Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5611 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

vik014,

 

מה שאתה אומר לענין בארטר הוא נכון אבל לא מדוייק לדוגמה שנתתי.

אם נצא מנקודת פתיחה שאין ביטוח ואין טסט - החברה לא מוציאה ולא מרוויחה.

אם אני עושה ביטוח לרכב, החברה לא מרוויחה מכך - אני המרוויח היחיד שמקבל רכב ללא תמורה.

גם במקרה של טואל-לוסט - החברה לא מרוויחה רק מוחזר מצב לקדמותו והיא מקבלת את ערך הרכב שממילא קיים בספרי החברה.

 

הבעיה היא לא הטכניקה אלא מבחן הסבירות שמחווה כזאת קיימת ביני לבינך (או לפותח השירשור).

למבחן הסבירות כבר התייחסתי וגם ישה התייחס.

 

אם להיות יותר מדוייקים, מבחן סבירות שכזה, צריך להתקיים גם מול רשויות המס. אם אתה לא יכול להצדיק מעבר לכל ספק, אל תיכנס לפינה הזאת.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אמר שליט, אתה שוב טועה (מה לעשות?):wink:. עצם רכישת הרכב בעסק, גם אם נניח שהעוסק מוותר על הפחת המגיע לו, הינה הלוואה לרכישת רכב, בה שותפה המדינה. שאם לא כן, אזי הרכב אינו רשום בספרי העסק, או אז באמת מדובר ברכב פרטי ולך תעשה בזה מה שאתה רוצה. במגבלות החוק.

נהג מנוסה
:roll:
פורסם

טוב אחרי שקראתי את "צו הפיקוח" שאומר:

פרק ו': השכרת רכב

 

תנאים למתן רשיון השכרה

 

37) לא יעסוק אדם ולא יפעיל שירות של השכרת רכב אלא אם כן נתן לו המפקח רשיון לכך; ואלה התנאים למתן הרשיון:

 

1) ניתן לו רשיון למשרד להסעות לפי פרק ב';

 

2) בבעלותו שלושים כלי רכב לפחות ושלגביהם ניתן רשיון השכרה לפי פרק זה.

 

איסור הסעת נוסעים בשכר

 

38) לא ישכיר אדם רכב השכרה לשם הסעת נוסעים בשכר ולא יסיע אדם נוסעים בשכר ברכב כאמור שהושכר לו.

 

39) – הושמט (תשנ"א)

 

תנאי ההשכרה

 

40) א) לא ישכיר אדם רכב השכרה ולא ימסרנו לשוכר אלא אם כן נתמלאו תנאים אלה:

 

1) השוכר מחזיק ברשיון נהיגה בין לאומי או רשיון נהיגה לאומי תקף כאמור בחלק ט' לתקנות התעבורה – אם הוא אזרח או תושב חוץ, או ברשיון נהיגה שניתן לו לפי הפקודה – אם הוא אזרח או תושב ישראל;

 

2) קיים לגבי הרכב ביטוח כאמור בסעיף 19 (7);

 

 

אין זה משתמע לשני צדדים, אפשר לעשות 101 דרכים כאלו ואחרות בכדי לומר ששוכר הרכב קיבל אותו בלא תמורה/הוא מתנדב אצלי בחברה ולכן מקבל רכב/ הוא חבר שנוהג ברכב ועוד הרבה רעיונות שונים.

אחרי שבדקתי עם כל מיני גופים משפטיים ועם העו"ד שלי הרווח פה הוא קטן ביחס להפסד שיכול להגרם מהשבתה של הרכב (ואמרנו שחברות הביטוח לא פראייריות במקרים כאלו), או מנזק מכני משמעותי שיגרם לרכב מה גם שאין זה חוקי להשכיר רכב בתור אדם פרטי ללא רישיון בדיוק כמו לעבוד כעסק שעובד ללא רישיון.

 

החלטתי למכור את הרכבים, כשיגויס עובד חדש נשכיר לו רכב לחודש עד שנמצא לו חלופה מתאימה.

 

תודה רבה לכל העונים, שיהיה ערב מעולה.

Audi A6 3.0T Quattro - לשייט ב260 קמ"ש :lol:

פורסם
אמר שליט, אתה שוב טועה (מה לעשות?):wink:. עצם רכישת הרכב בעסק, גם אם נניח שהעוסק מוותר על הפחת המגיע לו, הינה הלוואה לרכישת רכב, בה שותפה המדינה. שאם לא כן, אזי הרכב אינו רשום בספרי העסק, או אז באמת מדובר ברכב פרטי ולך תעשה בזה מה שאתה רוצה. במגבלות החוק.

 

ההלוואה שאתה מדבר עליה, נכונה לא רק לגבי מכונית, אלא לכלל ציוד שנרכש לעסק.

נניח שיש לי מערכת הגברה הרשומה ע"ש העסק. אני לא משתמש במערכת והוא שוכבת במחסן מעלה אבק.

פונה אלי מועדון ה-5 ומבקש להשתמש במערכת במפגשים השבועיים שלהם. מבחינתי שיקחו ויהנו ויאחסנו אצלם (ואם אצטרך אבקשה חזרה), במקום כל שבוע לבוא לקחת ולהחזיר.

אני לא חבר במועדון ה-5 ולא מכיר אף אחד מהם. כלומר מבחינתי נתתי לגוף/אדם זר לחלוטין.

בעצם אתה אומר, שאסור לי להיות נחמד איתם.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.


×
×
  • תוכן חדש...