Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הורידו לי 10% משווי הרכב, מוצדק?


שימו לב! השרשור הזה בן 4794 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כ-3 חודשים נכנס בי רכב וגרם לרכבי נזק המוגדר כטוטל לוס, הנהג הודה באשמה והחברת ביטוח שלו הכירה באשמתו בתאונה והסכימה לפצות אותי בשווי הרכב.

ישבתי עם הסוכן ביטוח שלי וביררנו את כל הפרטים והובהר לי לא פעם ולא פעמיים ולא שלוש שמגיע לי 100 אחוז ואני אקבל 100 אחוז ממחירון הרכב שעומד על 29,600 ש"ח + פיצויים .

הרכב המדובר הוא פולקסווגן פאסאט שנת 2000.

 

לפני כמה ימים מתקשר אליי הסוכן שלי ומחדש לי שבזמן שחיכיתי לכסף בעצם התחוללה בינו לבין הסוכנת של החברת ביטוח השנייה מן "מלחמה" על מה שמגיע לי, מסתבר שבהתחלה רצו להוריד לי 30 אחוז !! משווי הרכב.

אחרי מכתבים זועמים והסברים נרחבים על התאונה שסיפק הסוכן ביטוח שלי הסכימו בסוף בסוף לרדת ל-15 אחוז ואז ל-10 אחוז.

 

הסוכן שלי אומר שהם טוענים שבגלל שהתאונה קרתה ב"צומת" אז יש חוק במדינת ישראל ואפילו תקדים משפטי שאומר שבעקרון כולם אשמים בתאונה הזאת וזאת הסיבה שהורידו לי משווי הרכב, כי גם אני אשם בתאונה :x .

אחרי שהסוכן שלי הסביר להם שזאת לא ממש צומת של 4 נתיבים אלא צומת T (שזה כאילו צומת בדרגה יותר נמוכה מצומת 4) ושאני הייתי בכביש ישר ושהנהג הפוגע פשוט התפרץ לכביש הזה מצומת T ושהרכב שנכנס בי פשוט נכנס בי בדקה ה-91 (זה לא שראיתי אותו מרחוק והייתי יכול לעשות משהו) רק אז הם בסוף הסכימו לרדת ל-10 אחוז.

 

הסוכן ביטוח שלי הוסיף גם שהרכב שלי עבר כבר כמה ידיים ועשה מעל 100,000 קילומטר ושאני צריך פשוט לקחת את הכסף.

 

אני רוצה להבהיר פה משהו רק שיהיה ברור, הרכב שלי היה מאוד מאוד שמור וטיפלתי בו כמו בובה, כל המערכות החשמליות והאלקטרוניות שלו תוקנו, כל החלונות החשמליים שופצו ותוקנו כל החלקים הם מקוריים והטיפולים כולם בזמן עם ספר טיפולים והשקעתי ברכב הזה הרבה ושמתי לו תוספות שצריכות רק להעלות את המחירון שלו.

מה זה משנה כמה הרכב עבר? מה הם מצפים שהרכב יהיה כאילו אתמול יצא מהמפעל? בשביל מה יש מחירון?

אני בדקתי במחירון לוי יצחק ושם רק ביד חמישית מתחילים להוריד 5 אחוז משווי הרכב (הרכב שלי היה יד שלישית) כמו כן רק ב-160000 קילומטר מתחילים להוריד 4 אחוז (הרכב שלי עשה 142000).

 

למה הצד שנפגע, אני, צריך לצאת מופסד מכל הבלגן הזה? המינימום שהם יכולים לעשות זה לשלם לי את שווי הרכב !

 

נראה לכם מוצדק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי התקנות האירופאיות עליך לתת זכות קדימה לרכב הבא מימינך ,למרות שבפועל הוא זה שלא ציית לתמרור ,מבחינה משפטית האשמה אינה שלו ב100%.

