בעברית).

 

סליל הצתה מקורי=598 ש"ח לפני מע"מ.

יום שישי לקראת צהריים, אין עם מי לדבר. הדבר היחיד שנמצא בחנות החלפים הקרובה, הוא סליל הצתה חלופי. (280 ש"ח לפני מע"מ).

הלכתי על זה.

 

המכונאי אמר: "בוא נבדוק גם את הפלאגים על הדרך".

כשהוצאנו את הפלאגים, הופתענו לגלות שמדובר בפלאגים לא מקוריים (לא אירידיום) שלטענת המכונאי גם בכלל לא מתאימים למפרט היצרן.

המכונאי אמר שזאת הסיבה לזה שהסליל הצתה סיים את חייו!

 

*יש לציין שבשתי הידיים הקודמות הרכב טופל אך ורק במוסך מורשה -בחדרה- ויש הסטורית טיפולים מלאה! מוזר לי שהחליפו פלאגים!-הם אמורים להחזיק כ80 אלף ק"מ אם אני לא טועה! ועוד יותר מוזר/מעצבן ששמו פלאגים לא תואמים!!!

 

מיד המכונאי קפץ לחנות החלפים והביא רביעיית פלאגים (אירידיום כמובן!) חדשים העומדים בדרישות היצרן. (יקרים החארות האלה!)

 

חיבר את הכל ו.. הרכב מניע! המנוע עובד "עגול" וחלק!

 

כעבור כחודש, התחלתי להרגיש את אותן החסרות פעימה שהרגשתי לפני.

בלי לחשוב פעמיים, על מנת להקדים תרופה למכה, הלכתי והחלפתי את סליל ההצתה השני לאחד חלופי.

 

יום אחד, בעודי עולה חזרה לירושלים, פתאום הרכב התחיל לגמגם, להחנק ועוד פעם הייתה את אותה התחושה של 3 צילינדרים.

התגלגלתי לאט מאוד עד למקום שבו יכולתי לעצור בבטחה, הדלקתי 4 ווינקרים והזמנתי גרר.

 

כשהגעתי למוסך התברר שסליל ההצתה האחרון ששמנו, פשוט התעוות מהחום!!

לטענת המוסך, זה מעולם לא קרה והם משתמשים בסלילי הצתה מסוג זה כבר כמה שנים. אי לכך הסכמתי שיחליפו את הסליל הדפוק באחד חדש.

 

החליפו, הנעתי, נסעתי.

 

נסעתי ככה בערך כחודש. (בערך 500 ק"מ בנסיעות עירוניות מאוד קצרות)

בשבת הקודמת יצאתי מירושלים. כשחזרתי, התחלתי להרגיש בעליות גמגומים. הורדתי את המהירות והמשכתי בדרכי לאט אבל בטוח.

 

ביום ראשון הגעת למוסך ואמרתי להם שאני מעוניין להחזיר את סלילי ההצתה החלופיים ולהזמין מקוריים.

הם כיבדו את רצוני והזמינו לי זוג סלילי הצתה חדשים ומקוריים+סט חוטי הצתה לבקשתי. (אמרתי שאם כבר אז כבר!)

 

יום לאחר מכן הסלילים החדשים וחוטי ההצתה כבר הותקנו ברכב!

שמח ומאושר יצאתי לדרכי, אך משהו הרגיש לי " לא נכון".

 

זה הרגיש כאילו הרכב לא סוחב!

אתמול נסעתי ליקום ובכל הדרך זה הרגיש כאילו הרכב מתאמץ יותר מהרגיל. (גם צריכת הדלק הראתה כך).

בדרך חזרה לירושלים, קפצתי למורי (מנתח בכיר לג'ימני וסמוראי מראשל"צ) על מנת שיעשה סיבוב ויתן חוות דעת.

 

אחרי סיבוב קצרצר מורי אמר :" תשמע, הרכב שלך עגלה!"

גם הוא הרגיש שמשהו לא בסדר.