חכה למשתמשים שמעט (הרבה מעט) יותר מבינים בחוק, ואני בטוח שיתנו לך את ההסבר המפורט והמלא.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב לא בא מימיני.

אני נסעתי ישר במהירות נמוכה מהמהירות המותרת (כ-60/70 קמ"ש) והוא בא מולי ועצר בתמרור תן זכות קדימה בפס האטה שהיה שם, ככל הנראה הוא עצר כי ראה אותי אחרת הוא לא היה עוצר בכלל וממשיך לפנות.

דווקא בדקה ה-91 הוא החליט שאני כאילו לא "נמצא" שם והוא התחיל את הנהיגה\האצה וחתך אותי בצד השמאלי שלי.

הנהג נהג באוטו טנדר של מע"צ ! עם ברזלים מגנים מקדימה ! ולא הייתה לו אפילו שריטה אחת !!!

האוטו שלי הלך טוטל לוס ! והנהג שפגע בי נראה כבן 70 !

 

איך? איך? אני יכול להיות אשם בתאונה הזאת? הנהג הפוגע ישב לו בבית בנחת בזמן שאותי לקחו לבית חולים וקיבעו לי את היד בגבס וישבתי שבוע וחצי בבית לפני שיכולתי לחזור לעבודה וגם כשחזרתי לעבודה עבדתי מצומצם ורק אחרי כחודש וחצי יכולתי להמשיך לעבוד כרגיל ונאלצתי לנסוע לשחרר את הרכב ולשלם על שיחרור הרכב ואז לנסוע למטה משטרה בעפולה ששם נמצא הבוחן תנועה ולתת לו עדות ואת הרכב לקחת למוסך מורשה ולבדוק מה הם עושים ומתי הם עושים ובקיצור יצאתי עם הרבה כאב ראש הרבה זמן וכסף שנאלצתי להוציא בשביל כל התהליך הזה עד שהאוטו הוכרז כטוטל לוס ועוד לחכות כמו עירום 3 חודשים לקבלת הכסף מהביטוח.:x:x:x

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שלא הבנתי אותך נכון, במקרה כזה אין לעי מושג ,כמו שאמרתי חכה לתגובה של מישהו שמבין עיניין.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי לצרף לתביעה את הקבלות על טיפולים ותיקונים שביצעת . אם חברת הביטוח לא תשתכנע, תמיד אפשר להגיש תביעה כנגד הנהג הפוגע.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיטת מצליח נטו.

שישלמו מה שהם רוצים כ"סכום שלא שנוי במחלוקת" (לוודא שאין בצ'ק או בגבו אף הגבלות והתניות) ואת ההפרש תתבע מהם בתביעות קטנות.

 

הטיעונים של "עבר ידיים" ו"קילומטרים" לא מחזיקים מים, כי הם כבר משוקללים מלכתחילה במחירון המשוקלל של הרכב.

הטיעונים של "אשמה תורמת" יכולים להתברר לגופם בבית המשפט, אבל אם הסכימו 90% אז סביר שהם יודעים שאין להם קייס בין כה וכה.

 

אם התקנת תוספות כמו רדיו מצ'וכלל וכו' שלא באות במקור עם הרכב אז זכותך לפרק אותן לפני מסירת הגרוטאה לביטוח של הפוגע.

אם התקנת דברים כמו בולמ"ז משופרים אתה יכול להחליף חזרה למקוריים ולשמור את המשופרים.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהו? אם הם רוצים לתת 90 אחוז אי אפשר לעשות כלום? האפשרות היחידה היא לתבוע אותם אחר כך בתביעות קטנות?

 

אין זה פשוט מדהים ! בשביל מה שילמתי ביטוח? לא שווה כלום.

 

מצידי אני אגרור אותם לבית משפט ושהם ישלמו את כל ההוצאות, אני לא מתכוון לוותר להם, עושקים שכמותם !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוך הבא למדינת ישראל. זה ששילמת כל שנה כסף לביטוח, לא אומר שלא תעבור עינויים עד שתקבל את הסכום שמגיע לך.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל כל תאונה בצומת (כמובן כאשר הפגיעה היא לא מאחור) ישנה רשלנות תורמת.

 

בעיף משנה זהירות בכניסה לצומת

 

תא"מ (הרצליה) 36319-02-10

 

 

שומרה חברה לביטוח בע"מ

 

נ ג ד

1. נאור זאב כהן

 

2. הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ

 

 

 

נוכחים:

ב"כ - עו"ד אריק הלפר התובעת

ב"כ - עו"ד מיכאל שמפל הנתבעים

 

 

בית משפט השלום בהרצליה

[23.12.2010]

 

בפני אבי שליו כב' השופט

 

פסקי דין המאוזכרים במסמך זה:בע"א 553/73, בע"א 586/84

החלטה

 

 

פוסק לעד שכר בסך 250 ₪. בשלב זה תשא התובעת בשכרו.

 

פסק דין

 

1. לפני תביעת שיבוב בגין תאונה שארעה ביום 24.10.09, עת נסע הרכב המבוטח ע"י התובעת בפסגת זאב והתנגש בתוך צומת ברכב הנהוג בידי הנתבע 1 והמבוטח ע"י הנתבעת 2.

 

2.בדיון שהתקיים בפני היום נחקר נהג הרכב המבוטח מטעם התובעת (להלן: "נהג התובעת") ואף הנתבע 1 (להלן : "הנתבע") ואביו.

 

3. נהג התובעת טען כי נסע בכביש, הגיע לצומת שהיה ריק ונכנס אליו במהירות 30-40 קמ"ש והנתבע התנגש בו בתוך הצומת. נהג התובעת העיד כי נסע בכביש בהילוך שני ולא נדרש להוריד את ההילוך בעת הכניסה לצומת. בנוסף העיד כי הסתכל קדימה בלבד אולם לא הבחין בנתבע.

 

4. הנתבע העיד כי נכנס לצומת במהירות 30-40 קמ"ש כשלפניו היה תמרור האט ותן זכות קדימה ברצותו לפנות שמאלה. הוא טען כי הסתכל ימינה ושמאלה ולא ראה דבר, אז הגיח מצד ימין נהג התובעת שנסע במהירות גדולה משלו ופגע ברכבו.

 

5. לאחר ששמעתי את העדויות, סבורני כי האחריות לתאונה רובצת על הנתבע שלפניו היה תמרור האט ותן זכות קדימה, אולם יש לייחס לנהג התובעת אשם תורם בשיעור של 20%.

נהג התובעת העיד כי לא הסתכל ימינה ושמאלה לפני שנכנס לצומת ולא ניתן היה לדלות מעדותו כי הפחית את מהירות נסיעתו. התרשמתי שמדובר בכביש המצוי בעליה לקראת הצומת כך שהיה עליו לנקוט משנה זהירות בכניסה לצומת. אף באשר למהירות הנסיעה הנטענת בכניסה לצומת, עוררה גרסתו ספקות מאחר והוא הגיע מכביש והתכוון להמשיך ישר וספק אם נסע בכביש במהירות 30-40 קמ"ש כפי שגרס.

גם מצב הפגיעה בכלי הרכב ...

 

 

זה הכן שיטת מצליח אך בתי משפט נתנו לזה תוקף תקדימי חוקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני כ-3 חודשים נכנס בי רכב וגרם לרכבי נזק המוגדר כטוטל לוס, הנהג הודה באשמה והחברת ביטוח שלו הכירה באשמתו בתאונה והסכימה לפצות אותי בשווי הרכב.

ישבתי עם הסוכן ביטוח שלי וביררנו את כל הפרטים והובהר לי לא פעם ולא פעמיים ולא שלוש שמגיע לי 100 אחוז ואני אקבל 100 אחוז ממחירון הרכב שעומד על 29,600 ש"ח + פיצויים .

הרכב המדובר הוא פולקסווגן פאסאט שנת 2000.