הוא חיבר סורק תקלות שהראה תקלה אחת. 0420. מה שאומר ממיר קטליטי שלא עובד כנדרש. (יש לציין שלפני שבועיים הרכב עבר טסט).

 

אז נזכרתי בשרשור על הג'ימני שהתעייף. (מנהלים, אנא סלחו לי על הקישור לפורום אחר)

בנוסף גם קראתי השרשור הזה , והזה שגם עזרו.

 

כשחזרתי לירושלים עברתי ממכון אגזוזים. הוא ביצע בדיקת 4 גזים ואמר שרואים שהממיר לא מתפקד כראוי. כן עובר טסט אבל גבולי.

היום חזרתי אליו על מנת להחליף ממיר. הממיר הוחלף והרכב נוסע כמו שד! (הכל יחסי כן? :wink:)

 

שמנו את הממיר הישן מול האור כדי לראות עד כמה הוא סתום. הוא היה סתום!! כמעט ולא עבר דרכו אור. לעומת הממיר החדש שדרכו האור עבר ללא שום בעיה.

 

לפני שסיפרתי לו את כל השתלשלות המקרים, שאלתי אותו מה יכול לגרום לממיר ללכת ב85 אלף ק"מ.

אחד הדברים הראשונים שהוא הזכיר, זו מערכת הצתה דפוקה. ואז מה שקורה זה , שיותר מידי דלק שלא נשרף מגיע לממיר וסותם אותו!

 

אז מה היה לנו? פלאגים לא מתאימים שדפקו את סלילי ההצתה שדפקו לי את הממיר!

 

אם קראתם עד כאן, תודה!

אם לא, אני מבין. זה באמת קצת ארוך, אך היה לי חשוב לשתף למען הדורות הבאים!

 

ועכשיו תודות:

בראש ובראשונה למורי! שהתפנה אלי בהתראה קצרה והשקיע מזמנו בבדיקה מבלי לחשוב בכלל לקחת תשלום כלשהו.

תודה למוסך "ראנדאן" בירושלים, על הסבלנות והרצון הטוב לפתור את הבעיה ועל ההתמודדות מול חנות החלפים, על מנת לקבל זיכוי על סלילי ההצתה החליפיים.

ותודה לאדי מ"מכון האגזוזים" בירושלים (הבן של מוטי אגזוזים), שהשקיע, הסביר, היה סבלני והחליף את האגזוז במקצועיות.

 

 

 

סעו בזהירות!

טפלו ברכב עוד יותר בזהירות!!

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השד יודע איך ג'ימני, מגיע לכזו כמות של תקלות מנוע בכזה ק"מ.

עודד, ג'ימני זה רכב מאוד אמין, גם תחת אינוסים.

 

אני מציע שתתחיל להצמד בטיפולים למישהו קבוע יודע דבר ומכיר את הרכב (לדוגמאת מורי או ליאור זוקילנד)

ואם אתה באיזור של מורי אתה יכול להרים טלפון, אני ממש לא רחוק ממנו.

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

קראתי את השרשור הזהה שפתחת בגיפולוג, ואומר משפט אחד :שאני לא מופתע כלל, ולא חידשתי לי דבר בנושא החלפת חלפים זולים ולא מקוריים בהשקעה קטנה כביכול, שגורמת לשרשרת תקלות המשך שגורמות להוצאה כפולה ומשולשת ומיותרת, בנוסף לסאגה שעברת לתסכול ולההוצאות המיותרות.

טוב בוא נסכם מה היה לנו:

4 מצתים זולים ולא מקוריים במקום מצתים יקרים מסוג אירידיום, שאורך חייהם כ80 אלף קילומטר, שהורכב במוסך אלמוני אי שם בחדרה.

כשל במצתים הזולים, שגרם להתנגדות גבוהה, ששרף סלילי הצתה, שגרמו לחוסר תפקוד של אחד הצילנדרים.

אי תפקוד של אחד הצילנדרים שגרם לחוסר שריפת דלק בצילנדר ועקב כך לסתימת הממיר תוך זמן קצר.