 

לפני כמה ימים מתקשר אליי הסוכן שלי ומחדש לי שבזמן שחיכיתי לכסף בעצם התחוללה בינו לבין הסוכנת של החברת ביטוח השנייה מן "מלחמה" על מה שמגיע לי, מסתבר שבהתחלה רצו להוריד לי 30 אחוז !! משווי הרכב.

אחרי מכתבים זועמים והסברים נרחבים על התאונה שסיפק הסוכן ביטוח שלי הסכימו בסוף בסוף לרדת ל-15 אחוז ואז ל-10 אחוז.

 

הסוכן שלי אומר שהם טוענים שבגלל שהתאונה קרתה ב"צומת" אז יש חוק במדינת ישראל ואפילו תקדים משפטי שאומר שבעקרון כולם אשמים בתאונה הזאת וזאת הסיבה שהורידו לי משווי הרכב, כי גם אני אשם בתאונה :x .

אחרי שהסוכן שלי הסביר להם שזאת לא ממש צומת של 4 נתיבים אלא צומת T (שזה כאילו צומת בדרגה יותר נמוכה מצומת 4) ושאני הייתי בכביש ישר ושהנהג הפוגע פשוט התפרץ לכביש הזה מצומת T ושהרכב שנכנס בי פשוט נכנס בי בדקה ה-91 (זה לא שראיתי אותו מרחוק והייתי יכול לעשות משהו) רק אז הם בסוף הסכימו לרדת ל-10 אחוז.

לפי מה שאתה מספר באמת מגיע לך 100% מערך הרכב .אני ממליץ לך לקחת מה שנותנים שנותנים כסכום שאינו שנוי במחלוקת ,ואת השארית לתבוע בבית דין לתביעות קטנות ,כך לא תפסיד זמן ולפחות תקבל חלק גדול ממה שמגיע לך ,אם אתה רוצה אני מוכן לעזור לך יותר ללא התחיבות ,צור איתי קשר ואני ינסה לעזור 0546999223 אלי שמאי רכב

הסוכן ביטוח שלי הוסיף גם שהרכב שלי עבר כבר כמה ידיים ועשה מעל 100,000 קילומטר ושאני צריך פשוט לקחת את הכסף.

 

אני רוצה להבהיר פה משהו רק שיהיה ברור, הרכב שלי היה מאוד מאוד שמור וטיפלתי בו כמו בובה, כל המערכות החשמליות והאלקטרוניות שלו תוקנו, כל החלונות החשמליים שופצו ותוקנו כל החלקים הם מקוריים והטיפולים כולם בזמן עם ספר טיפולים והשקעתי ברכב הזה הרבה ושמתי לו תוספות שצריכות רק להעלות את המחירון שלו.

מה זה משנה כמה הרכב עבר? מה הם מצפים שהרכב יהיה כאילו אתמול יצא מהמפעל? בשביל מה יש מחירון?

אני בדקתי במחירון לוי יצחק ושם רק ביד חמישית מתחילים להוריד 5 אחוז משווי הרכב (הרכב שלי היה יד שלישית) כמו כן רק ב-160000 קילומטר מתחילים להוריד 4 אחוז (הרכב שלי עשה 142000).

 

למה הצד שנפגע, אני, צריך לצאת מופסד מכל הבלגן הזה? המינימום שהם יכולים לעשות זה לשלם לי את שווי הרכב !

 

נראה לכם מוצדק?

לפי מה שאתה מספר מגיע לך 100% מערך הרכב ,אני ממליץ לך לקחת קודם את הסכום שמוכנים לשלם כסכום שאינו שנוי במחלוקת ,ואת השאר לתבוע בבית דין לתביעות קטנות . כך לפחות תקצר את ההליכים ותקבל סכום כסף .אני מוכן לנסות לעזור לך ללא התחיבות תן לי יותר פרטים בטלפון .

אלי אמרן - שמאי רכב 054-6999223

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

תודה אלי, אני אדבר איתך ביום ראשון :-) .

 

ככל הנראה ההמלצה המובילה פה היא לקחת 90 אחוז, גם כל מי שדברתי איתו חושב שעליי להסכים ל-90 אחוז למרות שהצדק איתי.

הבעייה שאם אני לוקח 90 אחוז אין כל דרך להתחמק מהחתימה שאומרת שאני מוותר על 10% ולא תובע בבית משפט, חברות הביטוח לא כאלה מטומטמים.

 

עדכון: הייתי אתמול אצל הסוכן ביטוח שלי והוא טוען שעל פי הרשומות שלהם (של חברת הביטוח השנייה) שהשיגו במשרד התחבורה הרכב שלי עבר פעם תאונה ונקבעה לו ירידת ערך של 1.5 אחוז שזה מסתכם ב-444 ש"ח, אמרתי לסוכן שלי שאם אכן הרכב עבר תאונה ויש רישומים שמוכיחים זאת אז אין לי שום בעייה עם ירידה של 1.5 אחוז אך אינני מסכים לירידה של 10 אחוז ומצידי נלך לבית משפט!

מחר אני אקבל תשובה ממנו בקשר לתגובת חברת הביטוח הנתבעת .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דז'ה וו.

ממש דומה למה שאני עברתי. הראל היו אמורים לשלם לי כנפגע צד ג' שלהם. ממש לא מזמן שלחו (לבסוף...)כתב סילוק ובו הורידו 1.5% על ירידת ערך שלא הייתה מעולם (485 ש"ח), ובנוסף החזירו רק 1000 ש"ח שכ"ט שמאי (לי עלה כמעט 1400). הסוכנים כמובן אמרו לי למהר ולחתום וגם להגיד תודה יפה. קראתי קצת בפורום וגם שאלתי. החזרתי להם את כתב הסילוק כאשר: הסעיפים הכובלים אותי מחוקים בעט, כתבתי ליד שהסכום הרשום שם הינו "סכום שאינו שנוי במחלוקת", והמסמך חתום. צירפתי מכתב המונה את שני הסעיפים מעלה ועוד אחד - ריבית והצמדה. שלחו כתב סילוק נוסף(הפעם גם צ'ק), בו הוסיפו 765 ש"ח (עיגלו מעלה...). אמרתי תודה יפה וגם חתמתי. בסופו של יום לא קיבלתי ריבית והצמדה, אבל קיבלתי את הסכום המלא פחות 112 ש"ח.

יאללה מחליקים...

במקרה שלך חוצפתם רבה יותר, יש לך יותר מה להרוויח. 3K זה סכום ששווה לתבוע בתביעות קטנות, אני מצטרף למה שאמרו כאן - קח מה שנותנים והיתר במשפט, אבל יידע אותם מראש במכתב כדי שאולי ינסו לבוא לקראתך.

תקנו אותי אם אני תועה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוכן ביטוח שלי חזר אליי היום.

מסתבר שאכן כפי שחשבתי יש להם תנאי לקבלת ה-90 אחוז, עליי לחתום על כתב ויתור תביעה וסגירת תיק.

 

הסכום שאינו שנוי במחלוקת הוא בעצם כ-60 אחוז מערך הרכב (20000 ש"ח, המחירון 30000) וזה מה שהם מוכנים לשלם עבור תאונה שאני בכלל לא אשם בה וזה הסכום שהם מוכנים לשלם ללא החתימה שלי, מעולם לא נתקלתי בחוצפה כזאת !

ממה הם מפחדים? שאני אזכה במשפט?

 

הפעם הסוכן ביטוח שלי ירד מההמלצה שלו לקחת את ה-90 אחוז ועכשיו הוא ממליץ בתוקף שנלך לבית משפט ושנלמד את החברה הזאת לקח ! והוא משוכנע שככה אני אקבל דווקא את ה-100 אחוז שמגיע לי .

 

נראה כבר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4794 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...