הרכבת סלילי הצתה לא מקורים זולים, שכשלו תוך זמן קצר.

אבחון נכון של מוסך רנדן, הידוע בשמו הטוב בירושלים, שהגיע אפילו עד אלי.

התעקשותך להחליף למצתים חדשים אירדיום יקרים חוטי הצתה וסלילי הצתה מקוריים.

אבחון ממיר סתום על ידי מורי, ששמו הטוב הגיע גם אלי.

החלפת ממיר תחליפי אצל אדי מירושלים, וטורבו חדש שהתחיל לפעול ברכב, ושיפר להפליא את ביצועי הרכב.

את המסקנות יסיקו כל בעלי הרכב, המרכיבים רכיבים זולים.

הכלל הידוע "מה שבזול עולה ביוקר", עבד כאן לאורך כל הדרך.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אור, הסיבה היחידה לכל הבלאגן היא רק פלאגים דפוקים שגרמו לתגובות שרשרת!

 

וחד משמעית, לא כדאי להתעסק עם חלקים לא מקוריים!

 

דרך אגב, גם בממיר לא חסכתי! הייתה לי אפשרות בחירה בממיר ב800 ש״ח, אך לבסוף הרכבתי ממיר יקר יותר שמאושר ע״י מכשילי תנועה (מכשירי תנועה), זאת למרות שהרכב מוצע למכירה.

 

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכונאי אמר: "בוא נבדוק גם את הפלאגים על הדרך".

כשהוצאנו את הפלאגים, הופתענו לגלות שמדובר בפלאגים לא מקוריים (לא אירידיום) שלטענת המכונאי גם בכלל לא מתאימים למפרט היצרן.

המכונאי אמר שזאת הסיבה לזה שהסליל הצתה סיים את חייו!

 

*יש לציין שבשתי הידיים הקודמות הרכב טופל אך ורק במוסך מורשה -בחדרה- ויש הסטורית טיפולים מלאה! מוזר לי שהחליפו פלאגים!-הם אמורים להחזיק כ80 אלף ק"מ אם אני לא טועה! ועוד יותר מוזר/מעצבן ששמו פלאגים לא תואמים!!!

 

משהו לא מסתדר לי בסיפור של המוסכניק.

אני מאוד מאוד בספק שמנועו המיושן משהו של הג'ימני (דגם M13A?) חייב פלאגים אירידיום. ב SX4 שהייתה לי היה מותקן מנוע מאותה המשפחה, M16A, ולא הייתה קיימת הנחיית יצרן לשימוש בפלאגים אירידיום כי אם המלצה בלבד. ב SERVICE MANUAL המקורי של סוזוקי רשום כי פאלגים אירידיום מחזיקים 100,000 ק"מ או 5 שנים אם אני לא טועה.

 

לדעתי מדובר בפלאגים שלא התאימו למנוע \ פלאגים מזוייפים \ פלאגים פגומים, מה שדי מפתיע בהתחשב בעובדה שהרכב טופל במוסך מורשה כל חייו (או שלא?).

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי איתמר.

הפלאגים המקוריים הם אירידיום והמלצת היצרן היא החלפה כל 80 אלף אם אני לא טועה.

 

היצרן אינו מחייב אירידיום! אלא רק ממליץ עליהם.

אך הפלאגים שהיו ברכב לא רק שלא היו אירידיום, אלא שהנתונים שלהם לא התאימו!

 

הבחור שאצלו אני מטפל, אמר שהוא בג׳ימני שלו, לא שם אירידיום אלא פלאגים רגילים (אך איכותיים) ומחליף אותם כל 10,000 ק״מ. והוא מבחינתי אליל בכל מה שקשור לג׳ימני.

 

ואותי אישית זה ממש לא מפתיע שהפלאגים לא התאימו, זאת למרות שהרכב טופל במורשה!

לי יש נסיון מאוד רע עם מורשה של סוזוקי בירושלים (מוסך דיין). הם הציגו התנהלות שמזכירה מוסך מדרכה ולא מוסך מורשה יבואן!

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...